abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132644612
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_132644630
Sam succes vandaag!

Hier doet volgens mij de ene school aan Halloween en de andere aan Sint Maarten. Heel irritant als je zelf amper snoep in huis hebt en ze staan ineens voor je deur. Probeer er nu maar op tijd achter te komen zodat ik wat in huis kan halen.

Op het kdv hebben ze donderdagavond een Halloween feestje: van 18:30 - 19:15 uur. Misschien dat we er heen gaan. Overdag ook nog naar de dierentuin dus dat wordt misschien wat veel.
pi_132644871
Succes Sam!

Tinu
Nee -O-
Gister wilde ze perse appeltaart proeven bij opa en oma. Als iedereen het eet is het voor haar ook niet leuk natuurlijk. Dus mocht ze wat van de taartbodem maar blijkbaar kreeg ze toch iets van appel binnen toen ze hapjes van oma kreeg.
Svonds had ze ook last van zuur maar sliep binnen 15min op dr eigen bed wat best snel is.
Rond 4u sliep ze weer en 6uur was ze wakker en 7u ontroostbaar huilend wakker :(

Kyara
Leuk een halloween feestje!
Hier gaan de kinderen alleen met sintmaarten langs de deuren. Er komen niet veel kindjes langs (5-10kindjes) :9
  maandag 28 oktober 2013 @ 08:29:54 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132644987
Het is niet zielig als iedereen appeltaart eet en zij niet, het is zielig om haar iets te geven waarvan je weet dat ze het niet kan hebben .
Met een alternatief zijn ze ook blij , het us de gedachte achter van volwassenen dat her oh zo zielig is , dat is het niet!! Het is gewoon oerstom om om die reden je kind iets te geven!
Je gaat als iedereen een xtc pil of glas jenever of zo neemt het ook niet geven toch!? Waarom dan wel iets anders wat haar kwaad doet !

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 28-10-2013 08:44:50 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132645034
Serieus een stuk appeltaart (zonder appel maar dat was mislukt) vergelijken met een glas jenever? :N

Na een dikke rel gisteren voor het slapen gaan (want wakker gehouden en doodop dan wil ie niet meer slapen, geen idee waarom) met een beetje extra melk in slaap gevallen en gewoon doorgeslapen tot we hem vanmorgen wakker maakten *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 08:44:15 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132645146
Zolena iets wat je kind kwaad doet toch geven omdat her anders zo zielig is in mijn ogen een absolute no go.
Ik weet ook heus wel dat een glas jenever anders is maar het idee blijft herzelfde als iedereen dat neemt geef je het je kind toch niet? Want dat is slecht voor je kind! Waarom Dan wel bij de Appeltaart ?
pi_132645357
Ik vind de reactie wat hysterisch. Ik denk dat Zoe ook zonder jouw uithaal wel baalt.
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:12:40 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132645572
Zolena als jij dat zo ziet vooral vinden :')
Natuurlijk zal ze balen , en het erg vinden ik ben dan maar de trut die niet kusje kroel doet maar even poogt wakker te schudden.

Ik heb twee kinderen met allergie en keren dat ik te horen heb gekregen dat is zielig bladiebla is ontelbaar. Pas wanneer je excessieve voorbeelden erbij gaat halen lijkt men begrip op te kunnen brengen.

Geloof dat Zoe ook wel weet dag ik het niet als persoonlijke aanval/sneer bedoel.
pi_132645758
Zo, ik ben na een druk dreumesloos weekend lekker met het mannetje thuis en er worden alweer druk treinbanen en torens gebouwd O+

Evenstar, ik snap je punt wel en je hebt natuurlijk ook gelijk. Maar jij bent door al je ervaring met je dochter natuurlijk al veel verder in het proces. Ik kan me zo voorstellen dat het voor Zoe moeilijk is, ontdekken wat er wel en niet kan, en je realiseren dat een heel klein stukje appel al te veel is, en dan bedenken hoe je daar in de toekomst mee omgaat en hoe je je kind uitlegt dat ze meer beperkingen heeft dan anderen. Natuurlijk is het heel waardevol om verhalen van ervaringsdeskundigen te horen, maar Zoe lijkt me niet het type moeder wat waker geschud moet worden met betrekking tot het welzijn van haar kind ;)

Hier doen ze meer aan Sint Maarten dan Halloween geloof ik, maar ten opzichte van wat ik gewend ben uit het noorden, vind ik het maar magertjes :@ Op het kdv vieren ze het wel, dan mogen we om 5 uur daarheen met een lampionnetje en dan gaan we een klein rondje lopen en daarna soep eten O+

Mijn tandpasta is trouwens op, dus nu poets ik al twee dagen met Nijntjetandpasta :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:25:44 #10
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132645790
Evenstar, ik begrijp je wel. Dat medelijden komt vaak voort uit onwetendheid (in mijn geval dan) en dan is het 'Och, dat kleine stukje/dat kleine hapje/dat kleine slokje...'
Vervolgens zit het kind daarna met de trammelant, en dat zien de meeste buitenstaanders dan niet.

Jouw reactie kan gezien worden als bedreiging omdat het er zo direct uit komt. Maar je reactie is wel de keiharde waarheid helaas.

Zoë, kleine tip, fruitsappen trekken ook in de bodem tijdens het bakken. Jammer dat ze er zo op gereageerd heeft. Ik weet niet of ze op melkproducten reageert, maar anders, zou kruimelvlaai kunnen?
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:36:34 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132645982
NTS dat precies en ja Dan zeg ik het niet tactvol sorry maar mijn ervaring is dat dat simpelweg niet werkt. Dan maar de botte hork als daardoor de boodschap duidelijk is :)

Dat heeft iemand ook bij mij gedaan en dat was niet heel leuk te horen in het begin maar ik Ben er tot de dag van vandaag nog steeds blij mee!

Dat staat compleet los van het feit dat ik al eerder en vaker gezegd heb dat ze naar haar gevoel moet luisteren en ik vind dat ze het goed doet want dat doet ze het ook zonder meer!
Maar ook als je het goed doet mag je soms wakker geschud worden houdt je alert en weet je waarom je "die gemene mama bent die veel te streng is"
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:41:28 #12
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132646070
Wat een gezelligheid zo 's ochtends vroeg zeg }:|

Evenstar, jou bericht is wel duidelijk, maar niet echt tactvol idd ;) Maar moet wel zeggen dat ik het ontzettend lief vind dat je zoë tips geeft enzo. ^O^ Toch handig zo'n forum ;)

Hier was het vannacht weer bal hoor.......wakker van 24.00 tot 01.00 ongeveer........krijsen/overstuur, net alsof ze een nare droom had gehad ofzo (kan dat met 1,5? wel toch?)

Naja, uiteindelijk werd ze wel rustig, heeft ze nog even op haar kamertje gespeelt, terwijl moeders lekker op het matras op de grond lag. Ze ging er af en toe wel bijliggen, maar slapen, ho maar :')
Toen ze rustig was heb ik dr weer in bed gelegd, lamp aagelaten, en ze is wel lekker in slaap gevallen :s)

En vanochtend had ze dr eigen helemaal uitgekleed }:|
pi_132646088
Ik ben nooit direct :+

Ik begrijp wel dat je als ouders ontzettend kritisch over eten moet zijn bij een kind dat zo allergisch is. Maar ik begrijp ook dat dat soms moeilijk is. Zeker als je er niet al aan gewend bent.
pi_132646092
quote ipv edit
pi_132647035
Sommige fruitdingen kan ze wel eten zoals appelstroop en roos vice. Dus voor ons is het puzzelen om te kijken wat wel/niet kan.

Van die dingen waar je niet aan denkt zoals tandpasta.. :? Tsja das irritant.
Blijft ontdekken en zoeken.

Oh en ik heb geen botte aanpak nodig hoor, om een boodschap duidelijk te maken? gewone tips lees ik liever en doe ik graag iets mee(en dat laat ik hier ook wel merken). Als mensen zonodig extra duidelijk moeten zijn terwijl mensen hier op t forum ook wel weten hoe klote het hier soms gaat..Tsja.. Die woorden neem ik niet in me op.
Ik weet ook wel dat ik erg op eten moet letten. Het blijft een leerproces.
pi_132647371
Bedankt voor de reacties dames

Fijn Zolena!

CS
Lekker weer je dreumes in huis

PE
-O- voor het wakker zijn snachts
pi_132647524
PE volgens mij kunnen kinderen al nachtmerries hebben met anderhalf

Zoë, misschien een idee om nijntje koekjes (of wat anders) altijd bij je te hebben als weer zo'n situatie zich voor doet?

Clubsoda, ik heb een kistje staan hier met allerlei verzorgingsproducten die ik koop als ze in de aanbieding zijn, altijd wat op voorraad :)

Kwam er vanmorgen achter dat C twee kiezen boven heeft zitten :o nooit wat gemerkt, erg he... Zijn volgens mij net een week door. Mag nooit bij haar in de mond kijken maar vanmorgen liet ze het even toe.

Hier Sint Maarten, doen we zelf nog niet aan mee, maar meestal 60 a 70 kinderen aan de deur.
pi_132647876
Xanteh
Nijntje koekje kreeg ze ook van oma, maar als iedereen taart heeft dan wil ze geen nijntjekoekje meer, dat verschil ziet ze wel. Meestal maakt schoonmoeder boterkoek. Volgende x nemen we wel wat lekkers als alternatief mee.

:o 'zomaar' 2 kiezen erbij.

Ze heeft wel vaker bodem van appeltaart gehad. Toen niets aan de hand. Blijkt dat schoonmoeder appels uit de tuin van n kennis had gebruikt. Die zijn zuurder :? Geen verstand van maar misschien dat de zuurte ook uitmaakt.
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:58:41 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132649877
Gut Jezus dus je mag alleen kusje kroel :')

:{w
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:11:39 #20
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132650370
Vreemd Zoë, je zou idd gaan denken aan de hoeveelheid fruitzuren. Maarja als je dan naar appelstroop kijkt, das toch geconcentreerde appelsap dus zou je daar eigenlijk ook een reactie verwachten.

Ik zou dan zo brutaal zijn om bijv. Een fruitteler te bellen/mailen met je verhaal, die weten meer van de samenstelling van hun producten, misschien kunnen zij dan helpen weer een puzzelstukje op z'n plaats te leggen.

Ik ben zelf allergisch voor hogere concentraties cacao, munt/mentol en cafeïne. En ja, ik werd vroeger raar aangekeken omdat ik oa. geen chocolade at, geen kauwgum kauwde of Red Bull of koffie dronk. En kreeg dan ook te horen 'Ach dat beetje zal niet erg zijn'. Maar als je de vrij snel na inname eruit ziet als een Michelinpoppetje en de dag erna aan alle kanten je huid open springt en het wondvocht in straaltjes langs je armen loopt en eeken nodig hebt om te herstellen, dan weet je weer waarom je je dieet hebt.
pi_132650841
Naar dat ze zo'n reactie geeft Zoe, weer een harde les om ook dit soort dingen te weren :{ Voortaan maar zorgen voor een alternatief. (ik denk dat mijn familie in zo'n geval zelf zou zorgen voor een alternatief, weet niet of jouw familie dat ook doet/zou doen)?

Ai NTS, dat klinkt heel akelig.
pi_132650891
Nee hoor Evenstar, maar alle andere adviezen heb ik ook aangenomen van je.
En dat bracht je iets rustiger. Die adviezen waardeer ik.
Ik kan me wel goed voorstellen als je vaak tegen allerlei dingen bent aangelopen, dat je bij een andere moeder denkt: luister gewoon! Maakt het leven zoveel makkelijker en je kind hoeft niet onnodig pijn te hebben.

NTS
Dat is ook lastig -O- jeetje.

Goed idee om na te vragen hoe dat zit met samenstellingen van producten.

Ander onderwerp:
Ons huis waait weg :'( en onze bejaarde buurman viel om.
S is behoorlijk onder de indruk van het weer en de vallende dakpannen ( :{ )
pi_132650898
C heeft ook liever mijn brood dan de hare maar toch krijgt ze niks van mij. Hoe hard ze ook dramt of gilt, ik wijs haar brood aan en zeg haar dat ze die moet eten. Gaat dan weer even goed maar vaak herhaalt het zich binnen twee minuten weer en doe hetzelfde. Wat ik ermee wil zeggen is dat jij als ouders degene bent die de grenzen moet aangeven, liever dat nijntje koekje wat ze misschien niet wil dan een kindje die last heeft een aantal uur later lijkt me. Komt vast nog wel een tijd dat ze gewoon mee kan eten met alles :)
Wel vreemd dat ze dan wel weer tegen appelstroop kan. C ook gek op :9

Naar verhaaltje nts, was het zo erg?
pi_132650960
Gaat er hard op bij jullie Zoe. Sowieso in het noorden en aan de kust geloof ik. Hier waait het hard en schijnt de zon.
pi_132651146
Volgens mij wel windkracht 10 daar aan de kust in het noorden :o

Edit: mijn vriend zit nu op zee tussen Nederland en Engeland, hoop dat het goed gaat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')