Dit is Oost, heb je daar iets aan? (Kant van de binnenstand)quote:Op vrijdag 1 november 2013 07:33 schreef TMan het volgende:
Ik wil vanmiddag met een streekbus, waar gaan die nou tegenwoordig?
Thanks! Dan moet ik bij de rabo zijnquote:Op vrijdag 1 november 2013 07:40 schreef bork het volgende:
[..]
Dit is Oost, heb je daar iets aan? (Kant van de binnenstand)
PTA / Bussentopic #46 - Laat die Capa - Cities maar komen
De andere streekbussen staan op West (Bij de Rabobank).
http://www.duic.nl/uitgaa(...)en-culturele-zondag/quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Nog iets leuks te doen in de stad vanavond? Dochter is een weekendje uit logeren.
Anders ga ik dicht bij huis naar Klein Berlijn.
Wanneer is die busbaan af? Die kleine van mij wil wel een keertje komen kijken of het iets is voor hem.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:02 schreef Nielsch het volgende:
Ah, Halloween. Nou misschien naar het Halloweenfeestje in O'Connells. Bier is daar voor ons altijd 2 voor de prijs van 1, dus dat scheelt!
Wil je dat ook, 2 pitchers voor de prijs van 1 bij O'Connells, wordt dan lid van de Utrechtse Rugby Club!
Geen idee om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:06 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer is die busbaan af? Die kleine van mij wil wel een keertje komen kijken of het iets is voor hem.
Ik heb vanavond van 20.00 tot 22.00 een whiskeyproeverij bij 'een kwestie van smaak', naast Klein Berlijn. Ga daarna daar ook nog ff bieren denk ik... of naar de Helling waar een feestje is.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Nog iets leuks te doen in de stad vanavond? Dochter is een weekendje uit logeren.
Anders ga ik dicht bij huis naar Klein Berlijn.
Het ging me niet zo om het bier eerlijk gezegd, have fun vanavond!quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen idee om eerlijk te zijn.
Je kan vanaf 4 jaar bij ons meetrainen. Nouja, de 4- en 5-jarigen doen vooral op rugby gebaseerde tik- en renspelletjes met een rugbybal, maar het is wel leuk.
Je moet echter wel seniorenlid zijn om bier te kunnen kopen.
Voor informatie over de maatregel:quote:De uitkomst is dus een milieuzone voor personenwagens (stationsgebied en binnenstad) die vanaf 1 januari 2015 alleen diesels weert van EURO klasse II en lager. Komt er in 2015 op neer dat diesels van 15 jaar en ouder er niet in mogen. Doordat per 1 januari 2014 de vrijstelling wegenbelasting vervalt voor auto’s van 25 – 40 jaar (de vrijstelling blijft alleen gehandhaafd voor auto’s ouder dan 40 jaar), waardoor die vanzelf verdwijnen omdat ze dan niet meer aantrekkelijk zijn, is het effect van de maatregel dat diesels worden geweerd die ouder zijn dan 15 jaar en jonger dan 25 jaar. Dat is 5% van alle diesel-personenwagens.
Ik verbaas me nergens meer over. Niet over het feit dat niemand de vraag stelde hoeveel diesels er nu eigenlijk geweerd worden en niet dat niemand (behalve de VVD) de vraag stelde of die ouder dan 15 jaar diesels niet veel minder kilometers afleggen dan de jonger dan 15 jaar diesels. Wat mij erg voor de hand lijkt te liggen.
Kortom, er komen extra scanauto’s met personeel en er wordt een administratief handhavingssysteem opgetuigd om pakweg vijfhonderste microgram/m3 fijnstof terug te dringen. En dat alleen in de binnenstad/stationsgebied. Pure symboliek. Wat er wordt gewonnen zinkt in het niet bij wat er elk jaar in Utrecht bijkomt (door de groei van de autoverkeer) en wat er nodig is om in 2015 aan de NO2-norm te voldoen. Maar over dat laatste maakt niemand zich druk.
De PvdA kreeg nog een motie aangenomen, waarin stond dat de milieuzone voor personenwagens weer heroverwogen kan worden (bijvoorbeeld in de loop van 2015) als uit monitoring blijkt dat die niet meer nodig is. Ik begrijp dat de mensen hun oude auto dan weer van de sloop kunnen terughalen.
Erg spijtig voor dat handjevol autobezitters die voor de kosten van deze symboolmaatregel opdraaien. Misschien doen die er verstandig aan even af te wachten hoe de raadsverkiezingen verlopen. Dikke kans dat de VVD flink wint en dat de maatregel dan weer wordt teruggedraaid.
In die 7 jaar dat ik hier woon nog nooit bij mij gebeurd gelukkig *klopt af. Met uitzondering van 10 maanden altijd ook een inpandige stalling gehad, zal wel hebben geholpenquote:Op maandag 4 november 2013 14:28 schreef thewallsareshifting het volgende:
Een fiets gejat? Ik Utrecht?? Dat dat kan in Nederland zeg....
Vrouwenfietsen zijn ook populairder.quote:Op maandag 4 november 2013 15:58 schreef The6thgate het volgende:
[..]
In die 7 jaar dat ik hier woon nog nooit bij mij gebeurd gelukkig *klopt af. Met uitzondering van 10 maanden altijd ook een inpandige stalling gehad, zal wel hebben geholpen
Omdat je de binnenstad niet inkomtquote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef thewallsareshifting het volgende:
Over die autodiscussie hier laatst; Nijmegen op 1, Groningen op 2:
'Nijmegen meest verstopte stad'
Utrecht valt schijnbaar toch wel mee.
quote:Dromen die uitkomen - dat gebeurt niet elke dag. Vandaag wel. De Tour de France start in Utrecht. In onze eigen stad. In 2015. Bij het uitkomen van zo'n droom past een uitbundig
WELKOM!
Welkom, Tour de France, in onze eigen stad en provincie Utrecht, voor de Grand Départ van de 102e Tour! De eerste schermutselingen in een nieuw heroïsch wielergevecht, dat zijn climax zal vinden in verre en hoge bergen, vinden bij ons om de hoek plaats. Over de Utrechtse straten, lanen en dreven. Samen met de organisatie hebben we daarvoor een parcours uitgezet dat staat als een huis. Een parcours door het hart van fietsland Nederland. Op dit echt Utrechtse parcours wint - aangemoedigd door sportliefhebbers van alle leeftijden - de renner met de beste benen.
Dat de Tour naar Utrecht komt, is een bekroning voor inspanningen van velen. Gezamenlijk is een topprestatie neergezet. Chapeau! In juli 2015 is het echt zover. Tot die tijd werken we aan een ambitieuze Tourstart. De ogen van de wereld zijn op de Tour en op Utrecht gericht. Wie wint de eerste gele trui? Utrecht en de Utrechters zijn klaar voor de start. Jij ook?
Op donderdag 28 november wordt het parcours gepresenteerd tijdens een internationale persconferentie. Meegenieten? Neem een kijkje op: www.tourdefranceutrecht.com, praat mee en gebruik #TDFutrecht en neem eens een kijkje op ons Twitter @LeTourUtrecht en Facebookaccount: LeTourUtrecht.
Aleid Wolfsen
burgemeester van Utrecht
In de file staan op elke rotonde omdat de verkeerslichten express het verkeer vertragenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tijdrit door Leidsche Rijn om de toekomst van de culturele samenleving te showcasen
In Kanaleneiland worden al die fietsen gejat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tijdrit door Leidsche Rijn om de toekomst van de culturele samenleving te showcasen
Samen met de studenten, de oudjes, de scootmobielen, de scooters, etc. Niet erger dan andere weggebruikersquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |