abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:11:50 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132469090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:10 schreef hoink581 het volgende:

Met die claim beweren ze dan ook dat iedereen die het feest in de huidige vorm dus goedkeurt principe racistisch is. Als je ergens mensen mee tegen je in het harnas wel jagen is zo'n belastende claim maken.

Er vanuit gaan dat het een racistische insteek heeft is natuurlijk ook krom want niemand viert sinterklaas om slavernij te vereren. Op een verdwaalde sukkel na misschien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132469101
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Friek_ het volgende:

[..]

PVV'ers zijn juist de typische voorbeelden van de intolerante, agressieve figuren in deze discussie.
Geweldig, jouw argumentatie. Ben je het niet met je eens, dan ben je agressief en intolerant _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132469102
De Albino Piet

Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:12:21 #254
pi_132469105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Net zo episch als dat volgen de tegenstanders van Zwarte Piet blijkbaar Koninginnedag, het WK en schaatsen ook uitdrukkingen van racisme zijn.

:? :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:12:56 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132469122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er vanuit gaan dat het een racistische insteek heeft is natuurlijk ook krom want niemand viert sinterklaas om slavernij te vereren. Op een verdwaalde sukkel na misschien.
Dit.
Het verleden van zwarte piet blijft lekker in het duister.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_132469127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja episch.

Net zo episch als dat volgen de tegenstanders van Zwarte Piet blijkbaar Koninginnedag, het WK en schaatsen ook uitdrukkingen van racisme zijn.

De discussie en de sfeer zijn gewoon helemaal tot op het bot verziekt en als je daar ook nog blij mee bent, tja, daar heb ik geen woorden voor.
Precies waar Quincy en co. op uit waren.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:13:20 #257
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132469132
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee.
Maar 'het viel wel mee'? Je bagatelliseert het in ieder geval wel.
pi_132469151
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

De discussie begint steeds epische wendingen te krijgen.

"Zwarte Piet is niet racistisch, want die slaven hadden het vroeger op de plantage best prima"

Okay, ik pas het wel even aan:

Slavernij is slecht. Dus alle slaven werden elke dag met de zweep geslagen. En alle slavinnen werden continu verkracht door de blanke meesters.
pi_132469158
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

:? :')
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben ik nou een racist omdat ik over schaatsen en Koninginnedag begin? WTF :')
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

haha, ja dat is wat ik zeg inderdaad!
pi_132469161
Wehehe, gaan we nu ook nog echt praten over de slavernij? Quincy: Successful troll is successful.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132469180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Oh jee de PVV , komt de NSB ook nog?
Vast wel. Als het met normale argumenten niet gewonnen wordt halen we dit soort dingen erbij.
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:15:10 #262
pi_132469193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vast wel. Als het met normale argumenten niet gewonnen wordt halen we dit soort dingen erbij.
Godwin is altijd in de buurt.
pi_132469194
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wehehe, gaan we nu ook nog echt praten over de slavernij? Quincy: Successful troll is successful.
De laatste tijd gaat alles wat betrekking heeft met onze donkere medemens over de slavernij. :')
pi_132469202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef theguyver het volgende:
dochtertje tegen moeder: mama waar is zwarte piet?
moeder: die is er niet meer schatje we hebben nu alleen nog maar gekleurde piet
dochtertje: dat is ook gemeen tegenover de zwarte piet
dochtertje: mama waarom mocht zwarte piet niet mee ik vind het zielig voor zwarte piet en oneerlijk!
zoontje papa, waarom hebben we op onze school niet gekleurde pieten zoals op tv
papa omdat wij jou bewust op een school hebben gezet waar men sinterklaas viert zoals het altijd is gegaan
zoontje papa ze zeggen dat sommige zwarte mensen zwarte piet niet zo leuk vinden
papa dat hebben die mensen elkaar aangepraat, ze vinden zichzelf ontzettend zielig
ouder zoontje maar pa, sinterklaas is mij toch vroeger ook aangepraat
papa hou je kop snotjong
jonger zoontje boehoe ik vind sinterklaas helemaal niet zo leuk meer, als jullie zo'n ruzie er over maken. ik wil niet meer naar het feest op school.
papa jij gáát naar school! al die 'zeurpieten' mogen niet winnen!!!! alles wordt ons afgepakt!!!
ouder zoontje misschien vind jij jezelf nu ook een beetje zielig dan
papa HOU JE KOP ... al die buitenlanders die erover klagen moeten maar terug naar hun eigen land
jonger zoontje *snik* *snik*
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:15:19 #265
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132469205
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat het fenomeen niet is blijven hangen. Grondbeginselen van de evolutie theorie me dunkt. :')
Geen reden om het niet nog eens te proberen lijkt me. Zoals het nu is jaag je ook alleen maar mensen in het harnas.
pi_132469209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Godwin is altijd in de buurt.
HITLER NAZI'S HAKENKRUIS!
pi_132469228
Jammer dat de andersdenkenden op NWS geen ruimte krijgen, het typeert de bekrompenheid. :N

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 12:16:24 ]
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:16:30 #268
pi_132469235
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

papa omdat wij jou bewust op een school hebben gezet waar men sinterklaas viert zoals het altijd is gegaan
zoontje papa ze zeggen dat sommige zwarte mensen zwarte piet niet zo leuk vinden
papa dat hebben die mensen elkaar aangepraat, ze vinden zichzelf ontzettend zielig
papa hou je kop snotjong
jonger zoontje boehoe ik vind sinterklaas helemaal niet zo leuk meer, als jullie zo'n ruzie er over maken. ik wil niet meer naar het feest op school.
papa jij gáát naar school! al die 'zeurpieten' mogen niet winnen!!!! alles wordt ons afgepakt!!!
papa HOU JE KOP ... al die buitenlanders die erover klagen moeten maar terug naar hun eigen land
Ja, leuk.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 12:16:35 #269
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132469239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Okay, ik pas het wel even aan:

Slavernij is slecht. Dus alle slaven werden elke dag met de zweep geslagen. En alle slavinnen werden continu verkracht door de blanke meesters.
Het stikte trouwens van de slaven in de Lage Landen,iedere burger had wel een slaaf of 6.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 12:16:47 #270
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132469245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:16 schreef Friek_ het volgende:
Jammer dat de andersdenkenden op NWS geen ruimte krijgen, het typeert de bekrompenheid.
Want? Al je teksten zijn verwijderd?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_132469258
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:16 schreef Friek_ het volgende:
Jammer dat de andersdenkenden op NWS geen ruimte krijgen, het typeert de bekrompenheid. :N
Ja inderdaad. Jammer dat de voorstanders van Zwarte Piet meteen nazi's en racisten zijn ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132469262
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Heufd het volgende:

[..]

Geen reden om het niet nog eens te proberen lijkt me. Zoals het nu is jaag je ook alleen maar mensen in het harnas.
Wie dan? 21 types uit Amsterdam en een paar witmensen met een soort schuldgevoel dat nu een soort kans pakt om het 'ultieme gelijk' te krijgen? :')
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:17:22 #273
pi_132469272
quote:
Als je goede argumenten weet neer te zetten prima, maar als je er vanuit gaat dat mensen sinterklaas vieren uit racistisch oogpunt neem ik je niet serieus nee.
pi_132469273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeg je dat ook tegen degenen die allerlei 'argumenten' gebruikten over bijvoorbeeld het uiterlijk van die VN-dame?
pi_132469283
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:53 schreef Heufd het volgende:

[..]

Een keer per jaar schminken blanken zich zwart om het domme hulpje van Sinterklaas te spelen.
Domme hulpje is subjectief.
En daarnaast, zijn ze dom OMDAT ze zwart zijn? Nee toch.
Moeten wij dan ook boos worden op Mr. Bean? Dat is een domme blanke. Is dat dan ook racistisch?

Daarnaast is de algemene perceptie van Zwarte Piet uitstekend, het is niet voor niets een kindervriend. Dus is er een keer een neger met een positief beeld in de samenleving, is het weer niet goed...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132469301
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeg je dat ook tegen degenen die allerlei 'argumenten' gebruikten over bijvoorbeeld het uiterlijk van die VN-dame?
Dat het NSB'ers en PVV'ers zijn? Nee hoor. Dat vind ik gewoon dom.
pi_132469309
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

papa hou je kop snotjong
zoontje Wie is die dodecahedron op Fok!
papa Een lul die verhaaltjes verzint en graag zijn eigen racistische visies projecteert op andere mensen.
pi_132469324
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat het NSB'ers en PVV'ers zijn? Nee hoor. Dat vind ik gewoon dom.
Aha, want daar zit immers veel meer oprecht racisme tussen :D
pi_132469336
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:13 schreef Heufd het volgende:

[..]

Maar 'het viel wel mee'? Je bagatelliseert het in ieder geval wel.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-geen-excuus.dhtml

quote:
De abolitionisten bedoelden het goed en gelukkig hebben ze met hun afschaffingscampagne succes gehad. Maar van hun argumenten is in het wetenschappelijk onderzoek weinig overgebleven. Zo blijkt de nadelige invloed van de Europese slavenhandel en de koloniale slavernij op de gezinsvorming van de slaven een fabel. De abolitionisten verzwegen maar liever dat niet de Europeanen, maar de Afrikanen en Arabieren de aankoop, het transport en de verkoop van slaven binnen het Afrikaanse continent beheersten. De Afrikanen en Arabieren bepaalden hoeveel slaven aan de Europeanen werden verkocht, waar die slaven te koop werden aangeboden en de verhoudingen tussen mannen, vrouwen en kinderen. Dat had tot gevolg dat de Europese slavenhandelaren helemaal geen invloed konden uitoefenen op de gezinsvorming onder de slaven om de simpele reden dat hun Afrikaanse en Arabische collega's daar volstrekt geen rekening mee hielden en gezinnen en families al uit elkaar hadden gehaald lang voordat ze hun slaven aan de Europeanen verkochten. Alleen voor vrouwen met een baby aan de borst werd een uitzondering gemaakt.

Waren de slaven na de overtocht over de Atlantische Oceaan eenmaal op de plantages aanbeland, dan werden ze maar zelden door verkoop uit elkaar gehaald. Onder de vrije kolonisten in de Nieuwe Wereld vond veel meer migratie plaats, terwijl slaven generaties lang op dezelfde plaats bleven. De slavernij heeft de hechte gezins- en familiebanden juist bevorderd. Pas na de afschaffing van de slavernij begonnen de vrijgelatenen te trekken, en dat verzwakte de sociale cohesie. Eenoudergezinnen zijn niet het gevolg van de slavernij.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:19:34 #280
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132469345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Domme hulpje is subjectief.
En daarnaast, zijn ze dom OMDAT ze zwart zijn? Nee toch.
Moeten wij dan ook boos worden op Mr. Bean? Dat is een domme blanke. Is dat dan ook racistisch?

Daarnaast is de algemene perceptie van Zwarte Piet uitstekend, het is niet voor niets een kindervriend. Dus is er een keer een neger met een positief beeld in de samenleving, is het weer niet goed...
Voor veel mensen is de perceptie niet positief, maar daar weiger jij in te geloven.
pi_132469347
quote:
_O-
pi_132469369
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef Heufd het volgende:

[..]

Voor veel mensen is de perceptie niet positief, maar daar weiger jij in te geloven.
Je schermt steeds met termen als "veel mensen". Wie zijn dit precies? Veel mensen vinden namelijk dat je geen gelijk hebt.
pi_132469383
quote:

[..]

Voor een minderheid van een minderheid.

(Tenminste, zo was het voordat de boel zo opgezweept werd)
pi_132469388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

zoontje Wie is die dodecahedron op Fok!
papa Een lul die verhaaltjes verzint en graag zijn eigen racistische visies projecteert op andere mensen.
zoontje SuperHarregarre heeft aan mij gezeten
pi_132469389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

_O-
Ik schoot ook in de lach. Dat verongelijkte toontje :D
pi_132469390
Gaat Quincy ook in Oostenrijk actie voeren?

Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 12:21:41 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132469404
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Toch zou het het beste zijn als we weer de regenboogpiet van enkele jaren terug opnieuw invoeren en Zwarte Piet afschaffen. Zo wordt het een echt volksfeest, waar iedereen aan kan meedoen. Kleine moeite, veel winst. Maar blijkbaar is pragmatisch denken over deze kwestie ten strengste verboden.
Ah, de smartpiets...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132469408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef DrMabuse het volgende:

[ afbeelding ]
dat zijn overduidelijk een soort demonen
pi_132469418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als je goede argumenten weet neer te zetten prima, maar als je er vanuit gaat dat mensen sinterklaas vieren uit racistisch oogpunt neem ik je niet serieus nee.
Dat heb ik nooit beweerd. Ik beweer dat het Sinterklaasfeest racistische elementen kent en we deze elementen dienen te verwijderen, zodat een traditie een goede traditie wordt. Daar hebben we de mogelijkheid toe, maar blijkbaar vinden een aantal verstokte nationalisten dat geen goed plan. Dit terwijl het slechts een kleine moeite is.

Dat noemt men ook wel Nederland op z'n smalst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 12:22:30 ]
pi_132469427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef DrMabuse het volgende:

[ afbeelding ]
Quinsy zou zich eens op zijn schilderen moeten storten. Doet hij wat nuttigs.
pi_132469432
quote:

[..]

8% is veel?

Volgens mij is 92% tegen een verbod van Zwarte Piet. Dan ben je wel positief tegenover het fenomeen Zwarte Piet lijkt mij.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132469443
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

dat zijn overduidelijk een soort demonen
Ja, maar ze zijn wel zwart met rode lippen. En dan ook nog eens slecht. Als dat geen racisme is dan weet ik het ook niet. :')

Maar even zonder gekheid, als ze zo graag zwarte pieten willen verbieden, dan liever naar de Duitse/Oosterijkse duiveltjes dan regenboogpieten.
pi_132469447
Aan wie wordt die pietietie eigenlijk aangeboden?

edit: aan 'ze' zeker?
pi_132469458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:23 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ja, maar ze zijn wel zwart met rode lippen. En dan ook nog eens slecht. Als dat geen racisme is dan weet ik het ook niet. :')

Maar even zonder gekheid, als ze zo graag zwarte pieten willen verbieden, dan liever naar de Duitse/Oosterijkse duiveltjes dan regenboogpieten.
Mee eens.
pi_132469459
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit beweerd. Ik beweer dat het Sinterklaasfeest racistische elementen kent en we deze elementen dienen te verwijderen, zodat een traditie een goede traditie wordt. Daar hebben we de mogelijkheid toe, maar blijkbaar vinden een aantal verstokte nationalisten dat geen goed plan. Dit terwijl het slechts een kleine moeite is.

De racistische elementen zitten in de lippenstift en oorbellen (en evt. het kroeshaar). Die kun je best afschaffen.

Maar een zwarte kleur op zichzelf is natuurlijk geen racisme hè.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:23:51 #296
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132469472
quote:
Nou, de slavernij heeft de sociale cohesie bevorderd. Fantastisch.
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:02 #297
pi_132469513
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dan moet je de band tussen sinterklaas en de pieten veranderen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:23 #298
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132469530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

8% is veel?

Volgens mij is 92% tegen een verbod van Zwarte Piet. Dan ben je wel positief tegenover het fenomeen Zwarte Piet lijkt mij.
Dat ze overduidelijk in de minderheid zijn betekent niet dat ze een punt hebben en betekent ook niet dat we ze maar moeten negeren.
pi_132469635
De 70-s Piet

pi_132469642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:28 schreef DrMabuse het volgende:
De 60-s Piet

[ afbeelding ]
Je vindt jezelf wel erg grappig he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: