Ze zitten weer te haten op je puriteinse insteek denk ik...quote:
Ah man alleen maar verkeerd begrijpen he mij. Omdat ik Baklava heet.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze zitten weer te haten op je puriteinse insteek denk ik...
Precies zoals ik het zeg, dat jouw opvattingen vijandigheid tegen andere moslims niet ver laat zoeken, voor je een broeder that is.quote:
Ik vroeg in de Arabische wereld, maar de AKP is de enige waar je enigzins aan kan denken idd.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:56 schreef Baklava95 het volgende:
Er is wel een goede Soennitische organisatie hoor Aloulou. Je moet niet zo anti-Sunni en/of anti-Islamist zijn .
Werd Hariri vermoord omdat hij:quote:Ik heb gehoord dat veel Libanezen niet blij zijn met de macht van Hezbollah.
Als ze niet sektarisch waren. Waarom hadden ze dan de soennitische politicus Hariri in 2005 vermoord.
Ik creëer geen vijandigheid tegen andere moslims. Voor de laatste keer ik haat geen sjiieten of alawieten.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg, dat jouw opvattingen vijandigheid tegen andere moslims niet ver laat zoeken, voor je een broeder that is.
Nee, je zet alleen iets waar je geen reet van snapt weg als Mushrieq, geen vijandigheid hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:56 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik creëer geen vijandigheid tegen andere moslims. Voor de laatste keer ik haat geen sjiieten of alawieten.
Ja inde Arabische wereld weet ik wel eentje en dat is de PJD in Marokko. In Marokko zijn er nu geen demonstraties aan de gang.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik vroeg in de Arabische wereld, maar de AKP is de enige waar je enigzins aan kan denken idd.
En dan te bedenken dat de AKP erg Islam-light is en volgens vele shariaroeptoeters totaal niet serieus wordt genomen wat het "islamitische tintje" betreft. Niet mijn mening, maar van diegenen de constant over sharia hier sharia daar praten. Toen Erdogan in 2011 na de revolutie Egyptenaren opriep "secularisme in de constitutie op te nemen" riepen de Moslimbroeders hem wel ff tot de orde.
We kunnen gewoon stellen dat de overgrote meerderheid van de Islamistische groepjes in het M-O vooral uit sektarisch denkende figuren bestaan die religieuze minderheden niet volledige gelijke rechten geven, noch andere ideologische krachten zoals seculiere partijen. Hoewel die gedachte rondom Moskee en activiteiten niet zo'n probleem is kan je daarmee geen stabiel land - met al haar verschillen - opbouwen. De Moslimbroeders in Egypte zie ik niet als een positief voorbeeld gezien het feit dat zij het in maar 1 jaar tijd zo verschrikkelijk verneukt hebben, jij wel?
[..]
Werd Hariri vermoord omdat hij:
a) soenniet was
b) actief tegen de Syrische politiek in Libanon was
c) invloedrijk was en bij het Amerikaans-Saudische kamp, fel tegen Syrisch-Hizbullah kamp dus
Wat denk je zelf?
Als je me posts leest dan kun je zien dat ik er wel iets van snap.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, je zet alleen iets waar je geen reet van snapt weg als Mushrieq, geen vijandigheid hoor.
Oh dan is de gebrek aan nuances goed.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Als je me posts leest dan kun je zien dat ik er wel iets van snap.
Ik zeg niet meteen dat iedereen die tegen een graf aanbid een mushrik is.
Ffs.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:04 schreef Mathemaat het volgende:
Dit laat me trouwens denken aan een discussie op facebook. Iemand beweerde namelijk dat iemand meneer noemen shirk was
Ik hoef niet te weten of dat 'shirk' is, ik weet wel beter.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat doen wij niet dus het is een Bidah (bernieuwing).
Als je wilt weten of dat shirk is moet je het aan een sunni-imam vragen.
Zoveel weet ik nou ook weer niet.
PJD van Ben Kirane? Kom op man, die heeft de koning zelf als "islamitisch alternatief" naar voren geschoven ten koste van de traditioneel populairdere anti-monarchie Islamistische partij van de inmiddels overleden Sheikh Yassine.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:01 schreef Baklava95 het volgende:
Ja inde Arabische wereld weet ik wel eentje en dat is de PJD in Marokko. In Marokko zijn er nu geen demonstraties aan de gang.
Praat niet dom aub, je weet niet waar je het over hebt in deze. Laten we het daarop houden.quote:En trouwens Aloulou waarom ben je zo fel gekant tegen de "wet van Allah" (Shariah). Het is een zeer belangrijke onderdeel van onze religie hoor. Islam en Shariah kun je niet van elkaar scheiden.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Als ik vragen heb, stel ik deze aan hen.
We proberen zoveel mogelijk in dialoog te gaan met de verschillende groepen.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:19 schreef k3vil het volgende:
Ik vind de Islam een mooie godsdienst, jullie profeet heeft veel ontvangen. Ik merk echter wel dat, zoals bij elke religie, er allerlei verschillende en foute interpretaties of leefwijzen zijn in de Islam.
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ga me niet vertellen dat je die niet ziet.
Zo overdreven ben ik nou ook weer niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:04 schreef Mathemaat het volgende:
Dit laat me trouwens denken aan een discussie op facebook. Iemand beweerde namelijk dat iemand meneer noemen shirk was
Geloof me, als ik vragen heb, stel ik ze aan hen.quote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 7 november 2013 20:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En trouwens Aloulou waarom ben je zo fel gekant tegen de "wet van Allah" (Shariah). Het is een zeer belangrijke onderdeel van onze religie hoor. Islam en Shariah kun je niet van elkaar scheiden.
Voel mij vervangen.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Geloof me, als ik vragen heb, stel ik ze aan hen.![]()
Ik heb jou ook een aantal vragen gesteld, inderdaad. Maar al heel lang niet.
Ik kan jou wel vragen stellen, maar jij zal mijn vragen niet kunnen beantwoorden. Met alle respect hoor, want je hebt mij vaak zat wel goed geholpen.quote:
Zijn het ehli beyt imams, diyanet lijkt me niet?quote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik kan jou wel vragen stellen, maar jij zal mijn vragen niet kunnen beantwoorden. Met alle respect hoor, want je hebt mij vaak zat wel goed geholpen.
Sorry.
Geen idee, eigenlijk. Als ik hem zie, zal ik het vragen. Om hem hier ren berichtje voor te sturen, is ook weer zo iets.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn het ehli beyt imams, diyanet lijkt me niet?
Hoe weet je het nou? Hoe kun je aan iemand zien wie hij precies aanbidt?quote:Op donderdag 7 november 2013 15:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Ilias had gezegd dat ze tot Hussein baden in plaats van tot Allah(swt).
Als je Ya Hussein roept i.p.v. Ya Allah dan is dat shirk en ben je ongetwijfeld een kafir.
Als je tot een graf bidt, maar je bidt tot Allah(swt) dan is het geen shirk maar wel een grote zonde.
Je bent dan nog wel Moslim.
Duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()