Mooi vraagstuk wel: kan je leven zonder gebruik te maken van een staat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ga het filmpje nog kijken maar zijn dat een soort Nederlandse 'libertijnen' die helemaal los van de staat (trachten) te leven?
Ik stoor me er verder niet aan hoor maar waar ik me wel aan stoor; als jij auto rijdt en je gebruikt de wegen betaal je gewoon net als iedereen. Wat mij betreft mogen ze lekker communes vormen maar dan ook echt de commune, als je gebruik gaat maken van gemeenschappelijke goederen betaal je daar ook voor.
Ja, het hele systeem is kut maar ondertussen maken ze wel gebruik van (delen van) het systeem wat volgens hun zo kut is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ga het filmpje nog kijken maar zijn dat een soort Nederlandse 'libertijnen' die helemaal los van de staat (trachten) te leven?
Ik stoor me er verder niet aan hoor maar waar ik me wel aan stoor; als jij auto rijdt en je gebruikt de wegen betaal je gewoon net als iedereen. Wat mij betreft mogen ze lekker communes vormen maar dan ook echt de commune, als je gebruik gaat maken van gemeenschappelijke goederen betaal je daar ook voor.
In principe zou het denk ik kunnen, echter - en daar kom je in Nederland denk ik mee in de problemen- heb je ruimte nodig. Je hebt bijv. in de VS ook communes die geheel los leven maar ik denk dat daar in Nederland simpelweg geen ruimte voor is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:35 schreef Faux. het volgende:
[..]
Mooi vraagstuk wel: kan je leven zonder gebruik te maken van een staat?
Los van de staat wat betreft de lasten dus, ja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja, het hele systeem is kut maar ondertussen maken ze wel gebruik van (delen van) het systeem wat volgens hun zo kut is.
Aha, ik ga het filmpje morgenochtend even kijken. Ik vind het streven naar een eigen levensinvulling niet verkeerd maar die figuren die dat doen onder het mom van gewoon gemeen goed uitbuiten mogen wat mij betreft sancties tegen ondernomen worden. Als jij autarkisch wil leven, prima, maar zodra je gemeengoed gebruikt betaal je daar ook voor. Als ze echte vrijheid willen hebben, er zijn genoeg gebieden waar je naartoe kunt en in alle rust zoiets opstarten. Maar dat doen ze niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Los van de staat wat betreft de lasten dus, ja.
Boetes betalen is not done, belasting het liefst ook niet. Ik raad je aan om dit filmpje te kijken: http://www.dumpert.nl/med(...)en_door_politie.html
Laat wat meer zien wat voor belachelijke mensen het zijn en heeft betrekking op het gebruik maken van de autoweg maar wel zelf willen bepalen of ze wel of geen gordel dragen want 'I do no harm!!!'.
Met deze mensen valt niet eens te discussieren. Te triest.
Perfecte voorbeeld van hoe triest ze zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:39 schreef TwentyFourr het volgende:
Aanhouding is 'ontvoering'_x10^99+1
Waar dan? Een plek waar genoeg ruimte (incluis dieren, etc) is om te kunnen overleven zonder dat je iets aan het systeem hoeft te betalen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
[..]
Aha, ik ga het filmpje morgenochtend even kijken. Ik vind het streven naar een eigen levensinvulling niet verkeerd maar die figuren die dat doen onder het mom van gewoon gemeen goed uitbuiten mogen wat mij betreft sancties tegen ondernomen worden. Als jij autarkisch wil leven, prima, maar zodra je gemeengoed gebruikt betaal je daar ook voor. Als ze echte vrijheid willen hebben, er zijn genoeg gebieden waar je naartoe kunt en in alle rust zoiets opstarten. Maar dat doen ze niet.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:41 schreef LXIV het volgende:
In principe kun je je best afvragen of het wel terecht is dat je automatisch, bij geboorte, een onderdeel bent van het systeem.
Nou ja, in Alaska bijv. (het klimaat is niet ideaal, dat zeer zeker maar je kunt er wel degelijk overleven) is ruimte genoeg voor zo'n onderneming. Canada heeft ook zulke gebieden. Evenals (tegenovergestelde qua klimaat) Australië.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waar dan? Een plek waar genoeg ruimte (incluis dieren, etc) is om te kunnen overleven zonder dat je iets aan het systeem hoeft te betalen?
Ah, men mag naar de andere kant vd wereld zwemmen. Je moet eerst nog een paspoort, een visum (!) en een ticket zien te regelen. Maar dat betaald het systeem niet voor jou: jij betaalt hen om er van te kunnen vluchten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou ja, in Alaska bijv. (het klimaat is niet ideaal, dat zeer zeker maar je kunt er wel degelijk overleven) is ruimte genoeg voor zo'n onderneming. Canada heeft ook zulke gebieden. Evenals (tegenovergestelde qua klimaat) Australië.
Er is genoeg ruimte op deze planeet, meer dan genoeg. Maar dat zijn uitbuiters, die willen zogenaamd autarkisch leven maar wel gebruik maken van dit, zus, zo.
Offers moet je altijd maken in het leven. Je bent nu eenmaal in een systeem geboren. Maar als jij met z'n allen overtuigd bent van zo'n commune dan lijkt me dat een kleine offer als je daarna jaren en jaren autarkisch kunt leven. Maar kosten en offers zullen er altijd nodig zijn. Dan kun je mekkeren of het gewoon accepteren en verder gaan, je doel nastreven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, men mag naar de andere kant vd wereld zwemmen. Je moet eerst nog een paspoort, een visum (!) en een ticket zien te regelen. Maar dat betaald het systeem niet voor jou: jij betaalt hen om er van te kunnen vluchten.
Dat is een beetje de illusie van het leven in een commune. Als de commune een beetje groter wordt komen ze er ineens achter dat ze voor allerlei aspecten een expert nodig hebben. Iemand voor de veiligheid, iemand voor het brood, iemand voor de leiding etc. etc. En dan komen ze er al dan niet achter dat het verdomd veel op een staat begint te lijkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:19 schreef Pharkus het volgende:
Im een commune leven is toch hetzelfde als leven in een kleine staat? Zoek het lekker helemaal alleen uit als je zo in elkaar zit.
Een beetje sekte/commune leider weet dit ook feilloos uit te baten voor eigen gewin. Waarbij je bij de staat nog een beetje het idee hebt dat ze er iets nuttigs mee doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is een beetje de illusie van het leven in een commune. Als de commune een beetje groter wordt komen ze er ineens achter dat ze voor allerlei aspecten een expert nodig hebben. Iemand voor de veiligheid, iemand voor het brood, iemand voor de leiding etc. etc. En dan komen ze er al dan niet achter dat het verdomd veel op een staat begint te lijken.
Lijkt mij sterk dat de mensen die in die filmpjes voor komen van niks rond komen. Ze rijden een auto bijvoorbeeld, die krijg je al niet gratis, en als je er al 1 hebt kost het nog steeds geld om ergens te kunnen komen. Sparen kan iedereen, en het systeem draait volgens mij echt wel voor deze mensen op. Ik krijg namelijk niet echt het idee dat het hardwerkende mensen zijn. Dus als ze dan de stap nemen dan heeft het systeem wat ze haten dit wel voor ze betaald.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, men mag naar de andere kant vd wereld zwemmen. Je moet eerst nog een paspoort, een visum (!) en een ticket zien te regelen. Maar dat betaald het systeem niet voor jou: jij betaalt hen om er van te kunnen vluchten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |