Dat snap ik ook welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:58 schreef Mirjam het volgende:
ja, hallo, je scherptegebied is met een laag F-getal ook heel erg klein he?
Logisch dat je er veel last van hebt bij een laag F-getal en minder last van hebt met een hoger F-getal...
Waarom ga je overdag op 2,8 zitten bij een object zonder diepte?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:00 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel
Maar er zit amper / geen diepte in deze shots. De muren / grond is kaarsrecht, dus er zou niks uit focus moeten zijn.
Om de lens te testen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waarom ga je overdag op 2,8 zitten bij een object zonder diepte?
Maar zijn alle lenzen niet softer op 2,8?quote:
Dat de meeste objectieven wijd open niet optimaal presteren is bekend. Maar ik ben het wel met TS eens dat dit wel extreem is. Uiteindelijk moeten platen wijd open wel bruikbaar zijn vind ik. Dat een fisheye vaak afgestopt wordt is ook geen argument, ik schiet mijn fisheye regelmatig in low light en dus wide open en naar dan preteert mijn (Nikon) fisheye veel beter.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar zijn alle lenzen niet softer op 2,8?
Overigens heb ik de Samyang 14mm een tijdje terug uitgetest maar daar was ik ook niet tevreden over
Dit moet je inderdaad wel even mee laten spelen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef Martinovibes het volgende:
Voordat je hem opstuurt nog even het volgende.
Is die adapter wel 100% ( weet niet of er optische elementen in zitten ) of weet je zeker dat die in orde is ?
Zou mooi zijn als het dan opgelost is. Wat ik in een paar reviews zag langskomen is dat het best wel een goeie lens moet zijn ook op volle opening.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:32 schreef hearmeout het volgende:
Dank mensen.
Ik heb 2 adapters geprobeerd. Een duurdere van het merk 'Kiwi' (50 euro) en een goedkope van ebay (Fotga). Zitten verder geen optische elementen in.
Bij beide adapter hetzelfde probleem. Ik gebruik ook een Samyang 35mm 1.4 met diezelfde adapters en die heeft dit probleem niet.
Ik begijp het gedeelte van 'beeldveldverwelving' wat best eens een invloed gehad kan hebben op die shots van muren en het gras. Maar waar deze lens gewoon last van blijkt te hebben is 'decentering'. In mijn laatst gepostte foto zie je goed dat de huizen aan de linkerkant volledig onscherp zijn en die aan de rechterkant niet. En dit begint niet ver van het midden af.
Klopt gewoon niet. Ik heb hem net opgestuurd naar de winkel en krijg volgende week een nieuwe.
Ik had hem inderdaad gekocht door de goede reviews en dat hij op 2.0 al zeer scherp zou zijn. Ook in de 'corners'. Maar goed, ik ga er gewoon vanuit dat het een fabrieksfout is en dat de volgende lens beter presteert. De 35mm doet het in ieder geval prima.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:11 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als het dan opgelost is. Wat ik in een paar reviews zag langskomen is dat het best wel een goeie lens moet zijn ook op volle opening.
We horen wel even hoe de vervanger presteert.
toch?
mwa ... http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=4313quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar zijn alle lenzen niet softer op 2,8?
Overigens heb ik de Samyang 14mm een tijdje terug uitgetest maar daar was ik ook niet tevreden over
Dan noem je ook een willekeurig objectief...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
mwa ... http://blogs.zeiss.com/photo/en/?p=4313
OkLquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:13 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dan noem je ook een willekeurig objectief...
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor...quote:
ja, ok.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:13 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor...![]()
Ik vind het alleen een beetje oneerlijk om in een Samyang draadje een Zeiss objectief van 3000 euro aan te halen om een punt te maken :p
ow, de nieuwe nikon 55mm schijnt het ook wel 'redelijk' te doen op 1.4 trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |