Als kind weet je sowieso nog niets van de wereld, die moet je nog gaan ontdekken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef watheet het volgende:
[..]
Ik had als kind in ieder geval niet de indruk dat het slaven waren. Ik zie ze ook nooit met een halsband vastgebonden ofzo.
De rest is allemaal gebaseerd op de eerste.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:01 schreef hottentot het volgende:
Het draait allemaal om meningen in dit verhaal. Alleen de allereerste zwarte piet heeft een duidelijk bewezen oorsprong, de rest is gewoon interpretatie en gezocht.
Nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:03 schreef Mortaxx het volgende:
TT trouwenszwarte piet is een racist?
Dus wat maakt het dan uit? Als het toch een kinderfeest is en de ouderen weten dat het fictieve personen zijn, wat is dan het probleem?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als kind weet je sowieso nog niets van de wereld, die moet je nog gaan ontdekken.
En dat zegt een 16-jarige.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als kind weet je sowieso nog niets van de wereld, die moet je nog gaan ontdekken.
Ik zeg nergens dat ik de wereld al uit heb ontdekt, wel?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:10 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En dat zegt een 16-jarige.
Zegt genoeg.
Niemand zegt dat ze dat wel doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:09 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Ouders vertellen hun kinderen echt niet dat het slaven zijn.
Dat een redelijk groot deel van de zwarte medemens zich eraan stoort.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dus wat maakt het dan uit? Als het toch een kinderfeest is en de ouderen weten dat het fictieve personen zijn, wat is dan het probleem?
Zou kunnen, dat gedeelte van de zwarte medemens zou zich ook iets beter kunnen verdiepen in het feest en beseffen dat de rest van Nederland nooit een verband heeft gelegd met slavernij. En zwarte piet juist een positief image heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat een redelijk groot deel van de zwarte medemens zich eraan stoort.
Kinderen zullen het echt niet minder leuk vinden zonder schmink.
Zoals Hansie Teeuwen zei: Daar creëer je een schild voor. Dat doe je in een vrije samenlevingquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Een nog groter deel van de zwarte medemens ergert zich juist aan diegene die roepen dat het racisme is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar alleen het vervangen van een blackface door een normaal zwart gezicht maakt al een verschil. Daarmee verdwijnt een van de racistische dingen en je maakt mij niet wijs dat er ook maar iemand is die moeilijk gaat doen over het afschaffen van rode lippenstift.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:14 schreef watheet het volgende:
[..]
Zou kunnen, dat gedeelte van de zwarte medemens zou zich ook iets beter kunnen verdiepen in het feest en beseffen dat de rest van Nederland nooit een verband heeft gelegd met slavernij. En zwarte piet juist een positief image heeft.
Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Een nog groter deel van de zwarte medemens ergert zich juist aan diegene die roepen dat het racisme is.
Ik stoor mij ook aan bepaalde dingen in de samenleving. Ik, als blanke Nederlander, heb er namelijk ook niet voor gekozen om hier geboren te worden. Toch laat ik degenen in hun waarde en laat ze hun cultuur toepassen. We leven nou eenmaal met elkaar en we moeten elkaars normen en waarden respecteren. We leven in een democratie, niet in een dictatuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zou geen ramp zijn nee. Dan gaan ze alleen maar meer lijken op negers, geen idee wat je daar mee opschiet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar alleen het vervangen van een blackface door een normaal zwart gezicht maakt al een verschil. Daarmee verdwijnt een van de racistische dingen en je maakt mij niet wijs dat er ook maar iemand is die moeilijk gaat doen over het afschaffen van rode lippenstift.
En wat is de volgende stap? Het afschaffen van kerstmis? Het afschaffen van de massale voetbalgekte tijdens een EK / WK ? Waar trek je de grens? Er zullen *ALTIJD* mensen zich benadeeld en zielig voelen, wat je ook doet. In dit geval geldt gewoon 'the needs of the many outweigh the needs of the few'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar alleen het vervangen van een blackface door een normaal zwart gezicht maakt al een verschil. Daarmee verdwijnt een van de racistische dingen en je maakt mij niet wijs dat er ook maar iemand is die moeilijk gaat doen over het afschaffen van rode lippenstift.
Zodra iets hun cultuur belachelijk is moet dat mijns inziens ook aangepast worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik stoor mij ook aan bepaalde dingen in de samenleving. Ik, als blanke Nederlander, heb er namelijk ook niet voor gekozen om hier geboren te worden. Toch laat ik degenen in hun waarde en laat ze hun cultuur toepassen. We leven nou eenmaal met elkaar en we moeten elkaars normen en waarden respecteren. We leven in een democratie, niet in een dictatuur.
Er is blijkbaar wel een demonstratie voor het behoud van zwarte piet komend weekend, misschien is dat iets voor jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:19 schreef hottentot het volgende:
Zodra de eerste protestposter er is zal ik die overal ophangen, en misschien moet ik hem anders zelf maar in elkaar draaien dit weekend.
Je weet wat een blackface is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:18 schreef watheet het volgende:
[..]
Zou geen ramp zijn nee. Dan gaan ze alleen maar meer lijken op negers, geen idee wat je daar mee opschiet.
Die zijn niet racistisch en in strijd met de grondwet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:19 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En wat is de volgende stap? Het afschaffen van kerstmis? Het afschaffen van de massale voetbalgekte tijdens een EK / WK ? Waar trek je de grens? Er zullen *ALTIJD* mensen zich benadeeld en zielig voelen, wat je ook doet. In dit geval geldt gewoon 'the needs of the many outweigh the needs of the few'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |