abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:41:28 #126
107792 Hexley
the Platypus
pi_132641781
Net maar eens de schakelklokken op tijd gezet, achterlijke zomer en wintertijd ook,.... :r
pi_132641925
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:41 schreef Hexley het volgende:
Net maar eens de schakelklokken op tijd gezet, achterlijke zomer en wintertijd ook,.... :r
O ja nu je het zegt.. :@

Voorntje en Myxocyprinus Asiaticus

[ Bericht 5% gewijzigd door Nemephis op 28-10-2013 01:19:13 ]
  maandag 28 oktober 2013 @ 01:27:17 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132643729
Vanmiddag mijn filter maar eens schoon gemaakt.
Ik heb dat ding bijna een half jaar zo goed als niet aan geraakt. Viel me nog mee hoe vies hij was. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:36:36 #129
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132644501
Hmm. Maar er zijn wel kleinere interne alternatieven toch?
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:07:44 #130
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132652431
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Eén meter vijftig lang, vijftig cm diep en 60cm hoog, 450 liter: Enorm dus, naar mijn maatstaven.
Het onderkastje is lelijk en grijs, daar wil ik nog plakplastic overheen plakken.

[..]

Ja zo denk ik er ook wel over: wat niet uit de bak gaat kan ook niet lekken..
Nog nooit problemen mee gehad.
Daarnaast is het een kwestie van goed aansluiten...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_132654997
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nog nooit problemen mee gehad.
Daarnaast is het een kwestie van goed aansluiten...
Ik geloof best dat het iets gevoelsmatigs is, mijn onderbuik-gevoel.. maar ik stoor me dan ook niet aan een pomp in de hoek van de bak.

Had gisteren nog een mailtje met pica's naar de verkoper van m'n bak gestuurd, krijg ik net een vriendelijke doch bezorgd mailtje terug dat ik een beste jongen ben maar als de sodemieter iets moet doen aan die ene pomp, da's veel te weinig. Dierenwelzijn FTW.

Mailtje teruggestuurd dat die tweede pomp geen reflectie van de eerste is maar echt een tweede pomp :s)

Ik ga vanavond een fotocamera kopen, hopelijk strakkies mooie foto's van de nieuwe bak maken *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:33:40 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132655529
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:41 schreef Hexley het volgende:
Oh, dat moet ik ook nog doen... Die hele zomer- naar wintertijd is volledig aan me voorbij gegaan :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:41:25 #133
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132655820
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat ik toch een kreeft bedoel :')

Ik wil er 1 die zo'n 10 cm wordt. Of heb je die ook in garnaal vorm? :@
Neem een mantis shrimp _O-!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn ook garnalen die groot worden, de Atya gabonensis, Atyoida Pilipes en de Atyopsis Moluccensis, bijvoorbeeld. Die worden resp. 14 cm, 7 á 8 cm en 8 tot 12 cm ongeveer :).

Voordeel (of nadeel...) is dat deze dieren zich niet voort planten in aquaria. Laat ik het anders stellen, de eitjes komen uit, maar de larven gaan redelijk snel dood. Ze overleven enkel in brak water en er is nog geen kweeksucces bekend.

Je kunt ook kijken naar de Lanchesterigarnaal, echt bijzonder mooie garnalen, de vrouwen worden zo'n 5 tot 8 cm, de mannen zo'n 10 cm. De kameleongarnaal is ook nog een optie, de man wordt zo'n 15 cm inclusief scharen.

Als je een gezellige garnaal wilt, dan zou ik voor de Lanchesterigarnaal gaan (Macrobrachium Lanchesteri). Ze zijn wel lastig te krijgen, schijnt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Samzz op 28-10-2013 14:47:01 ]
pi_132657188
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat ik toch een kreeft bedoel :')

Ik wil er 1 die zo'n 10 cm wordt. Of heb je die ook in garnaal vorm? :@
pacifische poetsgarnaal.

Heeft alleen wel zout water nodig :')
pi_132659094
Ik zou graag eens wat willen kweken met mijn visjes. Volgens mij heb ik in m'n gezelschapsbak twee soorten waarmee dit zou moeten kunnen: microrasbora kobutai, en corydoras pygmaeus. M'n vuurneons daar zal het lastiger mee gaan.

Maar visjes vermeerderen is helemaal nieuw voor me (behalve guppen dan, maar da's geen kunst). Wie weet wat voor methode het best zou zijn om te volgen? Ik hoef niet heel veel jongen, maar af en toe wat kleintjes zou leuk zijn. Het simpelst lijkt mij om te zorgen dat ze eitjes gaan leggen in de gezelschapsbak. En dan de eitjes zien te vinden, en opkweken in een klein bakje dat in de grote bak drijft. Maar hoe zorg ik dat ze eitjes krijgen? Of zou ik echt een apart aquarium moeten gaan inrichten, en hierin kweekpaartjes isoleren?

Verder zwemmen er in m'n bak nog een paar ancistrussen. Moet ik bang zijn dat deze alle eitjes opgegeten hebben, voordat ik ze uberhaupt kan vinden? Tot nu toe heb ik in elk geval nog nooit eitjes in m'n bak ontdekt.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven!
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:24:02 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132659318
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:23 schreef Rickario het volgende:

[..]

pacifische poetsgarnaal.

[ afbeelding ]
Heeft alleen wel zout water nodig :')
Mooi beestje, maar die lange voelsprieten vind ik er ook wat eng uit zien :P
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:49:25 #137
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132660348
Ook lange voelsprieten, maar niet eng
http://joekeloekes.nl/effe/waai4.mp4

Heel leuke beestjes, ik heb er nu 2, en die lopen de hele dag een beetje rond te scharrelen door de bak. Ze zijn totaal niet schuw, wassen al het zand en klauteren wat door planten om die te poetsen. Ze slopen in elk geval niets en het zijn ook geen gravers. Ik heb ze nu een week, 1 is er gister verveld, dus die was een dag pleite. De andere gaat zo te zien heel binnenkort vervellen.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  maandag 28 oktober 2013 @ 17:15:25 #138
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132661344
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:49 schreef joekeloekes het volgende:
Ook lange voelsprieten, maar niet eng
http://joekeloekes.nl/effe/waai4.mp4

Heel leuke beestjes, ik heb er nu 2, en die lopen de hele dag een beetje rond te scharrelen door de bak. Ze zijn totaal niet schuw, wassen al het zand en klauteren wat door planten om die te poetsen. Ze slopen in elk geval niets en het zijn ook geen gravers. Ik heb ze nu een week, 1 is er gister verveld, dus die was een dag pleite. De andere gaat zo te zien heel binnenkort vervellen.
De Atyopsis Moluccensis, oftewel Molukken waaierhandgarnaal. Dat 'graven' in het zand is niet zo'n heel best teken, eigenlijk moet je voor die dieren heel erg fijn zand hebben op de bodem omdat anders de waaiers beschadigen. Wat voer je ze?
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 17:29:01 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132661762
Hoi :W

Ik wil vanavond mijn achterwand vast gaan kitten. Hij ligt momenteel 3 dagen te drogen. Ik wil hem er enkel vast in zetten zodat de kit ook kan drogen. Er gaat nog geen water in. Daar wacht ik zeker nog 4 dagen mee.

Ik ben alleen op een last-minute probleem gestuit. Een probleem dat ik al eerder had moeten tackelen en gezien had moeten hebben. Daar is het nu te laat voor nu de epoxy er overheen zit.

Het probleem zit 'm in het volgende :

De rechter achterwand, daar heb ik een stukje uit moeten halen ivm de "brug" die in het midden van de RIO 240 zit. Deze brug zit exact in het midden om te voorkomen dat de ruiten "naar binnen zouden kunnen zakken". Gewoon een versteviging dus. Dat had ik uit de hoek moeten zagen wat ik ook gedaan heb. Echter, bij de rechterwand heb ik me erop verkeken . Ook na het inmeten na het verven heb ik dit niet (goed genoeg) geconstateerd. Erg zonde dus.

Wat ik nu wil doen is het volgende :
Zie de spoilers :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Het probleem zit 'm in de 2 gemarkeerde stukken. Aangezien ik zo'n hark ben geweest om de rechterplaat niet geheel uit te meten, en te verzuimen dit bij het inpassen na het verven goed op te merken, veroorzaakt dit dus een probleem. De naad is hierdoor duidelijk zichtbaar, en de achterwand staat gewoon een beetje scheef.

Hoe ik het op wil lossen is het volgende te doen :

Een stukje verder wegzagen aan de bovenkant. Slechts een centimeter, of een halve centimeter. Dat is voldoende en daarmee zal de complete achterwand goed wegzakken en de naad hopelijk een stuk minder zijn.

Dat brengt wel 1 probleem met zich mee, namelijk een stukje van een paar cm2 die niet bedekt zijn door de epoxy hars. Het is vervelend dat dat gedeelte nog net onder het maximale waterniveau komt.

Opnieuw een stukje epoxy harsen gaat niet. Om er zeker van te zijn dat ik het goed zou mengen (was mijn eerste keer werken met epoxy hars) heb ik alles gebruikt aangezien de mengverhouding 1 op 2 was. En dat had ik precies besteld, 500gr harder 1kg epoxy hars.

Wat is jullie advies in deze? Ik zelf zat er aan te denken om het gedeelte wat straks "open ligt" vol te spuiten met de speciale aquarium kit die ik uit de speciaalzaak heb?

Ik hoor het graag, thanks :)

[ Bericht 0% gewijzigd door onlogisch op 28-10-2013 17:34:04 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:00:54 #140
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132662789
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

De Atyopsis Moluccensis, oftewel Molukken waaierhandgarnaal. Dat 'graven' in het zand is niet zo'n heel best teken, eigenlijk moet je voor die dieren heel erg fijn zand hebben op de bodem omdat anders de waaiers beschadigen. Wat voer je ze?
Ik heb geen speciaal voer voor ze, ze lopen overal een beetje te poetsen, ik neem aan dat ze daar hun eten mee binnenkrijgen. Ze zitten ook regelmatig met hun wappers in de stroming te waaieren. Ik wrijf gewoon vlokvoer heel fijn, daarvan zweeft dan een deel in het water, voor zover de vissen het niet kapen.

Ik heb heel fijn grind, meer een soort grof zand, met allemaal ronde korrels. Dat heb ik gedaan zodat de baarddraden van de corydoras niet beschadigen, en die vermaken zich zo te zien ook prima op die bodem.
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:46:26 #141
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132664447
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:00 schreef joekeloekes het volgende:

[..]

Ik heb geen speciaal voer voor ze, ze lopen overal een beetje te poetsen, ik neem aan dat ze daar hun eten mee binnenkrijgen. Ze zitten ook regelmatig met hun wappers in de stroming te waaieren. Ik wrijf gewoon vlokvoer heel fijn, daarvan zweeft dan een deel in het water, voor zover de vissen het niet kapen.

Ik heb heel fijn grind, meer een soort grof zand, met allemaal ronde korrels. Dat heb ik gedaan zodat de baarddraden van de corydoras niet beschadigen, en die vermaken zich zo te zien ook prima op die bodem.
Ja, dat zie ik. Met dat waaieren filteren ze inderdaad voedseldeeltjes uit het water. Nu zijn de waaierhandjes van de waaierhandgarnalen wel vele malen delicater dan de baarddraden van corydoras en dat graven in grove korrels is niet echt goed ervoor. Je zou eventueel stofvoer bij kunnen geven, maar als het op fijngemalen vlokvoer ook goed gaat, why change.
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:56:52 #142
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132664912
Ik gooi ook om de dag een pil erin, de corys gaan daar enthousiast omheen rommelen en dat stoft ook flink. De garnalen komen dan ook die omgeving stofzuigen. Ik vermoed dat ze daar dus aardigw at van binnenkrijgen.

Mijn vader heeft al jaren een paar van die garnalen en voert alleen vlokvoer en heel af en toe levend voer. Die beesten doen het er goed op. Mijn bak is nieuw, dus er is nog minder rommel van nature aanwezig, maar ik voer elke dag. Ik ga het wel wat scherper in de gaten houden in elk geval.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:13:32 #143
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132665720
Waaierhandjes zijn leuk! En zeker de Afrikaanse waaierhand vind ik echt mooi.
Ik moet een nieuwe garnaal gaan zoeken, wilde WP maar heb een lichte zandbodem dus dat wordt hem niet. Bakje is bijna klaar voor de opstart. 6 plantjes (wat kaal nog!), zand, halve bak is vol water en de rest+pomp gaat er zo in. Spannend!
Nog even wat plantjes bijbestellen en een mooi stukje hout en dan ben ik voorlopig wel tevreden denk ik.
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 19:18:15 #144
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132665909
Nou ja, dernet met een vriend toch maar de platen gemonteerd. Ik heb er idd een klein stukje afgezaagd, en dat blijft waarschijnlijk boven water :)

Nu maar even laten drogen en eind van de week voor het eerst water er in :)

Het heeft wel wat moeite gekost maar ik ben best trots op het resultaat :)
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:22:32 #145
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132666090
Jaaa, Atya gabonensis is tof O+. Ik zit net toevallig een kweekverslag te lezen, stammend van januari 2013. Voor zover ik weet de enige die het gelukt is te kweken met de Atya gabonensis. Particulier, that is.
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 19:27:08 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132666278
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Neem een mantis shrimp _O-!

SPOILER
Er zijn ook garnalen die groot worden, de Atya gabonensis, Atyoida Pilipes en de Atyopsis Moluccensis, bijvoorbeeld. Die worden resp. 14 cm, 7 á 8 cm en 8 tot 12 cm ongeveer :).

Voordeel (of nadeel...) is dat deze dieren zich niet voort planten in aquaria. Laat ik het anders stellen, de eitjes komen uit, maar de larven gaan redelijk snel dood. Ze overleven enkel in brak water en er is nog geen kweeksucces bekend.

Je kunt ook kijken naar de Lanchesterigarnaal, echt bijzonder mooie garnalen, de vrouwen worden zo'n 5 tot 8 cm, de mannen zo'n 10 cm. De kameleongarnaal is ook nog een optie, de man wordt zo'n 15 cm inclusief scharen.

Als je een gezellige garnaal wilt, dan zou ik voor de Lanchesterigarnaal gaan (Macrobrachium Lanchesteri). Ze zijn wel lastig te krijgen, schijnt.
Lol, wat is er mis met zo'n mantis shrimp? :D

Ik wil er graag één met een zéér felle kleur :)
Die blauwe die ik zag voldoet daaraan :P Alleen het moet wel gaan in mn bak straks i.c.m. planten en andere bewoners :)
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:32 #147
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132666322
Die Mantisdingen zijn zoutwater en fakking eng :P
Wel echt waanzinnig mooi trouwens, ken iemand van een ander forum die ze heeft.
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 19:33:55 #148
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132666539
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:28 schreef Maria2.0 het volgende:
Die Mantisdingen zijn zoutwater en fakking eng :P
Wel echt waanzinnig mooi trouwens, ken iemand van een ander forum die ze heeft.
Aha :)

Zoutwater is een no go idd :P Ik vind ze niet eng om te zien, eerder fascinerend :)
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:40:02 #149
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132666809
Ik vind ze ook niet eng om te zien maar ik zou toch minder graag mijn handje in een aquarium met zo'n garnaaltje erin laten zakken :P
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:46:24 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132667125
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lol, wat is er mis met zo'n mantis shrimp? :D

Ik wil er graag één met een zéér felle kleur :)
Die blauwe die ik zag voldoet daaraan :P Alleen het moet wel gaan in mn bak straks i.c.m. planten en andere bewoners :)
Ten eerste, zout water :P. Ten tweede, agressief... Ten derde, als ze je pakken heb je auw. Ten vierde... Als je geen stevig aquarium hebt en ze tikken iets te hard op je glas, dan heb je een probleem :P.

Het zijn prachtige dieren, maar ze worden echt huge!

Blauwe kreeften zijn wel tof, maar als je hele inrichting eraan gaat, dan is dat niet wat. Je kan eens kijken naar de blauwe Atya gabonensis variant, is wel lastiger te krijgen. Overigens bestaan er ook felblauwe garnalen, alleen worden die niet zo groot als de gabonensis of een kreeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')