abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131960007
Nou .... als ik dit lees is het in elk geval niet écht gezond

http://www.nationaalkompa(...)-van-alcoholgebruik/
pi_131960026
Wat een stoere mensen hier allemaal met valt wel mee :')
3 liter vocht heb je niet eens nodig, laat staan alleen dat al in alcohol.
Geloof er geen reet van dat de meeste die zoiets zeggen elke dag 3 liter bier zuipen en anders heb je wel n groot probleem.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_131960032
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou .... als ik dit lees is het in elk geval niet écht gezond

http://www.nationaalkompa(...)-van-alcoholgebruik/
Tsja. http://nl.wikipedia.org/wiki/Franse_paradox
pi_131960039
Dit valt me dan wel op :o had ik niet gedacht!

Alcohol draagt sterk bij aan de totale ziektelast

In vergelijking tot andere leefstijlfactoren draagt alcoholgebruik relatief sterk bij aan de totale ziektelast in DALY's.

Na roken (13%), overgewicht (9,7%) en verhoogde bloeddruk (7,8%) komt alcoholgebruik namelijk op de vierde plaats van determinanten van ziekten, met een bijdrage van 4,5%.

Mensen die te veel alcohol drinken verliezen gemiddeld genomen 0,6 levensjaren en 0,9 gezonde levensjaren. Dat is minder dan het verlies aan levensjaren en gezonde levensjaren voor rokers en mensen die te zwaar zijn (Hoeymans et al., 2010).

Overigens is bij de berekening van de ziektelast in DALY's niet alle alcoholgerelateerde gezondheidsschade meegerekend. De berekeningen zijn gedaan op basis van 56 ziekten. De bijdrage van ongevallen is niet meegeteld.
pi_131960048
Dus je kan beter een borrel nemen dan een peuk of een gebakje?
pi_131960050
Stel dat je het alle drie doet?
Dan ben je snel de pijp uit :')
pi_131960051
Dat is wel gunstig want anders zitten we met allemaal 100 jarige.
pi_131960060
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat is wel gunstig want anders zitten we met allemaal 100 jarige.
Tja, maar wel allemaal krakkemikkige 100 jarige :')
pi_131960068
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:34 schreef FutureFairytale het volgende:

3 liter vocht heb je niet eens nodig, laat staan alleen dat al in alcohol.

Dat ligt maar net aan wat je doet onder welke omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 01:40:52 ]
pi_131960087
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tja, maar wel allemaal krakkemikkige 100 jarige :')
Zelf wil ik niet ouder worden dan jaar of 85, ik stuur daar nu alvast op aan door naast op zijn tijd een biertje te nemen er ook nog een joint bij op te steken.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 01:44:11 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131960093
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan wat je doet onder welke omstandigheden.
De vader van TS fietst kennelijk, maar ik heb niet de illusie dat hij een gemiddelde van 25 km/u haalt, iig niet als hij meer dan 2 minuten fietst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131960099
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zelf wil ik niet ouder worden dan jaar of 85, ik stuur daar nu alvast op aan door naast op zijn tijd een biertje te nemen er ook nog een joint bij op te steken.
85 is mooi, maar dan wel dat je nog een beetje uit de voeten kan, zeg maar...
pi_131960113
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vader van TS fietst kennelijk, maar ik heb niet de illusie dat hij een gemiddelde van 25 km/u haalt, iig niet als hij meer dan 2 minuten fietst.
De vader kan natuurlijk gevallen zijn door gat in de weg of zo maar het verhaal klinkt toch meer dat je die 6 halve liters x2 kunt doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 01:46:53 ]
pi_131960134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

85 is mooi, maar dan wel dat je nog een beetje uit de voeten kan, zeg maar...
Mijn opa lag op zijn 80e altijd ladderzat onder aan de trap 1x per maand na vergadering van de vogeltjes vereniging. :+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 01:49:48 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 01:51:25 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131960145
's morgens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131960153
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:51 schreef Leandra het volgende:
's morgens?
Dan vonden ze 'm. _O-

De traploper had ie dan als deken gebruikt. :+

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 02:02:32 ]
pi_131961767
Ik weet het niet, maar ik vind zes halve liters op een dag best veel. Drie liter bier, dat is meer dan de hoeveelheid water die je op een adg moet drinken en veel mensen die ik ken niet eens halen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_131963553
Heel zware alcoholisten drinken wel tot 30-40 halve liters per dag! Dit zijn mensen die nauwelijks meer functioneren en wiens lever volledig stuk is.

6 halve liters per dag is ook wel degelijk een alcoholverslaving en ook al slecht voor lever en hersenen. Ik zou eens heel goed met je vader gaan praten en dat gesprek voorbereiden door te bellen met Trimbos, Tactus, Jellinek of Victas. Zij kunnen je precies vertellen in wat voor stadium van verslaving je vader zit en andere tips en trucs.

Dat zou ik echt gaan doen. Ik werk in de verslavingszorg met oudere (hard)drugsverslaafden en alcoholisten. Die laatste groep zijn anders dan de harddrugsverslaafden. Alcoholisten worden sneller agressief, ze zijn moeilijker te sturen (instrueren), ze gebruiken de hele dag door en hebben verder alle eigenschappen die bij verslaving horen: liegen over gebruik, liegen/stelen om aan hun drugs te komen, belangrijke dingen laten schieten om te gebruiken. Als de alcoholist echt gaat aftakelen blijft er net zo weinig van over als een hardcore dopegebruiker. En sommige hebben moeite om in hun dronkenschap hun behoefte op te houden :{

Maar goed, zover is je vader niet. Maar hij is met 6 halve liters per dag al wel goed op weg. Bel die instanties en overleg met hen wat je kan doen. Verslaving brengt altijd veel ellende met zich mee, en bereid je voor op een periode die niet leuk is -of hij nu stopt of doorgaat. Ik zou ook alvast met je omgeving, met wie je het probleem aanpakt, incalculeren dat hij soms afspraken niet nakomt of liegt over zaken. Sommigen tillen hier heeeel zwaar aan en dat is logisch. Maar een verslaafde gaat zelden in één rechte lijn van verslaafd naar helemaal clean en nooit meer gebruiken.

Succes!
pi_131963697
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die 100 jarige is op zijn 85e net zo vitaal als jij op je 75e. Mensen die ouder worden zijn ook langer fit. jij zegt op zn tijd een biertje/jointje. Dat kan prima en zal je niet veel vroeger door sterven. Maar hetzelfde hoorde ik weleens van veel gebruikende gabbers. Tsja, dan zit je gewoon al op jonge leeftijd als een zombie omdat je hersenen gefried zijn. Die mensen denken dan dat ze op hun 70e plots dood neervallen. Helaasch... eerst 10-15 jaar aftakelen, wat niet leuk is.
pi_131963807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, voor drugsverslaving heb je Methadon, dat is waar, is er helemaal niets iets soortgelijk voor
alcohol dan?
Methadon is rotzooi, maar het stilt wel de trek in dope (en maakt lekker suf, kan fijn zijn voor de medewerkers van verslavingsinstellingen :D ). Het is rotzooi omdat het zeer verslavend is. Mensen die ermee willen stoppen bouwen vaak makkelijk af, alleen de laatst 10mg is een hel. Van 150mg-10mg afbouwen is te doen, maar van die laatste 10mg wordt je doodziek als je er mee stopt. Je krijgt opvliegers, jeuk en voelt je fysiek zwaar ellendig.

Voor alcohol heb je spulletjes waar je misselijk van wordt als je toch alcohol gaat drinken. Ik weet even de naam niet meer.
pi_131965597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, voor drugsverslaving heb je Methadon, dat is waar, is er helemaal niets iets soortgelijk voor
alcohol dan?
Je hebt lustremmers zoals Campral;

Je hebt spul waarvan je je ziek voelt als je alcohol drinkt zoals Refusal;

En je hebt medicatie die je helpt de lichamelijke afkickverschijnselen te bedwingen, hieronder vallen benzodiazepinen (ook wel pammetjes genoemd).

Dat laatste is ook weer erg verslavend, dus dat gaat zeker onder medische begeleiding.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:03:40 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131965670
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:00 schreef Calico het volgende:

[..]

En je hebt medicatie die je helpt de lichamelijke afkickverschijnselen te bedwingen, hieronder vallen benzodiazepinen (ook wel pammetjes genoemd).

Dat laatste is ook weer erg verslavend, dus dat gaat zeker onder medische begeleiding.
Moet je wel zeker weten dat er niet meer gedronken wordt aangezien ze voor de gebruiker erg goed samenwerken met alcohol
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131965694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Moet je wel zeker weten dat er niet meer gedronken wordt aangezien ze voor de gebruiker erg goed samenwerken met alcohol
Yepz...
pi_131967259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:00 schreef Calico het volgende:

[..]

Ah, oké wist ik niet, alleen dat van Refusal, ik wist niet dat het zo heette maar dat er zoiets was,
ik heb wel eens iemand gekend die dat slikte namelijk, daar kwam ik pas achter toen hij de rumboon
uitspoog die ik hem gaf :@
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:00:53 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131968691
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is dat niet zo met elke verslaving? Of is Alcohol erger?
Serieuze vraag hoor, ik heb geen idee :@
de maatschappelijke acceptatie en wereldwijde verkrijgbaarheid, je kunt niet zeggen ok ik ga niet meer drank kopen, ik verwijder de nummers en ga niet naar feestjes; dan zie ik het niet meer en mis ik een groot deel van de verleiding, alcohol is overal daarom is de verleiding zo groot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')