Realistisch doelstelling. Veel clubs waar je om de 3e plaats tegen zou strijden zijn gelijkwaardig aan Ajax. Ik zie Celtic als iets minder sterk, maar toch is het zeker geen schande als je in een uitwaarts verliest van hun.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:40 schreef MTal het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de Ajax doelstellingen. Na de winter nog even meedoen met de Europese afdankertjes..........maar waarschijnlijk lukt ze dan niet eens.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:51 schreef Zanger_Rinus het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Het lijkt wel alsof Frank is vergeten hoe we in '95 de CL hebben gewonnen: een MIX van jeugd en ervaring. Maar ik ben bang dat De Boer de realiteit al uit het oog is verloren.
Laat ik vast zeggen: ik ben het er 100% mee eens dat we de jeugd de kans geven en dat we veel jeugd laten doorbreken.
Maar;
1. De spoeling is véél te dun. Spelers als Stefano Denswil en Lucas Andersen zijn uitstekende talenten, maar in de CL komen ze natuurlijk nog veel tekort. En het erge is is dat dit de enige spelers zijn die we hadden voor die posities. Doordat er zoveel jeugdspelers meededen werd er zelfs al van Denswil verwacht dat hij het team op sleeptouw zou nemen en dat kan hij natuurlijk nog niet. Die heeft een leider als Alderweireld naast zich nodig.
Tegen clubs als NEC of ADO kan je best een stuk of 3 jeugdspelers laten debuteren, maar niet in de CL tegen AC Milan of Celtic. En als het even niet lukt bij Ajax, zit er niemand op de bank die iets zou kunnen toevoegen. Die mensen die nu op de bank zitten, zitten er alleen omdat er 18 spelers nodig zijn voor een wedstrijd inschrijving. De Sa, Hoesen en Sana zijn heel leuk voor Roda of NAC, maar echt niet voor in de CL, en zelfs niet voor op de bank. Het was ook een beetje zielig om die De Sa in te brengen, want Frank wist heus wel dat hij niks zou toevoegen tegen Celtic.
2. Ik vrees dat bepaalde jeugdspelers gaan stagneren in hun ontwikkeling door het gebrek aan ervaren spelers. Ik denk dat Fischer meer leert van bijvoorbeeld een Djuricic, dan van Schöne of Andersen. Spelers als Sneijder en V/D Vaart konden zich optrekken aan het niveau van de ervaren spelers in het team en kijk wat daar van gekomen is.
3. De basis is van een belabberd niveau. De balans is ver te zoeken. Er zijn gewoon veel te veel jeugdspelers en de enige ''ervaren'' kracht die Ajax nu naar een hoger niveau kan tillen, is Siem de Jong die verschrikkelijk uit vorm is.
En als laatste: We hebben veel te weinig fysiek in te brengen. Ajax streeft naar een basiself vol met ballerina's, en dat kan alleen als die ballerina's Xavi, Iniesta of David Silva heten, maar niet als dat Sana en Hoesen zijn. Met Duarte hebben we al een stap gezet, met Virgil van Dijk hadden we er nog een kunnen zetten.
Op deze manier komen we telkens in dezelfde shit terecht. De toptalenten (Eriksen, Alderweireld en in de toekomst misschien wel die B-lichting) merken dat ze zich niet meer kunnen optrekken aan ervaren krachten omdat die er niet eens zijn en gaan naar het buitenland om zich door te ontwikkelen. Daardoor vertrekken die spelers al op hun 21ste en tekenen ze niet bij, waardoor je na 3 jaar werken een leuke 8 miljoen per speler krijgt, maar weer helemaal opnieuw kan beginnen.
Prima Frank, als je het zo wilt doen, maar verwacht dan niet dat Ajax zal overwinteren in de CL, want dat gebeurt gewoon niet, hoe gunstig de poule ook is.Ervaring is ook wel nodig hoor. Maar dan wel gekoppeld aan kwaliteit, en dus geen Poulsen. En de toppers die in de kracht van hun leven zitten komen niet meer naar Ajax.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Poulsen speelde een prima pot gister, maar die jongen kan niets meer goed doen bij sommigen en krijgt van alles de schuld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ervaring is ook wel nodig hoor. Maar dan wel gekoppeld aan kwaliteit, en dus geen Poulsen. En de toppers die in de kracht van hun leven zitten komen niet meer naar Ajax.
Dit dus wat met afstand de beste middenvelderquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Poulsen speelde een prima pot gister, maar die jongen kan niets meer goed doen bij sommigen en krijgt van alles de schuld.
Het is gewoon geen speler voor Ajax. Hij deed het redelijk gisteren, maar met een goede speler op die positie zoals een Blind kan het spel zoveel sneller gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Poulsen speelde een prima pot gister, maar die jongen kan niets meer goed doen bij sommigen en krijgt van alles de schuld.
Met ervaring heb ik het niet over iemand als Poulsen, want ik weet ook dat dat geen Ajax-materiaal is, ondanks z'n ervaring. Maar ik bedoel meer iemand die zich in de Eredivisie heeft bewezen als een van de smaakmakers. Tadic was bij Groningen voor 7 miljoen af te halen bijvoorbeeld en dan zou je nu iemand hebben die Sightorsson kon bedienen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ervaring is ook wel nodig hoor. Maar dan wel gekoppeld aan kwaliteit, en dus geen Poulsen. En de toppers die in de kracht van hun leven zitten komen niet meer naar Ajax.
Dit zijn dan ook de wedstrijden waarin je Poulsen moet gebruiken, en niet als je thuis tegen NEC moet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja die 3 punten krijg je niet meer terug helaas. Hopelijk kunnen we in elk geval een beter onderling resultaat halen. Jammer dat de 2e plek er al niet meer in zitquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Daarnaast heeft dit jonge elftal zich totaal niet laten afbluffen op Celtic park. En gewoon het betere van het spel gehad. Dat verdient een compliment hoor. Zou mij niet verbazen als Celtic in Amsterdam met grote cijfers opzij wordt gezet. Alleen jammer van gisteren.
Hahaha!!! Poulsen was op het eerste gezicht aardig maar leed weer balverlies waar de 2-0 uitkwam.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan zal je wel snel moeten scoren want ze gaan nu met 11 voor de pot hangen in de ArenAquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Daarnaast heeft dit jonge elftal zich totaal niet laten afbluffen op Celtic park. En gewoon het betere van het spel gehad. Dat verdient een compliment hoor. Zou mij niet verbazen als Celtic in Amsterdam met grote cijfers opzij wordt gezet. Alleen jammer van gisteren.
En jammer van Milan thuis. Dan heb je ineens 6 punten en roept niemand om al die gekke namen die ik hier voorbij zie komen. Hoe sommige mensen zich kunnen verliezen in de waan van de dag zal ik nooit begrijpen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Blijkbaar waren ze niet overtuigd van Tadic bij Groningen toen. En Tadic is nou ook niet iemand die al zoveel ervaring heeft in de CL en met kampioen worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:58 schreef Zanger_Rinus het volgende:
[..]
Met ervaring heb ik het niet over iemand als Poulsen, want ik weet ook dat dat geen Ajax-materiaal is, ondanks z'n ervaring. Maar ik bedoel meer iemand die zich in de Eredivisie heeft bewezen als een van de smaakmakers. Tadic was bij Groningen voor 7 miljoen af te halen bijvoorbeeld en dan zou je nu iemand hebben die Sightorsson kon bedienen.
2e plek kan in de koelkast maar imo niet geheel uitgesloten. Als je wint van Celtic sta je op 4 punten en als Barça wint van Milan staan zij op 5. De ronde erna speel je tegen Milan wat dus echt de kaarten schudt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tja die 3 punten krijg je niet meer terug helaas. Hopelijk kunnen we in elk geval een beter onderling resultaat halen. Jammer dat de 2e plek er al niet meer in zit
Nee, maar wat je net zelf zei: spelers met veel ervaring in de CL en met kampioen worden komen niet meer naar Ajax. Maar bijvoorbeeld Suarez en Huntelaar kwamen ook van Groningen en Heerenveen, maar dat waren de smaakmakers bij hun club en die behoorden tot de beste spelers van de Eredivisie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blijkbaar waren ze niet overtuigd van Tadic bij Groningen toen. En Tadic is nou ook niet iemand die al zoveel ervaring heeft in de CL en met kampioen worden.
Nope, de ronde erna spelen we tegen Barcelona thuis. Als laatste pas tegen Milan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
2e plek kan in de koelkast maar imo niet geheel uitgesloten. Als je wint van Celtic sta je op 4 punten en als Barça wint van Milan staan zij op 5. De ronde erna speel je tegen Milan wat dus echt de kaarten schudt.
Dat bedoel ik dus. Hij krijgt de schuld van de 2-0, terwijl Van Rhijn zich als een D-tje laat uitspelen door Samaras. Verder is die goal gewoon pure pech.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hahaha!!! Poulsen was op het eerste gezicht aardig maar leed weer balverlies waar de 2-0 uitkwam.
Ik vind ook wel dat Ajax elk jaar de groep moet versterken, beetje zoals Bayern nu doet. Maar ik denk dat ze wachten tot de grote talenten uit de jeugd doorbreken en dat ze dan een paar goede aankopen doen. Om dan een goede lichting te hebben waar je echt potten mee kan breken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:01 schreef Zanger_Rinus het volgende:
[..]
Nee, maar wat je net zelf zei: spelers met veel ervaring in de CL en met kampioen worden komen niet meer naar Ajax. Maar bijvoorbeeld Suarez en Huntelaar kwamen ook van Groningen en Heerenveen, maar dat waren de smaakmakers bij hun club.
Daarbij denk ik dat ze echt wel overtuigd waren van Tadic, maar dat ze gewoon te schijterig waren om 7 miljoen op tafel te leggen.
Eens met je.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En jammer van Milan thuis. Dan heb je ineens 6 punten en roept niemand om al die gekke namen die ik hier voorbij zie komen. Hoe sommige mensen zich kunnen verliezen in de waan van de dag zal ik nooit begrijpen.
Ah excuus je hebt gelijk. Maakt het wat lastiger maar nog steeds 9 punten te verdelen. Beetje optimisme is niet verkeerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nope, de ronde erna spelen we tegen Barcelona thuis. Als laatste pas tegen Milan.
Want, je hebt de back-up voor Van Rhijn klaar staan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef Zanger_Rinus het volgende:
Hoelang blijft De Boer eigenlijk nog dat vertrouwen houden in Van Rhijn? V/D Hoorn, Schone en Fischer worden er wel volledig terecht uitgehaald, waarom mag Van Rhijn zich dan maar keer op keer laten uitspelen door de linksbuiten van FC Bal in de sloot 18?
Wie wil je daar hebben?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef Zanger_Rinus het volgende:
Hoelang blijft De Boer eigenlijk nog dat vertrouwen houden in Van Rhijn? V/D Hoorn, Schone en Fischer worden er wel volledig terecht uitgehaald, waarom mag Van Rhijn zich dan maar keer op keer laten uitspelen door de linksbuiten van FC Bal in de sloot 18?
Stom, vergeten dat Ligeon een blessure heeft. Hopen dat 'ie snel terugkeert, want slechter dan Ricardo kan op het moment niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want, je hebt de back-up voor Van Rhijn klaar staan?
Van een routinier verwacht ik gewoon net wat meer. Vooral als je zijn palmares bekijkt. Die bal van A naar B krijgen is vaak al teveel gevraagd. Kan echt niet op CL niveau.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Hij krijgt de schuld van de 2-0, terwijl Van Rhijn zich als een D-tje laat uitspelen door Samaras. Verder is die goal gewoon pure pech.
Zoveel foute passes heeft hij niet gegeven hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Van een routinier verwacht ik gewoon net wat meer. Vooral als je zijn palmares bekijkt. Die bal van A naar B krijgen is vaak al teveel gevraagd. Kan echt niet op CL niveau.
Hij was zeker niet de slechtste gisteren, bij hem weet je ook wat z'n beperkingen zijn, er zijn nogal wat anderen die al een tijd onder hun niveau spelenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zoveel foute passes heeft hij niet gegeven hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |