Nee je denkt eraan omdat het zo anders was dan hier (plus geen verplichtingen). Op het moment dat je deelneemt aan het leven daar dan is al die romantiek weg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:53 schreef Early90s het volgende:
Wat mij tegenhoud om naar Amerika te gaan is sowieso natuurlijk dat ik nu nog een studie volg. Ik ben afgelopen zomer geweest en het was zo geweldig dat ik er nog elke dag over nadenk.
Ik heb gisteren toevallig ook een opvallende ontdekking gedaan. Ik zat thuis met de gitarist van mijn bandje en we hadden het over lucide dromen en over de inhoud van je dromen. Ik vertelde hem dat ik vaak droomde over tanden die uit mijn mond vielen en tanden die ik niet kwijt raakte enzo. Wat blijkt, als je daarover droomt voel je je niet serieus genomen, frustraties dat je niet gehoord word, een gevoel van minderwaardigheid en gebrek aan zelfrespect. Ik kan me daar heel erg in vinden. Ik heb er by the way NIET voor gekozen om me zo te voelen dus het is ook niet iets waar ik me 'ff' vanaf zet.
Waarom maak je je studie niet in Amerika af? Misschien is er een mooie master die aansluit op jouw huidige opleiding.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:53 schreef Early90s het volgende:
Wat mij tegenhoud om naar Amerika te gaan is sowieso natuurlijk dat ik nu nog een studie volg. Ik ben afgelopen zomer geweest en het was zo geweldig dat ik er nog elke dag over nadenk.
Voor mij is het makkelijk praten omdat ik afstand van de situatie heb, maar mijn advies: zie je afgelopen twee jaar niet als 'zonde', maar zie het als een les. Wens je vriend en je ex het allerbeste toe, zij horen blijkbaar bij elkaar. Wees blij dat je daar vanaf bent.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:32 schreef Early90s het volgende:
Ik heb twee jaar een vriendin gehad en dat is sinds kort definitief uit. Reden: zij heeft mij drie keer bedrogen. Mensen om me heen hebben heel vaak geroepen: 'Maak het gewoon uit' of 'Stop er gewoon mee, ze is het niet waard!'. Uiteindelijk zijn we er allemaal achtergekomen dat je daar niet voor kiest, althans in mijn geval niet, maar dat er gewoon een druppel moet zijn. Die druppel was dus pas bij het derde 'misverstand' voor mij.
[...]
Toch ben ik heel erg ongelukkig. Mede door mijn droom die ik niet waar kan maken maar ook door de afgelopen twee jaar.
[...] Als jullie toch een advies of iets willen zeggen: graag!
Thanks for reading! Ciao :-)
Meen je?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:32 schreef Early90s het volgende:
Ik kan jullie allemaal vertellen dat dat een van de ergste dingen is die je kan horen.
Je hebt een puntquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
Meen je?
Denk dat je wel anders piept als je te horen krijgt dat je ongeneeslijk ziek/terminaal bent of te horen krijgt dat een gezinslid is overleden.
Man the fuck up. Zet die roze zonnebril af, leer van je fouten en nare ervaringen, stap vooruit en leef je leven.
Precies, dat soort dingen kunnen je enorm 'vernuchteren', en daar kun je in de rest van je leven juist ook weer profijt van hebben. Omdat je ook nare gevoelens kunt blijven rationaliseren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:31 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Je hebt een punt
Op mijn 21ste schreef ik de euthanasie brief voor mijn moeder. Dan si dit natuurlijk weer niks *relatief gezien*
Daar zit veel wijsheid inquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:18 schreef rijsttafel het volgende:
Het leven gaat nooit perfect zijn en dromen zijn vaak niet voor niets dromen. Als je dat kan accepteren, zal je je ook minder zorgen maken. Zoek geluk niet in het slagen van studies, reizen, relaties enzo, maar in de acceptatie van jezelf, zou ik zeggen.
Een goede graadmeter die ik ontdekte laatst: Als je stil kunt staan na een dag of op een ochtend. Niks bijzonders aan de hand maar gewoon lekker even de zon over je laten gaan. En als je dan volmaakt blij en content voelt met het moment en met jezelf. Dan ben je er al aardig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:18 schreef rijsttafel het volgende:
Het leven gaat nooit perfect zijn en dromen zijn vaak niet voor niets dromen. Als je dat kan accepteren, zal je je ook minder zorgen maken. Zoek geluk niet in het slagen van studies, reizen, relaties enzo, maar in de acceptatie van jezelf, zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |