Bron: Telegraafquote:De KNMI heeft een waarschuwing afgegeven wegens gevaarlijk weer in grote delen van ons land. Voor het midden, westen en noorden van Nederland geldt code rood. Er is daar tussen 08:00 uur en de eerste helft van de middag kans op zeer zware windstoten van 100 tot 120 kilometer per uur.
De wind op de Nederlandse kust en boven land neemt nu snel toe. Boven land wordt de wind hard tot stormachtig met windstoten tot 100 km/u. In de buurt van Maastricht nu al 93 km/u. Aan de kust en op het IJsselmeer windstoten van 90 tot 130 km/u. Hoogtepunt van de storm ligt rond 12.00 uur en in het eerste deel van de middag. Daarna neemt de wind snel af.
Vooral vanuit de kustprovincies en Brabant komen maandag vroeg in de ochtend al veel meldingen binnen van storm en schade. De brandweer heeft het daar al druk.
Vanmorgen trekt het frontensysteem met veel regen van west naar oost over ons land. Vanmiddag in de koude bovenlucht achter de depressiekern komt het tot buien en kans op onweer. Boven de wadden neemt de wind toe tot een dikke windkracht tien.
Aan de Engelse zuidkust op het eiland Wight is een windstoot gemeten van 132 km/u, in de Straat van Dover 143 km/u, in het hele Engelse kanaal woedt nu een zware storm met windstoten tussen 130 en 140 km/u.
Het centrum van de depressie ligt nu met 974 mb boven zuidoost Engeland op de hoogte van Hoek van Holland en trekt verder uitdiepend naar het oostnoordoosten.
In Nederland wordt een zware ochtendspits verwacht in de regen en toenemende wind.
Alsog de A13 dan nog bestaat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:33 schreef BrandX het volgende:
Gelukkig vanochtend vrij voor de fysio!
Om 11.30 hoef ik pas richting Rotterdam vanuit het Haagse. Scheelt weer!
Echtquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:48 schreef Jian het volgende:
Onze verslaggever in IJmuiden; "Oh, havenmeester ik zie daar een schip binnenkomen, gaat dat wel goed?" "Ja hoor, mevrouw, dat gaat helemaal goed" "shit ......."
Dan komt de storm juist ongeveer op haar hoogtepunt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:33 schreef BrandX het volgende:
Gelukkig vanochtend vrij voor de fysio!
Om 11.30 hoef ik pas richting Rotterdam vanuit het Haagse. Scheelt weer!
Of, zoals 3-voud altijd zegt: we zijn verwijfdquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik kan er helemaal niet om lachen. Je ziet gewoon de debilisering van deze maatschappij in zulke reportages.
Als samenleving? Absoluut. Maar je weet waar je voor uitgemaakt wordt als je dat hardop zegt....quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Of, zoals 3-voud altijd zegt: we zijn verwijfd
Door die verwijfde figuren inderdaad. Sinds wanneer moet ik daarvan onder de indruk zijn?quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:59 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als samenleving? Absoluut. Maar je weet waar je voor uitgemaakt wordt als je dat hardop zegt....
Ik lach ze ook niet toe, maar uit ...quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik kan er helemaal niet om lachen. Je ziet gewoon de debilisering van deze maatschappij in zulke reportages.
Stel je aan zeg, ben je verwijfd ofzo?quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Echt, alsof er één of andere tropische Storm des Doods het land binnentrekt en we straks de bergen lijken uit het puin, uit het water of onder de bomen vandaan moeten trekken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:42 schreef Jian het volgende:
De grote stormsensatieshow is begonnen, code Rood, onnoemelijke lange files , de brandweer heeft al ergens uit voorzorg een tak afgezaagd en ondertussen onze verslaggever in IJmuiden bij de havenmeester; "hoe is de toestand nu havenmeester"? "och, als het zo blijft valt het met deze waterstand wel mee" "ja, maar ....."
Jij kent Diana "tussen de buien door blijft het droog" Woei niet?quote:
Nee, is ze van het Jeugdjournaal?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jij kent Diana "tussen de buien door blijft het droog" Woei niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |