Lord of the Rings - Tolkien natuurlijk
verder geen uitleg nodig denk ik.
The Experiment (black box) - Mario Giordano
Is ook heel goed
et gaat over een groep mensen die vrijwillig mee doen aan een experiment waarbij de helft bewaker speelt en de andere helft gevangene. natuurlijk loopt alles uit de hand. Dit boek is gebaeerd op een echt eperiment die vroegtijdig is afgebroken.
Welke nog meer.
Graag schrijver en een korte uitleg erbij.
quote:Wou ik ook net zeggen, maar lees 'm alsjeblieft wel in het engels, stukken mooier! En t schijnt trouwens dat ze doorgaan tot 12 à 13 boeken..
Op zaterdag 28 september 2002 12:50 schreef Ritch het volgende:
Wheel of time serie van Robert Jordan (Rad des tijds in Nederlands)
Hele mooie fantasy reeks die op dit moment al aan de negen boeken zit. Geen literatuur maar wel heel mooi verhaal.
Robert Jordan
/edit Douglas Adams, meer hier
[Dit bericht is gewijzigd door R0elio op 28-09-2002 13:01]
Omdat in deze korte roman alle aspecten van goede literatuur zijn verwerkt. Emotie, rationalisme, erotiek, filosofie, biologie, psychologie, etc.
Bovendien is het een bizar verhaal waarin op een zeer integere manier de definitie van passie is beschreven.
Van dezelfde schrijfster is de verhalenbundel 'De waterdame' ook een aanrader...
WDV
quote:JAAH! dikke aanrader om te lezen.. vind hem zelf beter dan LOTR.
Op zaterdag 28 september 2002 12:50 schreef Ritch het volgende:
Wheel of time serie van Robert Jordan (Rad des tijds in Nederlands)
Hele mooie fantasy reeks die op dit moment al aan de negen boeken zit. Geen literatuur maar wel heel mooi verhaal.
Trouwens.. titel van deel 10: Crossroads of Twilight
* Mini heeft hem zelf ook nog steeds niet uit...
quote:Daar ben ik het niet mee eens.
Op zaterdag 28 september 2002 13:37 schreef Mini_rulez het volgende:
De wereld van Sofie, maar daar zullen weinig mensen het mee eens zijn* Mini heeft hem zelf ook nog steeds niet uit...
(dat boek had op de helft op moeten houden)
Siegfried - Harry Mulisch
Als je echte fantasy wilt,... THE WHEEL OF TIME van ROBERT JORDAN... (In het Engels dan natuurlijk...)... Deze serie (afgekort door fans als 'WoT') is weergaloos en meermalen beter dan "the lord of the rings". Lees en verwonder...
'What was, what is and what will be, shall fall under the shadow...'
And the women Ais Sedai rallied...
quote:Iedereen moet tenminst één boek van King hebben gelezen om er een beetje over mee te kunnen praten. En als het er dan maar één is laat het dan inderdaad deze zijn
Op zaterdag 28 september 2002 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
The Stand - Stephen King
Ben ik dan de enige die Wheel of Time op het eind een beetje zeurderig vond worden? Dat gezemel van die typische vrouwen de hele tijd.
1984 van George Orwell is ook erg aan te raden en als je die dan hebt gelezen is Brave New World van Aldous Huxley de volgende.
En nog een paar boeken die niet echt bekend zijn.
en zo kan ik nog wel even door gaan ja ik lees veel
Probeer ze altijd in de origienele taal te lezen want dan zijn ze over het algemeen het mooiste
* brilly leest ondertusen veder in het boek foundations of psycholigy
quote:Nope, je bent zeker niet de enige.
Op zaterdag 28 september 2002 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Ben ik dan de enige die Wheel of Time op het eind een beetje zeurderig vond worden? Dat gezemel van die typische vrouwen de hele tijd.
Ik had tot deel 6 de boeken met plezier gelezen, maar toen maakt ik de fout om in een keer achter elkaar de delen te herlezen.
God, wat word je dan moe van Jordans taalgebruik. Echt, bepaalde dingen komen na een tijdje flink je neus uit.
Sowieso, waarom kunnen die fantasy schrijvers het nooit in 1 boek?? Neeee, er moeten er minimaal 3 zijn.
The Heart Is Deceitful Above All Things - JT Leroy
American Psycho - Bret Easton Ellis
Gebroeders Leeuwenhart - Astrid Lindgren
quote:En Ilias & Odyssee
Op zaterdag 28 september 2002 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Catcher in the Rye van Salinger
Ik denk dat je 'die Leiden des jungen Werthers' ook wel gelezen moet hebben. En ik heb hem nog niet gelezen. Wordt wel eens tijd..
quote:Als er werkelijk een boek zou zijn dat je zou moeten lezen dan zou dat het wel zijn.
Op zaterdag 28 september 2002 17:59 schreef Fogerty het volgende:[..]
En Ilias & Odyssee
Ik snap alleen het doel van dit topic niet helemaal. Welke boeken moet je gelezen hebben teneinde de ultieme literaire bevrediging te krijgen? Ik zie nu een opsomming van boeken die mensen zelf als hun lievelingsboek beschouwen of waarvan ze denken dat veel andere mensen het leuk vinden.
Geen een roman is onmisbaar.
quote:mmm... klinkt interessant...
Op zaterdag 28 september 2002 13:27 schreef Kogando het volgende:
De bijbel natuurlijk...
quote:Jaja, zo goed was DOVDH nou ook weer niet.
Op zaterdag 28 september 2002 19:39 schreef SportsIllustrated het volgende:
Dante.
Nee, ik ga niet zeggen welk boek. Als je het niet weet, is daar het gat van de deur.
(en dan moet je maar ff je eigen leeftijd zoeken )
quote:Leuke boeken zijn meestal anders dan mooie boeken en vaak al helemaaaaaaaaaal anders dan must-have-read boeken
Op zaterdag 28 september 2002 21:16 schreef iscara het volgende:
Topic was bedoelt om te kijken wat over het algemeen leuke boeken zijn.
Ik weet niet echt welke boeken/schrijvers leuk zijn.
ben nu een stuk wijzer geworden
quote:Hehe, dies vet
Op zaterdag 28 september 2002 21:41 schreef inkie1010 het volgende:
Rupsje nooitgenoeg!!!!!
quote:En Jip en Janneke natuurlijk!!!
Op zaterdag 28 september 2002 21:44 schreef blieblie het volgende:[..]
Hehe, dies vet
En: "De mol zegt: Wie heeft er op mijn hoofd gepoept roelt" nog meer
quote:Die staat gelijk aan Pluk en Pluk roelt meer dan Jip en Janneke
Op zaterdag 28 september 2002 23:32 schreef inkie1010 het volgende:[..]
En Jip en Janneke natuurlijk!!!
quote:-spoiler
Op zaterdag 28 september 2002 21:41 schreef inkie1010 het volgende:
Rupsje nooitgenoeg!!!!!
Die werd een vlinder.
.
quote:LuL
Op zondag 29 september 2002 00:04 schreef MeneerTim het volgende:[..]
-spoiler
Die werd een vlinder.
.
Mag je echt niet missen...maar ja, dat is mijn mening
oh btw. 1984 van orwell zou ik persoonlijk niet lezen, velen vinden het een topper, maar ik vond hem saai en dat soort literatuur kan ik niet echt waarderen (is natuurlijk persoonlijk).
quote:Tsk tsk...het is : 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft'. Geschreven door Werner Holzwarth btw.
Op zaterdag 28 september 2002 21:44 schreef blieblie het volgende:[..]
Hehe, dies vet
En: "De mol zegt: Wie heeft er op mijn hoofd gepoept roelt" nog meer
En Vogelman is van Mo Hayder.
Wheel of time is idd erg goed,maar wordt zoals al eerder gezegd een beetje vervelend op het eind.Zeker als je alles achter elkaar gaat zitten lezen.
quote:Van zo'n opmerking word ik nou bijzonder recalcitrant. Laat dat boek maar zitten, denk ik dan.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:58 schreef luck-ass het volgende:
het boek is een van de belangrijkste literaire hoogte punten uit de westerse wereld.
Welk boek móet je écht gelezen hebben? Geen enkel boek.
quote:Daar ben ik het mee eens.
Op donderdag 10 oktober 2002 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Welk boek móet je écht gelezen hebben? Geen enkel boek.
En in dit verband kan de dummy van 'De ontdekking van de wereld' speciaal aanbevolen worden!
Tis heel anders dan de film, jammer, het boek is veel beter.
quote:EY, iemand kent em
Op donderdag 10 oktober 2002 18:03 schreef MUUS het volgende:[..]
Tsk tsk...het is : 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft'. Geschreven door Werner Holzwarth btw.
En Vogelman is van Mo Hayder.
Wheel of time is idd erg goed,maar wordt zoals al eerder gezegd een beetje vervelend op het eind.Zeker als je alles achter elkaar gaat zitten lezen.
Hyperion saga - Dan Simmons
Donkere Toren saga - Stephen King
Heorot - Larry Niven, Jerry Pournelle, Steven Barnes
De lijst gaat door... en door... en door...
van zo'n boek wordt ik nou zo recalcitrant???
wat bedoel je daar mee, recalcitrant = onwillig.
gebruik geen woorden die niet van toepassing zijn om slim over te komen ITO!
quote:Als je voldoende leest, maak je dat soort fouten niet idd
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:16 schreef pett het volgende:
"Ik word" is zonder "t" (sorry, grapje, ik kon het niet laten....)
Natuurlijk moet ik ook nog "Het huisje dat verhuisde" van Virginia Lee Burton vermelden, aangezien die meer bij ons op de plank stond dan in de bibliotheek.
Een ander boek dat ik ook mis is ondanks zijn eenvoud toch een zeer goed boek is : "Animal farm" van Orwell
En dan niet de nederlandse vertaling, maar de die-hard engelse versie in het plat-schots! Echt geweldig! Een toppertje
quote:1) Tegen wie heb je het in hemelsnaam?
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:10 schreef luck-ass het volgende:beetje rare uitspraak van je en trouwens als je al zo gaat zitten zeiken op iemands vraag stelling, reageer dan niet op een topic.
quote:Het onderwerp is "Welk boek moet ik echt gelezen hebben". Ik ben onwillig. Goh, waar zou ik nou onwillig tegenover staan?
van zo'n boek wordt ik nou zo recalcitrant???
wat bedoel je daar mee, recalcitrant = onwillig.
quote:Om slim over te komen? Het is een doodnormaal woord, hoor, en bovendien buitengemeen toepasselijk.
gebruik geen woorden die niet van toepassing zijn om slim over te komen ITO!
Dante leent zich overigens uitstekend om zogenaamd slim over te komen.
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 20:09 schreef JAM het volgende:
My Uncle Oswald van Roald Dahl!
Magiër - Raymond E. Feist
Zilverdoorn- " "
Duisternis over Sethanon- Feist
Boekenier des Konings- Feist
en ga zo maar door.....
quote:Ik heb deze serie ook gelezen, behalve die laatste. Maar om het nou ECHTE boeken te noemen, neen. Het enige goede aan deze boeken is dat ze een lekker simpel verhaal bevatten en daardoor lekker te lezen zijn voor het slapen gaan.
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:55 schreef Asschen_sukar het volgende:
ik zie een hoop goede fantasy boeken, maar wat echt mis zin de ECHTE boekenMagiër - Raymond E. Feist
Zilverdoorn- " "
Duisternis over Sethanon- FeistBoekenier des Konings- Feist
en ga zo maar door.....
Maar als je deze boeken echt goed vindt dan zul je de Shannara-serie van Terry Brooks helemaal fantastisch vinden.
Ik leen ff een oude post van Yvonne van 4-10-2000, dan hoef ik het zelf niet allemaal te typen en ik kan me vinden in wat ze zegt.
quote:Yvonne bedankt!
Ik besluit toch maar eens over dit boek te schrijven omdat er een heleboel mensen zijn die dit boek niet kennen, maar de mensen die ik spreek die het wel gelezen hebben zijn er net zo enthousiast over als ik.
Eerst een stukje van de achterflap.
"Met de stijlmiddelen van de 19eeuwse roman schildert Charles Palliser een onvergetelijk beeld van het leven van arm en rijk in de vorige eeuw.
Hij verhaalt over de overvloed en decadentie van de gegoede burgerij en adel, het rauwe klimaat van de armenwijken in Londen en de benepen Victoriaanse moraal.
De Quincunx is een meeslepend verhaal over recht en onrecht, over klassenprivileges en armoede en over liefde en gevaar."Tot zover de achterflap, voor de mensen die willen weten hoe dik het boek is.....dik
Heel dik, met hele kleine lettertjes, dus alleen daardoor al een must voor de liefhebber van dikke boeken.
822 Pagina's dik!!!!Wat mij zo geboeid heeft in dit boek is het grote "gemak" waar dit mee geschreven is, terwijl er een heleboel informatie inzit over een tijd die toch al geruime tijd achter ons ligt.
De schrijver zet je constant op het verkeerde been, als je denkt in rustiger vaarwater gekomen te zijn gebeurt er wel weer iets waardoor het boek weer een soort achtbaan begint te lijkenHeel in het kort,
Het gaat over een jongen en zijn moeder die op een oneerlijke wijze van hun erfenis zijn beroofd, ook is de jongen in levensgevaar want zijn bestaan is een bedreiging voor de onrechtmatige erfgenamen.Er wordt een perfecte sfeer weergegeven in dit boek over pure armoede en willekeur.
Er zitten wat scenes in die wat moeilijker zijn omdat het gaat over de erfenisperikelen, maar daar stoor jeje niet aan omdat het op zo'n perfecte manier in het boek hoort.
Heel knap van een hedendaags schrijver om een Dickensiaanse sfeer op te roepen.
Ik hoop dat er nog iemand ergens is die dit boek gelezen heeft.
Of door bovenstaande dit boek ook gaat lezen
Daarnaast vind ik vrijwel alles van Stephen King een must, evenals Clive Barker. Galilee, Weefwereld en Imagica zijn Clive Barker's beste werken.
Qua fantasy kan ik, naast Tolkien, ook Robert Jordan's Rad des Tijds en Roger Zelazny's Amber sterk aanraden.
Tenslotte adviseer ik je om ook eens Waterschapsheuvel van Richard Adams eens te proberen. Dit is zeker een van de prachtigste verhalen van de afgelopen eeuw!
Geef jij altijd pas het antwoord op een vraag na 3,5 jaar???quote:Op zondag 2 april 2006 17:40 schreef omapietje het volgende:
De wereld gaat aan Vlijt ten onder - Max Dendermonde
quote:Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geef jij altijd pas het antwoord op een vraag na 3,5 jaar???
* Automatic_Rock vraagt zich altijd weer af hoe mensen ineens in die oude topics terecht komen
mo hayderquote:Op zaterdag 28 september 2002 13:37 schreef thaduck het volgende:
quote:Op donderdag 6 april 2006 16:42 schreef fanciulla_gentile het volgende:
De verborgen geschiedenis van Donna Tartt.
Het verhaal draait om Richard Papen, een student van eenvoudige afkomst, die bevriend raakt met een groepje arrogante en excentrieke studenten, dat zich (in de ban van een leraar) op het bestuderen van de Griekse beschaving heeft gestort. In het tweede semester wordt hij ingewijd in het drama dat zich heeft voltrokken binnen deze vriendengroep. Echt een aanrader!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |