gevallen+slecht aanspreekbaar = ritjequote:Op maandag 7 oktober 2013 22:34 schreef JackHerrer het volgende:
Als een dokter je belt over je pa met verdenkingen over een alcoholprobleem, terwijl je de beste man al tijden niet gesproken hebt, dan zou ik me wel zorgen maken. Hoe ernstig zijn de verwondingen eigenlijk, als je met een val van je fiets al in het ziekenhuis terecht komt?
Dat. Plus drinken in de ochtend is altijd een slecht teken lijkt me.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gevallen+slecht aanspreekbaar = ritje
Alcoholisme is natuurlijk ook niet iets wat je van de één op de andere dag zal ontwikkelen. Zorg gewoon dat je jezelf een beetje in de gaten houdt en merk het wanneer je lichaam of geest toch wel begint te vragen om een drankje. Doe het dan even een paar weekjes wat rustiger aan en er is weinig aan de hand. Buiten dat je je lichaam op den duur wel vergiftigdquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ik drink ook teveel. Meestal tussen de 4 en 6 flesjes per dag, maar dat kunnen er ook wel eens 8 worden in het weekend ofzo.
Afgelopen 2 weken eens wat minder gaan drinken en toen heb ik een week met een krat gedaan.
Door de week nog maar 3 flesjes en niet meer. Op zich ging dat prima.
Zelf vind ik me geen alcoholist al zullen andere mensen daar vast anders over denken.
Mijn werk heeft er niet onder te lijden en ik functioneer prima verder.
stap jij onder invloed achter het stuur dan?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar ik mag wel autorijden? Nu geen voorbarige conclusie?
Ja het zal hendig niet gezond zijn, maar roken is dat ook niet en dat doe ik ook met veel plezierquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:36 schreef Dven het volgende:
Buiten dat je je lichaam op den duur wel vergiftigd
Standaard even een fles wijn naar binnen gieten is niet bepaald gezond bezig zijn. Daarentegen heb ik het ook vaak zat gedaan terwijl ik ook prima weken zonder drank kan. Houd gewoon de balansquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je niet meer nuchter bent, ben je onder invloed, en ja die mensen drinken rustig een fles wijn voor ze naar bed gaan, dan hoeft niet stomdronken te zijn om een drankprobleem te hebben
oh nee okquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:35 schreef Geralt het volgende:
Dus ik denk dat het voor mij nog meevalt qua verslaving.
Het is meer een gewoonte.
6 halve liters is de perfecte hoeveelheid om de avond redelijk nuchter door te komen, 8 is eigenlijk het beste aantal.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:37 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind 6 halve liters best een vreemde hoeveelheid om te stabiliseren. Het is niet echt serieus veel en het is ook zeker niet weinig. Is pa soms recent weer aan het opbouwen?
Zeker als je er 's morgens al 2 op hebt. Dan is nummer 4 voor de cup-a-soup ook wel achter de kiezen lijkt mequote:Op maandag 7 oktober 2013 22:37 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind 6 halve liters best een vreemde hoeveelheid om te stabiliseren. Het is niet echt serieus veel en het is ook zeker niet weinig. Is pa soms recent weer aan het opbouwen?
Hij zegt dat hij "maar" 2 halve liters op had...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:13 schreef Faazz het volgende:
Hij is rond de zestig nu. Daarom vind ik het ook zo apart. De arts zei namelijk dat hij in beschonken toestand van zijn fiets was gelazerd. Terwijl hij twee bier op had. En standaard per dag een sixpack achterover slaat. (los van het op-zijn-bek-gaan-incident dus, wtf?)
Ik vond het maar een raar bericht..
Hij mag morgen weer naar huis en de verwondingen vielen mee. Maar wat dus is, is dat ik verder weinig van doen heb met de man. Ik weet niet beter dan dat hij verslaafd is aan de alcohol. Dat het wel beter ging de laatste jaren, maar nu dit gebeurt...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:34 schreef JackHerrer het volgende:
Als een dokter je belt over je pa met verdenkingen over een alcoholprobleem, terwijl je de beste man al tijden niet gesproken hebt, dan zou ik me wel zorgen maken. Hoe ernstig zijn de verwondingen eigenlijk, als je met een val van je fiets al in het ziekenhuis terecht komt?
De gewoontes kunnen uiteindelijk tot verslaving leiden inderdaad. Ik doe het soms ook maar wat rustiger aan als ik weer een paar weken aan een stuk op feesten, partijen en in pubs ben geweestquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:35 schreef Geralt het volgende:
Beetje afbouwen zegmaar. Het is er ook langzaam ingeslopen. Verder heb ik er weinig problemen mee, al denk ik soms wel verdorie ik had best zin in een pilsje als er geen bier in huis is.
Dan is het niet zo dat ik dat de hele tijd mee in mn kop loop of naar de kroeg ren of naar de buren om maar even wat te regelen.
Dus ik denk dat het voor mij nog meevalt qua verslaving. Het is meer een gewoonte. Al weet ik wel dat ik er zelf een beetje voor moet waken, want het ligt wel op de loer, al ontken ik dat doorgaans graag
Ochtenddrinken is inderdaad wel een teken aan de wand. Dan word je waarschijnlijk ook gewoon wakker met een drankje omdat je een megatremor hebt en pas weer 'nuchter' bent als je gedronken hebt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat. Plus drinken in de ochtend is altijd een slecht teken lijkt me.
Jamaar wat is rustig aan? Is dat een paar weken niks drinken? Of is dat een paar weken wat minder drinken?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef Dven het volgende:
[..]
De gewoontes kunnen uiteindelijk tot verslaving leiden inderdaad. Ik doe het soms ook maar wat rustiger aan als ik weer een paar weken aan een stuk op feesten, partijen en in pubs ben geweest![]()
dat is mijn punt dus, ik heb vroeger in mijn jeugd ook wel aardig gedronken, maar niet dagelijks, incidenteel, daar draait het omquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Standaard even een fles wijn naar binnen gieten is niet bepaald gezond bezig zijn. Daarentegen heb ik het ook vaak zat gedaan terwijl ik ook prima weken zonder drank kan. Houd gewoon de balans
pas na 2 uur de fles open makenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar wat is rustig aan? Is dat een paar weken niks drinken? Of is dat een paar weken wat minder drinken?
Als je onder wat minder een wijntje bij het eten, een borrel voor het slapen of een biertje voor de TV verstaat dan zal het al een hele vooruitgang zijnquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar wat is rustig aan? Is dat een paar weken niks drinken? Of is dat een paar weken wat minder drinken?
Zondagmiddag, F1, altijd een goed excuus om een gele rakker open te trekkenquote:
Ik denk nu toch dat ik een alcoholist benquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je onder wat minder een wijntje bij het eten, een borrel voor het slapen of een biertje voor de TV verstaat dan zal het al een hele vooruitgang zijn
Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die voor de avond kunnen drinken. Oke, op een bijzondere gelegenheid trekt iedereen wel een pintje open wat vroeger op de dag maar het letterlijk ieder moment kunnen.. Brrrquote:
Je kan hem niet echt helpen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef Faazz het volgende:
[..]
Hij mag morgen weer naar huis en de verwondingen vielen mee. Maar wat dus is, is dat ik verder weinig van doen heb met de man. Ik weet niet beter dan dat hij verslaafd is aan de alcohol. Dat het wel beter ging de laatste jaren, maar nu dit gebeurt...
Geen idee wat ik er mee aan moet. Het is ook niet dat ik nu in de buurt woon of zo. Maar inderdaad. Het is wel zorgelijk te noemen.
Hoe kan ik een man die al jaren teut van de alcohol is helpen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |