Het werkt 2 kanten op. Zorg je als bedrijf voor goede arbeidsvoorwaarden en vooral ook vertrouwen, dan geeft dat aan de andere kant weer goodwill en motivatie van de werknemers. Als je als bedrijf uitstraalt dat er voor iedere werknemer 10 anderen klaarstaan, dan is overwerken al een probleem.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:50 schreef Goodbye het volgende:
Volgens mij zijn ze de wet- en regelgeving wel aan het aanpassen zodat die constructie (drie maanden eruit en dan weer terug) niet meer kan. Hoop dat dat gaat lukken, want het is echt alleen maar in het voordeel van de bedrijven, terwijl ze heus wel zat geld hebben.
Nou, er zijn nog zat goede mensen die zich dan volledig inzetten en zich dus voor het karretje laten spannen. Helaas.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Het werkt 2 kanten op. Zorg je als bedrijf voor goede arbeidsvoorwaarden en vooral ook vertrouwen, dan geeft dat aan de andere kant weer goodwill en motivatie van de werknemers. Als je als bedrijf uitstraalt dat er voor iedere werknemer 10 anderen klaarstaan, dan is overwerken al een probleem.
Ja, beetje angstcultuur kweken zeg maar.Ik kan natuurlijk ook alleen maar voor mezelf spreken, mij stoot dat juist af. Je ziet het wel vaker bij grotere bedrijven. Zelf werk ik nu bij een redelijk groot bedrijf, maar ik vind ik een kleiner bedrijf, zeg maximaal 25 werknemers prettiger. Omdat het er daar meestal toch wat persoonlijker aan toe gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:56 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, er zijn nog zat goede mensen die zich dan volledig inzetten en zich dus voor het karretje laten spannen. Helaas.
onbepaalde tijd contract.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Wat is OT
Ik kan best begrijpen dat er een beleid moet zijn, maar daar mag best rekening gehouden worden of iemand die met een kater zich ziek meldt of iemand die een medische aandoening heeft.
dat speelt hier ook. Mijn geluk nu was dat t pas mn tweede verlenging wad anders had ik kunnen gaan. Maar sta wel in de boeken als en van de beste kracht die ze nu hebben op deze afdelingquote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:36 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Eens, zou niet eens zo willen werken.
Bij ons op het werk is het nu zo dat "vanwege de crisis" ze mensen geen vaste contracten meer aanbieden. Na drie keer (of is het inmiddels al 4 keer?) kan je ook weg. Zijn dan nog wel 3 jaarcontracten, maar uiteindelijk sta je toch op straat.
Nou hadden ze tegen zo'n gast hier gezegd van, joh, je doet het goed en we zijn blij met je, maar we kunnen je geen vast contract aanbieden. Maar, we nemen iemand voor een maand of 3 aan, en daarna kan je weer terug komen, krijg je weer een jaarcontract. Hij heeft het geaccepteerd, het zou mij mijn eer te na zijn.
Zelf heb ik dan wel een vast contract, werk er al 8 jaar, en mijn baan staat nu en in de toekomst niet echt op het spel, maar om nou te zeggen dat ik het fijn vind dat dit nu het beleid is, nee.
een week?! Damn. I wish.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:02 schreef Adnap het volgende:
Mogge Toek ! (en alle anderen)
Nog 1 ochtendje en dan een weekje 'vrij'
wowquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:05 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Hier is de herfstvakantie twee weken
ruimte zat dus waarom nietquote:
Jij hoeft je niet te vervelenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:32 schreef Adnap het volgende:
ruimte zat dus waarom niet![]()
Nou hier bestaat het vakantie vieren uit het voorbereiden van een kleine 35 gesprekken over portfolio's van individuele leerlingen dus die moet ik bestuderen en de gesprekken voorbereiden. Heb i kdie week wel voor nodig
Groot gelijk!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:09 schreef Laysa het volgende:
Bohhh vroeg![]()
Hopelijk weer gauw teug naar bed
Wat is deze? Waarom was dat bij mij vroeger nooit?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:05 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Hier is de herfstvakantie twee weken
Gokje: omdat je niet in DLD opgegroeid bent?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:58 schreef Kper_Norci het volgende:
Goeiemorgen!
Wat is deze? Waarom was dat bij mij vroeger nooit?
Hmmmm, is dat het.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gokje: omdat je niet in DLD opgegroeid bent?
wat ik heb liggen is kleur 98387quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Adnap het volgende:
YES !! Nog 1 bolletje grijs weten te scoren bij de WIBRA :
Kleurnummer 0002 orderno : 5202542 artno : 2078-0002
Van het merk saskia, ik zoek nu nog 2 bollen
Jij snapt 'mquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |