Dat ze die man, maar snel vrijlaten is wettige zelfverdediging.quote:Inbreker (23) doodgestoken door bewoner in Lebbeke - HLN.be
In het Oost-Vlaamse Lebbeke heeft een bewoner afgelopen nacht tijdens een inbraak een 23-jarige gangster neergestoken. De man overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen, meldt het parket van Dendermonde. Uit de eerste vaststellingen blijkt dat verdachte en dader elkaar kennen.
De inbraak deed zich voor in een particuliere woning in Hoeksken in Lebbeke. "Drie mannen drongen de woning binnen en begaven zich naar de slaapkamer van de bewoner", aldus parketwoordvoerder Antoon Schotsaert. "De bewoner werd uit zijn bed gelicht."
Uit de eerste vaststellingen van het onderzoek blijkt dat de bewoner van het pand op een gegeven ogenblik met een mes een van de verdachten heeft gestoken. "De verdachten namen met hun zwaargewonde kompaan de benen en reden met hem naar het ziekenhuis", aldus Schotsaert. "De zwaargewonde verdachte- een 23-jarige man- overleed er aan zijn verwondingen. De twee andere verdachten- 20 en 25 jaar- konden in het ziekenhuis worden ingerekend door de politie."
Bewoner en verdachte kennen elkaar
De twee zijn inmiddels aangehouden door de onderzoeksrechter op verdenking van diefstal met geweld. De bewoner van het pand werd ook gearresteerd. Hij wordt verhoord door de politie. "Uit de eerste vaststellingen van het onderzoek blijkt dat de bewoner en de verdachten elkaar kenden."
Er werd door het parket een onderzoeksrechter gevorderd, die zowel de diefstal met geweld onderzoekt als de feiten waarbij de bewoner de verdachte neerstak. "Over de precieze omstandigheden van het gebeuren bestaat nog geen volstrekte duidelijkheid." Het parket stelde een wetsdokter aan. Het labo en afstappingsteam van de Federale Gerechtelijke Politie Dendermonde kwamen ter plaatse.
Dat moet nog blijken natuurlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:22 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat ze die man, maar snel vrijlaten is wettige zelfverdediging.
Euh dat weet je helemaal niet. Voor hetzelfde geld zijn het allemaal drugsdealers en is er een deal fout gegaan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:22 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
als je wilt jatten, dan maak je niet eerst met 3 man de bewoner wakker.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:54 schreef Montagui het volgende:
Het feit dat men elkaar kenden zou kunnen beteken dat er meer achter dit verhaal steekt.
Hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk dat die bewoner gearresteerd wordt terwijl hij zijn huis niet verlaten heeft! Roofhongaren staan hier binnen een dag weer buiten, maar een Belg die zijn eigen huis verdedigd moet helemaal naar het bureau!quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:22 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze een appeltje te schillen met de bewoner en is dat ook gewoon een crimineel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:01 schreef Adames het volgende:
[..]
als je wilt jatten, dan maak je niet eerst met 3 man de bewoner wakker.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk dat die bewoner gearresteerd wordt terwijl hij zijn huis niet verlaten heeft! Roofhongaren staan hier binnen een dag weer buiten, maar een Belg die zijn eigen huis verdedigd moet helemaal naar het bureau!
Hier gestopt met lezen.quote:
als dat bezoek inbreekt wel ja.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:24 schreef gelly het volgende:
Als het aan de TS ligt is het volgende scenario volkomen legaal :
Man heeft ruzie met bezoek.
Man steekt bezoeker dood.
Man staat altijd in z'n recht, want het is zijn huis.
Dan heb je niet goed gelezen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:24 schreef gelly het volgende:
Als het aan de TS ligt is het volgende scenario volkomen legaal :
Man heeft ruzie met bezoek.
Man steekt bezoeker dood.
Man staat altijd in z'n recht, want het is zijn huis.
Hij heeft iemand gedood dus wordt er een onderzoek ingesteld.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk dat die bewoner gearresteerd wordt terwijl hij zijn huis niet verlaten heeft!
Dat is de verklaring van de bewoner en kennelijk heeft die altijd gelijk, geen onderzoek nodig.quote:
Ja. Een inbreker. In zijn eigen huis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij heeft iemand gedood dus wordt er een onderzoek ingesteld.
TS beweert dat de bewoner niet opgepakt of vervolgd mag worden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Waar beweert TS dat je bezoekers zomaar mag neersteken?
Grappig. Hier kwam zelfs de technische recherche en is de dader gepakt na een matchend DNA profiel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Een inbreker. In zijn eigen huis.
Toen mijn autoruit was ingeslagen kon ik wel fluiten naar een onderzoek.
Ok. Heb je nog wat geld teruggezien?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Grappig. Hier kwam zelfs de technische recherche en is de dader gepakt na een matchend DNA profiel.
beetje welquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met het overtreden van de wet ben je niet ineens vogelvrij.
Waar? Quote?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:33 schreef gelly het volgende:
[..]
TS beweert dat de bewoner niet opgepakt of vervolgd mag worden.
Moet je doen, ik chill in een stadsbus togquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Ok, druk ik je volgende keer van de weg als je te hard rijdt.
TS beweert dat dit wettige zelfverdediging is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:35 schreef ems. het volgende:
Als blijkt dat de bewoner uit het niets op iemand in begint te prikken omdat z'n kapsel hem niet aanstond moet hij gewoon vervolgd worden hoor. Dat je straffeloos iedereen mag doden in je eigen huis maak jij ervan.
Ok. Ik was daar niet voor verzekerd. En de daders zijn ook niet gepakt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:35 schreef gelly het volgende:
Op zondag 27 oktober 2013 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Heb je nog wat geld teruggezien?
Van de verzekering ja.
Precies.quote:
Is het naar alle waarschijnlijkheid ook.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
TS beweert dat dit wettige zelfverdediging is.
Doe mij ook zo'n glazen bol.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Is het naar alle waarschijnlijkheid ook.
Knap hoor, we hebben geen rechters meer nodig, enkel kranten.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Is het naar alle waarschijnlijkheid ook.
Had je daar geen topic over gemaakt?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Ik was daar niet voor verzekerd. En de daders zijn ook niet gepakt.
Wat ik nog het meest irritante vond: mijn Tomtom lag nog gewoon in het handschoenenkastje. Het was puur vandalisme geweest, het was niet om diefstal te doen.
Dat vond ik vreemd genoeg nog erger dan wanneer die TT wel verdwenen was. Dan had het geweld tenminste nog een reden gehad. Gek he?
Volgens mij wel:quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Had je daar geen topic over gemaakt?Het klinkt zo bekend
Common sense is vrij verkrijgbaar.quote:
Nogmaals: Waar zegt TS dat je vrijuit mensen mag neersteken in je eigen huis?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Knap hoor, we hebben geen rechters meer nodig, enkel kranten.
Dat doe je door te zeggen dat de bewoner zonder onderzoek naar huis mag. Zo moeilijk is het toch niet ?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Common sense is vrij verkrijgbaar.
[..]
Nogmaals: Waar zegt TS dat je vrijuit mensen mag neersteken in je eigen huis?
DA ZEGTIE TOG NIE MANquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat doe je door te zeggen dat de bewoner zonder onderzoek naar huis mag. Zo moeilijk is het toch niet ?
Waar zegt hij dan dat er geen onderzoek moet plaatsvinden? Natuurlijk moet er onderzoek gedaan worden. Er is immers iemand dood.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat doe je door te zeggen dat de bewoner zonder onderzoek naar huis mag. Zo moeilijk is het toch niet ?
Het is natuurlijk wel zo dat TS het een beetje omdraait. Je bent niet onschuldig, tenzij...quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waar zegt hij dan dat er geen onderzoek moet plaatsvinden? Natuurlijk moet er onderzoek gedaan worden. Er is immers iemand dood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |