Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 10. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van zaterdag 28 september 2002.
Jeanette spoelt op dit moment het haar van Ting uit, dus we kunnen zo genieten van haar nieuwe coupe.... (coupe d'ravage ? )
- edit - Mijn code is gestopt!
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 29-09-2002 01:11]
1.03 Jeanette en Ting zitten te kletsen bij de keuken. Jeanette vertelt geloof ik net dat ze in een vorm van reïncarnatie gelooft als Judith de keuken in komt. Judith : Ik ga weer doorkletsen want het is erg leuk. Margriet kreeg een standje op het battlefield. Ze zei, nee, je moet naar Stefan kijken. Dat was grappig. Hij was echt aan zijn einde. Het was niet alleen zijn blessure. Hij heeft het wel goed gedaan. Jeanette : Ik had het graag gezien. Daniela is geestelijk sterk. Judith : Ik vraag me af hoe lang ze het vol had gehouden. Jeanette : Niet lang. Judith : Er was nog maar éém fles spa blauw. Ik had nog één bekertje en die stootte hij om. Judith vertrekt. Ting : Eigenlijk kan je dat niet maken. Zoveel uur en één liter water. Jeanette : Ik heb nog niks gehad waarvan ik dacht godver. Nou, de spiraal.
Stream 5
1.09 In de slaapkamer. Judith : Ik vond het wel lachen. Die muziek blijft de hele dag in mijn hoofd doordraaien. Dat is niet goed. Margriet : Doe dan wat variatie. Judith : Het is een mindgame. Niet alleen fysiek. Laurens : Ik vind het nog steeds een leuk nummer. Judith : Ik ook, maar ik hoef het voorlopig niet meer te horen. Margriet : Ik lig in een deuk als ze het morgenochtend draaien. Jeanette is nu te horen in de slaapkamer. Ze zegt dat ze de anderen morgen ontbijt op bed gaat brengen. Jeanette : Nou ga ik Ting d'r haar uitwassen. De bewoners bespreken dat Daniela de tekst van het lied nu kent. Margriet : Goeie promotie van het nummer. Laurens : Dat stoppen ze in drie minuten. Margriet : Ik hoop dat ze wel vertellen dat het uren heeft geduurd. Judith : Sandra gaf alles en die kon niet meer. Die had een rode gloed op haar gezicht. Die was goed bezig. Als je normaal maar een uur beweegt. Margriet : Ik krijg nu honger. Ik ga water drinken. Ik wil er nog wat van af krijgen hier. Judith : Dan moet je morgen eten, niet nu. Margriet : Dat doe ik ook.
1.16 Laurens gaat een glaasje water halen voor Margriet. Margriet : Ik zie er echt beter uit nu. Ik zie er slecht uit daar. Minder pafferig zie ik er uit. Ik geloof dat Judith en Margriet foto's bekijken. Alleen Judith is in beeld. Laurens komt na twee minuten met het water.
1.26 Margriet over Isabella. Ze is ook al op mijn afscheid geweest. Judith : O, dus het was al weer goed ? Margriet vertelt dat ze Isabella twintig keer gebeld heeft maar dat ze niet opnam. Vervolgens kwam ze haar tegen bij de sauna. Na die tijd hebben ze het er niet meer over gehad. Margriet : Ze schrijft dat ze zich zorgen maakt over mij. Judith vertelt over een vriendin met wie zij een appartement had in Spanje die haar in de steek liet. Margriet : Precies, dat heb ik dus heel vaak. Judith : Dat is omdat je dus heel anders bent gewoon. Margriet : Ik krijg een soort schuldgevoel. Judith : Je vindt het zelf goed maar zij niet. Ik begrijp nu dat Margriet bij de vriendin zou slapen maar door allerlei redenen ging dat niet door. Margriet : Moeilijk verhaal. 'Als ik eerlijk ben kon het zo niet langer. We hebben niet voor niets ruzie gehad. Misschien hebben we een ander beeld van vriendschap. We zijn geen 22 meer en kunnen niet meer doen wat we willen. We hebben andere normen en waarden gekregen.' Judith gaat in op het feit dat de vriendin een gezin heeft en Margriet niet. Judith denkt dat de vriendin jaloers is. Margriet denkt dat het wel meevalt. Ze heeft een eigen zaak, ze heeft hulp en haar man werkt niet eens meer. Margriet kent de vriendin van de toneelacademie. Ze is half Italiaans. Laurens laat zijn Candlelight stem horen. Margriet : Ik schrik daar erg van. Het is net of ik de dagboekkamerstem hoor. Misschien ben ik wel fout geweest. En dat wil ik dan wel toegeven. Ik ben altijd degene die sorry zegt terwijl ik het eigenlijk helemaal niet meen. Judith : Ik denk dat het vermoeiend is. Margriet : Met oud en nieuw hebben we een feest gehad in dat pand van hun. We hebben ruzie gekregen over een rekening. Ze hadden vuile spullen ingeleverd en een aantal spullen waren niet ingeleverd. Uiteindelijk hoefden ze de rekening niet te betalen. Margriet : Het is wel een ontzettende lieverd. En ik hou ook van haar.
1.38 Judith : We gaan zo stoppen hoor Lau. Laurens : Geeft niet hoor. Geeft echt niet. Judith vindt dat de vriendin van Margriet wat flexibeler moet zijn.
1.43 In de badkamer. Ting : Even geen confrontatie morgen. Even niet.
Stream 6
1.45 Op stream 5 is geen beeld meer. Het gaat nog altijd over de vriendin van Margriet. Margriet : Ik ga toch een boterham nemen. Ik heb honger. Laurens : Zou je gelijk een boterham met pindakaas voor mij willen halen ? Margriet wil dat wel. Laurens : Ik heb een zalfje thuis, dat heb ik nodig. Ik heb schrale plekjes. Ik weet de naam niet. Judith : Wat zit er in dan ? Uierzalf ? Laurens : Nee, dat is het niet.
Stream 3
1.47 Margriet en Jeanette in de keuken. Margriet : Ik ben meer van de vleeswaren. Jeanette : Ik ga voor een croissantje met kaas. Margriet : Wel droog hè, pindakaas op wit brood ? Jij ook ? Jeanette : Geen pindakaas. Ik ga wel wat lekkers eten. De butlertelefoon heb het morgen echt wel druk. Margriet : Het is morgen zondag. Jeanette : Als het goed is zijn morgen de winkels open in Almere.
Stream 5
1.42 Judith : Iedereen leeft met je mee. Laurens : Ja, mooi. Het gaat nu over de inwonerstallen van steden. Ting is ook in de slaapkamer.
Stream 3
1.54 Jeanette : Vind je het erg als ik brood in bed eet ? Margriet : Nee, dat ga ik ook doen. Wat wil je eten ? Spruitjes morgen ? Jeanette : Zullen we dat niet doen ? Margriet : Zo, netjes opruimen. Anders wordt Lau boos. Margriet gaat naar de slaapkamer.
Stream 5
1.56 Margriet : Zeik toch niet zo Steef, uh, Lau. Ik haal altijd alle namen door elkaar. Mmm. Lekker. Een halve croissant met pindakaas en kaas. Ik ben blij dat wij de foto's hebben. Judith : Ja, ik ook. Judith vraagt of Laurens ook niet liever foto's had gehad. Laurens : Ik vind het leuk dat ik mijn vader heb gehoord. Judith : Elk signaal van buitenaf. Laurens : Ja, elk signaal van buitenaf doet goed. Ting : Supergoed. Ineens gaat de stream naar ik neem aan Bram die in de arme woonkamer onder een deken ligt te slapen.
Stream 3
2.00 Laurens vertrekt uit de slaapkamer. Jeanette ligt te giechelen. Na twee minuten komt Laurens terug uit de keuken. Het is me niet duidelijk wat hij daar deed. Jeanette : Ga je nog roken Lau ? Dan ga ik mee. Judith laat de electronische speelgoedkoe loeien. De anderen lachen. Iemand doet met een stemmetje o.a. : Koepower. Ik denk dat het Margriet is. Laurens vertrekt weer uit de slaapkamer om te gaan roken. Jeanette gaat achter hem aan.
Breedbandstream 2
2.09 Judith : Margriet, jij zit hier tot het einde. Margriet : Jij dacht ook dat Bo tot het einde zou blijven. Judith : Een week geleden heb ik voorspeld dat Bo zou gaan. Maar nu dacht ik dat hij zou blijven. Margriet : Ik denk dat ze hopen op stelletjes. Dat zat er niet in. Hij werd een beetje verliefd op jou. Met die vlechtjes uithalen en zo. Hij vond je leuk. Judith : Hij heeft een vriendin. Margriet : Hier in het huis. Judith : Ik denk niet dat we allemaal goede vrienden blijven. Ik zou Ting d'r fototentoonstelling willen zien. En een keer met Margriet willen stappen zonder camera's. Maar als je tot het einde zit wordt alles anders. Dan wordt je bijna familie. Ze bespreken nu de einddatum. Ze denken dat het 30 december is. Judith en Margriet bespreken nu uitgaansgelegenheden.
Stream 3
2.19 Laurens en Jeanette bespreken hoe je psychisch om moet gaan met de gebeurtenissen in het BB-huis. Jeannette zegt min of meer dat ze niet goed door kan zetten. Jeanette : Ik heb iemand nodig die naast me gaat staan. Bo schreeuwt wel maar die heeft geen autoriteit. Als mijn moeder naaste me gaat staan doe ik wel mijn best.
Stream 5
2.22 Judith : We moesten hupsen. Met twee voeten tegelijk. Judith zegt dat huppen niks voor mannen is. Bij aerobics gaan ze kapot. Margriet : Die hebben een ander doorzettingsvermogen. Die hebben korte spiertjes.
2.26 Margriet en Judith verschijnen bij de keuken. Laurens zegt dat een schilderijtje van de muur af moest. Margriet en Judith vertrekken weer naar de slaapkamer. Laurens en Jeanette hebben het nog altijd over hetzelfde thema.
Stream 5
2.28 Margriet begint over het schilderijtje dat weg moest. Als ik het goed begrijp gaat het om een schilderij dat Mustapha van van alles in arm heeft gemaakt. Margriet : Letters vind ik iets anders dan dat je iets tekent. Judith : Het is gewoon jammer allemaal. Margriet : Ik vind het jammer. Het is voor de kijker toch ook leuk, wat mensen doen met hun creativiteit. Het is gewoon intimidatie, klaar. Ook om je klein te maken. Judith : Je gaat toch op een gegeven moment iets met je handen doen. Margriet : Ze willen kijken wie sterk blijft. Zo veel mogelijk breekpunten denk ik.
2.32 Judith tegen Margriet over Stefan : Hij wou echt niet van jou verliezen. Hij kon niet meer. De relatie Stefan Laurens wordt even besproken. Judith : Die liggen mekaar niet. Margriet : Moest Steef op het spiralenbed liggen ? Judith : Ik denk Moes. Laurens komt binnen. Hij doet weer Candlelight. Margriet : Wil je daarmee ophouden ? Ik schrik er van. Judith : Op een gegeven moment moet de tekst niet te slap worden. Laurens gaat verder met de Candlelight stem. Margriet begint dan over de breedte van de bedden. Margriet dan : Ga door. En toen. Laurens : Uh. O ja. Margriet blijft Laurens onderbreken.
2.39 Jeanette arriveert in de slaapkamer. Margriet : Ik voel kruimels, broodkruimels. Jeanette : Kan niet. Ik voel ook een korrel hier. Margriet : Het volgende gedicht Lau. Laurens begint aan het volgende gedicht. Laurens tussendoor : Wil Margriet naar de dagboekkamer komen ? Margriet : Lau, niet grappig. Judith : Geen snurkielurkies in deze samenstelling ? Margriet : Ik. Judith : Steef was echt heel erg. De stream gaat ineens naar de arme woonkamer.
2.44 Margriet : Jeanette, niet op je nagels bijten. Judith : Margriet zegt, niet op elkaar letten. Grappig. Margriet : Heb ik dat gezegd ? Ik zal er op letten. Op stream 5 is nu beeld van de arme slaapkamer. Het is daar stil. De bewoners in rijk beginnen het 'Hup hop' lied te zingen. Laurens : Ze hadden niet gedacht dat het zo lang zou duren. Margriet : Of hij kende het dansje niet. Judith : Als ze veel strenger waren geweest was het veel sneller voorbij geweest. Laurens laat blijkbaar een scheet. Judith zegt er wat van. Judith : Het stinkt naar eieren zonder dat je eieren hebt gegeten. Jeanette : Wat is er ? Margriet : Lau laat een scheet. Jeanette : Ooooo Laaaaau. Margriet : Het kan er niet uit. Hij blijft tegen de muren aan hangen. Hij kaatst tegen de muren. Jeanette : Ik ruik hem niet meer. Margriet : Ik wel. Je hebt er weer één gelaten. Laurens : Niet waar. Margriet zegt dat het wel zo is. Laurens : Ik geef toe. Margriet : Ik heb medelijden met die nieuwe vriendin. Judith : Daar doet hij het niet bij. Hij laat hier alle gassen voor vier jaar los. Jeanette : Hihihihi. Laurens : Daar doe ik het inderdaad niet bij. Margriet : Ik word boos. Judith : Deze geur kan echt voor een knakmoment zorgen.
2.55 Judith : Is er nog een worst over ? Jeanette : Ja schat. Wil je hem hebben ? Judith : Lau, jouw worst. Margriet en Judith bespreken de cameramannen. Margriet : De ene was helemaal weg van Daan. Judith zegt dat de cameramensen om en om iedereen in beeld namen. Judith : Op een gegeven moment zie je de camera's niet meer. Jeanette : Laurens, heb je de klok een uur terug gezet ? Laurens : Ja.
3.00 Het is stil in de slaapkamer. Margriet na een minuut : Ik sta helemaal in die kuilen te stampen. Judith : Ik ook. Margriet : Ik verstapte me een paar keer. Judith : Ik verstapte me ook. Wat erg. Margriet : Oooo. Dan is het weer stil.
De streams stoppen.
In de bunker wordt het mannelijk gedeelte gelucht in de kooi. Ze hebben vast weer een fijn gesprek.
Als enige wakkere bewoners in de bungalow zie ik Jeanette en Margriet. Ze zijn bezig in de keuken.
12.00 uur
Daniela word ook wakker en krijgt een vriendelijke ochtendgroet van Stephan. Ze zijn binnen bij het hek gaan zitten en Judith zegt iets over het haar van Daniela ( dat er een truck over heen is gereden ). Af en toe hoor je Carmen fluiten.
Stephan trekt zijn broek uit en laat zijn oorlogswond overgehouden aan de dansmarathon aan Daniela zien.
12.05 uur
Geesje (die inmiddels ook wakker is geworden) wil graag geestelijke dilemma's op het vroege ochtenduur daar zij er van overtuigd is dat ze een fysieke battle zoals gisteren niet zou kunnen volbrengen en 's ochtends op haar scherpst is.
12.10 uur
In de bungalow is men aangeschoven om het ontbijt gezamenlijk te nuttigen, Margriet vraagt of er nog iemand iets bijzonders wil delen aan tafel vanwege het feit dat het zondag is. Men heft het glas op een fijne dag in de bungalow.
12.25 uur
Sandra legt uit aan Bram dat ze het een vreemd idee vind dat ze nu echt in BB zit. Ze heeft helemaal niet het gevoel dat er nu duizenden mensen naar hun zitten te kijken.
Stephan en Martijn komen er ook bij zitten en de verdeling van het ontbijt word besproken.
12.35 uur
Binnen in de bungalow zit iedereen nog aan tafel. Margriet en met name Laurens voeren het hoogste woord. Tot opeens Stephan vanuit de arme kant de werking van de magnetron gaat uitleggen. Iedereen luistert direct geboeid
...de gedoodverfde winnaars in gesprek...
...Tings nieuwe coupe....
Danielle en Sandra zijn druk in gesprek...op een gegeven moment vraagt Danielle aan Sandra: "En ben je ook blont geboren ? "
Sandra zonder blikken of blozen: "Ja hoor, ik ben mijn hele leven al blont geweest. "
Op stream 1 lo zie ik Stefan, Sandra, Geesje binnen zitten en hebben het over de zee??!! Ik zie Daniela en Bram ook. Het gaat er geloof ik over wat ze gaan doen zodra ze het huis verlaten.
Jeanette gaat nu hetzelfde doen wat Judith voor haar heeft gedaan.
We switchen nu naar binnen waar Laurens een snack aan het voorbereiden is. Hij proeft het resultaat nu en komt tot de conclusie dat er nog iets in moet. Van de resterende rijke bewoners geen beeld. Volgens mij mis ik nog Ting.
In arm word nog rustig gekeuveld door een aantal bewoners over wat er buiten gebeurd zonder dat ze het merken. De ex bewoners komen nu ter sprake en of ze allemaal weer hun leven hebben opgepakt waarmee ze bezig waren voordat ze het BB huis ingingen.
Ze hebben het in arm nu over Kelly. Mooie meid, maar niet ongesteld, zwanger worden. Iemand van de mannen roept, maar het is wel een mooie meid.
Sandra is haar een keer tegengekomen bij de strandtent woodstock. Ze is echt een man zegt ze. In een rok en een strak truitje zie je het niet maar zodra ze een bikini aantrekt kloppen de vormen niet meer.
Ting geniet nu als enige dame in rijk mee van het snackje van Laurens, Het ziet er ook echt niet uit. De kleur van het dipsausje is knalgroen. Martijn is bij Laurens komen staan en praat wat met Laurens.
Buiten is Daniela ook bij het hek komen staan en praat ook mee met alle bungaow bewoners. Daar word gesproken over kleine plaatsjes en dat iedereen elkaar kent en lekker over de roddel gaat bijde plaatselijke buurt super.
Echt intressant. Ik hou de stream aan zodra er iets belangrijks word gemeld dan horen jullie het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |