abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132264425
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Juist heel handig. Er wordt teveel heisa gemaakt hierover in mijn ogen, mensen doen echt alsof de wereld vergaat. Het gaat uiteindelijk gewoon om mensenlevens in sommige situaties (verkeerde communicatie is een belangrijk punt soms), en dat telt voor mij vele malen zwaarder dan het wel of niet kunnen opvragen van een medisch dossier door Pipo. Jammer genoeg is de winst teveel onder belicht in de huidige berichtgeving.
Wat ik anno 2013 overigens nog steeds wel treurig vind is dat ik op de SEH faxen moet sturen naar apotheken om een medicijnoverzicht te krijgen van een acute patiënt die zich daar presenteert :').

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 17-10-2013 16:32:50 ]
pi_132264769
Daarnaast heb ik ook nog mijn Britse charme, naast mijn uiterlijk.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_132265739
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat ik anno 2013 overigens nog steeds wel treurig vind is dat ik op de SEH faxen moet sturen naar apotheken om een medicijnoverzicht te krijgen van een acute patiënt die zich daar presenteert :').
Een keer heb ik meegemaakt dat ze niets wilden opsturen zonder door de patiënt ondertekende verklaring, bij een patiënt die E1M1V1 binnen kwam, zonder familie. Toen heb ik maar een kruisje gezet bij "handtekening" :')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_132265790
quote:
99s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Een keer heb ik meegemaakt dat ze niets wilden opsturen zonder door de patiënt ondertekende verklaring, bij een patiënt die E1M1V1 binnen kwam, zonder familie. Toen heb ik maar een kruisje gezet bij "handtekening" :')
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Heb ook wel eens ruzie gemaakt met een assistente, maar dat hielp weinig.
pi_132265876
Ja... Die mensen worden betaald om niet na te denken :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_132265889
Voor een van mijn onderzoeken moest ik ook medicijngegevens hebben. Ik had alle consentformulieren digitaal (ingescand natuurlijk, want dat moet schriftelijk), maar slechts 1 apotheek wilde het per mail ontvangen. De rest met een 'veilige' fax.
pi_132266013
Oh ja, ook zo mooi.

Doet me denken aan vroegâh, toen we opeens geen retourfaxen meer ontvingen nadat een collega "7083170" (dit nummer is zo retro) als afzender-faxnummer had ingesteld :') Zo betrouwbaar zijn die faxheaders idd :')
pi_132266045
Die moest ik even googelen.
pi_132266311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Juist heel handig. Er wordt teveel heisa gemaakt hierover in mijn ogen, mensen doen echt alsof de wereld vergaat. Het gaat uiteindelijk gewoon om mensenlevens in sommige situaties (verkeerde communicatie is een belangrijk punt soms), en dat telt voor mij vele malen zwaarder dan het wel of niet kunnen opvragen van een medisch dossier door Pipo. Jammer genoeg is de winst teveel onder belicht in de huidige berichtgeving.
Patiënten willen niet dat zorgprofessionals hun medische gegevens in een beveiligde omgeving delen, maar zetten zelf wel al hun gegevens op Facebook :')
pi_132266719
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:55 schreef christiman het volgende:

[..]

Patiënten willen niet dat zorgprofessionals hun medische gegevens in een beveiligde omgeving delen, maar zetten zelf wel al hun gegevens op Facebook :')
Nou ja, op Facebook weet je tenminste welke vrienden (en de NSA) je toegang hebt gegeven, met een gemiddeld coassistentenprofiel kun je alle patienten die ooit in een ziekenhuis zijn geweest raadplegen. Het kan natuurlijk nog best een stuk beter. Daarnaast vermoed ik ook dat patienten niet alles op Facebook zetten ;).
pi_132266798
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou ja, op Facebook weet je tenminste welke vrienden (en de NSA) je toegang hebt gegeven, met een gemiddeld coassistentenprofiel kun je alle patienten die ooit in een ziekenhuis zijn geweest raadplegen. Het kan natuurlijk nog best een stuk beter. Daarnaast vermoed ik ook dat patienten niet alles op Facebook zetten ;).
Dat is uiteraard wel waar. Maar ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de coassistent die mijn medische status bekijkt dan iemand op mijn Facebookprofiel komt, omdat ik van de coassistent toch een professionele houding verwacht. Althans, zo hoop ik me vanaf volgend jaar te gedragen ;)
pi_132268969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:43 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gedaan. Heb ook wel eens ruzie gemaakt met een assistente, maar dat hielp weinig.
Ik heb een keer zo'n assistente aan het huilen gemaakt. Sindsdien ben ik poeslief op het werk omdat ik weet dat het voor veel mensen too much is als ik zonder consideratie van leer trek.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:08:46 #188
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132272554
quote:

[..]

het laatste ziekenhuis waar ik heb gewerkt konden we de medicijnlijst van de apotheek gewoon opvragen via ons epd <3. Maar uiteraard moesten alle labaanvragen nog wel op papier :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132272866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:25 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik heb een keer zo'n assistente aan het huilen gemaakt. Sindsdien ben ik poeslief op het werk omdat ik weet dat het voor veel mensen too much is als ik zonder consideratie van leer trek.
Op wat voor assistente doel je?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:42:09 #190
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132277408
ik gok een apothekersassistente
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_132277891
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:42 schreef Pluizel het volgende:
ja
pi_132278487
quote:

[..]

Ik vond het een beetje treurig toen ik eerst belde en netjes vertelde dat ik co-ass was en ze toen moeilijk deden, vervolgens belde ik na 15 min terug zonder te zeggen dat ik co-ass was en toen gaf, dezelfde medewerker, netjes alle informatie. Tjah.
pi_132280627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:42 schreef Pluizel het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

ja
Okay, ik dacht het al.
pi_132281940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:08 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ik vond het een beetje treurig toen ik eerst belde en netjes vertelde dat ik co-ass was en ze toen moeilijk deden, vervolgens belde ik na 15 min terug zonder te zeggen dat ik co-ass was en toen gaf, dezelfde medewerker, netjes alle informatie. Tjah.
Je hebt toen toch wel een diepe, bedenkelijke, stem opgezet die past bij een neuroloog van kaliber:

[ Bericht 0% gewijzigd door samthegreat5 op 17-10-2013 23:39:10 ]
pi_132300685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef dotKoen het volgende:
De LINDA ( :') ) doet direct mee met onze TT:

Hahaha ik had hem nog niet gezien :') Heerlijk, zitten bekenden tussen..
pi_132301863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef dotKoen het volgende:
De LINDA ( :') ) doet direct mee met onze TT:

Whahahahaha :') _O-
pi_132302425

:')
''Mag ik met mijn vinger.. eh.. in je anus voelen?''

Klinkt toch wat komischer dan ''ga maar liggen *ram*'' zoals 't bij mij ging :P
pi_132307836
Inspectie heeft iets van zich laten horen over huisarts
http://nos.nl/artikel/564085-igz-arts-handelde-ontoelaatbaar.html
pi_132308609
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:22 schreef computergirl het volgende:
Inspectie heeft iets van zich laten horen over huisarts
http://nos.nl/artikel/564085-igz-arts-handelde-ontoelaatbaar.html
Bedankt voor dat artikel. Het is een ernstige zaak.

Alleen snap ik er geen barst van. Onder de foto staat als onderschrift dat de huisarts palliatieve sedatie uitvoerde, in het stuk zelf wordt de IGZ geciteerd dat het geen euthanasie was en ook geen palliatieve sedatie.

Dus wat was het nou? Morfine valt niet onder sederen. Dus als het wel sederen was, heeftie geen morfine gebruikt. DotKoen gaf eerder aan dat sedativa niet voorkomen in de dokterstas, maar dat is neit zo. Een huisarts heeft wel midazolam

Dus onbevredigend artikel!

[ Bericht 2% gewijzigd door _Lily_ op 18-10-2013 21:44:32 ]
pi_132309855
Deze zaak is echt een schandaal. Mijn diepe diepe afkeer van de Nederlandse overheid (en andere *organen* met teveel macht) is alleen maar meer toegenomen. Lachwekkend land. Ik weet het wel, ik doe hier mn opleiding en daarna hoepel ik weer op naar mijn eigen land zoals een brave allochtoon betaamt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')