Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
Mijn kerst bestond uit verplichte familiebezoeken met eten dat ik niet lekker vond en ineens naar de kerk mee moeten. Of je dat nou 'vieren' wil noemen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb nooit kerst gevierd.Maar schoenen zetten en pakjesavond waren wel geweldig.
Dat valt niet uit te leggen. Het valt ook niet uit te leggen dat ze de persoon die het minst objectief zou kunnen zijn binnen dit hele stuk hoofd van de onderzoeksgroep maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:20 schreef -Strawberry- het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
De blankmensch zal boeten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:25 schreef Morendo het volgende:
http://www.un.org/en/events/nowruzday/
https://www.google.nl/sea(...)8kICQCw&ved=0CEEQsAQ
En dit is wel cultureel erfgoed. Wel weer heel racistisch om alleen de blanken te pesten.
Ja, of men houdt zich voortaan met belangrijke onderwerpen bezig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:26 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het een enigzins partijdig onderzoek omdat die vrouw (Verene Shepherd) zelf ook zwart is. Het onderzoek moet eigenlijk nogmaals worden uitgevoerd, deze keer door een blanke onderzoeker.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Iets als gelijk(waardig)heid is maar zomaar een mening dus? Het lijkt mij dat gelijke behandeling een mensenrecht is, niet zomaar een mening. Dat de SGP die traditie nog niet wil aanpassen in het licht van de nieuwe realiteit, toont eerder hun middeleeuwse denkwijze.
Zelfde geldt natuurlijk voor de nieuwe generatie nationalisten die strijden voor de Zwarte Piet als wezenlijk onderdeel van onze nationale identiteit. Wat een droeftoeters.
Omdat die intelligenter zijn bedoel je?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:26 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het een enigzins partijdig onderzoek omdat die vrouw (Verene Shepherd) zelf ook zwart is. Het onderzoek moet eigenlijk nogmaals worden uitgevoerd, deze keer door een blanke onderzoeker.
Iedereen weet dat onderzoeken van eersterangsburgers beter zijn van die van de derderangsburgersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:28 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat die intelligenter zijn bedoel je?
Want dan is het niet partijdig?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:26 schreef Sapstengel het volgende:
Zo interessant ben je niet dus jezelf herhalen lijkt mij overbodig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:27 schreef Friek_ het volgende:
Zoals ik al zei in het vorige topic:
[..]
Dat het vrouwen kiesbaar stellen als een gelijksrecht probleem wordt gezien is al onjuist. Juist binnen de partij wordt er zo over gedacht, namelijk de rechten verdeling van de man en vrouw. Dat is een manier van denken waar je het niet mee eens hoeft te zijn, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:27 schreef Friek_ het volgende:
Zoals ik al zei in het vorige topic:
[..]
Nadat hij dat gezegd heeft moet iedereen het met hem eens zijn en kan de discussie stoppenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zo interessant ben je niet dus jezelf herhalen lijkt mij overbodig.
En een albino.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:26 schreef Sapstengel het volgende:
Sinds wanneer mogen kleurlingen überhaupt bij de VN? Waar gaat het heen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iedereen weet dat onderzoeken van eersterangsburgers beter zijn van die van de derderangsburgers
Om ze uit te kunnen lachen. Het is fout gegaan toen ze op een gegeven moment ook iets te zeggen kregenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:31 schreef waht het volgende:
[..]
Sinds wanneer mogen kleurlingen überhaupt bij de VN? Waar gaat het heen.
Helemaal van god los. Volgend jaar komt er een rapport over hoeveel er geneukt mag worden.quote:De VN-onderzoekster vindt dat Nederlanders maar genoegen moeten nemen met de kerstman. ,,Wat is er mis met 1 Santa Claus, waarom twee Santa Clauses?”
Op zich vind ik het goed dat meerdere huidskleuren deel zouden uitmaken van een onderzoek naar een mogelijk racistisch fenomeen. Maar dan vind ik wel dat alle onderzoekers er zo neutraal mogelijk naar zouden moeten kijken tot de feiten naar boven komen. Niet erin gaan met de insteek dat het moet worden afgeschaft omdat het racistisch is, en dan toch nog maar eens gaan kijken hoe het echt zit. En gezien haar uitspraken heeft ze er geen verstand van (nog).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:26 schreef Sapstengel het volgende:
Vertel het haar en dan zal ze zeggen dat jij een racist bent.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:33 schreef bijdehand het volgende:
Even serieus weer: hoe kan het dat de VN iets laat onderzoeken door mensen die blijkbaar helemaal niet op de hoogte zijn van hetgeen ze onderzoeken?
Omdat het de VN isquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:33 schreef bijdehand het volgende:
Even serieus weer: hoe kan het dat de VN iets laat onderzoeken door mensen die blijkbaar helemaal niet op de hoogte zijn van hetgeen ze onderzoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |