Klopt ja, de kinderen zelf kunnen er niks aan doen, heb ik vaak medelijden mee. Maar als die kinderen ouder worden en volwassen worden kunnen ze er wellicht meer aan doen om te integreren in de maatschappij. Ook al begrijp ik dat ze vaak gediscrimineerd worden alleen maar omdat ze er zo uitzien, ook als je als zigeuner moeite doet om je niet slecht te gedragen. Moeilijk issue.quote:
Griekse Roma stel, hè.quote:Op zondag 3 november 2013 13:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De vraag is of zij betaald heeft gekregen om Maria af te staan aan het Griekse stel. Ruseva ontkent dit.
Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.quote:Op maandag 4 november 2013 09:02 schreef StarmanFR het volgende:
Vind wel dat die zigeuners westerse landen niet moeten lastigvallen met hun illegale kampen etc, oppleuren met dat.
Denk dat de meeste mensen ook tegen zijn dat groepen zich mogen vestigen zonder dat ze genoeg middellen van bestaan hebben. Ik ben daar ook op tegen, alleen in uitzonderlijke gevallen (uit gevaar voor eigen leven) asielzoekers opvangen. En natuurlijk is een immigrant die al een baan heeft gescoord en een huis op het oog heeft meer dan welkom. Maar Roma's in Roemenie zijn weliswaar heel arm, maar niet in gevaar in eigen land. Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....quote:Op maandag 4 november 2013 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.
Mensen zijn mensen en regels zijn regels.
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen wanneer er tig andere kinderen zijn die ook bedelen, maar men opeens 'het blonde kindje wil redden'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Additionally, the internet activity focused on the racial aspect of the story, rather than the tragedy that a 5-year-old child was forced to beg on the streets
See more at: http://www.panoramas.pitt(...)sthash.t5VCPm91.dpuf
Want Roma zijn altijd voorbeeld ouders. Het is nog nooit gebeurd dat een Roma kind ooit iets tekort kwam. Toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:
Nee, het originele nieuws bleek geen nieuws en nu wordt er van alles bijgesleept.
Enfin, herhaling van zetten, we gaan het niet eens worden.
Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.quote:Op maandag 4 november 2013 11:53 schreef StarmanFR het volgende:
Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....
quote:Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:
Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
Als er, door dit geval, meer aandacht komt voor de Roma-kinderen, is dat uiteraard geweldig.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?
Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
volgens mij kwam die bijnaam bij haar Griekse 'ouders' vandaan. Ze had bij hen blijkbaar ook de enige slaapkamer gekregen, de anderen sliepen ergens anders.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:10 schreef KreKkeR het volgende:
Ook opvallend dat 'Maria' de 'blonde engel' wordt genoemd waarbij het lijkt alsof er nauwelijks aandacht is voor andere slachtoffers/kinderen die op een dergelijke manier moeten leven.
Oke dat wist ik niet, dank voor de toelichtingquote:Op woensdag 27 november 2013 13:46 schreef poemojn het volgende:
[..]
volgens mij kwam die bijnaam bij haar Griekse 'ouders' vandaan. Ze had bij hen blijkbaar ook de enige slaapkamer gekregen, de anderen sliepen ergens anders.
Als ze goed voor hun kinderen zorgen dan wil ik dat helemaal niet. En er zullen vast Roma zijn die normaal leven, hun kinderen goed kleden, voeden en naar school sturen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:29 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Wat heb jij tegen Roma's dat je ze hun kinderen af wil nemen?
Had in een reportage gezien dat veel zigeuners zelf geloven dat ze ziek zijn en hepatitis hebben door de omstandigheden. Misschien dat een paar arme zigeuners schoner zijn, maar in die kampen zie je toch erg veel afval rondslingeren.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.
Ook binnenshuis is het meestal brandschoon.
Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren, geen van allen in gevaar in eigen land, maar die mogen gerust naar Nederland komen en nog blijven ook.
Men moet niet met twee maten meten.
Helemaal mee eens, ik heb het inderdaad ook over alle verwaarloosde kinderen. En niet alleen Roma kinderen, maar van wat ik in Europa gezien heb is de situatie van Roma kinderen echt het meest schrijnend.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er, door dit geval, meer aandacht komt voor de Roma-kinderen, is dat uiteraard geweldig.
Feit is dat ze nergens echt thuis zijn en daarom elk land er zijn handen van aftrekt als 'niet onze zaak'.
Nu gaat het om een blond Roma-meisje en er wordt eerst 'ontvoering' geroepen, als dat niet waar blijkt te zijn, moet ze worden weggehaald bij de Roma, want verwaarlozing.
Doe dat dan ook bij de andere, verwaarloosde Roma-kinderen.
De Roma kampen die ik in Spanje en Italie gezien heb waren alles behalve schoon. Overal afval en rotzooi.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.
Inderdaad, het is daar zoals die scene uit Kuifje en de Juwelen van Bianca Castafiore. Ze staan gewoon op een soort vuilnisbelt, maar dan wel zelf gecreerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Roma kampen die ik in Spanje en Italie gezien heb waren alles behalve schoon. Overal afval en rotzooi.
Dit ja. Hebben een paar keer een roma-kamp van een afstandje op hun vakantie gezienquote:Op woensdag 27 november 2013 16:48 schreef yulian het volgende:
Ah de ''experts'' hebben het topic wederom gevonden
In Italië jaquote:Op woensdag 27 november 2013 17:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit ja. Hebben een paar keer een roma-kamp van een afstandje op hun vakantie gezien
De beruchte zigeunerkampen in Italiëquote:
Serviëquote:Op woensdag 27 november 2013 17:22 schreef Dven het volgende:
[..]
De beruchte zigeunerkampen in Italië
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |