quote:
Op maandag 21 oktober 2013 20:40 schreef Barbaaf het volgende:[..]
Omdat kat. Misschien alleen al omdat jij aardig voor haar bent, of de buren hebben een huisdier/kind waar de kat niet mee overweg kan. Hoe dan ook, de kat ziet er uitstekend uit, ik geloof niet dat die iets te kort komt aan eten.
Maar nu heb je een eigen kat

. Het duurt wel een paar dagen tot die gewend is maar het klinkt positief dat hij nieuwsgierig is naar jou(w boterham

). Komt wel goed tussen jullie. Beste kan je haar gewoon haar gang laten, af en toe toenaderen is prima maar als hij angstig reageert, niet doorgaan maar ter plekke iets anders gaan doen. In je eentje met een balletje of touwtje gaan spelen wil ook wel werken, de nieuwsgierigheid/speelsheid wint het meestal van de angst.
De reactie van Chaussette is ook normaal, katten houden nou eenmaal niet van verandering. Dat je C. nu buiten houdt (ik neem aan dat C. nog steeds niet oficieel jullie kat is?) is een goed idee, uiteindelijk wordt het huis het territorium van jullie nieuwe kater. Laat die eerst maar lekker wennen en over een maandje C. weer binnen laten om kennis te maken. Wat grommen en blazen hoort daar altijd bij maar vroeg of laat zal C. zich realiseren dat dat nieuwe monster er nu eenmaal is en niet meer weg gaat, dan heeft ze de keuze tussen zelf wegblijven of tolereren. Ik zou alleen niet toelaten dat C. de nieuwe kater domineert of zelfs aanvalt, het huis moet het territorium worden van jullie kat, niet van de aanlooppoes.
Is jullie kater gesteriliseerd? Zo nee, doe dat dan maar zodra die oud genoeg is. Het is sowieso een goed idee maar met die C. over de vloer waarvan je niks weet zou ik geen risico nemen, straks blijkt het een cougar te zijn

Onze kater is gesteriliseerd, heeft ook de nodige inentingen ondergaan etc. Hebben zelfs een officieel document als bewijs. Hij begint wel al te spelen en is minder angstig als je rondom hem loopt. De fout dat we misschien hebben gemaakt, is om Chaussette meteen te introduceren terwijl Flynn hier nog maar 2 minuten was.
Het is wel verschrikkelijk hoeveel die eet en miauwt. Miauwen is continue en met verschillende toonhoogtes. Het is mij wel al opgevallen dat hij dit beneden niet meer zoveel doet. Mijn moeder had hem deze morgen mee naar boven genomen, in de badkamer etc. en toen was die weer continue aan het miauwen!
Zal zo spoedig mogelijk foto's posten
Op
zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende:
Zo lief. :) Kusje :*Op
donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende:
Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)