Momenteel ben ik bezig met een nummer van Yann Tiersen. Vrij bekend nummer, was o.a ook de soundtrack voor Amelie. Erg mooi! Ik ga zo je filmpjes even checken, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:58 schreef Leatherneck het volgende:
Wat speel je op dit moment zoal, of waar ben je mee bezig?![]()
Niveau is niet erg hoog hoor. Rechterhand gaat me redelijk goed af, links is wat moeilijker. Merk ook, omdat ik kleine handen heb, het lastig is om soms alle toetsen die ik nodig ben voor een stuk, te kunnen raken. Nog even oefenen. Fur Elise ben ik momenteel ook mee bezig. Leuk dat je piano spelen ook weer hebt opgepakt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef alex-kid het volgende:
Ben ook met piano herbegonnen vorig jaar. Heb als kind op mezelf een beetje op de piano leren tokkelen, maar bakte er ook nooit veel van.
Weet niet wat je niveau is en welke muziek je verkiest (ook binnen klassiek is er veel variatie), maar enkel goeie stukken voor beginners zijn o.a.:
- Moonlight sonata van Beethoven
- Fur Elise
- Chopin Op.28 numbers 2,4,6,7,9 and 20.
- allerlei filmmuziek
...
Je moet maar eens kijken op mijn youtube kanaal, daar vind je misschien wel wat inspiratie.
http://www.youtube.com/channel/UCmO2mMrTiW6xrr6gbU9ePEQ
Greetzz Alex!
Ik heb op het moment beschikking over een digitale yamaha ypd 161 piano en een akoestische piano. In verhouding speel ik vrijwel altijd op de akoestische. Denk 5:1 ofzo. De digitale heb ik voornamelijk gebruikt eigenlijk toen ik op kamers zat. Het handige is natuurlijk dat de digitale altijd "gestemd" is, je het volume omlaag kan schakelen en koptelefoon op.. maar het geluid uit een akoestische is zoveel warmer. Ook al zitten er nu een paar valsere noten tussen (binnenkort even laten stemmen), het geluid is gewoon veel mooier, echter, krachtiger, intenser (ga zo maar door). Ik zou altijd akoestisch aanraden, maar daarnaast is een digitale altijd handig (voor de buren enzo..).quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:29 schreef lukaon het volgende:
Ik heb nu een digitale piano van Roland. Toch kriebelt het nog wel om eens een klassieke piano te gaan nemen. Wie speelt er hier zoal op een klassieke piano? Ben wel benieuwd naar wat de verhouding klassiek / digitaal hier is.
[ afbeelding ]
Ja, daarom ben ik ook vooral voor het gemak voor een digitaal gegaan. Ik weet het nog niet. Want een digitale vleugel trekt ook, zoals deze Roland GP7 V Grand. Dan wint het gemak weer. Moeilijk, moeilijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:15 schreef BurungElang het volgende:
[..]
Ik heb op het moment beschikking over een digitale yamaha ypd 161 piano en een akoestische piano. In verhouding speel ik vrijwel altijd op de akoestische. Denk 5:1 ofzo. De digitale heb ik voornamelijk gebruikt eigenlijk toen ik op kamers zat. Het handige is natuurlijk dat de digitale altijd "gestemd" is, je het volume omlaag kan schakelen en koptelefoon op.. maar het geluid uit een akoestische is zoveel warmer. Ook al zitten er nu een paar valsere noten tussen (binnenkort even laten stemmen), het geluid is gewoon veel mooier, echter, krachtiger, intenser (ga zo maar door). Ik zou altijd akoestisch aanraden, maar daarnaast is een digitale altijd handig (voor de buren enzo..).
Ziet er netjes uit, ik vraag me alleen af wat een meerwaarde is van een "digitale" vleugel tegenover een gewone digitale piano. Daar waar een "akoestische" vleugel en piano technisch anders in elkaar zitten lijkt het bij digitaal vooral om de looks te gaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:37 schreef lukaon het volgende:
[..]
Ja, daarom ben ik ook vooral voor het gemak voor een digitaal gegaan. Ik weet het nog niet. Want een digitale vleugel trekt ook, zoals deze Roland GP7 V Grand. Dan wint het gemak weer. Moeilijk, moeilijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ragtime vind ik persoonlijk toch wel vrij lastig, niet bepaald "makkelijke stukken". Zou TS aanraden, mocht deze idd entertainer willen spelen (of andere joplin werken), eerst school of ragtime door te nemen. Dit zijn 6 - voor ragtime makkelijke - kleine oefeningen van Scott Joplin waarmee o.a. de syncopation in ragtime duidelijk wordt:quote:Op woensdag 6 november 2013 23:04 schreef Knip het volgende:
Oeps, je vroeg om makkelijker te spelen stukken. Is Scott Joplin iets voor je?
Goh ik zou dit soort niveau niet verwachten op Fok. Wat een goede smaak heb jij en ook de anderen hier, leuk dat er nog echt zelf gespeeld wordt!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:58 schreef Leatherneck het volgende:
*Pianist meldt zich
Ikzelf vind het fijn om iets kortere stukken te spelen. Mijn voorkeur gaat veelal uit naar de Russische componisten (Scriabin, Rachmaninov, Blumenfeld, Mussorgsky en Prokofiev bijvoorbeeld). Ik weet je niveau niet, maar misschien is dit een stuk om de linkerhand wat oefening te bieden:
Een hele trap hoger, technisch uitdagend en wellicht iets voor de toekomst, waar veel wordt gevraagd van de linkerhand passages:
Wat ikzelf ook vermakelijk vind om te spelen zijn de Waltzen van Brahms. Denk dat bijvoorbeeld Op.39 No.3 een redelijke training is voor zowel de rechter- en linkerhand:
Even los van klassieke muziek. Misschien is een stuk als deze iets wat je aanspreekt en bij deze transcriptie ook een uitdagende training voor de linkerhand (rond 2:10 - Heel bekende melodie overigens):
Wat speel je op dit moment zoal, of waar ben je mee bezig?
Het is wat. Ik kan helaas niet veel bieden, al speel ik hier wel zelf:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:53 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Goh ik zou dit soort niveau niet verwachten op Fok. Wat een goede smaak heb jij en ook de anderen hier, leuk dat er nog echt zelf gespeeld wordt. ....
Op woensdag 22 januari 2014 00:52 schreef Leatherneck het volgende:
OK ik dacht dat je dat niveau ook beheerste .. .. je speelt toch Scriabin en Rachmaninov etc?quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:40 schreef borderlinedancer het volgende:
[qJohnuote][ afbeelding ] Op woensdag 22 januari 2014 00:52 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Het is wat. Ik kan helaas niet veel bieden, al speel ik hier wel zelf:
Ik wilde dat ik dat kon. Helaas ik ben als puber gestopt met piano spelen omdat ik andere interesses kreeg. Speelde best aardig, maar niet het niveau dat je het niet meer verleert... helaas. Ik zou graag satie nog eens spelen, dat vond ik geweldig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:58 schreef Leatherneck het volgende:
*Pianist meldt zich
Ikzelf vind het fijn om iets kortere stukken te spelen. Mijn voorkeur gaat veelal uit naar de Russische componisten (Scriabin, Rachmaninov, Blumenfeld, Mussorgsky en Prokofiev bijvoorbeeld). Ik weet je niveau niet, maar misschien is dit een stuk om de linkerhand wat oefening te bieden:
Een hele trap hoger, technisch uitdagend en wellicht iets voor de toekomst, waar veel wordt gevraagd van de linkerhand passages:
Wat ikzelf ook vermakelijk vind om te spelen zijn de Waltzen van Brahms. Denk dat bijvoorbeeld Op.39 No.3 een redelijke training is voor zowel de rechter- en linkerhand:
Even los van klassieke muziek. Misschien is een stuk als deze iets wat je aanspreekt en bij deze transcriptie ook een uitdagende training voor de linkerhand (rond 2:10 - Heel bekende melodie overigens):
Wat speel je op dit moment zoal, of waar ben je mee bezig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |