abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:02:06 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132440048
quote:
5s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:31 schreef Apekoek het volgende:
Oud nieuws, diverse bronnen hebben bevestigd dat het gemiddelde geluk van de ouders omlaag gaat bij het krijgen van een kind. 1 van de diverse bronnen die er destijds over heeft bericht is oa NRC. http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2610433.ece/

Tot zo ver niets nieuws onder de zon. Zij het niet dat mijn vriendin erg graag kids wil. Ik zelf denk dat het wel een ervaring is die je in je leven gehad moet hebben, kinderen. Maar van alles houd mij gevoelsmatig tegen. Zeker als ik al deze onderzoeken lees en ook dat je veel minder tijd voor jezelf hebt. Ik ben namelijk hard bezig met mijn carriere op te bouwen en hou ervan om helemaal uit mijn plaat te gaan met vrienden. Volgend jaar word ik 30, mijn vriendin is net wat ouder en ik snap dat ze er nu aan wil beginnen.

Wat te doen? En wie haalt mij over? Want onderzoek wijst uit, kinderen maken je ongelukkig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_132440098
Aldus apekoek! In de originele openingspost!

Maar ben benieuwd wat Apekoek nou allemaal van deze discussie en de aangedragen tips vindt!
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:03:53 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132440116
Hier verder omdat we toch benieuwd zijn wat TS van alle verhalen vind.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_132440136
*psssst* even de OP van Apekoek quoten in de OP en het topic linken aan de reeks zodat hij ook weet dat we hier zitten *psssst*
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:06:50 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132440211
Done. :D ik moet m later vandaag even linken want dat lukt (mij) niet mobiel
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:13:19 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132440380
Ik wil geen kinderen trouwens...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132440389
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef debuurvrouw het volgende:
nou... Bij mijn zoons op school kom je de les niet in met ongekafte boeken, ook als de kaft halverwege t jaar stuk is mag dat 1 les en de les daarna sta je weer buiten. Met verzuimuren en gedoe.

Dus die hebben net gekafte boeken. en doen ze zelf. En ja, de oudste zit in de 4e.
Zou jij dan zorgen dat hij de les niet uitgemikt zal worden of zou jij het loslaten en hem zijn eigen boontjes laten doppen?
pi_132440393
Ik denk overigens niet dat er veel ouders zijn die echt niet van hun kind houden, of er écht spijt van hebben. Ja, natuurlijk komt het voor, maar mensen die het echt zouden terugdraaien als ze de kans hadden? Hoe groot zou dat percentage zijn?

Ik was jong toen ik kinderen kreeg trouwens, ik kan me geen leven zonder ze voorstellen/herinneren :+
compact en kleverig.
pi_132440438
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:13 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Zou jij dan zorgen dat hij de les niet uitgemikt zal worden of zou jij het loslaten en hem zijn eigen boontjes laten doppen?
ik zou helpen. Maar t niet alleen gaan zitten doen.

Maar goed, je vroeg mij niks. Oudste dochter heeft zelf over het algemeen meer haast met die dingen dan ik, dus die is dan al klaar voor ik begonnen ben met helpen :') jongste moet ik wel achter d'r vodden zitten regelmatig.
compact en kleverig.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:17:28 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132440488
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik wil geen kinderen trouwens...
Ik ben er ook alweer op teruggekomen. Ik moet al steeds hoognodig de rotzooi achter mijn eigen reet opruimen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:24:08 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132440672
Maakt een blauwe een nieuwe, is ie niet gekoppeld, ik was jullie kwijt ;( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:27:13 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132440770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
Wat ook meteen de nature vs nurture weer bevestigt: als een kind een blanco vel zou zijn, dan zouden de kinderen van Sjeen en Leandra hels zijn. Maar dat valt mee, dus moeten ze wel van nature 'goed' zijn!
Ja, en dan heb ik al twee van die exemplaren.... hoewel de jongste natuurlijk nog fatsoenlijk volwassen moet worden (over heel veel jaartjes), als hij eerst de peuterpuberteit eens doorkomt :')

Toch heel apart dat dat soms zo kan.

Of Sjeen en ik zoeken gewoon mannen uit die eigenschappen hebben die die van ons op de juiste manier aanvullen en/of overheersen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132440911
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier verder omdat we toch benieuwd zijn wat TS van alle verhalen vind.
ja ik ook wel eigenlijk, vooral omdat hij dit zegt.

quote:
Wat te doen? En wie haalt mij over? Want onderzoek wijst uit, kinderen maken je ongelukkig.
Lijkt me ook niet écht goed als je ''overgehaald'' moet worden. :+
pi_132441420
En onderzoek wijst helemaal niet uit dat kinderen je ongelukkig maken. :{w
compact en kleverig.
pi_132441464
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
En onderzoek wijst helemaal niet uit dat kinderen je ongelukkig maken. :{w
Daar heb je geen onderzoek voor nodig nee.

*padum tsssjjjj*
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:00:43 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132441754
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar heb je geen onderzoek voor nodig nee.

*padum tsssjjjj*
Whehe
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132441876
Ach, zodra mijn nichtje en neefje oud genoeg zijn mogen ze hier ook komen logeren, verpesten we ze compleet en zijn ze compleet onhoudbaar als ze weer naar huis gaan na een weekje ofzo. Hihi. >:) En dan komt m'n schoonzus hier vast een topic openen dat ze op het moment even spijt heeft van haar kinderen. Of van het feit dat ze ze een week aan ons heeft toevertrouwd. Dat kan ook nog.
Ja doei.
pi_132441994
Oud1
Mijn reactie op jou was positief hoor. Toch knap dat je van goedbedoelde reacties iets negatiefs kunt maken.
Maak je het voor je zoon wel uitnodigend om langs te komen/ zijn gevoelens (ook de minder leuke) te uiten?
ben je in IRL wat positiever? :{
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:11:08 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132442166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:06 schreef Zoë23 het volgende:
Oud1
Mijn reactie op jou was positief hoor. Toch knap dat je van goedbedoelde reacties iets negatiefs kunt maken.
Maak je het voor je zoon wel uitnodigend om langs te komen/ zijn gevoelens (ook de minder leuke) te uiten?
ben je in IRL wat positiever? :{
Láát haar, anders verzuurt dit topic ook...

Cc, ik PM je over het stadten. Als ik nog eens tijd voor mezelf heb met dat energievretende, ondankbare, ongelukkig makende menneke van me. :+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_132442480
Ik heb niets met jonge kinderen. De kinderen van mijn vrouw waren respectievelijk 14 en 16 toen ik ze leerde kennen en dat werkt perfekt voor mij. Dát had ik inderdaad niet willen missen, maar eigen kinderen? Mwah...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:24:12 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132442752
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef Litpho het volgende:
mijn vrouw
Wat leuk! *O*
Sorry, was jou helemaal uit het oog verloren, dus dit is leuk om te lezen!
pi_132442784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Láát haar, anders verzuurt dit topic ook...

Ja sorry. Vond het frustrerend zo'n negatieve reactie op n goedbedoelde reactie
pi_132442985
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat leuk! *O*
Sorry, was jou helemaal uit het oog verloren, dus dit is leuk om te lezen!
Vijf jaar samen, net een jaar getrouwd. O+. Happy O+.

[/offtopic]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:33:09 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132443242
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:28 schreef Litpho het volgende:
Vijf jaar samen, net een jaar getrouwd. O+. Happy O+.

[/offtopic]
Wat leuk!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132446545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Aldus apekoek! In de originele openingspost!

Maar ben benieuwd wat Apekoek nou allemaal van deze discussie en de aangedragen tips vindt!
Geen idee, zie veel tegenstrijdige berichten. Daarbij niet heel veel mee kunnen lezen aangezien ik voor mijn werk op reis ben. Maar echt vrolijk om van te worden zijn de berichtgevingen niet zo ver ik het heb kunnen lezen. Mensen die zeggen dat ze nooit meer zonder kinderen zouden willen zeggen dat volgens mij alleen maar uit gewoonte, van ja het is nou eenmaal zo dus het valt mee. Maar ondertussen lijkt niemand echt gelukkiger te zijn met kinderen.
pi_132447340
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Geen idee, zie veel tegenstrijdige berichten. Daarbij niet heel veel mee kunnen lezen aangezien ik voor mijn werk op reis ben. Maar echt vrolijk om van te worden zijn de berichtgevingen niet zo ver ik het heb kunnen lezen. Mensen die zeggen dat ze nooit meer zonder kinderen zouden willen zeggen dat volgens mij alleen maar uit gewoonte, van ja het is nou eenmaal zo dus het valt mee. Maar ondertussen lijkt niemand echt gelukkiger te zijn met kinderen.
wat wil je met het topic? als je de verwachting hebt dat je gelukkig wordt van kinderen kan je er denk ik idd beter maar niet aan beginnen. of een vrouw for that matter. niemand kan een ander gelukkig maken, geluk komt uit jezelf.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_132447540
Het verhaal van ouder1 nog even terug gelezen. En ja dat is een bedroevend verhaal, maar wel een scenario dat ik mij kan voorstellen. Als je iets geeft, betekend niet dat je het terug hoeft te krijgen. Maar het is ook een teken dat je kind helaas niet over dezelfde intelligentie en EQ beschikt, dat is jammer en helaas maar kennelijk niet anders.

Daarom ken ik het gevoel ook niet als het gaat om kinderen en een roze wolk. Maar voor mijn vriendin ben ik bereid wel verder te denken.
pi_132447706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:40 schreef simmu het volgende:

[..]

wat wil je met het topic? als je de verwachting hebt dat je gelukkig wordt van kinderen kan je er denk ik idd beter maar niet aan beginnen. of een vrouw for that matter. niemand kan een ander gelukkig maken, geluk komt uit jezelf.
Dat snap ik, maar waarom kies je dan voor een kind? Je neemt toch beslissingen in het leven die je geluk moeten opleveren? Of doet men deze dingen tegen hun zin in want nature calls en het is maatschappelijk bijna verplicht. Welk gevoel zegt dat je er voor wilt gaan?
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:49:43 #29
5428 crew  miss_sly
pi_132447925
quote:

[..]

Daar schiet je natuurlijk niet veel mee op: aan mensen vragen wat ze ergens over denken/voelen, en vervolgens zeggen dat dat vast niet is wat ze écht denken/voelen maar dat ze dat alleen zeggen uit gewoonte of plicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:51:16 #30
5428 crew  miss_sly
pi_132448022
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom kies je dan voor een kind? Je neemt toch beslissingen in het leven die je geluk moeten opleveren? Of doet men deze dingen tegen hun zin in want nature calls en het is maatschappelijk bijna verplicht. Welk gevoel zegt dat je er voor wilt gaan?
Zoals al vroeg in het topic gezegd: dat is puur een gevoel, een kinderwens. Daar is niets rationeels aan, dat is iets waarvan je diep van binnen voelt dat je dat wil. Er zijn ook genoeg mensen die dat gevoel niet kennen, en gelukkig hebben die tegenwoordig de mogelijkheid om te zorgen dat ze geen kinderen krijgen.
pi_132448375
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar schiet je natuurlijk niet veel mee op: aan mensen vragen wat ze ergens over denken/voelen, en vervolgens zeggen dat dat vast niet is wat ze écht denken/voelen maar dat ze dat alleen zeggen uit gewoonte of plicht.
Ik snap dat het wat ongelukkig is beschreven, echter is dat toch echt de toon die ik terug lees van ouders.

Zo van "ja ik zou niet meer zonder ze kunnen, maarja ik kan me niet herinneren hoe het anders zou zijn geweest". Er zit altijd een soort excuus toon in, niet dat ze er echt gelukkig mee zijn. Dit merk ik bij veel ouders.
pi_132448473
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ik kan je alleen maar vertellen over mijn keuze om kinderen te krijgen. ik stam zelf uit een vrij uitgebreidde (katholieke) familie. veel ooms en tantes en neefjes en nichtjes. als puber deed ik vrijwilligerswerk met kinderen en ik had altijd wel zoiets van "ja, ik wil ooit zelf ook wel kinderen." ik heb geen hoogdravende verklaringen, geen drang tot het perse beter willen doen of wat dan. voor mij was/is het een gevoelskwestie. daar valt weinig aan uit te leggen vrees ik. ik wist wel dat er altijd, linksom of rechtsom, hartzeer bij komt kijken. want dat komt nu eenmaal bij leven. linksom of rechtsom.

sorrie, meer kan ik er niet van maken ;)
pi_132448513
(8> & ik hadden beide het gevoel van "we willen samen een kindje". Met mijn ex bijv had ik dat gevoel niet.
Dus die beslissing met mijn huidige partner was niet omdat het geluk zou opleveren oid. Omdat onze relatie goed zit en we gelukkig zijn met elkaar kunnen we de zwaardere dingen ook handelen (langdurig slapeloze nachten bijv) en zijn we 'onddanks' de 'minder leuke momenten' (kindje wat veel last van Reflux heeft en zorgen over gezondheid bijv) gelukkig.
(ik weet niet zo goed hoe ik dat precies moet uitleggen)
pi_132448541
quote:
Maar echt vrolijk om van te worden zijn de berichtgevingen niet zo ver ik het heb kunnen lezen. Mensen die zeggen dat ze nooit meer zonder kinderen zouden willen zeggen dat volgens mij alleen maar uit gewoonte, van ja het is nou eenmaal zo dus het valt mee. Maar ondertussen lijkt niemand echt gelukkiger te zijn met kinderen.
Dat is ook dikke lariekoek dus als mensen dat zeggen dan menen ze het niet echt?
pi_132448668
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:56 schreef Apekoek het volgende:
Zo van "ja ik zou niet meer zonder ze kunnen, maarja ik kan me niet herinneren hoe het anders zou zijn geweest". Er zit altijd een soort excuus toon in, niet dat ze er echt gelukkig mee zijn. Dit merk ik bij veel ouders.
Jij leest een excuustoon, ik lees een realistische insteek dat wanneer je voor kinderen kiest er ook voor gáát. Dat zegt niets over huidig geluk, maar letterlijk over gebrek aan vergelijkingsmateriaal. Als je "helemaal stuk wil gaan met je maten" zie ik niet hoe je dat wil combineren met "er zijn voor een kind". Het is niet part-time (zelfs als het dat is) en het kan altijd voorkomen op de momenten die je het slechtst uitkomen. Als je daar niet achter wil staan, doe het maar niet. Of groei er in als het je toch gebeurt.

Maar goed, zoals hierboven al geschreven heb ik makkelijk praten B-).
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:01:59 #36
5428 crew  miss_sly
pi_132448720
quote:

[..]

Ik snap dat het wat ongelukkig is beschreven, echter is dat toch echt de toon die ik terug lees van ouders.

Je weet nooit op het anders zou zijn, dat lijkt me vrij duidelijk.
Wij hebben een paar heerlijke, wilde jaren gehad met z'n tweeën voor onze dochter werd geboren. Dat was hartstikke leuk, daar hebben we van genoten. Nu zijn we erg blij met haar en is het wilde er wat van af. Als ze er niet zou zijn geweest, zouden we misschien nog steeds doorfeesten. Misschien ook niet. Je verandert sowieso door de jaren heen, dus je kunt niet zeggen hoe je leven zou zijn geweest als je andere beslissingen had genomen. Dat geldt voor veel dingen.

Ik kan uit de grond zeggen dat wij echt gelukkig zijn met onze dochter, beide. Niet iedere dag juichend blij, maar dat zou ik zonder kind ook niet zijn.
pi_132448772
quote:

[..]

ik weet prima nog hoe het was zonder de kinderen hoor :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:16:13 #38
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132449614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk overigens niet dat er veel ouders zijn die echt niet van hun kind houden, of er écht spijt van hebben. Ja, natuurlijk komt het voor, maar mensen die het echt zouden terugdraaien als ze de kans hadden? Hoe groot zou dat percentage zijn?

Ik was jong toen ik kinderen kreeg trouwens, ik kan me geen leven zonder ze voorstellen/herinneren :+
Als ze spijt hebben dan zal dat meer te maken hebben met andere dingen en omstandigheden die meer met de ouders dan met het kind te maken hebben. Door bijv tijdelijke problemen en psychische ziektes kunnen mensen de controle over hun leven verliezen en de kinderen zijn dan toch al snel het eerste waar je je zorgen om gaat maken.

Je moet dan niet alleen voor je kind maar ook voor jezelf zorgen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:18:44 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132449760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Het verhaal van ouder1 nog even terug gelezen. En ja dat is een bedroevend verhaal, maar wel een scenario dat ik mij kan voorstellen.
Ik zou haar verhaal niet als leidraad nemen. :7

En even expliciet (als tegenhanger): ik ben al 7 jaar zeer gelukkig met onze zoon. Geen moment van 'achter het behang plakken' gehad.

Maar ja, lees wat je wíl lezen...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:21:32 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132449901
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:13 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

eigen boontjes laten doppen. Hij weet dat de regel zo is. Dus eigen keuze. En ze vinden het geen probleem hoor. Hoort erbij. Ff kaftje erom gooien en klaar. Totaal geen probleem.
pi_132449911
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als ze spijt hebben dan zal dat meer te maken hebben met andere dingen en omstandigheden die meer met de ouders dan met het kind te maken hebben. Door bijv tijdelijke problemen en psychische ziektes kunnen mensen de controle over hun leven verliezen en de kinderen zijn dan toch al snel het eerste waar je je zorgen om gaat maken.

Je moet dan niet alleen voor je kind maar ook voor jezelf zorgen.
dat!

overigens beleef ik geregeld wel behangplakmomentjes hoor. zowel mbt de kinderen als mbt manlief. hij vast ook naar ons toe. geeft niks, dat mag bij ons :P
pi_132449958
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

eigen boontjes laten doppen. Hij weet dat de regel zo is. Dus eigen keuze. En ze vinden het geen probleem hoor. Hoort erbij. Ff kaftje erom gooien en klaar. Totaal geen probleem.
Zo had ik je al ingeschat inderdaad :@
Ik vind het gewoon leuk om te lezen over hoe je het doet met je groterds :D
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:22:31 #43
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132449960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef Leandra het volgende:
Maakt een blauwe een nieuwe, is ie niet gekoppeld, ik was jullie kwijt ;( :'(
ik zei nog: dat lukt me niet mobiel :'(
pi_132450080
quote:

[..]

wtf?! :')
compact en kleverig.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:25:40 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132450142
quote:

[..]

maar ik ben ook niet ongelukkiger hoor. :D en ik moet zeggen dat het een hoop dingen brengt die ik anders gemist had. Nou had ik ze dan niet gemist :P maar ik vind het leuk dit allemaal mee te maken. Mijn leven is wel groter en ruimer geworden. En mijn karakter nederiger. ;)
pi_132450161
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Het verhaal van ouder1 nog even terug gelezen. En ja dat is een bedroevend verhaal, maar wel een scenario dat ik mij kan voorstellen. Als je iets geeft, betekend niet dat je het terug hoeft te krijgen. Maar het is ook een teken dat je kind helaas niet over dezelfde intelligentie en EQ beschikt, dat is jammer en helaas maar kennelijk niet anders.

Daarom ken ik het gevoel ook niet als het gaat om kinderen en een roze wolk. Maar voor mijn vriendin ben ik bereid wel verder te denken.
nogmaals: wtf?!
compact en kleverig.
pi_132450489
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wtf?! :')
Lezen wat je wil lezen, JB.
pi_132450558
quote:

[..]

ik zei dat ik het me niet kan herinneren als grapje, niets anders, niet als excuus of omdat ik er niet blij mee ben, ik ben ontzettend gelukkig met mijn meiden, altijd geweest ook. Ik vind het beledigend dat je anders suggereert. :{
compact en kleverig.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:31:15 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132450609
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Zo had ik je al ingeschat inderdaad :@
Ik vind het gewoon leuk om te lezen over hoe je het doet met je groterds :D
maar ik laat ze niet zwemmen. Maar veel dingen zijn op de middelbare school niet meer mijn 'verantwoordelijkheid' of er verslagen af moeten en SET's geleerd. Geen idee. Bij mijn brugger nog wel natuurlijk. Nog beetje begeleiden naar leren plannen. Maar ja, over minder dan 3 jaar gaat mijn oudste al studeren. Het is toch wel de bedoeling dat hij dan op eigen benen staat. ;)
pi_132451065
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Lezen wat je wil lezen, JB.
muh, hoe meer ik lees van TS, hoe meer ik denk dat ie het gewoon niet moet doen, hij wíl niet eens de positieve verhalen horen en legt elk positief geluid uit als iets dat niet gemeend is of uit gewoonte gezegd wordt, sorry hoor, maar dat vind ik ontzettend lomp.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')