abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132308969
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Och, ik ben alles behalve pro Israël. En ook in het conflict Palestina VS Israël ben ik globaal gezien pro Palestina.

Maar ik ben ook eerlijk genoeg om toe te geven dat ik maar al te blij ben dat Israël Amerika/het westen zal helpen als Amerika/het westen in een ernstig conflict komt. Want of Israël nu goede of foute dingen doen ze doen het wel goed.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Ik denk dat de Amerikanen militair prima in staat zijn voor zichzelf te zorgen en Europese landen hebben er zelf voor gekozen hun militaire capaciteiten te laten verslonzen. Gelukkig hebben de landen langs de Europese grens (Finland, Polen, Roemenië wonderwel en Griekenland) nog redelijk 'complete' krijgsmachten geschikt voor conventionele oorlogsvoering.

Ik lig er niet echt wakker van en daarbij heeft Israël zeer weinig expeditionaire capaciteiten, hun krijgsmacht is voornamelijk toegerust op lokale conflicten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132309056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Ik denk dat de Amerikanen militair prima in staat zijn voor zichzelf te zorgen en Europese landen hebben er zelf voor gekozen hun militaire capaciteiten te laten verslonzen. Gelukkig hebben de landen langs de Europese grens (Finland, Polen, Roemenië wonderwel en Griekenland) nog redelijk 'complete' krijgsmachten geschikt voor conventionele oorlogsvoering.

Ik lig er niet echt wakker van en daarbij heeft Israël zeer weinig expeditionaire capaciteiten, hun krijgsmacht is voornamelijk toegerust op lokale conflicten.
Ik wil zeggen dat veel mensen die tegen Israël zijn hypocriet zijn. Veel van die antizionistische schreeuwers zijn maar al te blij als Israël ze komt helpen als ze in een conflict zitten.
pi_132309144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil zeggen dat veel mensen die tegen Israël zijn hypocriet zijn. Veel van die antizionistische schreeuwers zijn maar al te blij als Israël ze komt helpen als ze in een conflict zitten.
Lees mijn post nog eens.

Israël is een enorm blok aan het been voor Westerse landen met betrekking tot het opbouwen van een goede relatie met het Midden-Oosten en Israël komt 'ons' niet 'helpen'. Dat kunnen ze niet, willen ze overigens ook niet en in welke situatie zie jij dit dan gebeuren?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132309196
quote:

[..]

Welk conflict? Ik kan me geen moment herinneren dat we Israël ooit nodig hadden.
pi_132309255
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens.

Israël is een enorm blok aan het been voor Westerse landen met betrekking tot het opbouwen van een goede relatie met het Midden-Oosten en Israël komt 'ons' niet 'helpen'. Dat kunnen ze niet, willen ze overigens ook niet en in welke situatie zie jij dit dan gebeuren?
Vrijwel elke regering van elk westers land is anders pro Israël.

En Israël komt ons per definitie wel helpen omdat ze de VS helpen. Het Israëlische en Amerikaanse leger werkt zelfs samen in bepaalde gevallen.
pi_132309306
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef Hierro het volgende:

[..]

Welk conflict? Ik kan me geen moment herinneren dat we Israël ooit nodig hadden.
_O-

"hypothetisch"

Jij denkt dat als de EU in conflict komt met Rusland dat wij geen hulp nodig hebben van de VS en Israël?
pi_132309710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

"hypothetisch"

Jij denkt dat als de EU in conflict komt met Rusland dat wij geen hulp nodig hebben van de VS en Israël?
Waarom zouden we dan de hulp van Israël nodig hebben? Wat hebben zij ons te bieden?
pi_132309757
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:58 schreef Hierro het volgende:

[..]

Waarom zouden we dan de hulp van Israël nodig hebben? Wat hebben zij ons te bieden?
Het Israëlische leger hoort toch zeker bij de top 10 beste legers ter wereld.
pi_132309811
quote:
Veel van die antizionistische schreeuwers zijn maar al te blij als Israël ze komt helpen als ze in een conflict zitten.
LOL, Israël wil de VS en co juist gebruiken om hun oorlog te voeren in Iran.

Israëlische link met 9/11:
- Bin Laden zei: jullie Amerikanen zullen geen veiligheid kennen zolang de moslims in Palestina geen veiligheid kennen (waardoor kennen de moslims in Palestina geen veiligheid, door Israël natuurlijk = Israëlische link established).
- Amerikaanse reactie op 9/11 door Afghanistan binnen te vallen (Amerikaanse steun aan Israël leidt tot => 9/11 => wat weer leidt tot oorlog in Afghanistan).
- Pro-Israël Amerikaans-Joodse politici (neo-cons en zionisten) die de VS meeslepen en een illegale oorlog beginnen in Irak:
The war in Iraq was conceived by 25 neoconservative intellectuals, most of them Jewish, who are pushing President Bush to change the course of history.
http://www.haaretz.com/news/features/white-man-s-burden-1.14110

Totale kosten: zo'n $6.000 miljard dollars + $1.000 miljard dollar schade door 9/11.

Conclusie: Israël leidt eerder tot de ondergang van the American empire.

Mossad chief: Israel gradually becoming burden on U.S.
http://www.haaretz.com/ne(...)rden-on-u-s-1.293540
-
pi_132309919
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:00 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

LOL, Israël wil de VS en co juist gebruiken om hun oorlog te voeren in Iran.

Israëlische link met 9/11:
- Bin Laden zei: jullie Amerikanen zullen geen veiligheid kennen zolang de moslims in Palestina geen veiligheid kennen (waardoor kennen de moslims in Palestina geen veiligheid, door Israël natuurlijk = Israëlische link established).
- Amerikaanse reactie op 9/11 door Afghanistan binnen te vallen (Amerikaanse steun aan Israël leidt tot => 9/11 => wat weer leidt tot oorlog in Afghanistan).
- Pro-Israël Amerikaans-Joodse politici (neo-cons en zionisten) die de VS meeslepen en een illegale oorlog beginnen in Irak:
The war in Iraq was conceived by 25 neoconservative intellectuals, most of them Jewish, who are pushing President Bush to change the course of history.
http://www.haaretz.com/news/features/white-man-s-burden-1.14110

Totale kosten: zo'n $6.000 miljard dollars + $1.000 miljard dollar schade door 9/11.

Conclusie: Israël leidt eerder tot de ondergang van the American empire.

Mossad chief: Israel gradually becoming burden on U.S.
http://www.haaretz.com/ne(...)rden-on-u-s-1.293540
Nog een reden om pro Israël te zijn.
pi_132309966
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vrijwel elke regering van elk westers land is anders pro Israël.

Een slechte zaak, zeer destructief voor onze relatie met 'de andere helft van de Oude Wereld'.

quote:
En Israël komt ons per definitie wel helpen omdat ze de VS helpen. Het Israëlische en Amerikaanse leger werkt zelfs samen in bepaalde gevallen.
Helpen waartegen? En met welke schepen/vliegtuigen willen ze militaire eenheden op grote schaal verplaatsen?
pi_132309990
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nog een reden om pro Israël te zijn.
Israeli Professor - 'We Could Destroy All European Capitals'
http://www.rense.com/general34/esde.htm
-
pi_132310146
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

_O_

Die misplaatste arrogantie, en iedereen die het serieus neemt. _O-
pi_132310229
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dat Joden de Goyim minachten is reeds lang bekend.
pi_132318985
Tja, Turkey. Niet te vertrouwen inderdaad, die Erdogan.
WO III zou wel eens wederom vanuit Duitsland gepland kunnen worden, zodra er daar genoeg Turken zijn. Tegen die tijd is ook Afrika geheel islamitisch en kan vandaaruit verder gestreden worden.
pi_132321268
De Mossad chef was recent nog in Turkije, om met de chef van MIT te praten.

Verder zijn bijna alle militaire uitgaven gewoon gebleven/gestegen maar ik heb dan wel weer gelezen dat de joden de verkoop van ern raket/technologie oid blokkeerden waardoor wij moesten uitwijken naar iets anders.

In elk geval; een goede zaak.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:49:19 #42
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132321387
Israël is wel het laatste land waarvan kritiek m.b.t. de ethiek rondom dit soort kwesties serieus te nemen valt. Laat ze eerst maar eens gaan werken aan hun eigen houding en handelen op het gebied van mensenrechten en internationale verhoudingen.
pi_132321406
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:44 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, Turkey. Niet te vertrouwen inderdaad, die Erdogan.
WO III zou wel eens wederom vanuit Duitsland gepland kunnen worden, zodra er daar genoeg Turken zijn. Tegen die tijd is ook Afrika geheel islamitisch en kan vandaaruit verder gestreden worden.
_O-
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:58:09 #44
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132321582
O wat geschokt.

Israël vliegt dankzij Fidan wel mooi luchtaanvallen tegen Syrië, vanaf Turkse vliegvelden.

Turkije onder de soennitische islamist Erdogan is een vijand van sjiitisch Iran en van seculier Syrië (en van Rusland altijd al).

Turkije speelt wel een eigen dubbelspel. Het benut de zwakte van Obama en benut de terroristen en de Moslimbroederschap. Voor eigen Osmaanse grootheid..... En helaas voor sektarische politiek tegen niet-soennieten, ondanks enkele broodkruimels voor een paar overlevende en overgebleven christenen in Turkije, omwille van de EU-toetredingsmiljarden.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:59:32 #45
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132321611
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:43 schreef expans het volgende:
De Mossad chef was recent nog in Turkije, om met de chef van MIT te praten.

Verder zijn bijna alle militaire uitgaven gewoon gebleven/gestegen maar ik heb dan wel weer gelezen dat de joden de verkoop van ern raket/technologie oid blokkeerden waardoor wij moesten uitwijken naar iets anders.

In elk geval; een goede zaak.
Israël werkt enorm intensief met Turkije samen op dit moment.

Dit is allemaal show voor de bühne om Erdogans (intern ongeliefde) regering populair te maken bij soennitische moslims in het buitenland en in de Arabische wereld.

Israël vliegt volop spionagevluchten vanuit Turkije, bombardeerde Syrische stad Latakkia zelfs vanuit Adana (Turkije). Israëls Mossad en MIT blijven samenwerken, ook als Erdogan soms speldeprikjes uitdeelt voor populisme.
pi_132322237
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:59 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Israël werkt enorm intensief met Turkije samen op dit moment.

Dit is allemaal show voor de bühne om Erdogans (intern ongeliefde) regering populair te maken bij soennitische moslims in het buitenland en in de Arabische wereld.

Israël vliegt volop spionagevluchten vanuit Turkije, bombardeerde Syrische stad Latakkia zelfs vanuit Adana (Turkije). Israëls Mossad en MIT blijven samenwerken, ook als Erdogan soms speldeprikjes uitdeelt voor populisme.
Dat denk ik ook.
pi_132347953
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef zwaaien het volgende:
[ afbeelding ]

Terwijl Israël en enkele van zijn Arabische buren nader tot elkaar komen, zijn de betrekkingen tussen de Joodse Staat en zijn traditionele Turkse bondgenoot steeds vijandiger geworden.

De Israëli's waren deze week geschokt door een bericht in de Washington Post, dat bekend maakte dat Turkije eerder dit jaar bewust de identiteit liet uitlekken van minstens tien Iraniërs die informatie aan Israël verstrekten.

Een groot deel van het contact tussen de Israëlische spionagedienst Mossad en de Iraanse agenten vond plaats in Turkije, dat de afgelopen 50 jaar een bondgenoot van de Joodse Staat was geweest op het gebied van inlichtingen.

Volgens het bericht is de informatie bewust gelekt door het Turkse hoofd van de inlichtingendienst Hakan Fidan met de directe instemming van premier Recep Tayyip Erdogan.

Ondanks het verraderlijke karakter van deze daad, met als gevolg een enorm verlies van vitale informatie, heeft de VS niet tegen deze daad geprotesteerd en bleef het met Fidan en de Turken samenwerken.

Het ging bergafwaarts met de Israëlisch-Turkse betrekkingen sinds de verkiezing van Erdogan's islamitische regering in 2003. Voor die tijd hadden de Turkse militairen een meer seculier soort democratie en nationalisme beschermd.

Hoewel Erdogan onlangs 'democratische hervormingen' doorvoerde, zoals hij het noemde, legden Israëlische deskundigen uit, dat de ideeën die de Turkse leider over democratie heeft, zeer islamitisch smaken.

'Deze stappen kunnen worden beschouwd als deel van Erdogan's voortdurende inspanningen om de Kemalistische (= seculiere) Staat ongedaan te maken', vertelde Dror Ze'evi, docent Turkse geschiedenis aan de ben Gurion Universiteit, aan de Times of Israel. 'Erdogan streeft zijn eigen agenda na'.

http://israeltoday.nl/hea(...)manten-schokt-israel

Met zo'n vrienden hebben we geen vijanden meer nodig. :{ :')
Vet en cursief van mij: Wat hebben de VSvA er nou weer mee te maken? Behalve dan dat die zich toch al overal mee bemoeien?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132350865
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:58 schreef Veldkamp het volgende:
O wat geschokt.

Israël vliegt dankzij Fidan wel mooi luchtaanvallen tegen Syrië, vanaf Turkse vliegvelden.

Turkije onder de soennitische islamist Erdogan is een vijand van sjiitisch Iran en van seculier Syrië (en van Rusland altijd al).

Turkije speelt wel een eigen dubbelspel. Het benut de zwakte van Obama en benut de terroristen en de Moslimbroederschap. Voor eigen Osmaanse grootheid..... En helaas voor sektarische politiek tegen niet-soennieten, ondanks enkele broodkruimels voor een paar overlevende en overgebleven christenen in Turkije, omwille van de EU-toetredingsmiljarden.
Welke miljarden? Serieuze vraag.
pi_132355240
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet en cursief van mij: Wat hebben de VSvA er nou weer mee te maken? Behalve dan dat die zich toch al overal mee bemoeien?
Amerika en Israël zijn broeders voor het leven. Wie Israël raakt, raakt Amerika en wie Amerika raakt, raakt Israël.

Zo hoort het normaal, maar Barack HUSSEIN Obama denkt daar duidelijk anders over.
pi_132355280
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 07:41 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Welke miljarden? Serieuze vraag.
http://www.dagelijksestan(...)nzinnig-veel-eu-geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')