abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6063364
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:19 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Als Mohammed Atta en zijn vriendjes vanuit Kabul waren opgestegen in MiG's om New York te bombarderen waren ze niet ver gekomen. Maar dat wisten ze zelf ook wel, en zochten andere methodes.

Nou, meer dan de helft van de vliegtuigkapers kwamen uit Saudi Arabie, bondgenoot van de VS.

Is het trouwens geen schande jegens de nabestaanden door niet achter Al Qaeda aan te gaan??
De Amerikaanse regering is zo gefocust op Irak, wat als Al Qaeda weer een aanslag pleegt tijdens oorlog met Irak??

dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:03:03 #27
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_6064912
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 21:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou, meer dan de helft van de vliegtuigkapers kwamen uit Saudi Arabie, bondgenoot van de VS.

En weer de helft daarvan belde op 12 september naar de CIA om te vragen hoe ze toch aan hun foto's gekomen waren...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:22:14 #28
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6065307
http://web.amnesty.org/ai.nsf/recent/MDE020052002!Open
Noch vleesch noch visch

en weinig balans

[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 01-10-2002 23:27]

Koranfascisme bedankt Islam
pi_6066002
net op CNN breaking news.
live statement van powel.
De VS zal het niet toestaan onder deze resolutie om er weer in te gaan.
Hij noemt het weer het oude spelletje.

(ik verwacht dat het binnen nu en 2 weken nog wel eens spannend kan worden in deze wereld, vooral in het midden oosten)

Waarom dacht je dat Israel zich opeens terugtrok vanuit arafats hoofdkwartier... druk van de VS?
Neej, omdat ze geen oorlog aan 2 fronten willen voeren.

Het is voor het eerst sinds sept11 dat powel effe naar beneden komt om wat aan de pers te vertellen.. dit is heel ongebruikelijk.

Ik denk, als de VS en VN niet heeel snel overeenkomst krijgen.. dan heb je binnen een paar dagen een aanval op irak (eenzijdig door VS en UK) en je kunt me voor gek verklaren, maar ik denk dat NL ook nog weleens zou kunnen gaan helpen.

woensdag 2 oktober 2002 @ 00:16:48 #30
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6066091
Ik heb het ook net gezien. Powell dus.

Wanneer Powell wordt ingezet/zich laat inzetten, dat is een teken dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

Saddam legt het loodje. De race is gelopen.

woensdag 2 oktober 2002 @ 00:27:59 #31
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6066213
Iraq has agreed to comply with UN Resolutions now in force. The US doesn't want this. Once inspectors are on the ground the US cannot invade.

So the US has to BLOCK the inspectors any way it can.

That's what Powell's speech is all about; keeping the Iraq/UN agreement from moving forward so that the US can invade.

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 2 oktober 2002 @ 00:45:54 #32
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6066387
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 00:27 schreef Fonkmeistah het volgende:
Iraq has agreed to comply with UN Resolutions now in force. The US doesn't want this. Once inspectors are on the ground the US cannot invade.

So the US has to BLOCK the inspectors any way it can.

That's what Powell's speech is all about; keeping the Iraq/UN agreement from moving forward so that the US can invade.

Nee je hebt het niet goed begrepen.
Iraq will NOT comply !!!
pi_6068554
Ik blijf me verbazen. Kunnen de inspectuers erin dan mogen ze van de VS niet. Ik durf voor een miljoen te verwedden dat in het geval dat de nieuwe resoluties zouden worden aangenomen dat er dan weer nieuwe eisen op tafel liggen.
pi_6068620
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 21:51 schreef schatje het volgende:
De Amerikaanse regering is zo gefocust op Irak, wat als Al Qaeda weer een aanslag pleegt tijdens oorlog met Irak??
Al Qaeda is op sterven na dood.

Hier en daar misschien nog wat cellen, maar de organisatie is wel degelijk zwaar geraakt volgens mij.

Volgens de Al Jazeera journalist die met de twee mannen sprak die de aanslag planden zou eentje van hun zich op een bepaald moment versproken hebben, zodat bleek dat Osama dood was. Als dat waar is hebben ze wel degelijk een groot probleem.

Na 1 jaar jacht op alle fronten zijn ze zeker niet meer wat ze voor 11 september waren.

woensdag 2 oktober 2002 @ 11:03:34 #35
7966 eRR_
Op woensdag 2 oktober 2002 10:16 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Al Qaeda is op sterven na dood.

Ik heb hele andere dingen gelezen. Al Qaida is een wereldwijd verpreid netwerk wat echt niet valt of staat bij het bombarderen van Afghanistan.
the internet makes you stupid
  Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 11:45:27 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6069407
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:03 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Ik heb hele andere dingen gelezen. Al Qaida is een wereldwijd verpreid netwerk wat echt niet valt of staat bij het bombarderen van Afghanistan.

jamaar ze worden wereldwijd ook bij bosjes tegelijk opgepakt en in afghanistan zat de thuisbasis voor training, coordinatie, financien en shit en dat is weggevaagd.

er zullen nog wel aanslagen komen van die gasten daar twijfel ik niet aan maar ze zijn echt wel op sterven na dood.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_6069479
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:45 schreef sp3c het volgende:
jamaar ze worden wereldwijd ook bij bosjes tegelijk opgepakt en in afghanistan zat de thuisbasis voor training, coordinatie, financien en shit en dat is weggevaagd.

er zullen nog wel aanslagen komen van die gasten daar twijfel ik niet aan maar ze zijn echt wel op sterven na dood.

Dat vraag ik me af. Al-Qaida is volgens mij nooit meer geweest dan verscheidene cellen die met elkaar communiceerde. Dat bepaalde cellen verdwijnen en die communicatie grotendeels is weggevallen houd niet in dat je daarmee ook heel die beweging stopzet.
pi_6071110
quote:
Amerika krijgt Iraakse oppositie niet op een lijn
De Amerikaanse regering heeft volgens The New York Times grote problemen om de sterk verdeelde Iraakse oppositie op een lijn te krijgen. Bush zou graag een gesloten front willen dat na de eventuele val van de Iraakse leider Saddam Hussein het land kan leiden.
Volgens het dagblad is er grote onenigheid over wie de Iraakse dissidenten moet leiden en hoe een nieuw Iraaks bestuur eruit moet zien. De krant baseert zich op uitlatingen van woordvoerders van de zes grootste oppositiegroepen en op Irak-deskundigen. Vertegenwoordigers van de zes kwamen in augustus in de VS bijeen voor overleg. Deze maand zullen de Iraakse groepen zeer waarschijnlijk opnieuw met elkaar aan tafel gaan, nu in Brussel.

Volgens de Amerikaanse overheid is het al een hele vooruitgang als de sterk verdeelde groepen met elkaar praten. Bronnen van The New York Times beweren echter dat het overleg ten spijt, van enige daadwerkelijke onderlinge toenadering geen sprake is. Binnen de oppositie is er ook wantrouwen of de Amerikanen op de langere termijn steun willen blijven bieden.

bron

Dit belooft niet veel goeds!

woensdag 2 oktober 2002 @ 13:45:32 #39
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6071209
er wordt ook bij de vn tegengestribbeld tegen een nieuwe resolutie.

ik wil nu zo snel mogelijk naar een of ander latijns amerikaans land om van dit shit weg te blijven, want reken maar dat europa niet buiten gevaar is

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_6071351
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Al-Qaida is volgens mij nooit meer geweest dan verscheidene cellen die met elkaar communiceerde. Dat bepaalde cellen verdwijnen en die communicatie grotendeels is weggevallen houd niet in dat je daarmee ook heel die beweging stopzet.

Mensen die binnen Al Qaeda actief zijn zullen hun strijd wel verder zetten via andere organisaties, moest AQ helemaal in elkaar stuiken. Daarom is het zeker belangrijk om die personen te neutraliseren.

Maar ik denk dat Al Qaeda ook gezien moet worden als een logistieke en financiele backbone waarop dit soort mensen terug konden vallen, en waarin de figuur van Osama een heel belangrijke rol speelde om de leden op een doel gefocust te houden, namelijk de heidlige strijd. (Moslims zijn namelijk zo verdeeld als de pest, alleen de islam maakt hen op een bepaalde manier tot broeders.)

Het wegvallen van Osama hoeft niet de doodsteek te betekenen voor de organisatie maar het zou zo wel kunnen zijn. Bovendien hebben ze hun heilstaat verloren, waar ze ongestoord zieltjes tot terrorist konden opleiden. Ze hebben in de loop der jaren genoeg slapende cellen in verschillende landen geplaatst, maar die doen niks zonder wekker.

Natuurlijk zijn er nog zat fundamentalistische en andere fanatieke groeperingen die in de gaten moeten worden gehouden.

pi_6071430
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 13:45 schreef G1Ace het volgende:
er wordt ook bij de vn tegengestribbeld tegen een nieuwe resolutie.

ik wil nu zo snel mogelijk naar een of ander latijns amerikaans land om van dit shit weg te blijven, want reken maar dat europa niet buiten gevaar is

Die VN is zo blind als maar kan zijn.
Feiten:
1. de inspectiemethode van een paar jaar geleden werkten niet
2. Saddam lapt de VN aan zijn laars, en heeft al gezegd dat de presidentiele gebieden niet gecontroleerd mogen worden (net verdachte gebieden)
3. Saddam gaat nu even het beleid van de VN bepalen

Je moet al behoorlijk naief zijn om te denken dat de Irakezen gaan meewerken.

Als er geen nieuwe resolutie komt, dan denk ik dat we op korte ternijn het einde van de VN gaan meemaken.

pi_6071994
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 13:52 schreef battlesickloner het volgende:
Mensen die binnen Al Qaeda actief zijn zullen hun strijd wel verder zetten via andere organisaties, moest AQ helemaal in elkaar stuiken. Daarom is het zeker belangrijk om die personen te neutraliseren.
Het probleem is dat niemand weet wat Al-Qaida is. Ik durf te stellen dat het een zeer amateuristische organisatie is dat probeert te optreden als een soort van mediator. Het zal nu voor terroristische cellen ongetwijfeld moeilijker worden zonder OBL en zijn Al-Qaida beweging, maar ik heb niet de indruk dat ze daarvan afhankelijk zijn.
quote:
Maar ik denk dat Al Qaeda ook gezien moet worden als een logistieke en financiele backbone waarop dit soort mensen terug konden vallen, en waarin de figuur van Osama een heel belangrijke rol speelde om de leden op een doel gefocust te houden, namelijk de heidlige strijd. (Moslims zijn namelijk zo verdeeld als de pest, alleen de islam maakt hen op een bepaalde manier tot broeders.)
Ik denk dat je Al-Qaida groter waant dan dat ze daadwerkelijk zijn. Eigenlijk is dit vergelijkbaar met de verhalen rond het Tora-Bora gebergte. Men dacht dat het een enorme ruimte was met ziekenhuizen, bunkers, slaapzalen, trainingsruimten, etc. Achteraf bleek het niet meer te zijn dan een groot gat in een berg, oftewel een grot.
quote:
Het wegvallen van Osama hoeft niet de doodsteek te betekenen voor de organisatie maar het zou zo wel kunnen zijn. Bovendien hebben ze hun heilstaat verloren, waar ze ongestoord zieltjes tot terrorist konden opleiden. Ze hebben in de loop der jaren genoeg slapende cellen in verschillende landen geplaatst, maar die doen niks zonder wekker.
Volgens mij zijn de terroristen die deelnamen aan 11 september vooral opgeleid in de westerse wereld (hoe triest dat ook mag zijn). De trainingskampen daar waren vooral bedoelt voor Kasjmir en de Taliban (die nog steeds vochten tegen de NA). De Taliban en Al-Qaida zijn ook niet hetzelfde, alleen mensen hebben schijnbaar nog moeite om dat los te koppelen .
quote:
Natuurlijk zijn er nog zat fundamentalistische en andere fanatieke groeperingen die in de gaten moeten worden gehouden.
Ach, ik heb weinig hoop dat het ooit opgelost zal worden. Onkruid verdelg je op andere wijzen dan geweld.
pi_6072032
Battlesickloner, als Al Qaeda op sterven na dood is, waarom zijn er dan regelmatig terror alerts in de VS??
Mijn zus heeft dat in NY al diverse malen meegemaakt.
  Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 14:35:49 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6072096
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 13:56 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Die VN is zo blind als maar kan zijn.

probleem is dat er teveel potentiele 'vrienden van Irak' (en collectieve vijanden van de VS) in de VN zitten
quote:
Feiten:
1. de inspectiemethode van een paar jaar geleden werkten niet
is dat een feit?
volgens mij niet, bovendien zullen die inspectie methoden wel op een aantal gebieden verbeterd zijn in de loop der jaren.
quote:
2. Saddam lapt de VN aan zijn laars, en heeft al gezegd dat de presidentiele gebieden niet gecontroleerd mogen worden (net verdachte gebieden)
waren ze niet met Hans Blix overeen gekomen dat dat wel mocht gaan gebeuren?
quote:
3. Saddam gaat nu even het beleid van de VN bepalen
volgens mij was het juist saddam die tegen wapeninspectie's was
quote:
Je moet al behoorlijk naief zijn om te denken dat de Irakezen gaan meewerken.
true
quote:
Als er geen nieuwe resolutie komt, dan denk ik dat we op korte ternijn het einde van de VN gaan meemaken.
ik heb zowieso het gevoel dat de VN niet echt een lang leven nog voor zich heeft als Irak strax achter de rug is dan begint het volgende conflict.

zoals ik al zei, er zitten teveel onderlinge vijanden in de VN waardoor ze gewoonweg nooit een goede beslissing kunnen nemen (daarom ben ik ook bang voor Griekenland EN Turkije in de EU, 1 van de 2 lijkt me voorlopig beter).

[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 02-10-2002 14:43]

pi_6072216
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:29 schreef nikk het volgende:

Het probleem is dat niemand weet wat Al-Qaida is. Ik durf te stellen dat het een zeer amateuristische organisatie is dat probeert te optreden als een soort van mediator. Het zal nu voor terroristische cellen ongetwijfeld moeilijker worden zonder OBL en zijn Al-Qaida beweging, maar ik heb niet de indruk dat ze daarvan afhankelijk zijn.

Tot op bepaalde hoogte heb je gelijk, maar AQ is wel de organisatie die al die luitjes een opleiding gaf enzo stevig bijdroeg als 'netwerker'.

Het feit dat er veel van die trainigskampen al vernietigd zijn is een zware slag voor de terroristen universiteit.

Overigens onderschat jij die lui duidelijk, want ze bezitten vrij high tech spul.

quote:
Ik denk dat je Al-Qaida groter waant dan dat ze daadwerkelijk zijn. Eigenlijk is dit vergelijkbaar met de verhalen rond het Tora-Bora gebergte. Men dacht dat het een enorme ruimte was met ziekenhuizen, bunkers, slaapzalen, trainingsruimten, etc. Achteraf bleek het niet meer te zijn dan een groot gat in een berg, oftewel een grot.
Ik weet niet waar jij die beweringen vandaan haalt, maar het was niet meer en niet minder dan een groot grottencomplex. Ook mensen van de Noordelijke Alliantie waren wel bekend met het complex, dus ik weet niet waar jij het idee vandaan haalt dat er zowat een ondergronds dorp is gevestigd daar (een ziekenhuis was trouwens iets erg zeldzaam in Afghanistan, en als het er was dan was het in handen van westerse NGO's)
quote:
Volgens mij zijn de terroristen die deelnamen aan 11 september vooral opgeleid in de westerse wereld (hoe triest dat ook mag zijn). De trainingskampen daar waren vooral bedoelt voor Kasjmir en de Taliban (die nog steeds vochten tegen de NA).
Er zijn wel heel veel mensen uit het Westen in die kampen geweest, en ook uit een handje Arabisdhe landen. Kijk maar eens naar wat er daar in Cuba bij elkaar zit, dat zijn luitjes van over heel de wereld.

Degenen die het westen kennen kunnen natuurlijk het westen van binnen uit aanvallen, en die zijn dus extra handig voor dit soort organisaties.

pi_6072268
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:32 schreef schatje het volgende:
Battlesickloner, als Al Qaeda op sterven na dood is, waarom zijn er dan regelmatig terror alerts in de VS??
Omdat er zoals al gemeld nog een hoop slapende cellen in het Westen zitten die op een sein wachten om actief te worden.

Dat er nog aanslagen zullen volgen is bijna zeker, maar dan zal er toch een seintje van bovenaf moeten worden gegeven.

En wat 'terror alert' betreft, ik heb ook zo'n beetje een idee dat het een middel is van de veiligheidsdiensten om, als er iets zou gebeuren, te kunnen zeggen 'We hadden het wel gezegd'.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 02-10-2002 14:47]

Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 14:45:23 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6072280
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:32 schreef schatje het volgende:
voorkomen = beter dan genezen.

zijn er ook daadwerkelijk aanslagen geweest bij die 'terror alerts' van je zus dan?
dacht het niet hé??

pi_6072424
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:35 schreef sp3c het volgende:

is dat een feit?
volgens mij niet, bovendien zullen die inspectie methoden wel op een aantal gebieden verbeterd zijn in de loop der jaren.

Ja dit is een feit.

Overigens iedereen lijkt happy met de nieuwe regeling en alles lijkt OK, vergeet niet dat er nog niet 1 inspecteur in Irak is geweest.

quote:
Hans Blix wordt erg gewantrouwd door de Amerikanen. Vanmiddag was op het nieuws dat Saddam over een paar no-go area's onderhandelde.
quote:
volgens mij was het juist saddam die tegen wapeninspectie's was
Ik denk dat Saddam principieel niet iets tegen inspecties heeft, zolang hij zijn wapens maar mag houden.

**offtopic sp3c kijk zondagavond om 20.25 op het tweede belgische net naar Panorama, er komt weer een hele documentaire over de opstand in het fort van Mazar-i-Sharriff ( volgens mij dezelfde film maar dan uitgebreider als uitgezonden in Lichtpunt, erg interessant)

Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 14:58:31 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6072510
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:52 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Ja dit is een feit.

mag ik daar wat meer uitleg over (linkje?) want vooralsnog geloof ik daar geen fok! van.
quote:
Overigens iedereen lijkt happy met de nieuwe regeling en alles lijkt OK, vergeet niet dat er nog niet 1 inspecteur in Irak is geweest.

dat verdrag is 2 dagen geleden ofzo gesloten, moet wel een heel erg snele gast zijn alstie nu al in Irak zou staan.

bovendien geld dat argument ook de andere kant om.
Iedereen (US/UK) is zo wantrouwig tegen Irak en roept maar dat ze wapens hebben en shit maar voorlopig is er nog geen inspecteur geweest die dat heeft bevestigd.

quote:
Hans Blix wordt erg gewantrouwd door de Amerikanen. Vanmiddag was op het nieuws dat Saddam over een paar no-go area's onderhandelde.
de amerikanen willen gewoon hun oorlog hebben op dit moment, dus ze kunnen wantrouwen wat ze willen maar voorlopig heb ik daar ff geen boodschap aan.
quote:
[..]

Ik denk dat Saddam principieel niet iets tegen inspecties heeft, zolang hij zijn wapens maar mag houden.

nou ik denk niet dat hij dat bij de VN kan verkopen dus wat dat betreft ...
quote:
**offtopic sp3c kijk zondagavond om 20.25 op het tweede belgische net naar Panorama, er komt weer een hele documentaire over de opstand in het fort van Mazar-i-Sharriff ( volgens mij dezelfde film maar dan uitgebreider als uitgezonden in Lichtpunt, erg interessant)
kan iedereen dat in nederland ontvangen (ik woon in den haag)??
ik zou het bij god niet weten want ik kijk nooit naar belgische zenders
ik zal het is opzoeken vanavond klinkt wel interessant.
pi_6072552
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:41 schreef battlesickloner het volgende:
Tot op bepaalde hoogte heb je gelijk, maar AQ is wel de organisatie die al die luitjes een opleiding gaf enzo stevig bijdroeg als 'netwerker'.
Dat vind ook al zoiets. In hoeverre heb je een opleiding nodig om een terrorist te worden? Ik denk dat Al-Qaida adressen, geld en nog meer van dat soort zaken regelde. Ik denk niet dat in Afghanistan een terroristenschool heeft gestaan. Zoals ik al zei, die trainingskampen waren van de Taliban die strijdkrachten trainden.

quote:
Het feit dat er veel van die trainigskampen al vernietigd zijn is een zware slag voor de terroristen universiteit.
Waren die trainingskampen niet van de Taliban?
quote:
Overigens onderschat jij die lui duidelijk, want ze bezitten vrij high tech spul.
Ze hebben vast wel wat leuk speelgoed, dat maakt ze nog geen professionele organisatie. In dat opzicht is de IRA, of ETA een stuk profesioneler.
quote:
Ik weet niet waar jij die beweringen vandaan haalt, maar het was niet meer en niet minder dan een groot grottencomplex. Ook mensen van de Noordelijke Alliantie waren wel bekend met het complex, dus ik weet niet waar jij het idee vandaan haalt dat er zowat een ondergronds dorp is gevestigd daar (een ziekenhuis was trouwens iets erg zeldzaam in Afghanistan, en als het er was dan was het in handen van westerse NGO's)
De kranten stonden er anders vol van. De verhalen werden ook vrij snel ontkracht omdat vrijwel direct duidelijk werd dat het grote onzin was.
quote:
Er zijn wel heel veel mensen uit het Westen in die kampen geweest, en ook uit een handje Arabisdhe landen. Kijk maar eens naar wat er daar in Cuba bij elkaar zit, dat zijn luitjes van over heel de wereld.

Degenen die het westen kennen kunnen natuurlijk het westen van binnen uit aanvallen, en die zijn dus extra handig voor dit soort organisaties.

Uiteraard, niemand zal dat ook ontkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')