Mijn ervaring is dat het bij de tweede wijken vaak meer is dan eerste wijken, want voordat er veel herstelpost kan komen zijn die meestal al onderweg naar de depotsquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar had je toen dezelfde wijk als nu? Want misschien heb je nu wel een wijk die als eerste wordt klaargemaakt, dan is de kans op los spul natuurlijk ook groter.
Ah, ja, dat verschilt natuurlijk per vestiging, maar bij ons gaan de eerste wijken sowieso niet voor een uur of 10 naar het depot, en de laatste wijken moeten om 11 uur weg, dus de wijken die al om een uur of 8 klaar zijn hebben meestal veel meer los spul dan de wijken die rond half 11 klaar zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het bij de tweede wijken vaak meer is dan eerste wijken, want voordat er veel herstelpost kan komen zijn die meestal al onderweg naar de depots
Het kan ook zijn dat je niet zo'n goede voorbereider hebt. Die komt dan tijdens het zetten allerlei instraatfouten van zichzelf tegen, of merkt als hij klaar is met de wijk dat er in sommige vakjes nog wat ligt. En dat gooit íe dan bovenop.quote:[b]Op zaterdag 26 oktober 2013 22:06 schreef Zelva
Loop er nu twee weken,en het valt mij op dat bijna elke dag er wel losse poststukken bovenaan in de tas zijn gegooid. Als dat één poststuk is of zo, is dat niet zo'n schokkend probleem, maar vandaag had ik ook weer een stuk of 7 dingen verspreid over de hele wijk. Dan zit je voortdurend te graaien en zoeken in je stuurtas.
Mag dat zomaar en/of hoe komt dat?
Wij beginnen een stukje later, dat zal het verschil zijnquote:Op zondag 27 oktober 2013 08:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, ja, dat verschilt natuurlijk per vestiging, maar bij ons gaan de eerste wijken sowieso niet voor een uur of 10 naar het depot, en de laatste wijken moeten om 11 uur weg, dus de wijken die al om een uur of 8 klaar zijn hebben meestal veel meer los spul dan de wijken die rond half 11 klaar zijn.
Dat mag niet alleen maar dat móét zelfs. Ook wel logisch, anders zouden die stukken allemaal een dag vertragen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:06 schreef Zelva het volgende:
Loop er nu twee weken,en het valt mij op dat bijna elke dag er wel losse poststukken bovenaan in de tas zijn gegooid. Als dat één poststuk is of zo, is dat niet zo'n schokkend probleem, maar vandaag had ik ook weer een stuk of 7 dingen verspreid over de hele wijk. Dan zit je voortdurend te graaien en zoeken in je stuurtas.
Mag dat zomaar en/of hoe komt dat?
vind het meer op gemakzucht lijken,binnen zadelt buiten weer met extra onbezoldigd werk op.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat, alles moet immers mee. Vaak zijn dat poststukken die in een verkeerde blauwe bak zaten of bij de reject van een andere wijk zaten. Als jouw wijk dan al klaar is is het natuurlijk geen doen om eerst alles weer uit de tas te halen en er op de goede plek tussen te stoppen, dat kost veel te veel tijd. En dus wordt het dan gewoon los in de tas waarmee je begint gestopt.
Dat is natuurlijk onzin, als het een hele bak is dan moet het er uiteraard tussen gezet worden, maar met een stuk of 7 losse dingen is dat geen doen, dat kost veel te veel tijd terwijl je er tijdens het lopen nu ook weer niet extreem veel last van hebt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vind het meer op gemakzucht lijken,binnen zadelt buiten weer met extra onbezoldigd werk op.
euhm, als alles al in de tassen zit (wat meestal zo is als die post gevoden wordt) is dat best veel extra werk hoor.. eerst heel die tassen leeg halen, bundeltje los, post ertussen.. en het is vaak niet 1 brief..quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:21 schreef swimmie86 het volgende:
Dat is toch nauwelijks extra werk. Even kijken wat er los bijzit, en dan pakken als je bij die bundel bent aangekomen.
De voorbereider die ik heb is wel een drama. Op dinsdag in een bundel van 262-244 liggen alle Veronica's bij 262 erbij en dan komt de rest van de post erachteraan. En dat dan nog eens in 8 andere bundels.
Leg de bundels altijd op een andere volgorde, en dan loop ik het maar direct na, kan nog genoeg goed leggen.
Ik loop die straat (6 bundels) altijd in de volgorde 1-2-3-4-5-6 (heen en terug). Doet iedereen zo. Maar mevrouw legt altijd 1-2-6 bij elkaar en dan 3-4-5. Als het heel veel is loop ik 1 en 6 eerst en dan de rest pas (1-6 liggen tegenover elkaar 2-5 en 3-4). Altijd een zooitje.
Je werkt liever op de zaterdag? Of geldt dat niet voor teamcoaches, dat je iedere zaterdag moet werken zodra de maandag er af is? Want ik geloof dat de fulltimers hier er niet bepaald blij mee zijn dat ze door het verdwijnen van die maandag straks elke zaterdag moeten werkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:24 schreef dud0r het volgende:
Na een weekje vrij, vandaag weer aan de arbeid.
Ik zal blij zijn als die maandag eraf is, wat een schijt dag om te werken vind ik dat.
Ik zeg toch ook dat het voor mij als bezorger minder werk is. Wat ik vervelend vindt is dat de voorbereider 2 bundels maakt van een hele straat die daardoor dus compleet door elkaar heen ligt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:52 schreef superkimmi het volgende:
[..]
euhm, als alles al in de tassen zit (wat meestal zo is als die post gevoden wordt) is dat best veel extra werk hoor.. eerst heel die tassen leeg halen, bundeltje los, post ertussen.. en het is vaak niet 1 brief..
Het is minder werk voor de bezrorger om ff in een straat een losse brief mee te nemen..
Ik werk liever dinsdag t/m zaterdag dan ma t/m vrijdag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je werkt liever op de zaterdag? Of geldt dat niet voor teamcoaches, dat je iedere zaterdag moet werken zodra de maandag er af is? Want ik geloof dat de fulltimers hier er niet bepaald blij mee zijn dat ze door het verdwijnen van die maandag straks elke zaterdag moeten werken
Ik snap dat hele nut van depots bezoeken nog steeds niet trouwens.Moet ook zeggen dat de teamcoach buiten hier nauwelijks depots bezoekt, niet op zaterdag maar ook vrijwel nooit op andere dagen. Volgens mij kunnen ze die hele functie wel opdoeken, maar van wat ik begrepen heb zijn ze ook al aan het kijken om die hele opzet weer te veranderen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik werk liever dinsdag t/m zaterdag dan ma t/m vrijdag.
Het is nog niet bekend wat er van de tc's verwacht wordt.
Het kan twee kanten op, op kleinere vestigingen draai je nu op zaterdag alleen en dat gaat prima dus waarom zouden er twee nodig zijn op de zaterdag.
Aan de andere kant zal de splitsing tussen voorbereiden en uitvoeren steeds strakker doorgevoerd worden dus zal er op zaterdag ook iemand langs de depots moeten. Dat is iets wat nu niet gebeurd op de zaterdag(hier dan).
het gaat vooral om het contact met de bezorgers buiten. Is wel belangrijk dat dit er ook is. Ben zelf in totaal drie keer een TC tegengekomen die even een rondje maakte. Was bij drie verschillende depots.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik snap dat hele nut van depots bezoeken nog steeds niet trouwens.Moet ook zeggen dat de teamcoach buiten hier nauwelijks depots bezoekt, niet op zaterdag maar ook vrijwel nooit op andere dagen. Volgens mij kunnen ze die hele functie wel opdoeken, maar van wat ik begrepen heb zijn ze ook al aan het kijken om die hele opzet weer te veranderen.
Nou ja, over het algemeen was telefonisch contact toch ook wel voldoende? De vorige teamcoach buiten deed nog wel eens een rondje, maar de meeste bezorgers vonden dat toch niet echt een meerwaarde of zo, de meesten willen gewoon graag snel beginnen en als er problemen zijn bellen ze wel. Maar dat kan natuurlijk verschillen per plaats.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat vooral om het contact met de bezorgers buiten. Is wel belangrijk dat dit er ook is. Ben zelf in totaal drie keer een TC tegengekomen die even een rondje maakte. Was bij drie verschillende depots.
Dit dus inderdaad. Plus de tc kan dan ook even de depots inspecteren of alles netjes gebeurd daar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat vooral om het contact met de bezorgers buiten. Is wel belangrijk dat dit er ook is. Ben zelf in totaal drie keer een TC tegengekomen die even een rondje maakte. Was bij drie verschillende depots.
Meeste contact gaat hier telefonisch of via de mail, maar persoonlijk praten is vaak net wat makkelijker. Zeker als het om zaken gaat die in het depot plaats vinden(tassen niet in containers doen bijvoorbeeld).quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, over het algemeen was telefonisch contact toch ook wel voldoende? De vorige teamcoach buiten deed nog wel eens een rondje, maar de meeste bezorgers vonden dat toch niet echt een meerwaarde of zo, de meesten willen gewoon graag snel beginnen en als er problemen zijn bellen ze wel. Maar dat kan natuurlijk verschillen per plaats.
Ik vind het jammer als die er straks af gaat. Het is bij mij een van mijn favoriete dagen (zeker sinds we rond half elf kunnen beginnen). Ook nog niks gehoord wat betreft het eventueel inhalen van de uren die straks op maandag eraf gaan.quote:Na een weekje vrij, vandaag weer aan de arbeid.
Ik zal blij zijn als die maandag eraf is, wat een schijt dag om te werken vind ik dat.
Nope, ik ben niet weggewaaid, ik ben vandaag even lekker uitgewaaid. Onderweg wel veel omgewaaide bomen (inclusief de omliggende tegels en hekjes) gezien; op sommige stukken van mijn maandagroute was de brandweer al aan het inspecteren waar het te gevaarlijk werd; even later zag ik zowel brandweer als de gemeente druk in de weer om wegen weer vrij te maken m.b.v. (ketting)zagen.quote:Niemand weggewaaid?
Ik hoor mensen hier druk in de weer met kettingzagen om de gebroken takken en bomen op te ruimen
Volgens mij zou de wind de rest van de week nog stevig doorwaaien. Dat wordt morgen dus flink ruziemaken met de c1000 folder.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:10 schreef Deezertje het volgende:
Beter vandaag storm dan morgen met alle HAHalhoewel die natuurlijk ook best mag wegwaaien
Sorry had je vermeerd begrepenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het voor mij als bezorger minder werk is. Wat ik vervelend vindt is dat de voorbereider 2 bundels maakt van een hele straat die daardoor dus compleet door elkaar heen ligt.
Zul je maar goed moeten leggen met zo'n weer als vandaag.
Ik ben er niet blij mee, want ik ga het hoe dan ook voelen in mijn portemonnee. Ze weten het leuk te vertellen, dat je dan gewoon op andere dagen meer moet gaan werken of nooit meer roostervrij bent op zaterdag, maar er is op die andere dagen straks niet ineens veel meer werk. Dus ik denk dat ze mensen gewoon met het mes op de strot laten tekenen voor contractverlagingquote:Op maandag 28 oktober 2013 07:24 schreef dud0r het volgende:
Na een weekje vrij, vandaag weer aan de arbeid.
Ik zal blij zijn als die maandag eraf is, wat een schijt dag om te werken vind ik dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |