SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hearts of Iron 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De officiële Paradox-website
Precies. In mijn Polen game is Bohemia ook al gereduceerd tot slechts vier provincies.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Daarom de Mamelukken, Portugal of Moscovië om lekker vanuit de periferie op te bouwen
Dat zijn een hele hoop legers die ze hebben.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oh okay
[ afbeelding ]
Is toch niet leuk meer op die manier...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:10 schreef BurnaBoy het volgende:
Er is echt een fantastische mod voor eu4 genaamd blob mod.
Insta- assault, convert, core en culture convert. Oftewel alles en iedereen blobt gigantisch want een oorlog kan maar zo omgedraaid worden. En je hebt een conquest CB op al je buren. Dus oorlog voeren is altijd mogelijk
Maakt het spel heel anders, meer een soort van landjepik en de rest van de systemen boeit al helemaal niet meer omdat die in imba zijn door het gigageblob door iedereen.
De week erop kan ik tot 20:40 uurquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:59 schreef Gatenkaas het volgende:
Dinsdag kan ik trouwens niet, zuipavond met vrienden. Rest van de week middagdienst.
Ik dus niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Niet volgende week maar de week daarna heb ik vakantie
Enige voordeel? Succes met werk vinden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:03 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Met wat fantasie kan ik de EU3-tijd noteren als studietijd voor de tentamens in de week erna, da's het voordeel van geschiedenis studeren.
Och, 't is een opleiding waarbij je veel schrijft dus dat zal niet al te lastig zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:33 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Enige voordeel? Succes met werk vinden.
Lol. Dan heb je toch echt een te rooskleurig beeld van de arbeidsmarkt .quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Och, 't is een opleiding waarbij je veel schrijft dus dat zal niet al te lastig zijn.
Mwoah, ik ga voor twee bevoegdheden héquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:19 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Lol. Dan heb je toch echt een te rooskleurig beeld van de arbeidsmarkt .
Ik ben helaas vrij serieus.
Als je het bij onderwijs wilt houden. De reden dat ik niet voor geschiedenis/talen heb gekozen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Mwoah, ik ga voor twee bevoegdheden hé
Duits en geschiedenis, dan moet ik mijn best doen om geen werk te vinden als je daarvan de baankansen ziet. Zit met Duits rond de 95%-97% als ik het mij goed herinner.
De directeuren wel, dus die gaan niet bellen. Zelf ben ik sowieso vrijdag en de maandag erop vrij. Donderdag afhankelijk van het werk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:56 schreef Euribob het volgende:
Niemand die vakantie heeft met mij deze week?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gatenkaas is er niet bij, toch? Dus gaan we dan niet door, of starten we een andere game?
Hup, de Steamchat in jullie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Onze host kan niet, hé.
Tenzij jeiemand anders met een goede lijn kan hosten
oh... even wachten, start ik Steam even op.quote:
Hobbel eens naar de groepchatquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Onze host kan niet, hé.
Tenzij jeiemand anders met een goede lijn kan hosten
Zelfde hierquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb nu herfstvakantie. En aangezien het toch blijft regenen afgewisseld met buien genoeg tijd vor EUIV.
Nog niet bekomen van zijn bieravond, blijkbaar.quote:
Bijbaan waarbij ik moet werken van 15:00-23:00, dus dat gaat sowieso niet lukken. Weekenden zijn ook sowieso uitgesloten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nog niet bekomen van zijn bieravond, blijkbaar.
Dus tot 3 uur kunnen we.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:48 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Bijbaan waarbij ik moet werken van 15:00-23:00, dus dat gaat sowieso niet lukken. Weekenden zijn ook sowieso uitgesloten.
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dus tot 3 uur kunnen we.
Laten we dat doen dan. We helpen elkaar wel een beetje.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Krediax het volgende:
Als jullie vanavond gaan spelen, hoe streng zijn jullie? Heb namelijk opzicht wel tijd vanavond na 8 uur/half9 oid.
Misschien dat ik een klein land kan spelen, gewoon om een keer MP te hebben gespeeld
Was het maar zo'n feest. 40 minuten reizen, dus ik kan zo weer vertrekken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dus tot 3 uur kunnen we.
Vrede stichten en behouden tussen jou en Aragon -> Royal Marriage met Aragon -> Wachten op Iberian Wedding.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:33 schreef larsico het volgende:
Ik heb EU4 nog maar kort, en heb nu een paar games gestart. Gewoon om even uit te proberen hoe alles werkt.
Ik heb bijvoorbeeld als Castilie gespeeld. Toen ben ik Granada gaan veroveren, en dat lukte makkelijk. Maar wat is slim om daarna te doen? Ik heb namelijk geprobeerd om Portugal te veroveren, maar dat ging niet. Ook had ik een allientie met dat kleine landje in het noorden van het Iberisch schiereiland. Dat werkte ook niet echt, aangezien dat land in oorlog kwam met aragon. Toen moest ik dus ook meevechten, maar dat was redelijk hopeloos.
Dus mijn vraag: wat is slim om te doen? Iemand wat tips?
Ah oke dan zal ik dat eens proberenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vrede stichten en behouden tussen jou en Aragon -> Royal Marriage met Aragon -> Wachten op Iberian Wedding.
Komt alles vanzelf goed.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef Euribob het volgende:
Ik heb nog 78 jaar om als GB een groot deel van Vyanagar over te nemen en ze zijn bondgenoten met een sterk Ottomaans rijk..![]()
Gewoon een hele game voor die achievement verneukt als dit niet gaat lukken.
Toon is gezet dit dat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Gewoon kapotwalsen die Ottomanen.
Castille zit in een alliantie met Ottomans en Portugal, en das ene grote vloot.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Jij jat zeker ook lollies van kleine kinderen?
Je schijnt demonspawn te kunnen krijgen met alle events van dienquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:03 schreef Krediax het volgende:
Iemand al de nieuwest CK2 uitbreiding gekocht? is het wat?
quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:04 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Je schijnt demonspawn te kunnen krijgen met alle events van dien
Hoor veel goede verhalen iig
Edit: dit topic
http://forum.paradoxplaza(...)-is-the-best-DLC-yet
Kan dat enkel met een Ierse minor?quote:Op maandag 25 november 2013 12:24 schreef Krediax het volgende:
[..]![]()
Gister gelezen en gelijk gekocht!
Ben zelfs begonnen met een ierse minor. Nu hopen dat het net zo episch word!
Die get married is echt mooi altijd ja, gratis 10 prestige, of was het piety? naja GRATISquote:Op woensdag 27 november 2013 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ben begonnen als Count van Desmond, 41 jaar. Het eerste wat ik deed was de doelstelling 'Trouwen' instellen, die ik ook heb gehaald. Een 16 jarig meisje, afkomstig van het Huis van Hauteville, mag zich voortaan mijn echtgenote noemen.
Voor de rest heb ik 4 zonen en 1 halfbroer, die mij niet al te aardig vindt. Eens kijken of ik hem later uit de weg kan ruimen.
-edit-
Hoeft niet meer, want hij is al dood gegaan aan een ziekte
Geeft dat je niet een malus met diplo en van alles?quote:Op donderdag 28 november 2013 08:50 schreef DeHovenier het volgende:
De snodaard
Wat houdt dit precies voor me in?
[ afbeelding ]
Er is trouwens ook een tegenpaus, kan ik die niet gebruiken?
Naja, heb er eigenlijk zelf voor gekozen dankzij de tijdelijke trait: Sweet Temptation (+20% Fertility, -20% Church Vassal Opinion). En hij heeft de traits Lustful en Deceitful.
Ik heb daarvoor gekozen in de hoop nog een dochter te kunnen krijgen.
Ach, je was ook wel al 51!quote:Op donderdag 28 november 2013 09:38 schreef DeHovenier het volgende:
Heb m'n priester naar de paus gestuurd om een goed woordje voor me te doen.
Een week later krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Vermoord door zijn eigen zoon
Kutslangen.
Ha, een reactiequote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Krediax het volgende:
Holy shit goed bezig ff reageren :p
[..]
Die get married is echt mooi altijd ja, gratis 10 prestige, of was het piety? naja GRATIS
Een mooie die ik altijd erna doe is have a son en/of have a daughter. die geven je extra fertility. (of hoe je dat ook schrijft)
edit: wel een genius trouwen he btw.
[..]
Geeft dat je niet een malus met diplo en van alles?
Geen idee hoe het werkt met de anti popes ed nooit in verdiept
[..]
Ach, je was ook wel al 51!
Malus als in min, straf punten ed.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:08 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ha, een reactie
Malus
Ik ben inmiddels weer goede vrindjes met de paus en de anti-paus, het helpt wel als je je priester naar Rome stuurt dus![]()
Ik heb 'Have a daughter' gedaan, maar nee hoor
Ondertussen is het 1e leger verschenen, en wel in Connacht. Ik twijfel nu tussen geld sparen voor een huurleger om King Of Munster te wordn (dus 2 provincies innemen), of om mn stad/kasteel/klooster te verbeteren. Ergens denk ik dat het inhuren van een leger beter is, want dan heb ik iig meer speelruimte. Heb tot nu toe maar 2 vazallen; een burgemeester van een stad en een bisschop, dus van hem krijg ik sowieso geen belastingen.
De Noren zijn al aardig Engeland aan t lastig vallen met hun raids btw
Wat ik altijd probeer is om goede genen te krijgen, dus trouw met genius, strong, quick (attractive ook maar das maar +1 diplo). Als je dat doet grotere kans dat jouw kinderen dat dan ook worden. Genius bijv geeft +5 bij alles! allijd lekker mee genomen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:36 schreef DeHovenier het volgende:
Ik hen er nog niet uit hoe het werkt met die attributes... bvb mn dochter is net 16 geworden met 13 punten in Diplomacy, wat kan ik doen om dat getal te verhogen naar 16 ofzo?
Ze is nog vrijgezel.... en een -10 disposition jegens me
M 'n eigen dochter haat me
-edit-
En mijn toekomstige troonopvolger van 12 jaar ook, zelfs meer dan mijn dochter![]()
Hallo -25
Zal vast komen omdat ik z'n opa heb vermoord
Als het ook je heir is ben je goed bezig! krijg je kleinzoon jouw land + zweden.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:21 schreef DeHovenier het volgende:
M 'n zoon heeft de Prinses van Zweden getrouwd. Goede deal. 3 van haar broers/zussen zijn dood, en de enige die nog leeft zit in het het gevang
Kan ook handig zijn om mensen dood te maken, zet ze in je council en stuur ze naar een land waar ziekte heerst.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:30 schreef DeHovenier het volgende:
Hodr, m'n dochter is dood gegaan aan pneunomia. Ze was pas 20 jaar
Dat is wel een idee om te onthoudenquote:Kan ook handig zijn om mensen dood te maken, zet ze in je council en stuur ze naar een land waar ziekte heerst.
Ik heb 375 euro nodig om dat huurlingenleger te huren, en zij koste daarbovenop ook nog eens 28.33 euro p/m. Ik zit nu op de 392 euro, dus dat is te weinig. Een maand is zo om.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Krediax het volgende:
pff 700 is wel veel![]()
Wie wil je precies binnen vallen? Misschien heb je wel niet zo vel geld nodig.
En ja het is een ingewikkeld spel, maar dat maakt het juist zo mooi!
Waarom huur je niet die van 75? heb je 1500 troepen en kost je "maar" 8 oid per maad.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:46 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb 375 euro nodig om dat huurlingenleger te huren, en zij koste daarbovenop ook nog eens 28.33 euro p/m. Ik zit nu op de 392 euro, dus dat is te weinig. Een maand is zo om.
Goedkoopste huurlingenleger kost 90 euro en dat levert me 10 schepen opquote:Op donderdag 28 november 2013 17:50 schreef Krediax het volgende:
[..]
Waarom huur je niet die van 75? heb je 1500 troepen en kost je "maar" 8 oid per maad.
Ohw raar ik kan ook altijd van 75 kopen, voor 2 provincies zijn die 1500 man meestal genoeg.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef DeHovenier het volgende:
Goedkoopste huurlingenleger kost 90 euro en dat levert me 10 schepen op
Nou, 1 provincie verder was een rebellenleger lekker aan t belegeren, en dat leger bestond uit 6k man. Lijkt me dan niet dat 1.5k man genoeg isquote:Op donderdag 28 november 2013 18:06 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ohw raar ik kan ook altijd van 75 kopen, voor 2 provincies zijn die 1500 man meestal genoeg.
ohw nee dan niet neequote:Op donderdag 28 november 2013 18:08 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nou, 1 provincie verder was een rebellenleger lekker aan t belegeren, en dat leger bestond uit 6k man. Lijkt me dan niet dat 1.5k man genoeg is
Ze zijn nu idd weg (uit Connacht), weet niet wat het resultaat is.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:09 schreef Krediax het volgende:
[..]
ohw nee dan niet nee
Zouden die neit weg gaan zodra ze de siege (en daarmee de oorlog?) winnen?
Rechts onder boven je minimap kan je de jure duchies, kingdoms empires etc zien.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:19 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ze zijn nu idd weg (uit Connacht), weet niet wat het resultaat is.
Nog 100 euro te gaan en dan maak ik m'n move
Casus Belli heb ik al, want die 2 provincies behoren me toe omdat Du Jure. Denk ik. Of hoe schrijf je dat? En waar zie je dat?:P
Ben ondertussen druk bezig om vrindjes te worden met Noorwegen ( Counsellor), dat helpt als ik tegen Engeland ga beginnen
[ afbeelding ]
Ik wil sowieso wel Koning worden van Ierland idd.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:39 schreef Krediax het volgende:
[..]
Rechts onder boven je minimap kan je de jure duchies, kingdoms empires etc zien.
Voordat je tegen engeland gaat beginenn zou ik eerst proberen om ierland te verenigen. Dan als koning binnen vallen. misschien een claim doordrukken oid.
Je hebt Du Jure claim op heel Ierland?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:40 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik wil sowieso wel Koning worden van Ierland idd.
En zo gezien is heel Ierland een Du Jure
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |