quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:31 schreef Apekoek het volgende:
Oud nieuws, diverse bronnen hebben bevestigd dat het gemiddelde geluk van de ouders omlaag gaat bij het krijgen van een kind. 1 van de diverse bronnen die er destijds over heeft bericht is oa NRC. http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2610433.ece/
Tot zo ver niets nieuws onder de zon. Zij het niet dat mijn vriendin erg graag kids wil. Ik zelf denk dat het wel een ervaring is die je in je leven gehad moet hebben, kinderen. Maar van alles houd mij gevoelsmatig tegen. Zeker als ik al deze onderzoeken lees en ook dat je veel minder tijd voor jezelf hebt. Ik ben namelijk hard bezig met mijn carriere op te bouwen en hou ervan om helemaal uit mijn plaat te gaan met vrienden. Volgend jaar word ik 30, mijn vriendin is net wat ouder en ik snap dat ze er nu aan wil beginnen.
Wat te doen? En wie haalt mij over? Want onderzoek wijst uit, kinderen maken je ongelukkig.
Zou jij dan zorgen dat hij de les niet uitgemikt zal worden of zou jij het loslaten en hem zijn eigen boontjes laten doppen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:45 schreef debuurvrouw het volgende:
nou... Bij mijn zoons op school kom je de les niet in met ongekafte boeken, ook als de kaft halverwege t jaar stuk is mag dat 1 les en de les daarna sta je weer buiten. Met verzuimuren en gedoe.
Dus die hebben net gekafte boeken. en doen ze zelf. En ja, de oudste zit in de 4e.
ik zou helpen. Maar t niet alleen gaan zitten doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Zou jij dan zorgen dat hij de les niet uitgemikt zal worden of zou jij het loslaten en hem zijn eigen boontjes laten doppen?
Ik ben er ook alweer op teruggekomen. Ik moet al steeds hoognodig de rotzooi achter mijn eigen reet opruimen.quote:
Ja, en dan heb ik al twee van die exemplaren.... hoewel de jongste natuurlijk nog fatsoenlijk volwassen moet worden (over heel veel jaartjes), als hij eerst de peuterpuberteit eens doorkomtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
Wat ook meteen de nature vs nurture weer bevestigt: als een kind een blanco vel zou zijn, dan zouden de kinderen van Sjeen en Leandra hels zijn. Maar dat valt mee, dus moeten ze wel van nature 'goed' zijn!
ja ik ook wel eigenlijk, vooral omdat hij dit zegt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier verder omdat we toch benieuwd zijn wat TS van alle verhalen vind.
Lijkt me ook niet écht goed als je ''overgehaald'' moet worden.quote:Wat te doen? En wie haalt mij over? Want onderzoek wijst uit, kinderen maken je ongelukkig.
Daar heb je geen onderzoek voor nodig nee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
En onderzoek wijst helemaal niet uit dat kinderen je ongelukkig maken.
Whehequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar heb je geen onderzoek voor nodig nee.
*padum tsssjjjj*
Láát haar, anders verzuurt dit topic ook...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:06 schreef Zoë23 het volgende:
Oud1
Mijn reactie op jou was positief hoor. Toch knap dat je van goedbedoelde reacties iets negatiefs kunt maken.
Maak je het voor je zoon wel uitnodigend om langs te komen/ zijn gevoelens (ook de minder leuke) te uiten?
ben je in IRL wat positiever?
Wat leuk!quote:
Ja sorry. Vond het frustrerend zo'n negatieve reactie op n goedbedoelde reactiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Láát haar, anders verzuurt dit topic ook...
Vijf jaar samen, net een jaar getrouwd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat leuk!
Sorry, was jou helemaal uit het oog verloren, dus dit is leuk om te lezen!
Wat leuk!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:28 schreef Litpho het volgende:
Vijf jaar samen, net een jaar getrouwd.. Happy
.
[/offtopic]
Geen idee, zie veel tegenstrijdige berichten. Daarbij niet heel veel mee kunnen lezen aangezien ik voor mijn werk op reis ben. Maar echt vrolijk om van te worden zijn de berichtgevingen niet zo ver ik het heb kunnen lezen. Mensen die zeggen dat ze nooit meer zonder kinderen zouden willen zeggen dat volgens mij alleen maar uit gewoonte, van ja het is nou eenmaal zo dus het valt mee. Maar ondertussen lijkt niemand echt gelukkiger te zijn met kinderen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Aldus apekoek! In de originele openingspost!
Maar ben benieuwd wat Apekoek nou allemaal van deze discussie en de aangedragen tips vindt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |