Ja, als ik 120 rij op de snelweg dan is het helemaal niet te horen. Heb dus geen idee wat het is en mijn auto moet over 3 weken APK gekeurd worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:45 schreef ludicrous_monk het volgende:
Kan werkelijk van alles zijn. Vooral merkwaardig alleen dat het minder hard wordt als je sneller rijdt.
Heeft geen monteur naar gekeken. Mijn vader kijkt altijd mijn auto na als er wat mis is en weet altijd alles zelf te repareren. Maar nu kan die niks vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:50 schreef Perrin het volgende:
Als monteurs er al naar hebben gekeken, hoezo verwacht je dan dat iemand 't hier (met weinig informatie) wel weetLijkt me iig heel lastig om op deze manier vast te stellen wat het veroorzaakt.
Daar dacht ik ook aan, maar waarom zou je dat in bochten niet horen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:53 schreef viseenoptie het volgende:
Kleppen afstellen? is het echt heel snel tikken?
Ja, en dan vooral als ik net weg rij en langzaam rij (30/50).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:53 schreef viseenoptie het volgende:
Kleppen afstellen? is het echt heel snel tikken?
Misschien omdat ik dan het gaspedaal niet intrap? Weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, maar waarom zou je dat in bochten niet horen?
Nee, hoe sneller ik rij des te minder het tikt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:54 schreef Perrin het volgende:
Tikt het sneller naarmate je sneller rijdt?
Hm, goed punt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:54 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Misschien omdat ik dan het gaspedaal niet intrap? Weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben.
Tikt het soms langzamer of sneller, of altijd met dezelfde snelheid?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee, hoe sneller ik rij des te minder het tikt.
Hetzelfde.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tikt het soms langzamer of sneller, of altijd met dezelfde snelheid?
Dan kan het natuurlijk nog steeds aan je aandrijfassen liggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef Wildervankstertje het volgende:
Het ligt niet aan de aandrijfassen want die zijn laatst vervangen.
Suzuki Alto uit 98. Oliepijl is goed.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:21 schreef beware_reageerd het volgende:
Wat voor auto gaat het om ?
Hoe is je oliepeil...?
Sommige kunnen bij lage toeren gaat tikken als er te weinig motorolie is.
Doordat je harder gaat, pomp de resterende olie sneller rond waardoor het geluid minder is.
Kan nogal tikken bij koude motor, naarmate de temp toeneemt wordt het iets minder.
Afhankelijk dus van de hoeveelheid olie.
Kan dat ermee te maken hebben ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |