3 liter bier per dag is geen alcoholisme meer?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Die ligt op meer dan zes eenheden per dag. En zoals gezegd, alcoholisme is geen uniform begrip welke bij een bepaalde maat komt. Maar je opmerking was kankergrappig, dat wel.
Wat is die definitie dan?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:16 schreef Dven het volgende:
6 halve liters vallen niet per definitie onder alcoholisme.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Die ligt op meer dan zes eenheden per dag. En zoals gezegd, alcoholisme is geen uniform begrip welke bij een bepaalde maat komt. Maar je opmerking was kankergrappig, dat wel.
1x in de week 6 glazen ben je een zware drinker. Dus 6 halve liters zal wel alcoholist zijn dan denk ik.quote:Zware drinkers worden gedefinieerd als mensen die tenminste 1 keer per week meer dan 6 glazen drinken. 10% van de bevolking van 12 jaar en ouder is een zware drinker. Ofwel 17,3% van de mannen en 4,1 % van de vrouwen (bron: CBS 2009). In totaal gaat het om 1,4 miljoen mensen.
Zoals ik zeg, alcoholisme is geen uniform begrip welke bij een bepaalde maat komt maar enkel en alleen afhankelijk is van de mate van lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid. Ik zal nergens zeggen dat dagelijks drie liter bier een gezonde bezigheid is maar om het direct af te straffen met een behoorlijk zware term als 'alcoholist' vind ik erg voorbarig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
3 liter bier per dag is geen alcoholisme meer?
nu zal ik niet al te snel een bierdrinker aanmerken als alcoholist, maar elke dag stelselmatig liters drinken...
Alsof je niet meer kan functioneren als je 6 halve liters per dag drinkt...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je moet de alcoholismenorm voor nederland gebruiker, niet de bulgaarse
ja je vader is een enorme alcoholist, ik hoop dat ie geen auto heeft..
zware term, als 20% van nederland alcoholist is, is dat toch gewoon normaal?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, alcoholisme is geen uniform begrip welke bij een bepaalde maat komt maar enkel en alleen afhankelijk is van de mate van lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid. Ik zal nergens zeggen dat dagelijks drie liter bier een gezonde bezigheid is maar om het direct af te straffen met een behoorlijk zware term als 'alcoholist' vind ik erg voorbarig.
Overigens zal het bij een alcoholist niet bij zes halve litertjes alcohol blijven, zeker niet als er 's morgens vroeg al twee in z'n keel gegleden zijn. Die gooit op een dag gewoon een hoeveelheid bier vergelijkbaar met een krat achterover.
Wat jij denkt moet je vooral bij jezelf latenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
1x in de week 6 glazen ben je een zware drinker. Dus 6 halve liters zal wel alcoholist zijn dan denk ik.
Ik ben niet van mijn fiets gedenderdquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof je niet meer kan functioneren als je 6 halve liters per dag drinkt...
is het stelselmatig drinken van alcohol geen teken van afhankelijkheid?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat jij denkt moet je vooral bij jezelf latenAlcoholisme is helemaal niet iets wat met cijfertjes te maken heeft maar met afhankelijkheid. Met tien bier op een dag kan je nog steeds vrij van alcoholisme zijn wanneer je er fysiek en mentaal prima zonder kan.
Als stille hint omdat de dokter zich zorgen maakt om staat van vader? Onderdeel van alcoholisme is in ieder geval het verbergen van en liegen over je drankgebruikquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef Faazz het volgende:
Sowieso twee halve liters in de ochtend is wel een beetje matig ja, sowieso.. Dat hij zou liegen over zijn gebruik weet ik niet.. Ik ben er vroeger vaak zat bij geweest en dan is zes halve liters niet schrikbarend veel voor zijn doen. Dus wellicht dat hij een terugval heeft en liegt hij er over.
Maar van je fiets flikkeren en en het alcoholgebruik dat in hetzelfde gesprek aan bod kwamen staan imo dus hier los van elkaar. Waarom dan toch vermelden?
dan zouden er op fok geen alcohlisten bestaan, hier heb je pas een probleem als je niet drinktquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Als stille hint omdat de dokter zich zorgen maakt om staat van vader? Onderdeel van alcoholisme is in ieder geval het verbergen van en liegen over je drankgebruik
Ik denk niet dat 20% van de Nederlanders fysiek en mentaal dagelijks onder invloed moet zijn dus alcolisme is dan inderdaad een zware term.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zware term, als 20% van nederland alcoholist is, is dat toch gewoon normaal?
alcoholisme is niet stigmatiserend, vrijwel geaccepteerd en bijna gestimuleerd, IK zit er niet mee, waar ik WEL mee zit, is of ie ook zo in de auto stapt
ik ken alcoholistengedrag wel hoor, een fles rum voor nu, een voor vanavond en een voor morgenochtend, als de eerste op is en de nachtwinkel is nog open, halen we voor de zekerheid een reserve
Nouja ik drink ook teveel. Meestal tussen de 4 en 6 flesjes per dag, maar dat kunnen er ook wel eens 8 worden in het weekend ofzo.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat jij denkt moet je vooral bij jezelf latenAlcoholisme is helemaal niet iets wat met cijfertjes te maken heeft maar met afhankelijkheid. Met tien bier op een dag kan je nog steeds vrij van alcoholisme zijn wanneer je er fysiek en mentaal prima zonder kan.
als je niet meer nuchter bent, ben je onder invloed, en ja die mensen drinken rustig een fles wijn voor ze naar bed gaan, dan hoeft niet stomdronken te zijn om een drankprobleem te hebbenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 20% van de Nederlanders fysiek en mentaal dagelijks onder invloed moet zijn dus alcolisme is dan inderdaad een zware term.
Maar hij mag überhaupt geen auto rijden...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik ben niet van mijn fiets gedenderd
na hoe veel shotjes heroine ben je eigenlijk een junk?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ik drink ook teveel. Meestal tussen de 4 en 6 flesjes per dag, maar dat kunnen er ook wel eens 8 worden in het weekend ofzo.
Afgelopen 2 weken eens wat minder gaan drinken en toen heb ik een week met een krat gedaan.
Door de week nog maar 3 flesjes en niet meer. Op zich ging dat prima.
Zelf vind ik me geen alcoholist al zullen andere mensen daar vast anders over denken.
Mijn werk heeft er niet onder te lijden en ik functioneer prima verder.
Neen, het is een teken van afhankelijkheid (woord zegt het in principe al) wanneer blijkt dat je fysiek of mentaal niet meer zonder kan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
is het stelselmatig drinken van alcohol geen teken van afhankelijkheid?
Ok prima danquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar hij mag überhaupt geen auto rijden...
Ik ben wel eens nuchter van een fiets gedonderd, zelfs een keer nuchter over een fiets... Wat moet er nu met in gebeuren en ontnomen worden?
het is pas een probleem als het op isquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Neen, het is een teken van afhankelijkheid (woord zegt het in principe al) wanneer blijkt dat je fysiek of mentaal niet meer zonder kan.
Beetje drinker zal zich schamen voor zijn gedrag omdat hij weet dat hij zelfdestructief bezig is. Daarbij zal hij dus (over)relativeren. Voor onze familie drinken we niet zo veel, op FOK! bijzonder veel zodat het in de realiteit voor je gevoel toch nog wat minder isquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan zouden er op fok geen alcohlisten bestaan, hier heb je pas een probleem als je niet drinkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |