abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132220849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat artikel van jou is nergens op gebaseerd. Er zijn ook tig andere artikelen te vinden die anders beweren. Ik heb nu even wat anders te doen. Sterkte ermee!!
Ah, het fameuze 'jouw bron is stom en de mijne niet en nu heb ik echt Hele Belangrijke Zaken te doen' moment.
pi_132220878
quote:

[..]

Dat artikel van jou is nergens op gebaseerd. Er zijn ook tig andere artikelen te vinden die anders beweren. Ik heb nu even wat anders te doen. Sterkte ermee!!
Ga je lunchen?
pi_132220883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

'Sinterklaas is een Turk' is trouwens eigenlijk een stukje politiek correct excuus, net zoals 'Zwarte Piet is zwart door de schoorsteen.' Sint Nikolaas was eerder een soort Griek.
Nietwaar! Sinterklaas is een heeeele oude wijze man met een lange witte baard en met een dik boek waarin alles staat wat de kindertjes hebben uitgespookt en of ze wel lief zijn geweest. Hij is in het rood en wit gekleed en heeft een mijter op. Oh ja, en hij rijdt op een schimmel over de daken!

Dát is Sinterklaas. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132220918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ga je lunchen?
Ergens uithuilen denk ik eerder..
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_132221019
Ow ja. Over dat Piet dommig zou zijn...

quote:
Op de hoge, hoge daken
Rijdt de bisschop met zijn knecht
Wil je weten, lieve kinderen
Wat hij tot zijn knechtje zegt

Kijk eens even beste Piet
Of je ook stoute kinderen ziet
Kijk eens even beste Piet
Of je ook stoute kinderen ziet

Pieter gluurt door elke schoorsteen
En hij noemt de goede Sint
Die geduldig zit te wachten
Ieder ongehoorzaam kind

Alles ziet die slimme Piet
Zich vergissen kan hij niet
Alles ziet die slimme Piet
Zich vergissen kan hij niet

Sinterklaasje schrijft verdrietig
Al die namen in zijn boek
En hij zegt die kinderen krijgen
Ook geen speelgoed en geen koek

Wil dat goed onthouden Piet
Want ze doen me maar verdriet
Wil dat goed onthouden Piet
Want ze doen me maar verdriet
pi_132221048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welnee, het oost-romeinse rijk (misschien nog wel voor de splitsing). Griekenland was al eeuwen voor sniklaas overwonnen en heel romeins geworden..
Je hoeft het niet van mij aan te nemen hoor, zoek maar op. :)
pi_132221067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:41 schreef matthijst het volgende:
Die neger bij P&W gisteren had aan zijn 7-jarige zoontje verteld dat zwarte piet nep was en afstamde van slaven. Dus dat kon dat 7-jarige ventje dan mooi op school verkondigen zodat niemand meer in zwarte piet geloofde. Lekker puh :6

Prem moesten ze ook een ticket naar een afvalberg in India geven :r
Prem is een kneus, maar dit slaat ook weer nergens op.

Alsof je kind 7 jaar lang voorliegen een goed iets is. :')
pi_132221071
quote:

[..]

Je kan het niet eens ontkrachten.
pi_132221147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Prem is een kneus, maar dit slaat ook weer nergens op.

Alsof je kind 7 jaar lang voorliegen een goed iets is. :')
Man, ik heb vroeger 10 jaar lang in Sinterklaas gelooft ofzo. Wie is Prem om dat op nationale tv te gaan zitten ontkrachten dan? Je zal er net langs zappen met je 5 of 6 jarige die ziek op de bank zit ofzo. Man man man. Gewoon een kneuzen actie eerste klas.

Daarnaast, kinderen hebben al zo weinig tijd om echt kind te zijn tegenwoordig. Het is bijna een prestatie om je kind tot hun 7e in iets als Sinterklaas te laten geloven. Ik gun ze die onbezorgde kindertijd, in plaats van er op hun 10e al jong volwassenen van te willen maken. Dát is pas walgelijk.
pi_132221253
7-8 is toch wel een redelijke leeftijd om niet meer in Sinterklaas te geloven? 'Kind voorliegen', kom op zeg. Als we Zwarte Piet hebben gelyncht en het kruis van de mijter hebben weggegumd, gaan we door naar de ouders die hun kinderen 'mishandelen' door hen wijs te maken dat Sinterklaas bestaat.
pi_132221274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:57 schreef Vasilevski het volgende:
7-8 is toch wel een redelijke leeftijd om niet meer in Sinterklaas te geloven? 'Kind voorliegen', kom op zeg. Als we Zwarte Piet hebben gelyncht en het kruis van de mijter hebben weggegumd, gaan we door naar de ouders die hun kinderen 'mishandelen' door hen wijs te maken dat Sinterklaas bestaat.
Op naar de grijze middelmaat maatschappij. Dan zijn deze lieden pas tevreden.
pi_132221295
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:29 schreef poemojn het volgende:

[..]

zwart-wit denken. Zwartwitjes. Wit is goed, zwart is fout. Witte magie, zwarte magie. Enz.
Dus ja, nog steeds, alleen over het algemeen niet gekoppeld aan iemands huidskleur. Beweren dat zwarte mensen slechte mensen zijn is niet erg gebruikelijk.
Beweren dat blanke mensen slecht zijn is de tijdsgeest van deze kliek blijkbaar. Niet de enige kliek wanneer ik al dat refereren naar alleen al naar al die aantijgingen kijk. Nederland heeft idd een slaven verleden, net als dat hun voorouders die hadden. Met het verschil dat hun medeburgers verantwoordelijk zijn voor veel meer slavenhandel nog
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:36 schreef Ulx het volgende:
Is Zwarte Magica van Disney racistisch? Ze is tenslotte een boze heks.
Is de term "Zwarte Markt" racistisch? Het gaat tenslotte om iets dat ook niet echt door de beugel kan.
In het begin van de vakantie sta je op Zwarte Zaterdag in de file. Is dat ook een sneer naar minderheden die ook niet zo hard willen bewegen?
Zwarte magica was blank trouwens.

Had alleen een zwarte jurk aan, dus niet de donkere, maar de blanke mens werd als heks weggezet......als je er zo diep als jou over na wil denken tenminste...Alsof een witte winter zo positief is. Blanke vla zo lekker. Er is geen mens echt zwart trouwens, dus wanneer we deze vergelijking gaan maken laten we het dan bij feiten houden. Er zijn wel donkerbruine mensen. Nog nooit een zwart mens gezien
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:53 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Echt origineel zijn jullie niet hè? Ook al zo eentje die ik al honderdduizend keer gehoord heb :)

Ik ga niet naar een ander land, ik trek lekker mijn bek open en probeer dit land te verbeteren. Jammer als dat jou dwarszit, maar je zal het er mee moeten doen :)
Is een domme opmerking idd, net als jij met je "jullie" Precies zoals ik al dacht. Grote generalisatie komt blijkbaar niet alleen van de blanke mens af. De popgroep probeerde dat al duidelijk te maken. Hoe de kliek ook neerkeek op de blanke mensch, zonder ook maar een moment die betonnen plaat voor zijn eigen hoofd weg te halen en kijken naar de werkelijke geschiedenis van de slavernij. Dan zijn juist zijn voorouders niet onschuldig. Ja, ook
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:36 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou die historische achtergrond doet voor mij wel zeker ter zake. Zeker wat Zwarte Piet betreft het is de achtergrond die het ertoe doet, waar het vandaan komt een overblijfsel van e.d. Bedoel anders kan iedereen zomaar wat onzinnigs gaan roepen ter verdediging van dit feestje zoals jij nu doet.
Nederlanders zijn ook niet onschuldig qua eigen burger te verkopen, maar in veel mindere getale en hebben er tenminste nog moeite voor gedaan hun burgers vrij te kopen. In 1815 heeft elke slaaf 300 gulden gekregen (hebben we het wel over 1815 he) Regeringen probeerden toen de ontvoerde Nederlandse burgers terug te kopen trouwens.

Terecht dat de mensen boos zijn omdat ze op een plek wonen waar ze anders nooit hadden moeten wonen, maar neem dan vooral de landgenoten van je voorvaderen dit kwalijk die je voorouders vingen en verkochten. Ik neem het hooguit de werkgevers van toen kwalijk dat ze er toch een flink aantal jaren misbruik van hebben gemaakt. Net als van de blanke wezen etc.

Doe liever iets tegen dat takkewijf die de moeder zwarte piet noemde. Doe liever iets aan discriminatie op de werkvloer. En ja, die gaat ook op voor de mensen die alleen mensen met een zelfde achtergrond in hun bedrijf willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 16-10-2013 12:06:55 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132221314
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Man, ik heb vroeger 10 jaar lang in Sinterklaas gelooft ofzo. Wie is Prem om dat op nationale tv te gaan zitten ontkrachten dan? Je zal er net langs zappen met je 5 of 6 jarige die ziek op de bank zit ofzo. Man man man. Gewoon een kneuzen actie eerste klas.

Daarnaast, kinderen hebben al zo weinig tijd om echt kind te zijn tegenwoordig. Het is bijna een prestatie om je kind tot hun 7e in iets als Sinterklaas te laten geloven. Ik gun ze die onbezorgde kindertijd, in plaats van er op hun 10e al jong volwassenen van te willen maken. Dát is pas walgelijk.
1: Ik zeg toch dat hij een kneus is?

2: Ahja? Ik kan mij nog wel herinneren dat ik serieus een hele week heel erg boos was op mijn papa en mama toen ze vertelde dat Sinterklaas niet bestond.
pi_132221327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:57 schreef Vasilevski het volgende:
Hallo prem...

Fucking dramaqueen. :')
pi_132221348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:59 schreef theunderdog het volgende:

2: Ahja? Ik kan mij nog wel herinneren dat ik serieus een hele week heel erg boos was op mijn papa en mama toen ze vertelde dat Sinterklaas niet bestond.
Ach boos. Ik kreeg nog steeds kado's. En eelt op je ziel is goed. Wordt je later niet zo'n huilie van die gaat janken over zwarte pieten, bijvoorbeeld ;).
pi_132221408
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach boos. Ik kreeg nog steeds kado's. En eelt op je ziel is goed. Wordt je later niet zo'n huilie van die gaat janken over zwarte pieten, bijvoorbeeld ;).
:')
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:18 #268
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132221500
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:59 schreef paddy het volgende:
Nederlanders zijn ook niet onschuldig qua eigen burger te verkopen, maar in veel mindere getale en hebben er tenminste nog moeite voor gedaan hun burgers vrij te kopen. In 1815 heeft elke slaaf 300 gulden gekregen (hebben we het wel over 1815 he) Regeringen probeerden toen de ontvoerde Nederlandse burgers terug te kopen trouwens.
Er klopt niets van je feiten. Slaveneigenaren kregen 300 gulden compensatie bij de afschaffing van de slavernij. Slaven zelf kregen niets. Deze regeling leidde overigens vlak voor de afschaffing nog tot een extra jacht op ontsnapte slaven omdat de eigenaren dan extra geld konden opstrijken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132221512
Paddy, ik ben het behoorlijk met je eens, alleen een ding: die 300 gulden bij afschaffing vd slavernij ging naar de eigenaren, om hen schadeloos te stellen. De slaven op Surinaamse plantages hebben toen nog tien jaar verplicht daar moeten werken. Heeft verder niets met deze discussie te maken overigens.
(En als aanvulling, er waren ook zwarte eigenaren van plantages en slaven.)
pi_132221629
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:05 schreef poemojn het volgende:
Paddy, ik ben het behoorlijk met je eens, alleen een ding: die 300 gulden bij afschaffing vd slavernij ging naar de eigenaren, om hen schadeloos te stellen. De slaven op Surinaamse plantages hebben toen nog tien jaar verplicht daar moeten werken. Heeft verder niets met deze discussie te maken overigens.
(En als aanvulling, er waren ook zwarte eigenaren van plantages en slaven.)
Nu moet ik de link weer opzoeken. Dit las ik er wel uit. Dus de regering van toen kocht de slaven vrij?

Ik heb het niet over de zwarte eigenaren van plantages. Ik heb het over de landgenoten van hun voorvaderen die op ze jaagden om ze te verkopen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_132221826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Er klopt niets van je feiten. Slaveneigenaren kregen 300 gulden compensatie bij de afschaffing van de slavernij. Slaven zelf kregen niets. Deze regeling leidde overigens vlak voor de afschaffing nog tot een extra jacht op ontsnapte slaven omdat de eigenaren dan extra geld konden opstrijken.
En wat hebben deze wetenswaardigheden te maken met zwarte Piet?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:17:25 #272
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132221852
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vraag dat aan paddy.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132221867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niks. Piet heeft geen moer met slavernij te maken.
pi_132221878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niks. Piet heeft geen moer met slavernij te maken.
Dat punt wilde ik maken.
pi_132221882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik zeg toch dat hij een kneus is?

Mij is dus altijd eerlijk verteld dat Sinterklaas wel bestaan heeft, maar niet zoals het hier gevierd ging worden. Ik stond evengoed gewoon voor de kachel te zingen. Hielp niets. Mijn kinderen zaten in groep 3 toen het ze verteld is. Eerlijk gezegd weet ik niet of mijn ouders er zo slecht aan hebben gedaan want mijn kinderen waren idd boos. Mama heeft gelogen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')