situatie:
2 kamer appartment, met losse keuken en badkamer. Ieder ruimte heeft één verwarming (in totaal dus 4), welke eerder dit jaar zijn voorzien van digitale warmtemeters in plaats van de oude met vloeistofverdampers.
Maandelijks betaal ik, via de VvE, een voorschot van ¤ 80,-. Per jaar dus ¤ 960,-.
Vorig jaar heb ik ¤ 350,- retour ontvangen.
nu krijg ik een afrekening van ruim ¤ 1200,-. Dat zou dus inhouden dat ik dit jaar voor ruim ¤ 2100,- gestookt heb, tergen iets meer dan ¤ 600,- vorig jaar.
Dit met de wetenschap dat ik juist afgelopen jaar de helft van de tijd bij mijn vriendin was, en de tijd dat ik thuis was niks geks doe. Enkel de verwarming loopt via deze meters, warm water gaat los hiervan (boiler). Al met al: klopt niks van.
Dit is een vrij snel berichtje op dit forum, bovenstaande werd me duidelijk na een vooraankondiging van de VvE. De daadwerkelijke afrekening moet ik later gaan ontvangen. Een simpele google-actie leerde me al dat er veel discussie is m.b.t. de digitale meters van ISTA.
De genoemde ¤ 1200,- is natuurlijk een sloot geld die ik er niet zomaar bij kan hebben, dus een beetje in de bonen nu. Zijn er wat tips op dit vlak? Ik zal de (door hun, op afstand) uitgelezen meterstanden matchen met wat ik op de factuur zie, maar in de basis staat het niet in verhouding tot hoe ik leef....
iemand ervaring met dit?