Ook een fabel trouwens.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:10 schreef Dennis_enzo het volgende:
Allemaal fabels of halve waarheden. Alleen een dieet is nooit een goede basis voor afvallen, je moet bewegen.
Dit. Die van 6 maaltijden en spaarstand zijn wel de meest hardnekkige fabels.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:46 schreef Saysem het volgende:
Allemaal fabels. 4 weet ik niet zeker.
Op korte termijn misschien, maar ik neem aan dat mensen met afvallen 'permanent afvallen' bedoelenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:18 schreef Saysem het volgende:
Ik doe geen suggestie, maar je kunt prima afvallen door alleen te diëten. Of het ook een gezonde levensstijl is is een hele andere discussie.
Permanent afvallen en dat onderhouden betekent gewoon je nieuwe leefstijl volhouden. En niet voor een weekje een crashdieet volgen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Op korte termijn misschien, maar ik neem aan dat mensen met afvallen 'permanent afvallen' bedoelen
Fabel, véél te letterlijke interpretatie. Een een hardnekkig gerucht wat gebruikt wordt als makkelijk excuus (met name door stiekeme eters).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:40 schreef turbofokker het volgende:
Hallo,
Er zijn heel veel meningen over afvallen. En de meeste staan echt lijnrecht tegenover elkaar. Waar de één heilig van overtuigd is, dat schildert de ander af als absolute onzin.
Dus wat vinden jullie van deze stellingen. Zijn ze gewoon waar, of echt niet, en waarom wel of niet.
1. Als je meer dan 500 kcal onder je behoefte eet, val je nooit af, want dan gaat je lichaam in spaarstand draaien! Feit of fabel?
Fabel, met de kanttekening dat er wel een bepaalde mate van spreiding gevraagd wordt door het lichaam om de hele dag op gelijk niveau te presteren.quote:2. Je moet 6 keer per dag eten, om je "motortje" te laten draaien, anders val je niet / minder af. Feit of fabel?
Fabelquote:3. Je moet ontbijten, anders begint de verbranding niet. Als je ontbijt overslaat en pas eet bij lunch, begint je verbranding ook pas bij lunch. Feit of fabel?
Fabel, duurt slechts 2 minuten. Wel heeft het de voorkeur bij cardio om minstens 20 minuten te trainen en zo blijvend effect te behalen.quote:4. Als je cardio doet, begint je pas na 20 minuten vet te verbranden. Feit of fabel?
Fabelquote:5. Niet eten na 20:00. Dat kan je lichaam niet meer verbranden. Feit of fabel.
Inderdaad, en ook:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:35 schreef Neifile het volgende:
spaarstand lijkt me iig een fabel, anders zouden mensen met anorexia niet zo mager zijn, wel?
Dat niet alleen, leeftijd, bouw ed hebben er ook mee te maken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:46 schreef Neifile het volgende:
Dat ook inderdaad.
Dat is het 'jojo-effect' verhaal. Ik denk dat veel mensen na een dieet hun slechte (over) eet gewoontes gewoon weer oppakken. Gek he, dat je dan weer net zo hard aankomt?
Mwah ik weet het niet. Is het niet gewoon zo dat je aankomt als je meer eet dan je verbrandt en vv? Of is dat te simplistsch? Ik krijg een beetje het gevoel dat er een heel ingewikkelde cultus om dat afvallen wordt gecreëerd, misschien omdat het gewoon doorzettingsvermogen vereist om verstandig te eten en verstandig te sporten? Maar je hebt natuurlijk afvallen (5 kilo) en AFVALLEN (50 kilo), dat zal wel een groot verschil maken in deze.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:53 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Dat niet alleen, leeftijd, bouw ed hebben er ook mee te maken.
Wanneer je jonger bent, kun je makkelijker afvallen. Wat werkt op je 25e hoeft niet te werken op je 55e. Is voor iedereen persoonlijk.
Ja, ik denk dat er niet te ingewikkeld moet worden gedacht, gezond eten en redelijk bewegen, dan kan er weinig mis gaan in de meeste gevallen. Maar goed stel je bent een vrouw in de overgang, dan kunnen je hormonen je wel in de weg zitten denk ik.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:08 schreef Neifile het volgende:
[..]
Mwah ik weet het niet. Is het niet gewoon zo dat je aankomt als je meer eet dan je verbrandt en vv? Of is dat te simplistsch? Ik krijg een beetje het gevoel dat er een heel ingewikkelde cultus om dat afvallen wordt gecreëerd, misschien omdat het gewoon doorzettingsvermogen vereist om verstandig te eten en verstandig te sporten? Maar je hebt natuurlijk afvallen (5 kilo) en AFVALLEN (50 kilo), dat zal wel een groot verschil maken in deze.
Mbt dat jojo-effect: ik vraag me echt af of je inderdaad aan zou komen als je een maand keihard zou diëten en vervolgens het ongezonde dieet waardoor je zo dik was geworden vervangt door een gezond dieet.
Maar in dit geval ben ik niet echt de persoon om hier een mening over te hebben vrees ik.
Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb dat meegemaakt met iemand in mijn directe omgeving. Mevrouw was een kilo of 5-7 aangekomen door de hormoonbehandelingen en raakt die heel moeilijk kwijt. Zelfde verhalen met de pil, daar schijnen sommige vrouwen ook ineens van aan te komen. De vrouwelijke hormonen zijn een raar ding.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat er niet te ingewikkeld moet worden gedacht, gezond eten en redelijk bewegen, dan kan er weinig mis gaan in de meeste gevallen. Maar goed stel je bent een vrouw in de overgang, dan kunnen je hormonen je wel in de weg zitten denk ik.
Sowieso zijn het vaak dikkertjes die hiernaar verwijzen..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:31 schreef turbofokker het volgende:
Maar als (bijna) iedereen het erover eens is dat de genoemde punten in de OP fabels zijn, hoe komt het dan zo veel mensen hier steeds naar verwijzen, of zoveel websites dit als feiten presenteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |