Wat is lastiger te behalen? Een 8 voor havo-nt of een 6 voor vwo-em (cm is lastiger dan em, vanwege de taalvakken en culturele vakken).quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:45 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Al het andere (onder andere punten die hier boven al zijn gemaakt) terzijde, als je geen 8 gemiddeld op de havo kan staan behoor je mijn inziens ook niet op de universiteit.
Ten eerste, cm is niet lastiger dan em, sinds wanneer zijn culturele vakken lastig? Of talen? Dat is allemaal echt niet zo veel bijzonders hoor (niet dat em trouwens lastig is), daanaast kan je met cm wiskunde C kiezen, als er een vak is dat niks voorstelt is het wiskunde c wel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is lastiger te behalen? Een 8 voor havo-nt of een 6 voor vwo-em (cm is lastiger dan em, vanwege de taalvakken en culturele vakken).
Rechten moet je niet onderschatten hoor. Het kan zwaar tegenvallen.quote:Moet makkelijk lukken voor rechten of geschiedenis!
En dan heb je straks dus ventjes van net 17 op de uni. Doe maar niet. Zie niet in wat er mis is met de hbo-p route voor de echt gemotiveerden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het gaat alleen om studies waar geen specifieke voorkennis voor vereist is en waarvan het niveau en de studiedruk lager is dan de moeilijkste hbo-opleiding. De hbo-p route wordt afgeschaft. Idee erachter is om gemotiveerde leerlingen de kans te bieden om een universitaire opleiding te volgen. Hbo werkt meestal demotiverend en vwo heeft vakken die de desbetreffende leerlingen totaal niet liggen en waarvan deze leerlingen ook niks aan hebben.
Yep, mee eens met dat laatste.quote:En dan heb je straks dus ventjes van net 17 op de uni. Doe maar niet. Zie niet in wat er mis is met de hbo-p route voor de echt gemotiveerden.
Van het vmbo naar de uni, speciaal voor studies zoals communicatiewetenschappen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:
Trek het dan maar meteen door hoor.
Met je vmbo-diploma direct door naar het hbo.
Noem eens een bčtastudie die geen eisen stelt qua vakken?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:20 schreef Plantagehouder het volgende:
Genoeg beta studies waar ze 0% voorkennis verwachten tegenwoordig dus die pakken we met dit plan ook gewoon mee, we gaan niet moeilijk doen.
Haal gewoon je P, toon je ook gelijk aan dat je gemotiveerd bent.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:05 schreef Erno-BE het volgende:
Voor alfa-studies (doorgaans lastiger dan gamma-studies) blijft de.poort voor havo-scholieren dicht, evenals voor beta en medische studies. Maar voor enkele gamma-studies (die toch als het makkelijkst en met de minste studielast worden gezien) moet het mogelijk om havo-scholieren toe te laten, mits screening en zomercursus.
Ingangseisen is wat anders dan verwachten, en in het geval van verwachten; informatica is zo'n studie.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Noem eens een bčtastudie die geen eisen stelt qua vakken?
Veel wo-studies kennen geen hbo-equivalent.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Haal gewoon je P, toon je ook gelijk aan dat je gemotiveerd bent.
Als je een eis stelt verwacht je toch ook gewoon iets? Echt niet dat ze bij wiskunde weer met 1+1 beginnen terwijl ze gewoon wiskunde B vwo als eis hebben gesteld.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:16 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Ingangseisen is wat anders dan verwachten, en in het geval van verwachten; informatica is zo'n studie.
Moet je 'recht' doorstromen dan? Dat kan niet 'scheef' of zo? (Om het zo maar te noemen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Veel wo-studies kennen geen hbo-equivalent.
Hier begonnen we met aap noot mies en leren lopen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je een eis stelt verwacht je toch ook gewoon iets? Echt niet dat ze bij wiskunde weer met 1+1 beginnen terwijl ze gewoon wiskunde B vwo als eis hebben gesteld.
Je doet de PABO?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:18 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Hier begonnen we met aap noot mies en leren lopen.
Gemakkelijkerequote:Op maandag 7 oktober 2013 15:11 schreef Erno-BE het volgende:
Mensen, ik heb een idee.
Zou het niet mogelijk zijn dat de gemakkelijkere universitaire studies (rechten, psychologie, communicatie, bedrijfskunde) ook havo-scholieten toelaten, mits zij een toelatingstoets en inhaalprogramma in de zomervakantie volgen. Zo hoeven gemotiveerde havo-leerlingen geen jaren te verspillen aan het hbo of vwo aan vakken waar hij/zij niks aan heeft. Beta-studies en medische studies blijven alleen mogelijk met vwo, omdat anders te veel voorkennis gemist wordt.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:20 schreef AldoTheApache het volgende:
hoax, er bestaan geen gemotiveerde havo leerlingen
Mja, hoe groot is de kans dat je die haalt als je je nooit verdiept hebt in dat onderwerp op dat niveau?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:40 schreef arjan1112 het volgende:
je hebt helemaal geen opleiding nodig, je kan gewoon toelatingsexamen doen als je dat haalt maakt je vooropleiding helemaal niet uit, zelfs als je de lts niet hebt afgemaakt
Mwah, ik ben destijds van de havo geschopt (vraag me niet hoe ik dat voor elkaar kreegquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:43 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mja, hoe groot is de kans dat je die haalt als je je nooit verdiept hebt in dat onderwerp op dat niveau?
Ik denk dat we het hier over uitzonderlijke gevallen hebbenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, ik ben destijds van de havo geschopt (vraag me niet hoe ik dat voor elkaar kreeg) en heb jaren later het colloquium doctum voor een bčtastudie gehaald zonder daar bijzonder veel moeite voor te doen.
Laten we het vooral nog makkelijker maken ja.
En als je gemotiveerd bent dan is het toch niet te veel gevraagd om je dmv zelfstudie (of anderszins) daarop voor te bereiden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |