abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:52:04 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131963787
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:55:57 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131963852
Laatste posts:

Tinuviel
quote:
Laiv even een dikke en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Laiv
quote:
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Kiwisoep
quote:
Succes vandaag laiv. Hier zo'n zelfde situatie. Ga ook lk bellen al zit het qua groei wel snor. Laat je ons weten hoe het gegaan is? En hoe dan ook, je hebt gedaan wat jij denkt dat het allerbeste is voor jullie meisje. Dat maakt je de liefste mama!
L-E
quote:
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
LadyBlack
quote:
Laiv, echt rot dat het zo loopt... laat je meisje vandaag lekker zoveel mogelijk drinken, misschien drinkt ze vaak kleine beetjes, maar da's alleen maar goed voor je productie ^O^

Kiwi, ook succes!

En hulde aan lactatiekundigen O+
laiv
quote:
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
ik
quote:
Ze drinkt veel beter dan dat je kolft. Het enige wat je dus weet is dat ze MINIMAAL 60cc heeft gedronken, maar waarschijnlijk meer. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131963905
Wat Davinia zegt dus. :)
pi_131964076
Ik hoop het.

Het is wel lastig. Ik wil haar het liefst bij elke kik aanleggen, maar bedenk me dan dat ze ook af en toe afgekolfde melk zou krijgen, en het flesje pakt ze niet lekker. Dus het is een beetje aanrommelen nu lijkt het.
pi_131964307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoop het.

Het is wel lastig. Ik wil haar het liefst bij elke kik aanleggen, maar bedenk me dan dat ze ook af en toe afgekolfde melk zou krijgen, en het flesje pakt ze niet lekker. Dus het is een beetje aanrommelen nu lijkt het.
Heb je niet het gevoel dat je een koe bent als je zit aangesloten aan zo'n melkmachinekolf?

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 08-10-2013 11:26:49 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:25:59 #6
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131964627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:12 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Heb je niet het gevoel dat je een koe bent als je zit aangesloten aan zo'n melkmachine?
waarom wil je dit weten? Is wel een vrij persoonlijke vraag als je het mij vraagt.
En zoiets heet een kolf.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131964647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef L-E het volgende:
Wat Davinia zegt dus. :)
LE! O+
pi_131965195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:12 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Heb je niet het gevoel dat je een koe bent als je zit aangesloten aan zo'n melkmachinekolf?
Nee, een zoogdier.
pi_131965257
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:48 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, een zoogdier.
_O_
.... met gevoel voor drama....
pi_131966582
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

waarom wil je dit weten? Is wel een vrij persoonlijke vraag als je het mij vraagt.
En zoiets heet een kolf.
Omdat ik op het werk wel eens van die figuren zie lopen. En dan moeten ze elke pauze bij het facilitaire meldpunt de sleutel vragen van het melkhokje.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:41:09 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131966606
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:39 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Omdat ik op het werk wel eens van die figuren zie lopen. En dan moeten ze elke pauze bij het facilitaire meldpunt de sleutel vragen van het melkhokje.
Vraag het hen zou ik zeggen. :)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:52:05 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131966898
Nouja, ik zou het iig wel fijn vinden als ik niet elke keer een sleutel hoefde te vragen... maarja het is geen aparte kolfruimte, dus hoewel ik in het hele gebouw (groot kantoorgebouw) de enige ben, kan ik niet zelf de sleutel houden.
pi_131984700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:39 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Die 'figuren' ja? :')

En Godt, wat doe jij in een borstvoedingtopic.. ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zou zeker bij elke kik aanleggen, maar misschien begrijp ik je niet goed? Veel aanleggen krikt juist je productie op, en daaromtrent bestonden toch de zorgen? :)

En idd, lang leve de lactatiekundigen! Zou het al bijna vergeten maar in de eerste twee maanden hebben wij daar toch met regelmaat contact mee gehad. Met goed resultaat overigens, over twee weken hebben we de 6 maanden gehaald: mijn persoonlijke streven. Volgende doel is om het jaar vol te maken. :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:44:43 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131985916
Same here LE, ik zit aanstaande maandag op een halfjaar! Dat had ik in die beginperiode niet durven hopen O+

En puur even de bevestiging van een lactatiekundige dat het drinken goed ging, en het kunnen overleggen over hoe je de dag aan moest pakken..... zo fijn! _O_
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:15:29 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131987827
Hey, ik zie die hilarische foto van Marjolijntje en Faye voorbij komen op borstvoeding.com :D Leuk!

Ben me aan het inlezen over bijvoeding... OMG! Ben wel blij dat ik verder gewoon zo door kan gaan met borstvoeding. Een vriendin zei vandeweek; "Ja, nu móet je wel echt gaan beginnen met bijvoeding!", en toen bekroop me ineens de nare gedachte dat mijn meiske andere dingen gaat eten naast borstvoeding, en dat het einde ervan nadert enzo.... ;( Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo O+
pi_131988671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Die 'figuren' ja? :')

En Godt, wat doe jij in een borstvoedingtopic.. ;(

[..]

Ik zou zeker bij elke kik aanleggen, maar misschien begrijp ik je niet goed? Veel aanleggen krikt juist je productie op, en daaromtrent bestonden toch de zorgen? :)

En idd, lang leve de lactatiekundigen! Zou het al bijna vergeten maar in de eerste twee maanden hebben wij daar toch met regelmaat contact mee gehad. Met goed resultaat overigens, over twee weken hebben we de 6 maanden gehaald: mijn persoonlijke streven. Volgende doel is om het jaar vol te maken. :)
Ze huilt ook wel door krampjes, en dan wil ze echt niet drinken. Dus dat bedoel ik met niet elke keer aanleggen.

Ik heb heel voorzichtig het idee dat ze vandaag meer binnen heeft gekregen dan eerdere dagen. Ze heeft iig tussen het drinken bij mij door aan het begin van de avond zeker 70 mL nog uit de fles bijgedronken. Daarna heeft ze liggen slapen bij de oppas. Ze heeft nu net bij mij liggen drinken(met tepelhoedje nu), en ze heeft beide borsten gehad. Nu is ze wakker, en nog wat onrustig lijkt het. Dus misschien zo nog maar wat afgekolfde melk erbij, maar even overleggen met O+
pi_131995559
Laiv, wat is de afspraak, die je met de lk hebt gemaakt: eerst bv en daarna flesje zodat ze zeker weten genoeg binnenkrijgt of andersom of bij elke voeding maar een (bv of flesje). Je kunt haar na een flesje toch nog aanleggen en drinkt ze wellicht nog meer?

Mag ik even jompelen voor 17 maanden bv vandaag *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131996052
De afspraak is de ene voeding borst, de andere voeding fles met afgekolfde melk. Ik kan(als ik dat trek) na een live voeding nakolven, en als ze onrustig is dat bijgeven.

Vannacht heeft ze bij mij gedronken, toen gekolfd, en uiteindelijk via de fles nog 100 mL erin gekregen. Net heb ik 120 mL gekolfd, en daarvan heeft ze 100 opgedronken. (En oudste is er met de overgebleven melk vandoor gegaan)

En echt voor het eerst in tijden dat de luier van de nacht(van half 4 tot half 8) vol zat.(en ze met de luier af vrolijk doorging met plassen/poepen).

En ik ga zo nog even kijken of ze nog wat bij mij wil drinken.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:19:17 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132012551
En, hoe is de dag gegaan laiv?

Tinu, 17 maanden al! Volgende maand dus 1,5 jaar!! *O*
pi_132014912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:19 schreef LadyBlack het volgende:
En, hoe is de dag gegaan laiv?

Tinu, 17 maanden al! Volgende maand dus 1,5 jaar!! *O*
Ik vond het maar bar spannend, maar volgens mij is het tot nu toe goed gegaan. Ik ben vanmorgen nog een andere fles wezen halen, ze dronk niet super uit de avent natural, en het speentje wat bij mijn kolfset zat leek mij niet zo super icm borstvoeding.
Ik heb van nuby een fles gehaald, en daar drinkt ze prima uit. Ze heeft nog bijna 150 uit de fles gedronken denk ik, en nog weer bij mij. Laatste keer bij mij kolfde ik hooguit 25 mL na, dus dat is denk ik wel goed.

Ze is nu onrustig, ze heeft om 6 uur bij mij gedronken, en daarna nog wat uit de fles. Zo lekker op de bank met een kopje thee, en gewoon kijken wat ze wil.

Ik heb er zo iig vertrouwen in dat ze genoeg binnenkrijgt, en dan moeten we maar zien wanneer ik nog naar het aanleggen ga kijken. Eerst dit maar even lekker op de rit krijgen zeg maar.
pi_132015295
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef LadyBlack het volgende:

Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo O+
Echt niet! O+
pi_132016029
Zeker niet LB, bijna een jaar al hier :)
en oh my, wat ben ik stiekem supertrots op mezelf, als ik dat zo zie staan :D
pi_132017950
Laiv, dan onrustige 's avonds hoort er ook een beetje bij he, het hele avonden clusteren is eigenlijk alleen maar goed! :*

LB, je kan nog jaaaaaaaaren voeden! ;)
Tinu 17 maanden!!
Mineola ook alweer bijna een jaar!
Super bezig allemaal dames! :*

Nog 2 dagen, dan zitten we op 16 maanden :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132019516
Even een *O* voor Laivs baby, die goed drinkt.

Mango, bijna een jaar al, wat goed. Kun je zeker trots op zijn.

Marjo 16 maanden al bijna!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132019813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Laiv, dan onrustige 's avonds hoort er ook een beetje bij he, het hele avonden clusteren is eigenlijk alleen maar goed! :*

LB, je kan nog jaaaaaaaaren voeden! ;)
Tinu 17 maanden!!
Mineola ook alweer bijna een jaar!
Super bezig allemaal dames! :*

Nog 2 dagen, dan zitten we op 16 maanden :)
Het is wel grappig om dan met de fles te zien hoe het gaat. Al leg ik haar ook nog wel regelmatig aan, en daar zie ik nu wel verschil in met kolven tussen links en rechts. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat het inderdaad een aanlegprobleem is. Ik wil haar nu alleen even de tijd geven om wat bij te tanken en bij te komen(ook voor mijzelf eigenlijk) voordat we dat aan gaan pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')