Patiënten willen niet dat zorgprofessionals hun medische gegevens in een beveiligde omgeving delen, maar zetten zelf wel al hun gegevens op Facebookquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Juist heel handig. Er wordt teveel heisa gemaakt hierover in mijn ogen, mensen doen echt alsof de wereld vergaat. Het gaat uiteindelijk gewoon om mensenlevens in sommige situaties (verkeerde communicatie is een belangrijk punt soms), en dat telt voor mij vele malen zwaarder dan het wel of niet kunnen opvragen van een medisch dossier door Pipo. Jammer genoeg is de winst teveel onder belicht in de huidige berichtgeving.
Nou ja, op Facebook weet je tenminste welke vrienden (en de NSA) je toegang hebt gegeven, met een gemiddeld coassistentenprofiel kun je alle patienten die ooit in een ziekenhuis zijn geweest raadplegen. Het kan natuurlijk nog best een stuk beter. Daarnaast vermoed ik ook dat patienten niet alles op Facebook zettenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:55 schreef christiman het volgende:
[..]
Patiënten willen niet dat zorgprofessionals hun medische gegevens in een beveiligde omgeving delen, maar zetten zelf wel al hun gegevens op Facebook
Dat is uiteraard wel waar. Maar ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de coassistent die mijn medische status bekijkt dan iemand op mijn Facebookprofiel komt, omdat ik van de coassistent toch een professionele houding verwacht. Althans, zo hoop ik me vanaf volgend jaar te gedragenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, op Facebook weet je tenminste welke vrienden (en de NSA) je toegang hebt gegeven, met een gemiddeld coassistentenprofiel kun je alle patienten die ooit in een ziekenhuis zijn geweest raadplegen. Het kan natuurlijk nog best een stuk beter. Daarnaast vermoed ik ook dat patienten niet alles op Facebook zetten.
Ik heb een keer zo'n assistente aan het huilen gemaakt. Sindsdien ben ik poeslief op het werk omdat ik weet dat het voor veel mensen too much is als ik zonder consideratie van leer trek.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Heb ook wel eens ruzie gemaakt met een assistente, maar dat hielp weinig.
het laatste ziekenhuis waar ik heb gewerkt konden we de medicijnlijst van de apotheek gewoon opvragen via ons epd <3. Maar uiteraard moesten alle labaanvragen nog wel op papierquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat ik anno 2013 overigens nog steeds wel treurig vind is dat ik op de SEH faxen moet sturen naar apotheken om een medicijnoverzicht te krijgen van een acute patiënt die zich daar presenteert.
Op wat voor assistente doel je?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:25 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb een keer zo'n assistente aan het huilen gemaakt. Sindsdien ben ik poeslief op het werk omdat ik weet dat het voor veel mensen too much is als ik zonder consideratie van leer trek.
Ik vond het een beetje treurig toen ik eerst belde en netjes vertelde dat ik co-ass was en ze toen moeilijk deden, vervolgens belde ik na 15 min terug zonder te zeggen dat ik co-ass was en toen gaf, dezelfde medewerker, netjes alle informatie. Tjah.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat ik anno 2013 overigens nog steeds wel treurig vind is dat ik op de SEH faxen moet sturen naar apotheken om een medicijnoverzicht te krijgen van een acute patiënt die zich daar presenteert.
Je hebt toen toch wel een diepe, bedenkelijke, stem opgezet die past bij een neuroloog van kaliber:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:08 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje treurig toen ik eerst belde en netjes vertelde dat ik co-ass was en ze toen moeilijk deden, vervolgens belde ik na 15 min terug zonder te zeggen dat ik co-ass was en toen gaf, dezelfde medewerker, netjes alle informatie. Tjah.
Hahaha ik had hem nog niet gezienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef dotKoen het volgende:
De LINDA () doet direct mee met onze TT:
Whahahahahaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef dotKoen het volgende:
De LINDA () doet direct mee met onze TT:
Bedankt voor dat artikel. Het is een ernstige zaak.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:22 schreef computergirl het volgende:
Inspectie heeft iets van zich laten horen over huisarts
http://nos.nl/artikel/564085-igz-arts-handelde-ontoelaatbaar.html
Je hebt gelijk, mijn huisarts had geen midazolam in spoedtas, maar dat staat wel geadviseerd in de Farmacotherapeutische richtlijn Geneesmiddelen en zuurstof in spoedeisende situaties.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Bedankt voor dat artikel. Het is een ernstige zaak.
Alleen snap ik er geen barst van. Onder de foto staat als onderschrift dat de huisarts palliatieve sedatie uitvoerde, in het stuk zelf wordt de IGZ geciteerd dat het geen euthanasie was en ook geen palliatieve sedatie.
Dus wat was het nou? Morfine valt niet onder sederen. Dus als het wel sederen was, heeftie geen morfine gebruikt. DotKoen gaf eerder aan dat sedativa niet voorkomen in de dokterstas, maar dat is neit zo. Een huisarts heeft wel midazolam
Dus onbevredigend artikel!
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef _Lily_ het volgende:
Deze zaak is echt een schandaal. Mijn diepe diepe afkeer van de Nederlandse overheid (en andere *organen* met teveel macht) is alleen maar meer toegenomen. Lachwekkend land. Ik weet het wel, ik doe hier mn opleiding en daarna hoepel ik weer op naar mijn eigen land zoals een brave allochtoon betaamt
Sinus cavernosus>sinus petrosus>vena jugularis>vena cava superior.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:58 schreef DefinitionX het volgende:
Nu nog de vraag of er vragen in komen met betrekking tot het neuro endocriene systeem. Ik geloof dat het wat betreft de vena en arteria dan hetzelfde is wat betreft de signaal hormonen(?). Moet wel even kijken welke vena van de hypofyse naar het hart gaat. Volgens mij is het een aftakking van de vena cava superior (moet wel, want het komt van boven?). Ik denk een beetje hardop.
Oh, dus voor een opleiding is "je land" niet goed genoeg, maar om er daarna te werken wel? Het gras is altijd groenerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef _Lily_ het volgende:
Deze zaak is echt een schandaal. Mijn diepe diepe afkeer van de Nederlandse overheid (en andere *organen* met teveel macht) is alleen maar meer toegenomen. Lachwekkend land. Ik weet het wel, ik doe hier mn opleiding en daarna hoepel ik weer op naar mijn eigen land zoals een brave allochtoon betaamt
lachwekkend land inderdaad, raar dat we tonnen geld in mensen steken die daarna toch gelijk wegvliegenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:01 schreef _Lily_ het volgende:
Tsja het is zuur maar waar haha. Ik ben gewoon hier beland vroeger en de meesten van mijn familie zijn inmiddels weer teruggegaan inclusief ouders. Dat *land* is prima om te werken en de opleiding kan daar ook maar die is hier beter. Dus die liever hier. En qua werktijden + pensioen is *dat land* weer beter. Dus zodoendequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:13 schreef June. het volgende:
[..]
Oh, dus voor een opleiding is "je land" niet goed genoeg, maar om er daarna te werken wel? Het gras is altijd groener
Tsja ik zie dat meer als dat dat maar het zure gevolg is als je andermans land ooit hebt ingepikt. Anders waren veel *buitenlanders* hier nooit geweest. Dus ik zit er totaal niet mee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:19 schreef Grumpey het volgende:
[..]
lachwekkend land inderdaad, raar dat we tonnen geld in mensen steken die daarna toch gelijk wegvliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |