abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132065903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 06:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De bejaarden die ik ken kunnen niet eens met een computer omgaan en hebben die ook helemaal
niet, laat staan dat ze boodschappen ermee kunnen bestellen, want dat gaat met de computer,
laptop of zo'n tabding. :+

En ja het is ook duurder :P je zal dan bij AH moeten bestellen ik denk niet dat de goedkopere
sipermarkten een bezorgdienst hebben en zeker niet voor een pak melk en een half broodje.

[..]

Ik ken dan weer aardig wat bejaarde medemensen die prima met de computer om kunnen gaan...maar die kunnen dan ook weer zelf hun boodschappen doen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132068063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 02:43 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Albert Heijn heeft speciaal voor dat soort mensen toch een bezorgservice..Beetje een vaag verhaal zo dat ze 3 weken zonder boodschappen zou zitten, maar ja..is verder ook niet zo belangrijk :)
Het vrouwtje was vanaf haar 14e stik blind dus een computer zal haar niet helpen, je zag trouwens dat de boodschappen voor haar afgingen van het budget.

Mijn oom woont trouwens in dezelfde straat en beweerd dat geer en goor er echt geslapen hebben, volgens hem was er totaal geen luxe of dure autos in de straat, en was het wijkfeestje(laatste aflevering) ook geen luxe ofzo maar echt volgens het aow budget.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21:41 #53
163650 Greys
pi_132068192
Ik denk dat ze anders ook wel erg af zouden gaan, als er idd bewoners van die straat in de media zouden komen met verhalen en foto's dat G&G om de zoveel nachten naar huis mochten enzo. Dus in dit geval moet het haast wel een beetje 'echt' zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132068604
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat ze anders ook wel erg af zouden gaan, als er idd bewoners van die straat in de media zouden komen met verhalen en foto's dat G&G om de zoveel nachten naar huis mochten enzo. Dus in dit geval moet het haast wel een beetje 'echt' zijn.
Ik denk dat het voor dit soort mensen maar ook voor de frogers juist oprecht een hele beleving is en een soort sport, dat ze dit serieus zien als een soort snuffelstage bij de armere, even binnen kijken en meedoen voor een maand en dan snel weer terug.

De frogers vind ik zo typisch gezin waarvan ik denk die hebben het spel echt eerlijk gespeeld, die zijn echt echt oprecht benieuwd geweest hoe het voelt om zo te leven, bij gordon en joling weet ik het nog niet, misschien waren ze echt benieuwd en hebben ze zich aan de regels gehouden maar kan me ook voorstellen dat ze gecheat hebben.

Ik kan me best voorstellen dat mensen die zo rijk zijn willen weten hoe het is om normaal te leven al zullen ze dat niet langer dan een maand uithouden, net zo als dat de meeste van ons graag van die rijkdom willen proeven.
pi_132069513
Ik heb dat programma van de Frogers juist nooit gezien omdat ik allebei vreselijke figuren vind. :')
Dus daar kan ik niks over zeggen...

Wat Geer en Goor betreft denk ik dat ze best een beetje gemokkeld zullen hebben en dat de
twee Diva's 's avonds met de gordijnen dicht even lekker een fles dure wijn hebben opgetrokken :P
en misschien nog wel met een blikkie kaviaar erbij ook _O- door de cameramensen meegesmokkeld
natuurlijk.

Onder het motto '' Zo Corrie dan hebben we wel verdient vandaag'' :+

Maar ik denk ook dat ze oprecht wél af en toe onder de indruk zijn geweest van de ellende die ze
soms aantroffen en ook oprecht onder de indruk zijn geweest van de positieve houding die sommige
bejaarden dan nog hebben en de humor waarmee ze hun ellende onder ogen zien, op sommige
momenten dan, want ook de meest positieve bejaarden hebben hun slechte dagen.

Wat de vrouw betreft die een week zonder boodschappen heeft gezeten, die was inderdaad al
vanaf haar 14e jaar blind, vandaar dat ze zich nog prima kon redden thuis, tot op zekere hoogte dan.
maar er zijn ook mensen die op oudere leeftijd blind worden door bijvoorbeeld suikerziekte, die
kunnen dat natuurlijk niet en wonen dan ook meestal niet meer op zichzelf.

Al zou dat blinde vrouwtje wél een computer bezitten en er ook mee om kunnen gaan dan nog is
het een flinke aanslag op je AOWtje om even door AH je boodschapjes te moeten laten bezorgen.

Boodschappen laten bezorgen is mogelijk bij een bestelling vanaf 70 euro (exclusief statiegeld en servicekosten). Statiegeld rekenen ze over de kratjes waar het in gebracht wordt, als ik mij
goed herinner, want ik heb het zelf ook wel eens laten bezorgen, is dit 6 euro per kratje.

Het bezorgen zelf is niet zo duur als je het juiste tijdstip kiest kan het al voor 3,95 euro.
Ik gooide dan altijd als een gek die kratten leeg zodat die bezorger die kratjes weer kon meenemen,
dan hoefde ik geen statiegeld te betalen :P maar als je bejaard en blind bent gaat dat effe
moeilijker en wachten doen ze niet aan, de bezorgers hebben xx minuten per klant om te bezorgen
dat is net tijd genoeg om de spullen naar binnen te brengen, dat doen ze ook tot aan je keuken.

Ja dawast eigenlijk wel :') ik vind het een beetje gezeur of ze nou gesmokkeld hebben of niet ik
laten we nou gewoon genieten van weer eens eindelijk een leuk én leerzaam programma *O*
pi_132070580
Ik betwijfel of een blind persoon om kan gaan met een computer laat staan boodschappen bestellen, zeker een website als appie is niet echt ingesteld op dit soort mensen, lijkt me moeilijk zonder visueel zicht.

We moeten niet vergeten dat gordon ook gewoon in amsterdam noord is opgegroeid en voor een appel en een ei op de albert cuyp heeft gestaan.
pi_132070815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:40 schreef icloud het volgende:
Ik betwijfel of een blind persoon om kan gaan met een computer laat staan boodschappen bestellen, zeker een website als appie is niet echt ingesteld op dit soort mensen, lijkt me moeilijk zonder visueel zicht.

We moeten niet vergeten dat gordon ook gewoon in amsterdam noord is opgegroeid en voor een appel en een ei op de albert cuyp heeft gestaan.
Je hebt Braille computers, maar ik betwijfel het of die door het ziekenfonds worden vergoed :P

http://www.nvbs.nl/index.(...)#Brailleopdecomputer

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:41:51 #58
184769 crew  Deisyy
pi_132077222
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je hebt Braille computers, maar ik betwijfel het of die door het ziekenfonds worden vergoed :P

http://www.nvbs.nl/index.(...)#Brailleopdecomputer

[ afbeelding ]
Meteen braillecomputer gaat het echt niet lukken een Appie-boodschappenlijst samen te stellen via internet.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_132078050
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:41 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Meteen braillecomputer gaat het echt niet lukken een Appie-boodschappenlijst samen te stellen via internet.
joh :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:40 schreef icloud het volgende:

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:10:54 #60
184769 crew  Deisyy
pi_132078235
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

joh :+

[..]

Beetje dubbelop hè :P
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_132078253
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:10 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Beetje dubbelop hè :P
Beetje wel :P
pi_132078541
Ik zag volgens mij een stuk of 6 kleinkinderen op een foto, die kunnen het dan toch even doen. ;(
pi_132078769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:16 schreef tralalala het volgende:
Ik zag volgens mij een stuk of 6 kleinkinderen op een foto, die kunnen het dan toch even doen. ;(
Je wil niet weten hoeveel van die oudjes nooit bezoek krijgen :'(
  roze vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:26:59 #64
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132078953
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:17 schreef icloud het volgende:
Mijn oom woont trouwens in dezelfde straat en beweerd dat geer en goor er echt geslapen hebben, volgens hem was er totaal geen luxe of dure autos in de straat, en was het wijkfeestje(laatste aflevering) ook geen luxe ofzo maar echt volgens het aow budget.
Sowieso zag je duidelijk aan Gerard zijn bed enz dat er in was geslapen.
Your beauty never ever scared me.
pi_132079098
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:26 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Sowieso zag je duidelijk aan Gerard zijn bed enz dat er in was geslapen.
Dat kan gemaakt zijn.
  roze vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:33:03 #66
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132079216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat kan gemaakt zijn.
True maar ik geloof het wel. Je bed zo laten lijken alsof er in geslapen is, je kleding uitdoen etc. lijkt me erg ver gaan :9
Your beauty never ever scared me.
pi_132080045
Ik heb het maar gewoon gedaan :+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:06:46 #70
163650 Greys
pi_132080876
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:33 schreef Amarantha het volgende:

[..]

True maar ik geloof het wel. Je bed zo laten lijken alsof er in geslapen is, je kleding uitdoen etc. lijkt me erg ver gaan :9
Dan hadden die buren echt ook wel gemerkt dat er elke avond een auto vertrok en de volgende ochtend vroeg weer aan kwam idd, dat geloof ik ook niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132081719
Die waterkoker met gesmolten theedoek eraan :')
pi_132081921
quote:
Het heeft toch ook geen zin hier :?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_132081961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Het heeft toch ook geen zin hier :?
Nee :') en wat nu? :+
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:09:27 #75
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132095032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:50 schreef Zapata het volgende:

[..]

Luxe kringloop hoor. Kringlopen hier hebben 3 afgerukte bankstellen staan maar daar komen ze een mega zaal binnen met bijna nieuwe bankstellen.
Er zijn meer goede kringloopwinkels hoor, heb bij Kringloop Hergebruik plus in Appingedam eens 2 leatherlook banken gekocht voor 20eu per stuk, zagen er nog nieuw uit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')