quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ah de jaarlijkse moraalriddertopic is er weer
Dan weet je zeker dat je kind later een baron wordt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:33 schreef SuperwormJim het volgende:
Sigaretten zijn voor pauperkinderen.![]()
Een echte baas heeft een chocolade sigaar in z'n bek (hoe fout dit ook klinkt):
[ afbeelding ]
Je bent nog serieus ook?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Half uurtje waterpijp staat gelijk aan 80 sigaretten.
Zal ik doenquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Geef je moeder dan maar een dikke zoen.
Dees zijn mokervet, waar verkopen ze die?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:33 schreef SuperwormJim het volgende:
Sigaretten zijn voor pauperkinderen.![]()
Een echte baas heeft een chocolade sigaar in z'n bek (hoe fout dit ook klinkt):
[ afbeelding ]
zodat kinderen later potloden gaan roken?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:44 schreef DuTank het volgende:
Ze hebben tegenwoordig toch om die reden chocolade potloden?
In de 60e jaren werden pas voor het eerst de verbanden tussen het toenemende aantal mensen die rookte en mensen die longkanker kregen, ontdekt. Maar niemand gaf een neuk denk ik, maar dat weet jij beter dan ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het leuke van die dingen was ook dat ze op echte sigaretten leken, de merken voor volwassenen waren nagebootst. Echter was het niet zo dat hoewel roken doodnormaal was dat jij ook als twaalfjarige een sigaret mee kon roken. Ik kan me niet herinneren dat die dingen me ooit hebben aangezet tot roken, dat kwam pas later en destijds was het ook iets (hoewel iedereen natuurlijk allang wist dat het slecht was, dat wisten ze al voor WO II) dat er bij ging horen.
Dat was, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, al veel eerder bekend. Een aantal wetenschappers, voornamelijk in Nazi-Duitsland, brachten roken met allerlei ziekten waaronder ook longkanker in verband. Zelfs dingen als een miskraam hadden zij al in verband met roken gebracht. Maar iets dat nu eenmaal een gemeengoed was kreeg je er niet zomaar uit, dat heeft veel langer geduurd. Dat nu massaal jongeren roken belachelijk vinden is echt nieuw.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:28 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
In de 60e jaren werden pas voor het eerst de verbanden tussen het toenemende aantal mensen die rookte en mensen die longkanker kregen, ontdekt. Maar niemand gaf een neuk denk ik, maar dat weet jij beter dan ik
Men gaf wel degelijk een neuk, misschien zelfs wel twee. Maar er is een hele rijke machtige tabakslobby, bergen inkomsten uit accijnzen en marketing die ervoor zorgen dat het "zomg we moeten allemaal stoppen1!!1!1" proces enorm langzaam gaat. Dat, en het is om heel veel redenen gewoon een hardnekkig iets wat niet zo makkelijk uit de maatschappij verdwijnt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:28 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
In de 60e jaren werden pas voor het eerst de verbanden tussen het toenemende aantal mensen die rookte en mensen die longkanker kregen, ontdekt. Maar niemand gaf een neuk denk ik, maar dat weet jij beter dan ik
60-70% van de kinderen keert wel bij wanneer ze 15 zijn, gok ik zo als ik om me heen kijk. Vraag me af of het uberhaupt ooit helemaal zal stoppen :/quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat was, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, al veel eerder bekend. Een aantal wetenschappers, voornamelijk in Nazi-Duitsland, brachten roken met allerlei ziekten waaronder ook longkanker in verband. Zelfs dingen als een miskraam hadden zij al in verband met roken gebracht. Maar iets dat nu eenmaal een gemeengoed was kreeg je er niet zomaar uit, dat heeft veel langer geduurd. Dat nu massaal jongeren roken belachelijk vinden is echt nieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |