Voordeel? Je hebt een bachelor en een master van twee verschillende soorten studies. Je bent dus in beide kundig. Ik vind het programma zelf heel erg goed, want een combinatie van (macro)economie en het kunnen toepassen van recht is toch wel iets wat meer mensen moeten kunnen als ik zo even naar de Nederlandse politiek kijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:28 schreef mapima het volgende:
En kan iemand me wat vertellen over combinatiestudies? Erasmus heefr economie en recht samen. Maar wat zijn de voordelen en hoe zwaar is het? Wat moet je liggen om ook economie erbij te nemen?
wat bedoel je ermee en is dat positief of negatief?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:25 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik heb beide gedaan. Vu en UvA zijn een stuk didactischer dan EUR.
VU bungelt in elk lijstje onderaan, en bestaat toch hoofdzakelijk uit mensen die van de uva, ul en uu zijn afgetrapt met een bsa...quote:
Volgens de Keuzegids (Elsevier) staan de VU en EUR beide even laag (de VU iets hoger dan EUR).quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
VU bungelt in elk lijstje onderaan, en bestaat toch hoofdzakelijk uit mensen die van de uva, ul en uu zijn afgetrapt met een bsa...
Ja maar aan de EUR heb je veel minder opleidingen, het blijft vooral een ecomische/gamma-wetenschappen universiteit. De VU is gewoon een brede universiteit waar je alle exacte vakken, medische vakken, taalwetenschappen, economische wetenschappen etc. kan studeren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:31 schreef mapima het volgende:
Erasmus is toch ook maar een enkele campus?
Ik hoor mensen wel zegen dat rotterdam heel zwaar en intensief is maar in hoeverre is dat waar?
Vu rechten ken ik overigebs niemand die erheen wil of er zir of zat. De vu associeer ik op een manier ook neer met communicatie pedagogiek psyvhologie en medische studies. En erasmus met geneeskunde en economie.
Dat valt wel mee, aangezien veel studenten daar rechten (bachelor) combineren met bedrijfskunde of iets dergelijks.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:31 schreef mapima het volgende:
Erasmus is toch ook maar een enkele campus?
Ik hoor mensen wel zegen dat rotterdam heel zwaar en intensief is maar in hoeverre is dat waar?
Vu rechten ken ik overigebs niemand die erheen wil of er zir of zat. De vu associeer ik op een manier ook neer met communicatie pedagogiek psyvhologie en medische studies. En erasmus met geneeskunde en economie.
Economie en Recht aan de EUR is top. Ik doe het zelf ook. Het is zeker goed te doen (70 punten per jaar, 6 jaar lang). Maar bedenk wel dat je de eerste 4 jaar voltijd economie studeert en slechts af en toe een vak rechten in deeltijd ernaast. Je moet economie dus wel echt interessant vinden. Maar als je economie ook interessant vind dan is het zeker het overwegen waard, omdat het natuurlijk geweldig op je cv staat.quote:
Betreft de studie rechten: Er zitten tegenwoordig meer allochtonen bij de UvA.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:52 schreef Ryon het volgende:
Ik ben het inderdaad eens met Shreyas. Qua bachelor rechten zijn er alleen duidelijke merkbare verschillen in onderwijsvorm (vwo7 - Leiden - / Nominaal = normaal - EUR - / 8-8-4 systeem - UvA -, Probleem gestuurd onderwijs - Maastricht -) etc etc, maar verschilt de studiestof niet tot nauwelijks.
Als je het niet erg vindt om tussen de boeren en de allochtonen te zitten is de VU waarschijnlijk de beste keus. Zeker als je een universiteit als Leiden te 'elitair' vindt. De VU heeft altijd al een toegankelijker karakter gehad dan de UvA, de UU en de UL.
Heb je daar cijfers van? Dat weten ze zowel bij de UvA als de VU namelijk nog niet terwijl dit wel een hot topic is.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Betreft de studie rechten: Er zitten tegenwoordig meer allochtonen bij de UvA.
quote:http://www.parool.nl/paro(...)tone-studenten.dhtml
De UvA wil het aantal allochtone studenten verhogen. Nu ligt het percentage op 12,23. Dat is hoger dan het landelijk gemiddelde, 11,9, maar voor een stad als Amsterdam te weinig vinden een aantal opleidingen.
De UvA geldt als een elitair bolwerk van blanke jongens en meisjes. Dat beeld bestaat al jaren en het doet allochtone jongeren voor de VU kiezen.
Daarom heeft de oudste universiteit van Amsterdam diversiteitsprogramma's in het leven geroepen. Ze worden betaald door de stichting Echo. Die zet zich in voor ontplooiing van allochtone jongeren.
Hoe het programma eruitziet, is nog niet geheel duidelijk. Op dit moment richt de UvA zich vooral op het verlagen van de drempel voor studenten met een taalachterstand.
'Jongeren voor wie Nederlands de tweede taal is, hebben vaak meer moeite met academisch schrijven. Daar ondersteunen wij hen nu beter in ', zegt Marieke Brand. Zij is docent antropologie en projectleider van het diversiteitsprogramma.
Verder zijn werkgroepen opgericht waarin docenten bespreken hoe ze 'subtiele uitsluiting' van allochtone studenten kunnen voorkomen.
De behoefte aan verandering is groot, aldus Brand.
Als je de 'zwart' alleen als allochtoon ziet dan heb je een punt. Maar iedere student die niet uit Nederland komt is een allochtoon in principe. Dus ook Scandinaviërs, Amerikanen en alle andere Europeanen. De UvA trekt doorgaans meer buitenlandse studenten.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van? Dat weten ze zowel bij de UvA als de VU namelijk nog niet terwijl dit wel een hot topic is.
Rechten (is samen met economie) van oudsher wel een populaire studie onder allochtonen. Alleen de UvA heeft de slag om de 'zwarte student' ruimschoots verloren. De VU heeft zich daar ook volledig op ingezet.
[..]
Oké: niet-westerse allochtonen dan met een vast verblijf in Nederland.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je de 'zwart' alleen als allochtoon ziet dan heb je een punt. Maar iedere student die niet uit Nederland komt is een allochtoon in principe. Dus ook Scandinaviërs, Amerikanen en alle andere Europeanen. De UvA trekt doorgaans meer buitenlandse studenten.
chinezen op de eur?quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:35 schreef Faeroer het volgende:
Rechten: Leiden
Linkse geloofswetenschappen en sletjes met groene kutjes: VU
Chinese Economie: EUR
Witte Economie: UvA
Rijke papa Economie : Nyenrode
Alleen maarquote:
quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:35 schreef Faeroer het volgende:
Rechten: Leiden
Linkse geloofswetenschappen en sletjes met groene kutjes: VU
Chinese Economie: EUR
Witte Economie: UvA
Rijke papa Economie : Nyenrode
vpor gronibgen mort ik op kamer en dat kan ik niet brtalenquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:01 schreef eriksd het volgende:
Beide matige universiteiten, met name voor provincialen en andersoortig gespuis. Met andere woorden: kiezen tussen twee kwaden. Ik zou dan voor Rotterdam gaan.
Begin met een toetsenbord.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:29 schreef mapima het volgende:
[..]
vpor gronibgen mort ik op kamer en dat kan ik niet brtalen
Vertaling: Nou dan zijn alle Turken, Marokkanen en Surinamers uit Den Haag wel heel onzichtbaar op de EUR.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:48 schreef mapima het volgende:
Nou dN zijn alle turken mokkies en zurinMers ui dh wel heel onzichtbaar op de eur
En jawel volgens mapima komen ze allemaal uit Den Haag!quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vertaling: Nou dan zijn alle Turken, Marokkanen en Surinamers uit Den Haag wel heel onzichtbaar op de EUR.
Nouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:20 schreef Shreyas het volgende:
Toch even een algemene vraag hè: Wat boeit het eigenlijk op welke universiteit de meeste 'blanken, 'zwarten', Surinamers, Marokkanen, Turken, Chinezen, Polen, Amerikanen, West-Europeanen, linkse of rechtse mensen zitten? Het universiteit hoor, bijna iedereen denkt op academisch niveau.
Bij een studie rechten zal je beeld van wat 'academisch niveau' is toch wat bijgesteld worden. Tijdens de paar vakken rechten die ik gevolgd heb, vroeg een meisje plots wat ze nu toch met die Engelse tekst moest. "Ik studeer toch Nederlands recht, meneer?"quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:20 schreef Shreyas het volgende:
Toch even een algemene vraag hè: Wat boeit het eigenlijk op welke universiteit de meeste 'blanken, 'zwarten', Surinamers, Marokkanen, Turken, Chinezen, Polen, Amerikanen, West-Europeanen, linkse of rechtse mensen zitten? Het universiteit hoor, bijna iedereen denkt op academisch niveau.
Dit maakt wel degelijk uit. Culturen zijn niets meer dan een uitstraling van normen, gedachten, waarden en gewoonten. Een discussie voeren met studenten van bepaalde culturen is niet altijd op elk vlak mogelijk. En laat academisch denken nou net datgene zijn waar objectieve vrijheden een grote rol spelen. Niet te doen op de VU en zeker niet in Leiden. In Leiden worden regelmatig studenten en docenten bedreigd omwille van hun mening. Lekker academisch als je niets mag uiten. Ik als allochtoon respecteer de Nederlandse cultuur, de Nederlanders die hier wonen en de vrijheden die zij hebben verworven. Maar nu door de invloed van multiculturele elementen moet ik tweemaal nadenken eer dat ik een uitspraak doe. Wat is hier academisch aan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:20 schreef Shreyas het volgende:
Ok ik heb die ervaringen eerlijk gezegd nooit gehad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:12 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit maakt wel degelijk uit. Culturen zijn niets meer dan een uitstraling van normen, gedachten, waarden en gewoonten. Een discussie voeren met studenten van bepaalde culturen is niet altijd op elk vlak mogelijk. En laat academisch denken nou net datgene zijn waar objectieve vrijheden een grote rol spelen. Niet te doen op de VU en zeker niet in Leiden. In Leiden worden regelmatig studenten en docenten bedreigd omwille van hun mening. Lekker academisch als je niets mag uiten. Ik als allochtoon respecteer de Nederlandse cultuur, de Nederlanders die hier wonen en de vrijheden die zij hebben verworven. Maar nu door de invloed van multiculturele elementen moet ik tweemaal nadenken eer dat ik een uitspraak doe. Wat is hier academisch aan?
haha toevallig krijgt een vriend van mij waarschijnlijk een negatief bsa op de uva, hij gaat ook naar de vuquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
VU bungelt in elk lijstje onderaan, en bestaat toch hoofdzakelijk uit mensen die van de uva, ul en uu zijn afgetrapt met een bsa...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |