abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:42:37 #1
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132547187
Het begon allemaal dat ineens mijn toetsenbord niet meer naar behoren werkte. Elke letter plaatste hij dubbel of meer. Zie KLB / Kutt ttoeettsenboord. De update verhielp het niet en een ander toetsenbord downloaded in de Play Store hielp een beetje, maar niet helemaal. Hij doet het namelijk nog wel, maar niet zo veel als eerst. Nou, problem niet echt solved eigenlijk.

Nu kan ik niet meer normaal scrollen. Het lijkt wel alsof het scherm wat stroef is. Scrollen gaat vaak gewoon niet meer als eerst, het gaat stroef en soms langzaam.

Ik post het niet graag in het HTC One topic, aangezien je daar minder mogelijke oplossingen voorgeschoteld krijgt en deze twee problemen zijn zo vervelend, het stoom komt langzamerhand uit mijn oren.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132547476
Ik neem aan dat je een factory reset al geprobeerd had?

Dan gewoon terugsturen. Misschien is er iets raars met je touchscreen ofzo.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:58:20 #3
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132547561
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik neem aan dat je een factory reset al geprobeerd had?

Dan gewoon terugsturen. Misschien is er iets raars met je touchscreen ofzo.
Heb ik nog niet geprobeerd. Dan moet ik eerst een back up maken, geen tijd voor gehad.

Als ik m terug stuur ben ik er vrij zeker van dat ze me niet helpen, omdat mijn telefoon valschade heeft, ook al komt het niet daardoor.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:58:56 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132547577
Het zijn ook dingen dat als ik scroll, er wat aangetikt wordt. Heel vervelend.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132547579
Als het niet daardoor komt, hebben ze je gewoon te helpen.

-edit-
klinkt inderdaad alsof je touchscreen gewoon gaar is.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:01:55 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132547649
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:59 schreef KomtTijd... het volgende:
Als het niet daardoor komt, hebben ze je gewoon te helpen.
Dat is misschien niet wat zij zeggen. Genoeg verhalen gehoord dat ze de telefoon gewoon terug gestuurd hebben zonder er wat aan gedaan te hebben. Ik wil niet mijn mobiel kwijt zijn voor twee weken en dat er dan uiteindelijk niks mee gedaan is.

Maar goed, ik zal eens een belletje plegen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:02:41 #7
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132547663
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:59 schreef KomtTijd... het volgende:
klinkt inderdaad alsof je touchscreen gewoon gaar is.
Denk ook dat dit het is ja. Ik heb er serieus niks raars mee gedaan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132547667
Ik zou 'm sowieso eerst eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.
pi_132547712
Hij is niet vuil en er zit geen screenprotector of iets overheen? Dan terugsturen. Hoort normaal te werken.
pi_132547991
Toevallig ook net geconstateerd met mn werktelefoon.

-Probeer het display opnieuw te calliberen

Als het dan nog zo is, is het display volgens mij kapot.
(als je geen screenprotector hebt want dit kan idd ook een storing geven)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:33:09 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132548432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:17 schreef Knofl00k het volgende:
Toevallig ook net geconstateerd met mn werktelefoon.

-Probeer het display opnieuw te calliberen

Als het dan nog zo is, is het display volgens mij kapot.
(als je geen screenprotector hebt want dit kan idd ook een storing geven)
Ik heb het display en toetsenbord gekalibreerd maar hij doet het nog steeds. Hoe heb jij hem gekalibreerd dan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132549285
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik heb het display en toetsenbord gekalibreerd maar hij doet het nog steeds. Hoe heb jij hem gekalibreerd dan?
Bij toetsenbordinstellingen inderdaad. Heeft bij mij ook niet geholpen.
Aangemeld voor reparatie.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:01:53 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132549390
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:58 schreef Knofl00k het volgende:

[..]

Bij toetsenbordinstellingen inderdaad. Heeft bij mij ook niet geholpen.
Aangemeld voor reparatie.
Had je al een factory reset geprobeerd?

Jup, denk dat ik dat maar ook ga doen dan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132549462
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef richolio het volgende:

[..]

Had je al een factory reset geprobeerd?

Jup, denk dat ik dat maar ook ga doen dan.
Hardreset heeft bij mij niet geholpen.
pi_132549505
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:58 schreef richolio het volgende:

[..]

Heb ik nog niet geprobeerd. Dan moet ik eerst een back up maken, geen tijd voor gehad.

Als ik m terug stuur ben ik er vrij zeker van dat ze me niet helpen, omdat mijn telefoon valschade heeft, ook al komt het niet daardoor.
Gebruik de HTC-backup (staat bij de instellingen), niet de Google-backup. Bij een factory reset worden dingen als muziek, foto's en documenten niet verwijderd. De rest wordt opgeslagen door die backup.

Dan direct na de factory reset, bij dat instellingenmenu dat bij de eerste keer opstarten hoort, meteen de backup terug laten zetten uit de cloud.
pi_132555211
Zullen we het anders ontopic houden zonder dat het een iPhone vs Android discussie wordt?

Het is vreemd dat dit probleem zo ineens ontstaat. Heb je de originele versie draaien of heb je je telefoon geroot en een andere rom draaien?

Bij origineel zou ik ook niet veel anders kunnen bedenken dan het doen van een factory reset. Als je een andere rom hebt draaien zou je kunnen overwegen een andere rom te gebruiken.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_132555302
Alle rommel weer verwijderd, carry on!
Powered by JanetjeŽ
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:12:12 #18
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132555735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:54 schreef Bartje1981 het volgende:
Zullen we het anders ontopic houden zonder dat het een iPhone vs Android discussie wordt?

Het is vreemd dat dit probleem zo ineens ontstaat. Heb je de originele versie draaien of heb je je telefoon geroot en een andere rom draaien?

Bij origineel zou ik ook niet veel anders kunnen bedenken dan het doen van een factory reset. Als je een andere rom hebt draaien zou je kunnen overwegen een andere rom te gebruiken.
Ik heb de originele draaien, rooten is nooit nodig geweest. En ik vraag me af of terug gaan naar de fabrieksinstellingen wel helpt. Ik heb de fabrieksinstellingen van het IJkken/kaliberen al herstelt en ook handmatig opnieuw ingesteld. Proberen kan altijd maar ben bang dat ik dan moeite doe voor iets wat weinig uithaalt.

Ik ga me zo maar eens aanmelden voor reparatie dan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:12:42 #19
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132555746
Wel echt rot zeg, of het nou een bug is of echt een defect scherm. Erg vervelend.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132567739
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:57 schreef Dubbeldrank het volgende:
Alle rommel weer verwijderd, carry on!
Ah, dus ik kan mijn post met mogelijke diagnose opnieuw gaan typen? Fijne definitie van rommel heb jij.

Anyway, TS, in de hoop dat er niet weer een overenthousiaste mod langs komt, verandert er iets aan het gedrag als de telefoon aan de lader hangt? Probeer de telefoon ook eens te bedienen terwijl je met een andere rand het aarde-pinnetje van een stopcontact vasthoudt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_132569676
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ah, dus ik kan mijn post met mogelijke diagnose opnieuw gaan typen? Fijne definitie van rommel heb jij.

Anyway, TS, in de hoop dat er niet weer een overenthousiaste mod langs komt, verandert er iets aan het gedrag als de telefoon aan de lader hangt? Probeer de telefoon ook eens te bedienen terwijl je met een andere rand het aarde-pinnetje van een stopcontact vasthoudt.
Dat kan best iets minder geirriteerd, ik heb alle iPhoneposts en reacties daarop verwijderd. Het waren allemaal korte posts, dus die diagnose opnieuw typen zal wel meevallen. Het was in ieder geval niet de bedoeling om valide posts te verwijderen, maar soms gebeurt dat als een topic opgeschoond wordt. :)