abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132427010
Allereerst ik zag geen video categorie op deze forum dus dan maar in de Fotografie, excuses daarvoor.

Ik zal het maar kort houden.

Ben al tijdje bezig geweest met een eigen korte script voor een film als toelatingsexamen voor de nederlandse Filmacademie.

Ik zoek nu een goedkope camera dat het dichtst in de buurt komt van het ''film gevoel.'' En camera dat goed werkt onder toe doen van belichting en tijdens scenes in de nacht.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:07:23 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132427751
Wat is je budget?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:10:08 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132427829
Als ik het zo lees zou ik gaan voor een canon of nikon spiegelreflex camera rond de 3-500 euro
[let erop dat er wel een video functie op zit]
Die zijn goed in low light [6400 iso dacht ik]
Relatief goedkoop

Toch heb ik me twijfels of je op de filmacademie thuishoort als je dit niet weet
pi_132428626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:10 schreef aequus het volgende:
Als ik het zo lees zou ik gaan voor een canon of nikon spiegelreflex camera rond de 3-500 euro
[let erop dat er wel een video functie op zit]
Die zijn goed in low light [6400 iso dacht ik]
Relatief goedkoop

Toch heb ik me twijfels of je op de filmacademie thuishoort als je dit niet weet
Ik wil studeren voor Film regisseur, ik maak de script en zorg voor de acteurs.
De camera's daar heb ik mijn mensen voor tijdens het echte werk.
Boventitel
pi_132428637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:37 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

De camera's daar heb ik mijn (camera techneuten)mensen voor tijdens het echte werk.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:42:25 #6
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132428735
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:37 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

De camera's daar heb ik mijn mensen voor tijdens het echte werk.
:') Je weet dat je als regisseur zelf verstand moet hebben van camera technieken, geluid etc
regisseur is veel meer dan een beetje aanwijzingen geven _O-
pi_132428760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:42 schreef aequus het volgende:

[..]

:') Je weet dat je als regisseur zelf verstand moet hebben van camera technieken, geluid etc
regisseur is veel meer dan een beetje aanwijzingen geven _O-
Daarom wil ik me ook inschrijven bij de Nederlandse Filmacademie om dit te leren. Als ik alles al weet net als jij, waarom zou ik dan studeren.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:46:01 #8
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132428825
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:43 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

Daarom wil ik me ook inschrijven bij de Nederlandse Filmacademie om dit te leren. Als ik alles al weet net als jij, waarom zou ik dan studeren.
Omdat ik niet alles weet, niemand weet alles..
Verder doe je zoiets om ervaring op te doen, om of je huidige ''skills'' te gaan verbeteren zodat je op een dag een speelfilm zou kunnen regisseren
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:46:45 #9
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132428842
quote:
Filmmaker word je niet zomaar - het is een vak waar passie, talent en gedrevenheid voor nodig zijn. Jaarlijks melden zich zo'n 500 potentiële studenten aan waarvan er rond de 80 worden toegelaten. De opleiding kan niet in deeltijd gevolgd worden
Dit staat op de site, misschien is dit waarom je er meer vanaf moet weten ;)
pi_132428844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:46 schreef aequus het volgende:

[..]

Omdat ik niet alles weet, niemand weet alles..
Verder doe je zoiets om ervaring op te doen, om of je huidige ''skills'' te gaan verbeteren zodat je op een dag een speelfilm zou kunnen regisseren
Helemaal goed.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:48:22 #11
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132428879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:46 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

Helemaal goed.
Ja, en omdat de Film-academie niet een simpel niveau 3 opleiding is heb je al wat meer ervaring nodig

quote:
Vooropleiding - De Filmacademie is een HBO-opleiding - je moet dus aan specifieke vooropleidingseisen voldoen (HAVO/MBO niveau 4). Het onderwijsprogramma is gebaseerd op intensieve samenwerking. Daarom is het belangrijk dat je zeer goed Nederlands spreekt en schrijft. Een specifiek profiel is niet vereist maar voor de studierichtingen Montage, Geluid, Camera en IMVFX zijn exacte vakken zeer gewenst. Voor Regie en Scenario zijn dat geschiedenis, maatschappijleer en de moderne talen. Als je wel beschikt over voldoende talent maar niet de juiste diploma's dan bestaat de mogelijkheid om een aanvullend toelatingsonderzoek te doen. Er is geen maximumleeftijd voor de aanmelding. De gemiddelde leeftijd in het eerste jaar is 22.
pi_132428889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:46 schreef aequus het volgende:

[..]

Dit staat op de site, misschien is dit waarom je er meer vanaf moet weten ;)
Ik heb alles bestudeerd en ben er ook heen geweest. Ik heb andere toelatingsfilms gezien van andere kandidaten van vorig jaar en ben zelfverzekerd en gemotiveerd om de beste film te maken die de ''jury'' ooit gezien hebben van de kandidaten.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:49:32 #13
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132428910
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:48 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

Ik heb alles bestudeerd en ben er ook heen geweest. Ik heb andere toelatingsfilms gezien van andere kandidaten van vorig jaar en ben zelfverzekerd en gemotiveerd om de beste film te maken die de ''jury'' ooit gezien hebben van de kandidaten.
En hoe wil je dit gaan aanpakken?
Je weet geeneens welke camera je nodig hebt, laat staan hoe je film fragmenten edit of juiste uitsnedes maakt :')
pi_132429053
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:49 schreef aequus het volgende:

[..]

En hoe wil je dit gaan aanpakken?
Je weet geeneens welke camera je nodig hebt, laat staan hoe je film fragmenten edit of juiste uitsnedes maakt :')
De rest weet ik allemaal. Ik weet precies hoe je fragmenten edit etc no worries.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:56:32 #15
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132429072
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:56 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

De rest weet ik allemaal. Ik weet precies hoe je fragmenten edit etc no worries.
Wat voor edit programma ga je gebruiken dan?
pi_132429092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:56 schreef aequus het volgende:

[..]

Wat voor edit programma ga je gebruiken dan?
ik heb lange tijd gewerkt met Sony Vegas 9.
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:58:30 #17
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132429134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:57 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

ik heb lange tijd gewerkt met Sony Vegas 9.
Heb je trouwens ooit een opleiding gedaan voor regie ed?

btw, sony vegas is leuk voor youtube enzo maar verder bagger
pi_132429168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef aequus het volgende:

[..]

Klopt, maar ik hoef toch geen extreme visuals te doen? simpelweg knippen en plakken van fragmenten in juiste volgorde. Daar heb je met Windows Movie Player al genoegen mee.
Boventitel
pi_132429237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef aequus het volgende:

[..]

Ik wil je in ieder geval aanraden om mij niet uit het oog te houden. 3 maart moeten de films ingeleverd zijn bij de Nederlandse Filmacademie voor beoordeling.

Ik zal voor die tijd de film dan ook op Fok forum plaatsen. En ik wil je uitdagen om dan nog te zeggen, ''heb je een opleiding regie gedaan?''
Boventitel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:02:52 #20
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132429248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:59 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

Klopt, maar ik hoef toch geen extreme visuals te doen? simpelweg knippen en plakken van fragmenten in juiste volgorde. Daar heb je met Windows Movie Player al genoegen mee.
Ik probeer je alleen maar te helpen he, ik geef het weinig kans aangezien 80 van de 500 er overblijven en er zijn vast wel mensen die van een opleiding afkomen waarbij ze veel meer kunnen als jij
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:03:16 #21
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132429261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:02 schreef Koopzondag het volgende:

[..]

Ik wil in in ieder geval aanraden om mij niet uit het oog te houden. 3 maart moeten de films ingeleverd zijn bij de Nederlandse Filmacademie voor beoordeling.

Ik zal voor die tijd de film dan ook op Fok forum plaatsen. En ik wil je uitdagen om dan nog te zeggen, ''heb je een opleiding regie gedaan?''
Die ga ik graag aan, ik zou het mooi vinden als je slaagt
  Redactie Frontpage dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:07:17 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132429381
Je kan beter op zoek gaan naar mensen die al spullen hebben en je willen helpen
pi_132441582
Een dslr voor 4/500 euro aanraden om op 6400 iso te draaien, iets met de pot, een ketel en zwart zien.
pi_132441898
Succes Zondag ! Gelukkig eindelijk iemand een keer met gezond verstand. Vele zolderkamer-hobbyisten zweren allemaal bij de beste en meest uitgebreide editprogramma's, terwijl het ruwe film materiaal nummer uno is. Dan is een Windows Movie Maker inderdaad al voldoende als je composities en fragmenten al kloppend zijn.

Benieuwd naar je filmpje ! ^O^
pi_132444863
Waarom huur je niet een camera voor de opnamedagen, dan kun je een goede kiezen en evt. later als je bent aangenomen één kopen.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:37:45 #26
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132458964
Als je wordt aangenomen heb je geen apparatuur meer nodig
  Redactie Frontpage dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:38:31 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132458996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:55 schreef bart13 het volgende:
Een dslr voor 4/500 euro aanraden om op 6400 iso te draaien, iets met de pot, een ketel en zwart zien.
Bedoel je niet klok en klepel
pi_132459067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:38 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Bedoel je niet klok en klepel
Wat uitdrukkingen betreft is dit óók een klok en klepel.
pi_132460560
Ga naar een Fotografiewinkel, en vraag de verkoper om een aantal modellen te testen, neem een eigen SD kaartje mee. Dit zodat je thuis op je gemak de beelden kan vergelijken. Vergeet niet de camera's tot max te testen. Bv. Hoe werkt de camera op Hogere ISO-waardes en in omgevingen met weinig licht. Wat kan ik doen tijdens het filmen? Zijn de instellingen volledig aan te passen terwijl de camera filmt? Dus autofocus/manual focus, ISO aanpassen, diafragma instellen.

Probeer dit met elke camera in dezelfde volgorde te doen zodat je thuis alles makkelijker kunt vergelijken. Noem ook even met welke camera je filmt in het filmpje zelf. Wel zo handig!

Succes!
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 10:03:11 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132465551
Een camera kopen voor een toelatingfilm is een domme investering. Er is een filmforum met een prikbord voor advertenties. Zoek daar aansluiting.
pi_132467944
Hoezo is het een domme investering ? Het is toch geen wegwerp camera ? Bij een goede investering houdt hij ten allertijde zijn eigen camera, de kans dat hij niet toegelaten word is groter dan dat hij wel toegelaten word.

Bij het niet toelaten tot de film academie zal zijn passie voor de film niet zomaar weg zijn en later alsnog zelf bezig blijven met filmen. Toch wel lastig om elke keer spullen te lenen.
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 11:41:00 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132468026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:38 schreef Meike26 het volgende:
Hoezo is het een domme investering ?
Als je het alleen gebruikt voor een toelatingsfilm waarbij je er bijna vanuit kan gaan dat je de eerste keer wordt afgewezen omdat ze zo weinig mensen toelaten, kun je beter zoeken naar mensen die je willen helpen. Die zijn overal te vinden als je maar zoekt
quote:
Bij het niet toelaten tot de film academie zal zijn passie voor de film niet zomaar weg zijn en later alsnog zelf bezig blijven met filmen. Toch wel lastig om elke keer spullen te lenen.
Dan kun je altijd nog spullen kopen, als je wordt toegelaten heb je 4 jaar lang geen apparatuur van jezelf nodig.
pi_132469153
Ik zou ook naar aanloop van de toelatingsfilm liever een eigen camera op zak hebben dan dat ik afhankelijk ben van anderen. Test filmpjes maken enzo. In het donker, in de mist, bij vuurwerk en bij kaarslicht om maar wat voorbeelden te nemen.

Een beetje profi fotograaf loopt ook altijd met camera op zak. Dat gaat niet als je afhankelijk bent van anderen. Ook na de toelating is een eigen camera op zak, ergens verstopt in auto of studentenkamer handig om erbij te hebben. Je hebt er meer voordeel aan dat je er een camera bij hebt dan dat je om een camera verlegen zit.

Frits van Eldik, fotografieheld voor mij, heeft zover ik weet ook vaak nog een pocket camera bij zich, naast dat hij 2 van die canon joekels om zijn nek heeft hangen. Gewoon omdat het soms handig kan zijn.
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 12:36:33 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132469925
Ja ik loop ook 24/7 met een fototoestel op zak maar dat was de vraag niet, hij wil een toelatingsfilmpje maken en daarvoor heb je geen eigen camera nodig

Ik ben ook begonnen met filmen door een advertentie te zetten waarin ik zocht naar iemand met camera
pi_132470063
We wachten rustig af wat TS wil gaan doen ;)
pi_132470790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:36 schreef SunChaser het volgende:
Ja ik loop ook 24/7 met een fototoestel op zak maar dat was de vraag niet, hij wil een toelatingsfilmpje maken en daarvoor heb je geen eigen camera nodig

Ik ben ook begonnen met filmen door een advertentie te zetten waarin ik zocht naar iemand met camera
Als je daarnaast ook gewoon lekker wil hobbyen en zelf buiten je opleiding om je hiermee bezig wil houden is het een hele slimme investering. Zeker omdat het altijd makkelijker werken is met apparatuur die je door en door kent.

Maar aan de TT te zien is de TS daar helemaal niet in geïnteresseerd en is het inderdaad slimmer om gewoon apparatuur te huren voor een aantal dagen. Dan kun je voor minder geld kwalitatief betere apparatuur gebruiken.
pi_132476360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou ook naar aanloop van de toelatingsfilm liever een eigen camera op zak hebben dan dat ik afhankelijk ben van anderen. Test filmpjes maken enzo. In het donker, in de mist, bij vuurwerk en bij kaarslicht om maar wat voorbeelden te nemen.

Een beetje profi fotograaf loopt ook altijd met camera op zak. Dat gaat niet als je afhankelijk bent van anderen. Ook na de toelating is een eigen camera op zak, ergens verstopt in auto of studentenkamer handig om erbij te hebben. Je hebt er meer voordeel aan dat je er een camera bij hebt dan dat je om een camera verlegen zit.

Frits van Eldik, fotografieheld voor mij, heeft zover ik weet ook vaak nog een pocket camera bij zich, naast dat hij 2 van die canon joekels om zijn nek heeft hangen. Gewoon omdat het soms handig kan zijn.
Wat een bullshit... Als je niet afhankelijk wil zijn van anderen moet je niet in de film industrie gaan werken je bent dan namelijk 99% van de tijd afhankelijk van andere. Om maar niet te beginnen over je punt dat een beetje profi fotograaf altijd een camera bij zich heeft. Een beetje profi slager heeft zeker altijd een mes op zak, ik bedoel je weet maar nooit wanneer je dat ééne zoetsappige kalfje tegen komt.
pi_132506394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef bart13 het volgende:

[..]

Wat een bullshit... Als je niet afhankelijk wil zijn van anderen moet je niet in de film industrie gaan werken je bent dan namelijk 99% van de tijd afhankelijk van andere. Om maar niet te beginnen over je punt dat een beetje profi fotograaf altijd een camera bij zich heeft. Een beetje profi slager heeft zeker altijd een mes op zak, ik bedoel je weet maar nooit wanneer je dat ééne zoetsappige kalfje tegen komt.
Nee, dat is een goede vergelijking :D :')

Alsof het slagersvak een creatief beroep is ? Chefkoks, ja daar zullen heus wel wat kokkies tussen zitten met een meer dan gemiddeld messenzetje in eigen huis. En kunstschilders, ja naast een atelier/werkruimte zullen er ook vast schilders zijn die thuis of in de auto een extra setje hebben liggen, voor het geval er een situatie ontstaat dat schilder iets ziet of denkt dat hij direct op doek kan kwakken.

Zo zeg ik dus niet dat elke cameraman of fotograaf een eigen camera op zak heeft of moet hebben, maar dit is een voorkeur die ik heel goed zal begrijpen, hoe groot en uitgebreid de voorraad ook is van de filmacademie. Een cameraatje achter de hand hebben is nooit weg.
pi_132508682
Jezus wat een hoop off topic reacties =).
Als budget cam werd al eerder een nikon of een canon aangeraden. Zelf film ik veel met de Canon 600D. Je kunt ook voor de 550D gaan, schelen vrijwel niks in opname kwaliteit, de 600D heeft een kantelbaar scherm, dit vind ik voor bepaalde shots er handig. Ze schelen echter ook bijna niks in prijs.
Als je niet te veel geld wilt investeren is de 600D een prima aankoop.

Buiten de body moet je natuurlijk ook kijken naar welke objectieven je er bij wilt kopen. Dit is erg afhankelijk van wat voor shots je wilt gaan maken. Voor je allround shots zul je prima uit de voeten kunnen met de kit lens die je er bij krijgt. Dit zal je echter geen super interessante plaatjes opleveren, maar zeker goed genoeg.
Mocht je veel closeups gaan schieten, kun je de 50mm f1.8 lens er bij kopen, die is online te vinden voor 100 euro en vangt een stuk meer licht, ook heeft ie een erg mooi scherpte diepte contrast. Deze kan echter niet inzoomen, maar zoomen is sowieso niet aan te raden met een DSLR camera.

Verder zou ik ook zeker aan raden om een LCD viewfinder te kopen. Die kosten rond de 25 euro en zorgen er voor dat je veel sneller ziet of je beeld goed scherp is. Daarnaast kun je met zonlicht nog steeds gewoon je scherm bekijken.

En als laatste tip, zorg dat je de audio los op neemt en later goed zet. Dit is dan wel wat meer werk, maar je wilt echt niet de built in microfoon van zo'n budget cam gebruiken.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt en ben heel benieuwd wat je er van gaat maken.
Professionele kwaliteit fotoprints op alu-Dibond
http://www.imponera.nl
pi_132520720
Ik laat express me camera thuis. Zo kan ik genieten van de dingen die ik op dat moment doe en ben ik niet constant bezig met een mooi plaatje maken.
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 18:33:38 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132520767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:32 schreef bart13 het volgende:
Ik laat express me camera thuis. Zo kan ik genieten van de dingen die ik op dat moment doe en ben ik niet constant bezig met een mooi plaatje maken.
Wel mee eens maar ik laat als nieuwsfotograaf (en als straatfotograaf) ook potentieel geld liggen dan
pi_132520934
Ja daar kan ik inkomen, dan zul je de keuze soms wat beter moeten overwegen. Kinderfeestje van je nichtje zul je minder snel wat mislopen dan een groot evenement ofzo.
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 18:54:03 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132521442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:39 schreef bart13 het volgende:
Ja daar kan ik inkomen, dan zul je de keuze soms wat beter moeten overwegen. Kinderfeestje van je nichtje zul je minder snel wat mislopen dan een groot evenement ofzo.
Daar nam ik vroeger me dslr mee naartoe, nu fotografeer ik niet meer idd
pi_132525911
Tips:
Blackmagic Cinema Camera
Blackmagic Pocket Camera
Panasonic GH3

Sony PW F3
Sony F700
Canon Cinema C100

Je kunt natuurlijk ook gewoon in Google zoeken: Affordable Cinema Camera.
pi_132700361
Huur een Canon EOS 7D en film in RAW (Magic Lantern), kost je een tientje per dag ofzo, prima voor 'shorts'. Gezien je posts weet je kennelijk best hoe je RAW moet graden en bewerken.

Koop op Marktplaats voor heel weinig een paar kekke analoge lenzen. Als je geïnteresseerd bent heb ik er wel een aantal met Canon EF adapter.
url
  vrijdag 1 november 2013 @ 19:57:22 #46
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132803041
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:34 schreef hoink581 het volgende:
Tips:
Blackmagic Cinema Camera
Blackmagic Pocket Camera
Panasonic GH3
Sony PW F3
Sony F700
Canon Cinema C100

Je kunt natuurlijk ook gewoon in Google zoeken: Affordable Cinema Camera.
Dit, + 5d mark iii (evt met ML raw firmware, dan blaas je bijna alle bovenstaande camera's weg qua beeldkwaliteit).

Maar camera is een natuurlijk, een setje van 2/3 primes, een telezoom(of prime) en het liefst nog een IS lens komt er ook nog bij, wil je een beetje serieuze film maken.

Verder heb je er vrij weinig aan als je niet goed bent in color grading (kun je even goed met een 550d filmen).

High iso bij speelfilms? :')

Als je een beetje fatsoenlijke lampen gebruikt hoef je zelden boven iso 800.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:02:56 #47
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132803232
Lijstje wat je zoal nodig hebt bij het maken van een gemiddelde film:

Goede objectieven:
35mm
50mm
85mm
70-200
IS objectief (bv 24-105)

Overig
Goed statief en fluid head
Slider/jib/dolly/steadicam
Follow focus
Externe monitor voor focus puller
Reflectoren en diffusers voor buiten
Lampen
Microfoons
Field recorder
Enz.

Als je het bovenste niet ongeveer bijeen hebt heb je niks aan een dure camera, je hebt namelijk veel meer aan goede accecoires. Ik zeg niet dat het allemaal noodzakelijk is (steadicam is bv een vak opzich), maar met een camera en een objectief alleen zul je moeilijk het uiterste uit je ideeën halen. Vooral goede audio is essentieël.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_132805197
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:02 schreef Susteren het volgende:
Lijstje wat je zoal nodig hebt bij het maken van een gemiddelde film:

Goede objectieven:
35mm
50mm
85mm
70-200
IS objectief (bv 24-105)

Overig
Goed statief en fluid head
Slider/jib/dolly/steadicam
Follow focus
Externe monitor voor focus puller
Reflectoren en diffusers voor buiten
Lampen
Microfoons
Field recorder
Enz.

Als je het bovenste niet ongeveer bijeen hebt heb je niks aan een dure camera, je hebt namelijk veel meer aan goede accecoires. Ik zeg niet dat het allemaal noodzakelijk is (steadicam is bv een vak opzich), maar met een camera en een objectief alleen zul je moeilijk het uiterste uit je ideeën halen. Vooral goede audio is essentieël.
Zet die microfoons en field recorders maar effe omhoog in het lijstje, samen met de lampen. ;)
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:08:57 #49
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132805602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:58 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zet die microfoons en field recorders maar effe omhoog in het lijstje, samen met de lampen. ;)
Is ook willekeurige volgorde :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')