quote:Rutte: in relatie met Russen nu hoofd koel houden
Er is geen enkele aanwijzing dat de Russische politieke top iets te maken heeft met de mishandeling van de Nederlandse diplomaat Onno Elderenbosch. Iedereen moet nu 'het hoofd koel houden' zodat de verschillende incidenten 'stap voor stap kunnen worden afgewikkeld'. Dat zei premier Rutte vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie.
Volgens Rutte is de inbraak bij een pand in Den Haag, dat eigendom is van Rusland, een nieuw incident in een reeks die 'afgehandeld moet worden'. Volgens de premier gaat het om 'een reguliere inbraak'.
De minister-president denkt niet dat alle incidenten van de voorbije weken met elkaar samenhangen. 'Op basis van de feiten zijn er drie geďsoleerde incidenten', verklaarde hij, doelende op de het vasthouden van de Greenpeace-crew, de zaak-Borodin en de mishandeling van de Nederlandse diplomaat. De premier benadrukte dat de relatie met Rusland 'historisch gezien uitstekend' is en dat er dan ook geen reden is om het bezoek van koning Willem-Alexander af te zeggen. 'We moeten als verstandige mensen deze problemen nu aanpakken.'
Er wordt volgens Rutte nog gekeken of het mogelijk is een ontmoeting te organiseren met de Russische president Vladimir Poetin, maar het belangrijkste doel van het bezoek van de koning is het bijwonen van een concert van het Nederland Concertgebouworkest. Rutte noemde het bezoek van Willem-Alexander van 'belangrijke symbolische waarde'.
Feestelijke afsluiting
De premier kondigde aan er 'met elkaar' voor te zorgen dat het Nederland-Ruslandjaar op 9 november met het bezoek van koning Willem-Alexander en een concert van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) feestelijk wordt afgesloten. Op een eventueel statement van het KCO wilde hij niet ingaan. 'Het concertgebouworkest is een private instelling en gaat over de eigen agenda en planning. Het is niet van de overheid. We moeten bezien wat ze precies willen gaan doen, in het kader van repertoirekeuze of iets anders, maar we zullen het zo proberen te organiseren dat het een feestelijk afscheid wordt.'
Rutte herhaalde dat hij de agenten die in de zaak-Borodin in de fout gingen niet wil straffen. 'Als je het hele feitenrelaas tot je neemt, zie je dat er geen aanleiding is om over te gaan tot strafvervolging voor de agenten.'
Drie incidenten
De Russische diplomaat Dmitri Borodin werd vorige week door de politie in Den Haag aangehouden, omdat buren zouden hebben geklaagd over zijn gedrag tegen zijn kinderen. Nederland bood kort na het incident al excuses aan, omdat de aanhouding en detentie in strijd waren met het Verdrag van Wenen. De spanningen liepen deze week verder op nadat onbekenden de Nederlandse diplomaat Onno Elderenbosch dinsdagavond in zijn woning in Moskou hadden geslagen en vastgebonden.
Sinds september zitten bovendien twee Nederlandse activisten van Greenpeace vast. Zij deden mee aan de actie van het schip de Arctic Sunrise bij een Russisch boorplatform bij Nova Zembla.
Bron: Volkskrant

quote:Vermoedelijke inbreker Russisch pand is bekende veelpleger
De inbraak in een Russisch pand in Den Haag donderdag is vermoedelijk gepleegd door een verdachte die bij de politie bekendstaat als een actieve veelpleger. Hij is nog niet aangehouden, meldt de politie.
Ook minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) bevestigde deze 'doorbraak' vrijdagavond. Timmermans heeft aan het eind van de middag de Russische ambassadeur in Den Haag op de hoogte gebracht van het 'snelle resultaat in het onderzoek naar de inbraak' in de Haagse Banstraat.
Timmermans: 'Ik ben zeer verheugd met de snelle doorbraak in het politieonderzoek. In mijn gesprek met ambassadeur Koldokin heb ik nogmaals benadrukt dat incidenten niet in de weg mogen staan van onze goede bilaterale betrekkingen'.
Volgens de politie zijn de sporen die in het pand zijn gevonden van een 'zeer bekende en zeer actieve' Haagse veelpleger die regelmatig in contact met politie en justitie is geweest. Dat bleek uit onderzoek dat met spoed is aangevraagd. Justitie heeft de arrestatie van de man gelast en de politie doet er alles aan om hem zo snel mogelijk op te pakken.
Er zijn in de woning geen vernielingen of leuzen achtergelaten. De politie wil niet zeggen om wat voor sporen het gaat.
Bron: Volkskrant

Kan Ben Bot terug alsjeblieft? Deze olifant in een porseleinkast spreekt alle talen behalve de diplomatieke.quote:

quote:Limonov hekelt 'vendetta' tegen Rusland - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
De Russische schrijver en politiek activist Edoeard Limonov heeft fel uitgehaald naar Nederland in verband met de diplomatieke crisis tussen Den Haag en Moskou. „Nederland voert een voortdurende vendetta tegen Rusland”, schreef hij vrijdag in het nationalistische blad Nieuwe Volkslinie.
Volgens Limonov is Nederland een hebzuchtig en agressief land. Daarbij verwijst hij naar het koloniale verleden en de deelname van Nederlanders aan de Duitse SS tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Ook stelt Limonov de Nederlandse autoriteiten verantwoordelijk voor de dood van „onze man” Aleksandr Dolmatov in een Rotterdamse cel in januari. Dolmatov was actief in Limonovs Nationaal-Bolsjevistische Partij, die eind 2011 een leidende rol speelde in de protesten tegen de herverkiezing van president Poetin. Dolmatov pleegde zelfmoord nadat zijn asielverzoek in Nederland was afgewezen, maar volgens Limonov is hij vermoord.
De extreem nationalistische schrijver-activist kwam afgelopen zomer in het nieuws door de bekroonde biografie die de Franse auteur Emmanuel Carrčre over hem schreef.
Bron: www.telegraaf.nl

Tja ik zou niet te hoog van de toren blazrn als de werelts grootste massamoordenaar ooit (Stalin) van jouw bodem afkomstig is. En de Russische neutraliteit/onverschilligheid voor Hitlers aggressie gedurende de eerste drie jaar van de oorlog (Molotov-Ribbentroppact) totdat ze zelf binnengevallen werden.quote:

quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Ijzerenhand het volgende:
[..]
Tja ik zou niet te hoog van de toren blazrn als de werelts grootste massamoordenaar ooit (Stalin) van jouw bodem afkomstig is. En de Russische neutraliteit/onverschilligheid voor Hitlers aggressie gedurende de eerste drie jaar van de oorlog (Molotov-Ribbentroppact) totdat ze zelf binnengevallen werden.

Het ging mij dan ook vooral om deze imbeciele opmerking van hem:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]waarom denk je dat rusland de reputatie heeft die ze nu hebben?

Was een Georgiër.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Ijzerenhand het volgende:
[..]
Tja ik zou niet te hoog van de toren blazrn als de werelts grootste massamoordenaar ooit (Stalin) van jouw bodem afkomstig is. En de Russische neutraliteit/onverschilligheid voor Hitlers aggressie gedurende de eerste drie jaar van de oorlog (Molotov-Ribbentroppact) totdat ze zelf binnengevallen werden.

Medelijden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:20 schreef Ijzerenhand het volgende:
Jozef Stalin werd geboren als zoon van een schoenmakersknecht in het Georgische plaatsje Gori (gouvernement Tiflis). Het gezin leefde onder armoedige omstandigheden en de andere kinderen van het gezin stierven op jonge leeftijd. De zeldzame keren dat zijn vader thuis was mishandelde hij de jonge Jozef en zijn moeder. Hij zou een paar keer bijna zijn doodgeslagen, maar na het vertrek van zijn vader kwam er rust in het gezin.
Grote! als dit waar is.

ok, cool manquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het echt helemaal gehad met die Russen. En nog meer met de laffe en kruiperige houding van Timmermans inzake dit. Laten we eens onze ballen tonen, net als in de VOC tijd! Daar heeft zo'n KGB-er als Putin meer respect voor dan voor het nederige gedrag van nu.
Bijvoorbeeld met onze onderzeeboten de havens van Leningrad binnenvaren en daar een slachting onder de Russische vloot aanrichten. Net als we ooit met de Engelsen gedaan hebben.

Terwijl de Russen slapen neem ik aan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het echt helemaal gehad met die Russen. En nog meer met de laffe en kruiperige houding van Timmermans inzake dit. Laten we eens onze ballen tonen, net als in de VOC tijd! Daar heeft zo'n KGB-er als Putin meer respect voor dan voor het nederige gedrag van nu.
Bijvoorbeeld met onze onderzeeboten de havens van Leningrad binnenvaren en daar een slachting onder de Russische vloot aanrichten. Net als we ooit met de Engelsen gedaan hebben.

engeland had geen nukes.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef LXIV het volgende:

ok en daarna capituleert nederland binnen 1 dag als de russen hier komenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef LXIV het volgende:

Same here. Wat een stelletje trieste onvolwassen sneukneuzen zijn die Russen. Valt me echt tegen van die lui.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef LXIV het volgende:

Tja , de westerse landen namen die onderhandelingen met de Sovjet niet serieus en ze konden ook niet aan hun eisen voldoen , dus gingen ze maar naar de andere partij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Ijzerenhand het volgende:
[..]

En ik heb het helemaal gehad met die internetheldjes die voor de militaire actie kiezen. Heb je ooit het Nederlandse leger gezien?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef LXIV het volgende:

Doe even normaal jij!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Ijzerenhand het volgende:
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |