Made-In-Holland | dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:02 |
Beste FOK!kers, een paar dagen geleden heb ik achter in de instrumenten van m'n auto ledlampjes geplaatst, mede om het probleem van defecte lampjes te voorkomen. Sinds kort blijven nu, na starten, de laadstroomcontrole-indicator: ![]() en het remsysteemlampje: ![]() branden, todat ik een dot gas geef, dan gaan ze uit en blijven ze uit. Op andere fora lees ik dat het verschil tussen led en gloeilampjes een verschil uit kan maken tussen een goede en slechte werking van een systeem. Kan dit kloppen, of ligt het probleem misschien totaal ergens anders? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:04 |
Geachte TS, Helaas heb ik recentelijk mijn glazenbol laten vallen. Deze is verdorie ook nog eens kwijt geraakt met de post, toen ik deze verstuurd heb om aan te bieden ter reparatie. Dus euh, over wat voor een auto, met welke motor, brandstof soort en welk bouwjaar praten we? gr gr [ Bericht 1% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 15-10-2013 22:13:44 ] | |
Made-In-Holland | dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:07 |
Excuus met een wat te haastige op Toyota Carina E T191 Benzinemotor Autobouwjaar 1996 | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:12 |
Het branden van het remsysteemlampje KAN een gevolg zijn van het andere lampje. Sowieso laten na kijken. Je dynamo lampje brand bij jou auto als de laadspanning lager is dan de accu spanning. Maw je dynamo is op zijn eind. | |
Sounddragon | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:01 |
Bij sommige auto's wordt de dynamosturing via het lampje geleid; lampje kapoet, geen laadstroom. Het kan dus best zijn dat de dynamo nu niet goed bekrachtigd wordt omdat de LED erin zit. Ik zou de laadstroom even nameten met de LED erin, en als dat niet goed is, daarna het lampje terugzetten en nog eens meten. | |
eXplorer1 | woensdag 16 oktober 2013 @ 10:39 |
lijkt mij sterk, een deftige dynamo kan 80ampere leveren, dat ga je niet door je dash laten lopen (correct me if wrong) | |
Sounddragon | woensdag 16 oktober 2013 @ 12:19 |
Dynamo wordt bekrachtigd met een 12 volt signaaltje, niet de complete zooi gaat door de auto, duh ![]() | |
eXplorer1 | woensdag 16 oktober 2013 @ 12:38 |
oh, je verhaal verkeerd begrepen ![]() | |
Made-In-Holland | woensdag 16 oktober 2013 @ 14:54 |
Merci ik ga vanavond even aan het meten ![]() | |
Fer | woensdag 16 oktober 2013 @ 16:38 |
Die dynamo heeft de 12v via het lampje nodig om bekrachtigd te worden, door het ledje gaat dit nu mis. Waarschijnlijk gaat de dynamo na wat gas geven alsnog werken omdat ze zichzelf kunnen bekrachtigen dan. Waarschijnljk meet je eerst 12v, als je dan gaat starten blijft ie 12 en pas na gas geven en als de lampjes uitgaan gaat de dynamo werken en heb je 14v. En waarom zou je het veranderen, het is een Carina. Gaat niks aan kapot. | |
Made-In-Holland | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:27 |
Volgens mij kan ik dit inderdaad bevestigen. Is het nu verstandig om voor dit controlelampje een normaal gloeilampje terug te plaatsen of is het een niet al te kritisch probleem? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:32 |
Yep, gewoon het goede lampje er in, en geen ledje dus ![]() | |
Fer | woensdag 16 oktober 2013 @ 19:44 |
Heel eerlijk weet ik het niet zeker. Het lijkt me wel in orde zodra de dynamo begint te werken dat er niks aan de hand is. Maar geen idee of die onder bepaalde omstandigheden dan opeens niet meer vanzelf begint te werken. |