lijkt mij sterk, een deftige dynamo kan 80ampere leveren, dat ga je niet door je dash laten lopen (correct me if wrong)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:01 schreef Sounddragon het volgende:
Bij sommige auto's wordt de dynamosturing via het lampje geleid; lampje kapoet, geen laadstroom. Het kan dus best zijn dat de dynamo nu niet goed bekrachtigd wordt omdat de LED erin zit. Ik zou de laadstroom even nameten met de LED erin, en als dat niet goed is, daarna het lampje terugzetten en nog eens meten.
oh, je verhaal verkeerd begrepenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
Dynamo wordt bekrachtigd met een 12 volt signaaltje, niet de complete zooi gaat door de auto, duh
Volgens mij kan ik dit inderdaad bevestigen. Is het nu verstandig om voor dit controlelampje een normaal gloeilampje terug te plaatsen of is het een niet al te kritisch probleem?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:38 schreef Fer het volgende:
Die dynamo heeft de 12v via het lampje nodig om bekrachtigd te worden, door het ledje gaat dit nu mis. Waarschijnlijk gaat de dynamo na wat gas geven alsnog werken omdat ze zichzelf kunnen bekrachtigen dan.
Yep, gewoon het goede lampje er in, en geen ledje dusquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:27 schreef Made-In-Holland het volgende:
[..]
Volgens mij kan ik dit inderdaad bevestigen. Is het nu verstandig om voor dit controlelampje een normaal gloeilampje terug te plaatsen of is het een niet al te kritisch probleem?
Heel eerlijk weet ik het niet zeker. Het lijkt me wel in orde zodra de dynamo begint te werken dat er niks aan de hand is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:27 schreef Made-In-Holland het volgende:
[..]
Volgens mij kan ik dit inderdaad bevestigen. Is het nu verstandig om voor dit controlelampje een normaal gloeilampje terug te plaatsen of is het een niet al te kritisch probleem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |