Nogmaals, de poten is niks mis mee bij Redged, maar bij de koppen ben ik meer dan eens reviews tegengekomen waarbij er geklaagd wordt over het max gewicht wat niet klopt, (camera zakt weg) en gedoe met vuil en stof in het balhoofd. In de winkel ook wat statieven en koppen uitgeprobeerd, en de gevestigde merken zoals gitzo, manfrotto e.d. voelden op de een of andere manier toch iets degelijker aan.
Zie ook o.a.
http://www.nikon-club-ned(...)pic.php?f=31&t=15142. Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder, en ik weet dat de mensen achter Redged heel actief zijn met kritiek die ze ontvangen dus wellicht dat ze de euvels inmiddels al verholpen hebben met een verbeterd ontwerp. Volgens mij vernieuwen ze hun spullen elk jaar wel, al zijn ze de laatste tijd meer bezig met reisstatieven dan 'gewone' fullsize. Wel erg prettig geprijsd
Maar het belangrijkste is dat je de spullen, zeker met een statief en kop IRL in handen hebt en uit kan proberen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."