abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132653623
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
Sarcasme. Herken het.
pi_132653697
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132653836
Spirit, bedankt! ^O^ (dit waren hier ook de eerste echt dunne luiers, dus herkenbaar!)
pi_132654110
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

de inentingspapieren zijn al in huis.
Hier kregen we de vaccinatie papieren mee na de eerste controle op het cb. Eerste controle was een huisbezoek na 1,5 week ofzo? En de volgende was door de kinderarts op het cb, meer een algehele controle. En inderdaad met 2 maanden de eerste inenting. T. is hier volgende week weer aan de buurt voor inenting nr2 :'( .

GotC, fijn dat het weer iets beter voelt nu met de borstontsteking. Hier trouwens nu ook rustig afgebouwd en sinds deze week volledig op flesvoeding. Ik mis de niet-stink-luiers en de gezellige nachtvoedingen maar moet zeggen dat ik het met flesvoeding ook wel overzichtelijker vind zo...
pi_132654116
Gelukkig heeft hij er geen last van Suiker. Meestal heeft Isa er ook geen last van, alleen die felrode plekken doen echt zeer. De maizena tip hielp hier echt geweldig! Gewoon je blauwe glitterjurk aantrekken en rondstrooien die hap! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_132654794
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zie net dat woensdag om 21:25 bij omroep Max een uitzending komt over de keizersnede en dan zie je die operatie dus ook. Mijn eerste gedachte was: Dat moet ik zien!!! Maar meteen daarna vraag ik me af of ik dat wel wil zien :@
Gaat dat niet over een natuurlijke ks?
pi_132654803
Sneu Suiker. Hopelijk helpen de tips.
pi_132654977
Wat is dat, een natuurlijke ks?
pi_132655122
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Gaat dat niet over een natuurlijke ks?
Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maar :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132655124
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.
2de nog erg kort geleden. Aan de ene kant wil ik graag kijken, maar aan de andere kant weet ik het ook niet zeker of het wel goed is.

Ik heb nog erg moeite met het zwanger zijn achter me te laten.
Ik wil het niet afsluiten. Ik mis het! Echt zo vreemd hoe ik me daarover voel.

Denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat ik het graag nog één keertje wil en ik zwanger zijn als heel bijzonder en tof ervaren heb (ook heel zwaar dat wel en toch mis ik het enorm). Maar man zou het graag bij 2 laten. Maar ik ben er gewoon nog niet 'klaar' mee.

Echt, heel raar en emotioneel ben ik er onder.
pi_132655166
Een keizersnede die wat minder klinisch is zeg maar. Baby wordt meteen bij moeder gelegd ipv direct meegenomen, mag langer blijven liggen, gedemd licht en zo. Volgens mij mag het kindje ook zelf de buik uit komen (ik weet niet precies hoe dat werkt....)
pi_132655200
Hier het kindje na onderzoek van kinderarts, ook meteen bij me gekregen.
De blower was flink ware lucht aan het blazen, erg warm. Maar heel fijn!
pi_132655226
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:23 schreef Kyara het volgende:
Een keizersnede die wat minder klinisch is zeg maar. Baby wordt meteen bij moeder gelegd ipv direct meegenomen, mag langer blijven liggen, gedemd licht en zo. Volgens mij mag het kindje ook zelf de buik uit komen (ik weet niet precies hoe dat werkt....)
O+ klinkt goed!
pi_132655235
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 keizersneden gehad.
2de nog erg kort geleden. Aan de ene kant wil ik graag kijken, maar aan de andere kant weet ik het ook niet zeker of het wel goed is.

Ik heb nog erg moeite met het zwanger zijn achter me te laten.
Ik wil het niet afsluiten. Ik mis het! Echt zo vreemd hoe ik me daarover voel.

Denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat ik het graag nog één keertje wil en ik zwanger zijn als heel bijzonder en tof ervaren heb (ook heel zwaar dat wel en toch mis ik het enorm). Maar man zou het graag bij 2 laten. Maar ik ben er gewoon nog niet 'klaar' mee.

Echt, heel raar en emotioneel ben ik er onder.
Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zo :@ Gelukkig willen we allebei nog een tweede, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Het lijkt me heel gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn, zeker als die keuze niet van jou uit komt.
Sarcasme. Herken het.
pi_132655245
Bij een natuurlijke ks wordt het kindje dus meteen bij je gelegd en op je buik onderzocht. Ook wordt dan pas de navelstreng doorgeknipt.

maar wel super dat je je kindje zo snel bij je kreeg.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:25:27 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132655250
WTF? Ik kreeg net via mijn telefoon een melding dat je niet naar buiten moest gaan als het niet perse hoefde :o

En mijn baby is nog niet helemaal de oude... op het kdv maar 180cc gedronken, in 2x zelfs, en nu wilde ze net niet bij mij drinken :o Dat is anders echt nóóit! Ik dacht even dat ze weer zou gaan spugen, maar ze is nu -toch aan de borst- in slaap gevallen...
pi_132655282
Ik vond het al super dat ons ziekenhuis een pro-bv beleid had waardoor ik niet hoefde te wachten tot ik op mijn eigen kamer terug was, maar Isa al bij me op de recovery kreeg. Maar dat is iets wat ik eigenlijk wel heel graag zou ervaren, baby na de geboorte meteen op de borst. Dat lijkt me echt fantastisch O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:26:51 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132655295
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:22 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Kweenie, hoorde het op de tv... Vond het wel heel interessant om nu eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat. Van de andere kant van het gordijntje, zeg maar :D
Lijkt mij dus ook! De vpk heeft mooie foto's (geen horror :+) gemaakt van m'n ks en kijk er graag naar, bizar genoeg :') Geeft een soort beeld bij het stukje dat ik gemist heb door het doek.

Suiker, wat naar die uitslag! Gelukkig heeft F er geen last van :*

En dank allen :* Het geeft idd rust, gelukkig. Nu nog die stuwing icm borstontsteking weg krijgen :r
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:35:03 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132655576
Hopelijk verloopt dat soepel GotC :*

Oh en spirit nu zit ik weer te rammelen.... O+ bedankt he!
pi_132655680
Qua ks hier natuurlijk een iets andere situatie. Ik heb de meisjes heel even gezien voordat ze de couveuse ingingen.
pi_132655690
Natuurlijke ks lijkt me zo fantastisch, als ik het aan durf ga ik wel kijken :)

LBaby ziek ende spugende? ;(

Spirit, ben jij in te huren als maizenastrooiend medium? Het klinkt tof O+

Hier vanmorgen de eerste sessie emdr gedaan, duurde drie uur. Ik ben kapot, sta nog steeds versteld van de heftigheid van alles wat ons is overkomen. Maar het komt goed, ik heb veel vertrouwen in de therapeute, dat is fijn.

Ik ben zo verliefd op Stickertje O+ Vanmorgen werd hij wakker, geeuwde als een echte vent heel overdreven, keek me duf aan en zei toen: Oebie! O+
pi_132655708
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Aaah Ymme, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ik voel me nu ook zo :@ Gelukkig willen we allebei nog een tweede, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Het lijkt me heel gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn, zeker als die keuze niet van jou uit komt.
We hebben nu 2 geweldige zoons.
En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen, wat ik ook zeker doe!
Ben enorm gelukkig.... Echt.... O+
pi_132655728
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:26 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vond het al super dat ons ziekenhuis een pro-bv beleid had waardoor ik niet hoefde te wachten tot ik op mijn eigen kamer terug was, maar Isa al bij me op de recovery kreeg. Maar dat is iets wat ik eigenlijk wel heel graag zou ervaren, baby na de geboorte meteen op de borst. Dat lijkt me echt fantastisch O+
Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijk O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132655786
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef ymme het volgende:

[..]

We hebben nu 2 geweldige zoons.
En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen, wat ik ook zeker doe!
Ben enorm gelukkig.... Echt.... O+
Jaaaa dat weet iedereen wel hoor ;) Maar toch mag je het jammer vinden dat je het waarschijnlijk niet meer mee zal maken. Dat kun je hier gewoon zeggen hoor :P
Sarcasme. Herken het.
pi_132655828
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb het beide gehad. De eerste een 'spoed'ks waarna ik naar de uitslaapkamer ging en Zoë met mijn man mee naar mn kamer. En bij Fee kreeg ik dr aan de borst direct nadat ik dicht gemaakt was. Qua operatie liever de spoed maar dat er na was bij Fee wel heerlijk O+
Kun jij mij het verschil in beleving uitleggen tussen een spoed en een geplande ks? :@ De volgende wordt ws een geplande ks, maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')