abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132361529
Op dit moment ben ik 18 jaar en ben ik een eerstejaarsstudent hbo-student. Mijn plan is om na mijn hbo-opleiding een fulltime baan te vinden en direct op mijzelf te gaan wonen. Dit zal dus rond mijn 21ste á 22ste leeftijd zijn.

Zelf zou ik in de provincie Zuid-Holland willen gaan wonen, het liefst in Rotterdam. Er zijn een aantal dingen waar ik toch graag advies over zou willen hebben van mede-FOK!ers:

*Is het handig om nu al een woonpas aan te vragen? Overigens wil ik even bij deze vermelden dat ik geen bijbaan heb, dus mijn inkomen op dit moment 0 is, op stufi en DUO-lening na.

*Kennen jullie leuke plekken om te wonen in de provincie Zuid-Holland. Zelf hou ik ervan om in steden te wonen zoals Rotterdam. Van dorpen hou ik niet zo van.

*Hoe groot is bovendien de kans dat ik direct aan een woning kan komen na mijn opleiding?

:)
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:05:10 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132361659
Als er nou één grote stad in Nederland is waar het relatief makkelijk is om aan een woning te komen dan is het wel Rotterdam. Schrijf je al vast in bij woningbouwverenigingen.

De kans om daadwerkelijk iets te vinden is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je t.z.t. gaat verdienen, oftewel, is er in jouw vakgebied makkelijk een baan te vinden?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:05:17 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132361667
Inschrijven zodra het kan (als je 18 bent dus), de wachttijd is sowieso een paar jaar, en als je je pas inschrijft als je woonruimte nodig hebt moet je dan nog een paar jaar wachten, en tegen de tijd dat je dan aan de beurt bent verdien je waarschijnlijk teveel voor een sociale huurwoning en moet je sowieso vrije sector huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132361702
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Als er nou één grote stad in Nederland is waar het relatief makkelijk is om aan een woning te komen dan is het wel Rotterdam. Schrijf je al vast in bij woningbouwverenigingen.

De kans om daadwerkelijk iets te vinden is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je t.z.t. gaat verdienen, oftewel, is er in jouw vakgebied makkelijk een baan te vinden?
Zover ik weet is er veel vraag naar bedrijfseconomen.
pi_132361835
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:05 schreef Leandra het volgende:
Inschrijven zodra het kan (als je 18 bent dus), de wachttijd is sowieso een paar jaar, en als je je pas inschrijft als je woonruimte nodig hebt moet je dan nog een paar jaar wachten, en tegen de tijd dat je dan aan de beurt bent verdien je waarschijnlijk teveel voor een sociale huurwoning en moet je sowieso vrije sector huren.
Dan ga ik me nu even inschrijven bij zowel Woonstad Rotterdam als Woonnet Rijnmond. Is het trouwens veilig om je BSN-nummer in te voeren op de formulier op de site van bv. Woonnet Rijnmond? Ik heb ooit vernomen dat een BSN-nummer strikt persoonlijk is, en dat er mensen er misbruik van kunnen maken. Niet dat Woonnet dat zou doen, maar toch. :P
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:10:15 #6
323439 HetKlusKonijn
pi_132361847
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:06 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Zover ik weet is er veel vraag naar bedrijfseconomen.
Het is in ieder geval geen flauwekulstudie. ;)

Mocht je een echt goede baan scoren met dito salaris, dan is het aan te raden om iets te gaan kopen, zeker in Rotterdam waar de huizenprijzen behoorlijk vriendelijk zijn voor Randstad-begrippen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:13:48 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132361986
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:10 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Dan ga ik me nu even inschrijven bij zowel Woonstad Rotterdam als Woonnet Rijnmond. Is het trouwens veilig om je BSN-nummer in te voeren op de formulier op de site van bv. Woonnet Rijnmond? Ik heb ooit vernomen dat een BSN-nummer strikt persoonlijk is, en dat er mensen er misbruik van kunnen maken. Niet dat Woonnet dat zou doen, maar toch. :P
Als je zeker weet dat het de site van de sociale verhuurder is wel, bij de eerste beste veredelde makelaar commerciële verhuurder zou ik dat niet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132362044
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je zeker weet dat het de site van de sociale verhuurder is wel, bij de eerste beste veredelde makelaar commerciële verhuurder zou ik dat niet doen.
https://www.woonnet-rijnmond.nl ? Ik weet het niet. Vrij nieuw voor me dit. Ik ben verplicht om mijn BSN-nummer te geven om mij te kunnen inschrijven.
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:15:22 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132362049
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen flauwekulstudie. ;)

Mocht je een echt goede baan scoren met dito salaris, dan is het aan te raden om iets te gaan kopen, zeker in Rotterdam waar de huizenprijzen behoorlijk vriendelijk zijn voor Randstad-begrippen.
Moet hij na z'n studie natuurlijk wel eerst even een vaste baan scoren.... en dat valt tegenwoordig niet mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:17:19 #10
323439 HetKlusKonijn
pi_132362135
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet hij na z'n studie natuurlijk wel eerst even een vaste baan scoren.... en dat valt tegenwoordig niet mee.
Uiteraard, maar ik geef 'm daarop toch meer kans dan iemand met het 'carrière'vooruitzicht "vrijetijdswetenschappen". :')

Hoewel dat eigenlijk wel een leuk eufemisme is voor 'werkloos'. :P
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:17:54 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132362157
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:15 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

https://www.woonnet-rijnmond.nl ? Ik weet het niet. Vrij nieuw voor me dit. Ik ben verplicht om mijn BSN-nummer te geven om mij te kunnen inschrijven.
Lijkt me inderdaad de juiste plek om je in te schrijven voor een woning in die regio:
quote:
Woonnet Rijnmond is de gezamenlijke website van de corporaties in de stadsregio Rotterdam. Woonnet Rijnmond is een platform van deze corporaties en heeft daarom geen eigen contactgegevens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:21:44 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132362366
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik geef 'm daarop toch meer kans dan iemand met het 'carrière'vooruitzicht "vrijetijdswetenschappen". :')

Hoewel dat eigenlijk wel een leuk eufemisme is voor 'werkloos'. :P
Mwah, "iemand" had pas een sollicitatie lopen voor een functie op een heel behoorlijk niveau, en waar je, gezien het opleidingsniveau en de ervaring die men verwachtte, toch zeker 40+ moest zijn, maar ook bij die baan was er eerst sprake van een jaarcontract.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:23:46 #13
323439 HetKlusKonijn
pi_132362457
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, "iemand" had pas een sollicitatie lopen voor een functie op een heel behoorlijk niveau, en waar je, gezien het opleidingsniveau en de ervaring die men verwachtte, toch zeker 40+ moest zijn, maar ook bij die baan was er eerst sprake van een jaarcontract.
"Eerst een jaarcontract" is volgens mij het beste wat je tegenwoordig nog kunt krijgen, want dan is tenminste nog uitzicht op een vast contract.
Overigens, met 40+ pas je sowieso 'niet in het profiel'...
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:24:47 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132362509
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

"Eerst een jaarcontract" is volgens mij het beste wat je tegenwoordig nog kunt krijgen, want dan is tenminste nog uitzicht op een vast contract.
Overigens, met 40+ pas je sowieso 'niet in het profiel'...
Maar met een jaarcontract krijg je geen hypotheek ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132362607
Kennen jullie nog andere plekken dan Rotterdam, en corporaties waar ik mij kan inschrijven buiten Woonnet Rijnmond?
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:27:47 #16
323439 HetKlusKonijn
pi_132362622
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar met een jaarcontract krijg je geen hypotheek ;)
Nee, maar na een jaartje wachten dus wellicht wel.
Anyhow, we zijn het eens hoor - TS moet zich gewoon bij de woningbouw inschrijven, en maar t.z.t. zien hoe zijn persoonlijke situatie er uit zal gaan zien. :)
pi_132362679
Even voor de duidelijkheid: ik heb al besloten om mijn eerste huis gewoon te huren i.p.v. te kopen.
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:32:17 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132362775
Anyway, inschrijven bij woonnet dus, woonstad Rotterdam verwijst ook naar woonnet om een woonpas aan te vragen.

Overigens kan het dan ook meezitten:
Mijn oudste (1991) heeft zich ingeschreven in de zomer van het jaar dat hij 18 werd, en afgelopen voorjaar reageerde hij op een hoekwoning met tuin op het zuiden :o en kreeg de woning...
Nou was dat wel in Schubbekutteveen, en gezien dat een van de kleine kernen is waar een voorrangsbeleid is voor inwoners uit diezelfde kleine kernen, was het dus wel heel erg mazzel voor hem, maar toch...
Net klaar met z'n opleiding, een baan en gelijk een huisje.
Z'n vriendin is er ook maar gelijk bij ingetrokken, en niet pas volgend jaar als ze klaar is met haar opleiding.

Overigens zouden ze dan al kansloos zijn voor een sociale huurwoning, want als zij ook een baan heeft verdienen ze samen teveel om er nog voor in aanmerking te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:32:47 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_132362793
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:29 schreef BroodjeKebab het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik heb al besloten om mijn eerste huis gewoon te huren i.p.v. te kopen.
Dan is het duidelijk: inschrijven dus!
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:33:29 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132362810
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:27 schreef BroodjeKebab het volgende:
Kennen jullie nog andere plekken dan Rotterdam, en corporaties waar ik mij kan inschrijven buiten Woonnet Rijnmond?
Geen idee, ik heb net m'n huis in Schubbekutteveen opgezegd omdat ik naar Amersfoort verhuis.
Met pijn in m'n hart trouwens :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138187571
Bump..

kennen jullie nog leuke steden ala Rdam om te wonen en goede plekken zoals woonnet om mijzelf in te schrijven?

Ik hou absoluut niet van extreem rustige plekken. Ben een echte Rotterdammer qua omgeving..(stadsgevoel)
pi_138214980
bbump
  donderdag 27 maart 2014 @ 06:53:59 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_138216658
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef BroodjeKebab het volgende:
kennen jullie nog leuke steden ala Rdam om te wonen
De hele Randstad vind ik leuk. Het loont mijns inziens om de eerste paar jaar van je carriere gewoon je werk te volgen. Dus waar je de beste job kan krijgen, daar ga je wonen. Dan kun je lekker carriere maken zonder obstakels.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_138216684
Waarom wachten met huren tot je klaar bent? Je kan in rotterdam prima op kamers of in een studio in cite bijvoorbeeld :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 07:25:19 #25
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_138216797
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef BroodjeKebab het volgende:
Bump..

kennen jullie nog leuke steden ala Rdam om te wonen en goede plekken zoals woonnet om mijzelf in te schrijven?

Ik hou absoluut niet van extreem rustige plekken. Ben een echte Rotterdammer qua omgeving..(stadsgevoel)
Delft, inschrijven bij woonbron.
pi_138217645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 07:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarom wachten met huren tot je klaar bent? Je kan in rotterdam prima op kamers of in een studio in cite bijvoorbeeld :)
Ik haat kamers en studios etc.. ik ga na mijn studie.. gewoon op mijzelf.
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:15:06 #27
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138218031
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:15 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Dat is volgens mij bij bijna iedere geregistreerde verhuurder verplicht tegenwoordig. Ik huur zelf van een woningstichting (sociale verhuur), en bij hun moest ik op mijn bsn doorgeven. En na het toewijzen van mijn woning moesten ze ook een IB-60 verklaring hebben, daar vragen ze nu ook allemaal om zodat ze er zeker van zijn dat ze sociale huurwoningen alleen toewijzen aan iemand die daar ook echt recht op heeft.
pi_138218544
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:02 schreef BroodjeKebab het volgende:
Op dit moment ben ik 18 jaar en ben ik een eerstejaarsstudent hbo-student. Mijn plan is om na mijn hbo-opleiding een fulltime baan te vinden en direct op mijzelf te gaan wonen. Dit zal dus rond mijn 21ste á 22ste leeftijd zijn.

Zelf zou ik in de provincie Zuid-Holland willen gaan wonen, het liefst in Rotterdam. Er zijn een aantal dingen waar ik toch graag advies over zou willen hebben van mede-FOK!ers:

*Is het handig om nu al een woonpas aan te vragen? Overigens wil ik even bij deze vermelden dat ik geen bijbaan heb, dus mijn inkomen op dit moment 0 is, op stufi en DUO-lening na.

*Kennen jullie leuke plekken om te wonen in de provincie Zuid-Holland. Zelf hou ik ervan om in steden te wonen zoals Rotterdam. Van dorpen hou ik niet zo van.

*Hoe groot is bovendien de kans dat ik direct aan een woning kan komen na mijn opleiding?

:)
In wat voor wijk wil je wonen in Rotterdam? Een oude stadswijk of meer nieuwbouw? Hip op de kop van zuid? Of lekker rustig in Hillegersberg?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:00:52 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_138220446
Rustig vreewijk in Rotterdam (gem. inschrijfduur toen wij er gingen wonen was +/- 10 jaar ...), maargoed, als je er eenmaal woont ga je er ook niet meer weg aldus de woningbouw :) Vooral aan de 'goede' kan, dicht bij vaanplein.

Woonnet-rijnmond is de site die je moet hebben voor R'dam en omgeving, je _moet_ wel ELK jaar reageren, anders vervalt je inschrijving.
Dum de dum
pi_138225580
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:00 schreef Fe2O3 het volgende:
Rustig vreewijk in Rotterdam (gem. inschrijfduur toen wij er gingen wonen was +/- 10 jaar ...), maargoed, als je er eenmaal woont ga je er ook niet meer weg aldus de woningbouw :) Vooral aan de 'goede' kan, dicht bij vaanplein.

Woonnet-rijnmond is de site die je moet hebben voor R'dam en omgeving, je _moet_ wel ELK jaar reageren, anders vervalt je inschrijving.
Reageren?! Ik ben sowieso niet van plan om nu pas uit huis te gaan, pas over 3-4 jaar! :)

Ik wil lekker luxe plek, zonder flodder-achtige mensen. Absoluut geen achterstandswijk etc.. Een fatsoenlijke plek met leuke mensen. Nja de mensen kun je van te voren nooit inschatten, maar wel qua buurt iig.

Bij delfshaven bijv. weet je al dat je niks goeds kunt verwachten, van zowel de huizen als de buurt en mensen.
pi_138225586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In wat voor wijk wil je wonen in Rotterdam? Een oude stadswijk of meer nieuwbouw? Hip op de kop van zuid? Of lekker rustig in Hillegersberg?
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:12 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Reageren?! Ik ben sowieso niet van plan om nu pas uit huis te gaan, pas over 3-4 jaar! :)

Ik wil lekker luxe plek, zonder flodder-achtige mensen. Absoluut geen achterstandswijk etc.. Een fatsoenlijke plek met leuke mensen. Nja de mensen kun je van te voren nooit inschatten, maar wel qua buurt iig.

Bij delfshaven bijv. weet je al dat je niks goeds kunt verwachten, van zowel de huizen als de buurt en mensen.
pi_138225648
Bij woonnet staat het volgende over inschrijvingen:

''U kunt elke week van dinsdag t/m zaterdag op maximaal twee woningen reageren. U hoeft niet te reageren om ingeschreven te blijven bij Woonnet Rijnmond. Een keer per jaar uw inschrijfgegevens controleren en actualiseren is voldoende. In de inschrijfvoorwaarden leest u alles over de inschrijving, de reactie op een woning en de woningtoewijzing.''
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:38:07 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_138226280
Ja ok, 1x per jaar inloggen dan.

Je kan trouwens zoveel je wilt afwijzen .... ik heb best veel bezichtigingen gehad 3 jaar geleden. Roepen ze de 1e 20 op (Havensteder)

Dan komen er maar 5 .... of 10 .... uiteindelijk was ik met m'n 13e plaats toch 1e voor een woning (2 voor me wilden niet). Misschien dat de manier van bezichtigen dat ook uitlokt. Op zaterdag een brief dat donderdag om 10:00 bezichtiging is. Het moet maar net kunnen met je werk. Maargoe, das bij jou nog helemaal niet van toepassing nu.
Dum de dum
pi_138228954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:12 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

[..]

Hoe is dat antwoord op mijn vraag?

Ja, je wilt niet in een tokkiewijk. Oke, maar wat wil je dan wil? Nieuwbouw, een jaren 30 wijk, dicht in het centrum, ver buiten het centrum, wil je een tuin, een bovenwoning een appartement?

Delfshaven is helemaal booming momenteel trouwens.
Hier kun je prachtig wonen in een nette oude wijk in Delfshaven:
https://www.google.nl/map(...)3:0x7d32d253b5c4d745

Hier kun je prachtig wonen in een nette nieuwe wijk in Delfshaven:
https://www.google.nl/map(...)sI97MsDA5C-a1Pyg!2e0

Alleen de foto is wat oud, het is nog een bouwput.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_138231954
Nog niemand over de duo-lening?
pi_138231980
Ik sta nu een ruime 5 jaar ingeschreven bij Woningnet-Rijnmond en vorige maand pas voor het eerst ergens op gereageerd.

Alleen inderdaad eens per jaar inloggen om je gegevens te actualiseren.
pi_138319052
Schiedam-Zuid is wel leuk wonen.
pi_138319078
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de kop van zuid hip?
pi_138319225
Gewoon in Vlaardingen gaan wonen _O_
  maandag 31 maart 2014 @ 00:44:26 #40
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_138349936
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 03:27 schreef LogiteX het volgende:
Schiedam-Zuid is wel leuk wonen.
:')

De keren dat ik er langs ben gekomen is het toch net een criminele achterstandswijk hoor.
Irene is bae <3
  maandag 31 maart 2014 @ 00:50:49 #41
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138350083
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 03:31 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de kop van zuid hip?
Wilhelminapier is soort van hip.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_138356488
quote:
13s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:44 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

:')

De keren dat ik er langs ben gekomen is het toch net een criminele achterstandswijk hoor.
Doelde meer op het centrum. Dat is echt mooi
pi_138356635
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wilhelminapier is soort van hip.
Kan je er een beetje partyen? Zien en gezien worden?
  maandag 31 maart 2014 @ 12:30:27 #44
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_138358483
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:11 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Doelde meer op het centrum. Dat is echt mooi
Wat nutteloos is vanwege de criminelen :')

Wel jammer dat er niet echt één goeie woonplaats, want overal is er natuurlijk weer een cultuurgroep die het voor iedereen moet verpesten :')
Irene is bae <3
pi_138364161
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:30 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Wat nutteloos is vanwege de criminelen :')

Wat een onzin

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')