Wat een onzin. Dus moest hij maar zijn naaste medeburgers laten deporteren en uitleveren aan een ongewisse toekomst (of zekere dood) in de concentratiekampen of steengroeves in Oost-Europa?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef Ulx het volgende:
Een geestelijke die zich niet aan de geldende wetten hield.
Zo denken Joden over ons hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef Veldkamp het volgende:
Wel een vreemde titel altijd "Rechtvaardige onder de Volken", alsof de niet-joden (Volken, Goyim) doorgaans "onrechtvaardig" of crimineel zouden zijn op enkele uitzonderingen na....
http://www.volkskrant.nl/(...)bantse-pastoor.dhtml
Ik hoop toch dat die nogal paranoïde en racistische opvattingen, als ze zo bestaan, worden geüpdate binnenkort......quote:
In de ogen van een hoop joden is dat ook zo natuurlijk. Niet-joden zijn er enkel om slaven en pakezels van de joden te zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef Veldkamp het volgende:
Wel een vreemde titel altijd "Rechtvaardige onder de Volken", alsof de niet-joden (Volken, Goyim) doorgaans "onrechtvaardig" of crimineel zouden zijn op enkele uitzonderingen na....
http://www.volkskrant.nl/(...)bantse-pastoor.dhtml
Goy ( meervoud Goyim) oftewel een "niet-jood" betekent "een volk" in het Hebreeuws. Wanneer de Torah het heeft over "Goy"(niet-jood) spreekt ze over iemands egoïstische eigenschappen. En wanneer er staat "Goy Kadosh" (Heilige Volk) spreekt ze over de eigenschap van liefde voor je naaste. Niks meer niks minder.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef Veldkamp het volgende:
Mooi getuigenis, Skillsy. Het was dan ook alleen Paus Pius XII (volgens de SD en RSHA in Berlijn: "vuile spreekstem van de joodse oorlogsmisdadigers") die zijn stem verhief en opriep tot daden van de Barmhartige Samaritaan voor elke vervolgde. De kersttoespraak van 1942 al. Overigens maakte de paus natuurlijk geen onderscheid tussen hulp aan joden of aan vervolgde zigeuners, Polen of bedreigde politieke dissidenten. Allen moesten geholpen worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:22 schreef Skillsy het volgende:
Een deel van de familie van mijn oma hebben het overleefd door katholieke boeren. Erg dankbaar voor
Dank je, allemaal mooi.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:33 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Goy ( meervoud Goyim) oftewel een "niet-jood" betekent "een volk" in het Hebreeuws. Wanneer de Torah het heeft over "Goy"(niet-jood) spreekt ze over iemands egoïstische eigenschappen. En wanneer er staat "Goy Kadosh" (Heilige Volk) spreekt ze over de eigenschap van liefde voor je naaste. Niks meer niks minder.
De auteur van de Torah beschrijft de relatie tussen mens en G'd in een stijl zoals de Midash. Maar de zelfstandig naamwoorden zijn natuurlijk gebasseerd op objecten in deze wereld, zoals Egyptenaren, Babylon, Ezel enz. Er wordt dus met de objecten van deze wereld de hogere wereld beschreven.
Dus de belastingwet geldt niet voor mij, wil je zeggen? Ik vind het namelijk ook onrechtvaardig.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:29 schreef Veldkamp het volgende:
Onrechtvaardige wetten zijn geen geldige wetten.
Wat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:36 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Mooi getuigenis, Skillsy. Het was dan ook alleen Paus Pius XII (volgens de SD en RSHA in Berlijn: "vuile spreekstem van de joodse oorlogsmisdadigers") die zijn stem verhief en opriep tot daden van de Barmhartige Samaritaan voor elke vervolgde. De kersttoespraak van 1942 al. Overigens maakte de paus natuurlijk geen onderscheid tussen hulp aan joden of aan vervolgde zigeuners, Polen of bedreigde politieke dissidenten. Allen moesten geholpen worden.
Volgens Daniël Goldhagen en Abe Foxman (zelf gered door een katholieke Litouwse) kan jouw reddingsverhaal dan ook niet kloppen.
Duitsers, katholieken en andere Europese volken blijven eeuwig collectief schuldig wegens de Sjoa. Geen vergiffenis te geven noch mogelijk, aldus deze machtige heren die ook de filmindustrie inspireerden tot talloze films met eerroof, leugens.
Vooral stormfront en radio Islam sites lezen. Je hebt je mening al klaar voor je uberhaubt in de mondelinge leer hebt verdiept.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dank je, allemaal mooi.
Maar ik ken voldoende Talmoed-commentaren. Waar men spreekt over Edom en Egypte, bedoelt men de Katholieke Kerk - die ouder is dan de Talmoedgeschriften.
Er bestaat een enorme vijandigheid tegen het Christendom en de Christenen, los van moderne discussies over zionisme, in de Talmoed.
Dat heeft, naast het afgescheiden bestaan, de afkeer en vooroordelen bij heidense en christelijke volken (Gojim) doen ontstaan....
Gelukkig is het iets dat ik kan relativeren, maar dat kon men niet in de tijd van het Nationalisme (1820-1945).
Even ter verduidelijking er zijn wel regels aan hoe de teksten uit te leggen of beter gezegd vier niveaus daarvan : PaRDeS. Anders zou natuurlijk ieder flapdrol even kunnen gaan uitleggen wat zus en zo betekend.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dank je, allemaal mooi.
Maar ik ken voldoende Talmoed-commentaren. Waar men spreekt over Edom en Egypte, bedoelt men de Katholieke Kerk - die ouder is dan de Talmoedgeschriften.
Er bestaat een enorme vijandigheid tegen het Christendom en de Christenen, los van moderne discussies over zionisme, in de Talmoed.
Dat heeft, naast het afgescheiden bestaan, de afkeer en vooroordelen bij heidense en christelijke volken (Gojim) doen ontstaan..
Hoe kom je daar nu weer bij? Dit is nogal een beschuldiging door jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Vooral stormfront en radio Islam sites lezen.
Ik heb mij er historisch in verdiept. Er zijn talloze getuigenissen, ook van bekeerde voormalige rabbijnen en yeshivastudenten die Christenen werden doorheen de eeuwen (uit overtuiging).quote:Je hebt je mening al klaar voor je uberhaubt in de mondelinge leer hebt verdiept.
Dat zeg ik ook niet, toch?quote:Veldkamp: er bestaat geen joodse nationaliteit noch joodse volk!!
Eens, misschien. Toch ben ik het er wel mee eens dat het Jodendom ook een volk is, een etnisch-religieuze entiteit of eenheid. Dat toch wel, hoor.quote:Dat het jodendom/Christendom/ Islam , de nazi's en zionisten en iedereen in de wereld dat wel denken heeft allemaal grond in onze egoisme.
Dat is zand in mijn ogen strooien. Werkt niet.quote:En ik heb je al meedere keren gezegd: de Torah is geschreven voor Israel, en dan laat ik weer aan jou wat hiermee bedoeld wordt.
Je hoeft de Torah niet te begijpen. Er is maar 1 wet in de wereld : de wet van de Liefde
Eens in de zoveel tijd komt er weer een lap tekst gehaald van sites waarin men zegt hoe de talmoed spreekt over 'niet-joden'quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Dit is nogal een beschuldiging door jou.
En wat zegt die getuigenissen van ex joodse rabbijnen/ravs en studenten over de Talmoed? Laat ik het zo zeggen: wat zegt het Jodendom en het Christendom over de Talmoed?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Veldkamp het volgende:
Ik heb mij er historisch in verdiept. Er zijn talloze getuigenissen, ook van bekeerde voormalige rabbijnen en yeshivastudenten die Christenen werden doorheen de eeuwen (uit overtuiging).
Omdat? Hebben ze een hakeneuzen?? En wat is het 'Jodendom' dan? Heb je over het huidige Jodendom, of het Jodendom van 200 jaar geleden? Daar zit namelijk een wereld van verschil. En hoe herken je iemand die lid is van het Jodendom? Die noem je dan een Jood, maar waarom zijn mensen die het huidige Jodendom praktiseren een entiteit en Volk en Christenen weer niet?? En wat zijn beerkde Joden naar het Christendom dan? Joodse Christenen? En wat zijn bekeerde Christenen tot het Jodendom? Een Volk? Kan ik dan ook Chinees worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Veldkamp het volgende:
Eens, misschien. Toch ben ik het er wel mee eens dat het Jodendom ook een volk is, een etnisch-religieuze entiteit of eenheid. Dat toch wel, hoor
Ja klopt, je leest niks anders op Islamtische en Christelijke sites. Maar jij hebt het van exRabbijnen en wat zeggen deze uitspraken van ex rabbijnen nou over de Talmoed?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Veldkamp het volgende:
De uitleg van de Talmoed en de 'verdoezelende' termen voor Kerk en Christendom zijn heel bekend.
Het Jodendom /Christendom en iedere flapdrol kan zoveel zeggen , maar zegt de Torah dat daadwerkelijk? Zijn meningen van huidige rabbijnen , priesters pauzen wel valide en aanneembaar om als juist gezien te worden? En waarom neem je dat klakkeloos aan , zonder eerst zelf te onderzoeken?En over voordelen gespreken, strooi je die nu niet zelf rond?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Veldkamp het volgende:
Dat heeft gewoon met kritiek op religieuze vooroordelen te maken. Ik zeg daarmee niet dat er direct een enorm gevaar is, maar het kan misschien mentaliteitsverschillen verklaren. Want veel seculiere of liberale joden nemen de Talmoed en Torah toch wel heel symbolisch en vaag aan.
Veel negativiteit over het Jodendom en de Kerk wordt opgehemeld.quote:
Dat verhaal klopt wel....quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Veel negativiteit over het Jodendom en de Kerk wordt opgehemeld.
Maar waarom klopt mijn verhaal niet over de familie van mijn oma?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |