Mooi gezegd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:43 schreef zarGon het volgende:
Iemand leuk vinden wordt verliefd zijn en als dat wederzijds is vloeit het gelijdelijk over naar houden van.
Ze hebben allemaal hun karakteristieken. Van verlegenheid en vlinders tot genegenheid tot intimiteit.
Als je verliefd bent fap je niet op het meisje, als je van haar houdt fap je samen. Vind je iemand leuk, dan zoek je die persoon op; hou je van iemand, dan vind je elkaar. Tijdens je verliefdheid verberg je je zwakheden en slechte punten, bij houden van deel je ze. Tijdens de verliefdheid ben je zwak (je neigt de ander meer gelijk te geven), tijdens houden van ben je meer jezelf en durf je meer te zeggen.
Of zo.
Mwoah. Het kan beter. Laat ik een duit doen.quote:
Maar dat zegt hij ookquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:48 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Mwoah. Het kan beter. Laat ik een duit doen.
Als je verliefd bent, ben je jezelf niet.
Als je van iemand houdt, ben je jezelf.
Mooi! Maar als je niet van jezelf houdt klopt je laatste zin niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:43 schreef zarGon het volgende:
Iemand leuk vinden wordt verliefd zijn en als dat wederzijds is vloeit het gelijdelijk over naar houden van.
Ze hebben allemaal hun karakteristieken. Van verlegenheid en vlinders tot genegenheid tot intimiteit.
Als je verliefd bent fap je niet op het meisje, als je van haar houdt fap je samen. Vind je iemand leuk, dan zoek je die persoon op; hou je van iemand, dan vind je elkaar. Tijdens je verliefdheid verberg je je zwakheden en slechte punten, bij houden van deel je ze. Tijdens de verliefdheid ben je zwak (je neigt de ander meer gelijk te geven), tijdens houden van ben je meer jezelf en durf je meer te zeggen.
Of zo.
Het verschil is eigenlijk vrij simpel. Houden van mensen is niet exclusief voor behouden aan een relatie. Je kunt van vrienden houden en van familieleden. Iemand leuk vinden voor een relatie betekent eigenlijk alleen maar dat je op diegene geilt. Dat is namelijk de natuurlijke functie van verliefdheid - de voortplantingsdrang die gefocust wordt op iemand waarmee niet snel "uit jezelf" het bed zal delen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:50 schreef MrBadass het volgende:
Ik kreeg net de vraag wat is het verschil tussen iemand leuk vinden en houden van iemand (op de relatie manier) Ik wist hier zelf niet goed antwoord op te geven ook al weet ik dat het echt wel verschillend is. Maar ze blijft erbij dat het hetzelfde inhoud..
Kunnen jullie verwoorden/omschrijven wat het verschil is?
Alvast bedankt
Dat is niet waar natuurlijk. Je kan het meegemaakt hebben, maar niet in woorden uit kunnen leggen. Of kan jij altijd alles perfect verwoorden hoe je het voelt? Dan ben je de enige denk ik zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Dan heeft ze dus nog nooit van iemand gehouden, anders zou ze het wel weten.
Beste reactie!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:02 schreef Seven. het volgende:
Het verschil tussen houden van en verliefd zijn/goed op kunnen schieten met zit 'm vooral in de diepte van de relatie. Je bent met elkaar verbonden op zoveel verschillende manieren dat je niet om elkaar heen kunt. Je bent met elkaar verbonden in de leuke en kutte tijden, en omdat je niet om elkaar heen kunt, is de ander z'n gemoedstoestand onherroepelijk met de jouwe verbonden. Om die reden vertel je jezelf dat je alleen maar het beste wil voor de ander (en soms zie je dat verkeerd). Als de ander het goed heeft, dan heb je het zelf ook goed/beter dus echt onbaatzuchtig is houden van in mijn optiek niet. Houden van is een bubbel waar je samen in zit, een symbiotische relatie tussen 2 mensen die samen beter bestand zijn tegen de buitenwereld. Spat je bubbel (op welke wijze dan ook), dan ga je onherroepelijk door een rouwproces.
En iemand leuk/aardig/geil vinden is leuk voor even en kan zomaar de aanloop naar een bubbel zijn. Maar dit alles is alleen voor de leuke tijden. Haakt iemand af in slechte tijden, dan was de bubbel misschien geen houden van.
Misschien een late reactie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:50 schreef MrBadass het volgende:
Ik kreeg net de vraag wat is het verschil tussen iemand leuk vinden en houden van iemand (op de relatie manier) Ik wist hier zelf niet goed antwoord op te geven ook al weet ik dat het echt wel verschillend is. Maar ze blijft erbij dat het hetzelfde inhoud..
Kunnen jullie verwoorden/omschrijven wat het verschil is?
Alvast bedankt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |