abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6231759
Ik merk trouwens vrij massale troepen en materieeltransport richting Duitsland ?? Ik zie al de hele week militaire convooien over de snelweg rijden.

Gaan we Schroeder aanpakken of wat gaat er gebeuren?

pi_6231842
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:47 schreef battlesickloner het volgende:
Ik merk trouwens vrij massale troepen en materieeltransport richting Duitsland ?? Ik zie al de hele week militaire convooien over de snelweg rijden.

Richting Duitsland ? Vreemd, in 1990 kwam er heel veel uit Duitsland richting Rotterdam.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2002 @ 15:52:57 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6231910
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:47 schreef battlesickloner het volgende:

zal wel een oefening zijn maar het kan hier wat mee te maken hebben.
quote:
Nederland en Duitsland in principe positief over gezamenlijke ISAF-leiding
11-10-2002
Minister-president Jan Peter Balkenende en bondskanselier Gerhard Schröder van Duitsland staan in principe positief tegenover een gezamenlijk leiderschap over de International Security Assistance Force (ISAF) in Afghanistan. Zij hebben hier gisteren (10 oktober) over gesproken in Berlijn. Nederland en Duitsland nemen nu al gezamenlijk deel aan de ISAF-missie, die de veiligheid handhaaft in Kaboel en omgeving en assisteert bij de wederopbouw in Afghanistan. Turkije voert momenteel het commando over de ISAF-veiligheidsmacht.

http://www.mindef.nl:30280/nieuws/persberichten/content/111002_isafleiding.html]bron

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_6232235
Ik heb een heel convooi engels materieel gezien, een nederlands (volgens mij stond er idd SFOR op maar heel zeker ben ik niet) en nog twee convooien waar ik niet zo snel de herkomst van kon inschatten.

De Britten reden onder politiebegeleiding.

Alle convooien reden in de buurt van Eindhoven richting Maastricht.

Moderator vrijdag 11 oktober 2002 @ 16:31:39 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6232930
dan zal het wel een oefening zijn, zijn die spullen op eindhoven of gilze rijen ofzo geland en gaan ze in konvooi naar het oefengebied.

voor zover ik weet staat er momenteel nix groots op stapel iig (frisian flag is bezig maar dan zouden ze op leeuwarden landen) maja what do I know, kan ook gewoon bevoorrading zijn voor die britse basis in duitsland.

pi_6234535
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:43 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

idd, op een volwassen manier ingaan tegen infantiele argumenten en dubieuze bronnen getuigt idd niet van intelligentie.

Niet doen dus.

Ooit van de pot en de ketel gehoord
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 00:38 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Scot Ritter, die toch niet echt de officiele amerikaanse persberichten napraat stelt zelf duidelijk dat ie de eerste 4 jaren volledig voorgelogen is. Dus deze is voor jou.
[..]

Als er iemand indianen uitgemoord heeft zijn het wel onze europese voorouders dus weer

Stuitend.

Als scot ritter de eerst 4 jaar is voorgelogen, heeft hij dus 3 jaar zijn gang kunnen gaan.

En volgens mij heb je nog nooit van cynisme gehoord als ik zie hoe serieus je op die opmerking over de noflyzone boven amerika ingaat.
Verder ging het niet over de moord op de indianen, maar eerder over het terug geven van grotere stukken land aan deze bevolkingsgroep.

Moderator vrijdag 11 oktober 2002 @ 19:28:06 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6235191
maar dan zou die no-fly zone alsnog boven europa moeten liggen aangezien het meeste anti indiaanse geweld van de koloniserende landen kwam.
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 19:34:31 #233
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6235295
Ik denk dat Scott Ritter een beetje in de war is.
Ik heb hem nog niet op een consistent standpunt kunnen betrappen
Koranfascisme bedankt Islam
pi_6235919
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 18:36 schreef Basp1 het volgende:

Als scot ritter de eerst 4 jaar is voorgelogen, heeft hij dus 3 jaar zijn gang kunnen gaan.

Dus jiij bent ook blij met minder dan de helft van je normale loon?
quote:
En volgens mij heb je nog nooit van cynisme gehoord als ik zie hoe serieus je op die opmerking over de noflyzone boven amerika ingaat.
Cynisme is voor mensen die al dood zijn maar nog niet in hun kist liggen.
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:11:01 #235
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6238842
De VS wil Irak anexeren is nu het laatste bericht, Generaal Tommie Franks, (commandant van o.m. de Afghanistan missie) zou de nieuwe president van Irak moeten worden... Een wel erg ziek idee... bron: NOVA ..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6238919
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De VS wil Irak anexeren is nu het laatste bericht, Generaal Tommie Franks, (commandant van o.m. de Afghanistan missie) zou de nieuwe president van Irak moeten worden... Een wel erg ziek idee... bron: NOVA ..

Ach Bush en zijn terroristen...

pi_6239000
pi_6239006
quote:
Bericht gevonden:
quote:
"VS willen Amerikaans militair regime in Irak"
Het Witte Huis werkt aan een plan om een Amerikaanse militaire regering in Irak te installeren mochten de Verenigde Staten Saddam Hussein ten val brengen. Dat schrijft de New York Times vrijdag.

Aan het hoofd van het Amerikaanse regime in Irak zou een militaire bevelhebber komen te staan. Volgens de New York Times is de huidige bevelhebber van de Amerikaanse troepen in de Perzische Golf, generaal Tommy Franks, een voor de hand liggende kandidaat voor die post.

Het militaire regime zou dienst doen tot een democratisch gekozen Iraakse regering geïnstalleerd is en moet voorkomen dat een binnenlandse machtsstrijd losbarst zoals in Afghanistan na de val van de Taliban.bron
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:32:48 #239
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6239221
Ongelofelijk, het idee alleen al, dat accepteert toch helemaal niemand, een Amerikaans militaire regering in Irak... ... hoe hersendood kun je zijn om te denken dat de bevolking dat zal accepteren..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6241089
Ik weet niet of dit al genoemd is (had geen zin alles te lezen :
- Amerikaanse geheime diensten ontkennen dat Irak een bedreiging vormt, en beschuldigen de regering Bush van het vertellen van halve waarheden.
- Als Saddam nucleare wapens zou hebben, had hij dat allang publiek bekend gemaakt.
- Het argument dat men Irak moet aanvallen om terrotisten aan te pakken is op ze minst gezegd zwak te noemen. Als de US daadwerkelijk als doel had de terroristen te pakken, zou de US een land aanvallen met bewezen terroristische banden (S-A, Iran, Pakistan), i.p.v. een land met onbewezen terroistische banden.
- Het argument dat men Irak zou aanvallen omdat Saddam een wrede, gestoorde dictator is (alhoewel ie dat natuurlijk wel is), valt nogal moeilijk te rijmen met de huidige en vroegere buitenlandse politiek van de US.
- Volgens de CIA neemt de kans dat Irak, indien ze mogelijkerwijs chemische/biologische of nucleare wapens hebben, deze wapens zal gebruiken of doorspelen juist toe als US Irak aanvalt.

Naar mijn mening is Saddam een ongelofelijke ***** *****, maar de Amerikaanse regering heeft naar mijn mening nog niet een overtuigend argument kunnen brengen waarom men Irak zou moeten aanvallen.
De argumenten die ik tot zover heb gehoord, zijn niet bepaald logisch, hypocriet en gebaseerd op halve waarheden.
Volgens mij heeft Bush simpelweg een eigen agenda, en het dienen van de Amerikaanse bevolking is daar niet bepaald onderdeel van.

Bronnen o.a.: http://www.nytimes.com/2002/10/09/international/middleeast/09IRAQ.html en http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,807194,00.html en http://www.cnn.com/2002/WORLD/europe/10/11/blair.putin/index.html

zaterdag 12 oktober 2002 @ 01:40:30 #241
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6241680
quote:
WASHINGTON - U.S. energy industry experts are poised to modernize Iraq's vast oil production facilities to help cover the tab for billions of dollars in postwar reconstruction.
Several sources have told the Daily News that the former Texas oil man in the Oval Office is devoting considerable attention to the future of the world's second-largest oil reserves in a post-Saddam Hussein Iraq.

Bush told House and Senate energy bill conferees last month that "American technology will have those oil fields even more productive" after the U.S. ends Saddam's regime, confirmed Rep. Charles Rangel (D-Manhattan), who attended the meeting.

Any such rebuilding effort is expected to take several years - and hundreds of millions of dollars in U.S. aid.

Administration officials said the Pentagon's battle plan includes protecting the Iraqi fields from the kind of sabotage Saddam committed in 1991. His troops set wells on fire as they retreated from their occupation of Kuwait, triggering infernos that took months to extinguish.

In a new Gulf war, seizing the oil fields to prevent similar sabotage is a critical early objective.

Once the fields are secured, U.S.-led efforts will begin to reverse decades of neglect caused by Saddam's emphasis on military spending and the United Nations embargo on most commerce with Iraq.

Bron
Goh olie ?
quote:
As the Bush administration prepares to make war on the Iraqi people -- and make no mistake, it is the civilian population of that country and not Saddam Hussein who will bear the brunt of the hostilities -- it is important that we recall the medical consequences of the last Gulf War. That conflict was, in effect, a nuclear war.

During the 1991 Gulf War, the United States deployed hundreds of tons of weapons, many of them anti-tank shells made of depleted uranium 238. This material is 1.7 times more dense than lead, and hence when incorporated into an anti-tank shell and fired, it achieves great momentum, cutting through tank armor like a hot knife through butter.

What other properties does uranium 238 possess? First, it is pyrophoric: When it hits a tank at high speed it bursts into flames, producing tiny aerosolized particles less than 5 microns in diameter that are easily inhalable into the terminal air passages of the lung. Second, it is a potent radioactive carcinogen, emitting a relatively heavy alpha particle composed of 2 protons and 2 neutrons. Once inside the body -- either in the lung if it has been inhaled, or in a wound if it penetrates flesh, or ingested since it concentrates in the food chain and contaminates water -- it can produce cancer in the lungs, bones, blood, or kidneys. Third, it has a half-life of 4.5 billion years, meaning the areas in which this ammunition was used in Iraq and Kuwait during Gulf War will remain effectively radioactive for the rest of time.

Children are 10 to 20 times more sensitive to the effects of radiation than adults. My fellow pediatricians in the Iraqi town of Basra, for example, are reporting an increase of 6 to 12 times in the incidence of childhood leukemia and cancer. Yet because of the sanctions imposed upon Iraq by the United States and United Nations, they have no access to drugs or effective radiation machines to treat their patients.

The incidence of congenital malformations has doubled in the exposed populations in Iraq where these weapons were used. Among them are babies born with only one eye or missing all or part of their brain.

bron

voor de mensen die eerst willen zien voordat ze geloven..
effecten van verarmd uranium

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 01:42:30 #242
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6241717
quote:
Goed idee
Buitengewoon integer iemand
pi_6241978
Jaja Machteld; bij jou zijn werkelijk alle stoppen doorgeslagen !

Hoe kan iemand zo fanatiek achter dat stelletje flippo`s aanhollen ?

zaterdag 12 oktober 2002 @ 02:19:42 #244
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6242224
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 02:01 schreef Boosoog het volgende:
Jaja Machteld; bij jou zijn werkelijk alle stoppen doorgeslagen !

Hoe kan iemand zo fanatiek achter dat stelletje flippo`s aanhollen ?

Remember Neurenberg, en hoe heet de Japanse versie ook alweer?
pi_6242317
Zo kunnen we nog ff doorgaan: Remember Hiroshima, Dresden, Servië, MyLai.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 02:37:57 #246
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6242415
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 02:29 schreef Boosoog het volgende:
Zo kunnen we nog ff doorgaan: Remember Hiroshima, Dresden, Servië, MyLai.
Nee, het gaat hier wat mij betreft om het voor een oorlogstribunaal brengen van lieden als Saddam cs
Een tijdelijk bestuur als in het Japan van na WO11 lijkt mij een gezond idee.
pi_6242638
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 02:37 schreef machteld het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier wat mij betreft om het voor een oorlogstribunaal brengen van lieden als Saddam cs
Een tijdelijk bestuur als in het Japan van na WO11 lijkt mij een gezond idee.

Ja, Saddam moet idd worden veroordeeld voor het gebruiken van (chemische) wapens op z'n eigen bevolking.
Maar raad eens met behulp van wie hij die chemische wapens hij gebruikte had ontwikkeld?
Raad eens van wie hij de wapens kreeg die hij tegen zijn eigen bevolking gebruikte?
Raad eens dankzij wie hij na en tijdens de oorlog tegen Iran in het zadel kon blijven zitten?

Zouden de personen die hem in staat hebben gesteld deze misdaden te plegen en Saddam daarbij hebben gesteund niet ook berecht moeten worden?

zaterdag 12 oktober 2002 @ 03:17:55 #248
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6242733
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 03:00 schreef Xspringe het volgende:

[..]

Ja, Saddam moet idd worden veroordeeld voor het gebruiken van (chemische) wapens op z'n eigen bevolking.
Maar raad eens met behulp van wie hij die chemische wapens hij gebruikte had ontwikkeld?
Raad eens van wie hij de wapens kreeg die hij tegen zijn eigen bevolking gebruikte?
Raad eens dankzij wie hij na en tijdens de oorlog tegen Iran in het zadel kon blijven zitten?

Zouden de personen die hem in staat hebben gesteld deze misdaden te plegen en Saddam daarbij hebben gesteund niet ook berecht moeten worden?

Ik ben niet zo vóór de 'Ja maar' attitude.
Ben het overigens wel mee eens dat Duitsland, Frankrijk, Rusland en vele andere landen waaronder Nederland en de VS waarschijnlijk boter op hun hoofd hebben. Maar dat moet eerst nog wel worden aangetoond.
pi_6242828
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 01:40 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Bron
Goh olie ?

Inderdaad daar is het ze allemaal om te doen.
quote:
bron

voor de mensen die eerst willen zien voordat ze geloven..
effecten van verarmd uranium

Voor deze mensen heb ik ook nog wel interessante links bv van Von Sponeck (ex VN -topman), Irak ligt bezaait met verarmt uranium, bijna 50% van de bevolking is ziek en reeds miljoenen doden dankzij de VS (en GB), en dan SH een moordenaar noemen, jaja.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6245060
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 03:17 schreef machteld het volgende:

[..]

Ik ben niet zo vóór de 'Ja maar' attitude.
Ben het overigens wel mee eens dat Duitsland, Frankrijk, Rusland en vele andere landen waaronder Nederland en de VS waarschijnlijk boter op hun hoofd hebben. Maar dat moet eerst nog wel worden aangetoond.

Oh, jij bent meer voor de "niet denken maar doen" attitude?

In dit geval is de direkte steun aan Irak toendertijd trouwens gedaan door de US, zoals ze nu ook nog verscheidene dictatoriale regimes in de regio steunen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')